** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

fanttomille halaus :(



(.) Rakenne ultrassa oli kaikki hyvin. Meille on tulossa ISO vauva. :S Paino arvio oli 509g. Sukupuolikin sittenkin otettiin selville kun lääkäri uskalsi varmaksi luvata että kumpi tulee, mut asiaa emme julkaise eli muut saa odottaa sinne kun vauva syntyy.
Pikkusen säikyttivätkin heti kättelyssä kun hoitajalle menin. Pitkä sokeri oli 12.5 :O edellisellä käynnillä se oli 5.5. No otettiin pikamittarilla niin oli 5.7 ja lääkäri alkoi selvitellä että miten NÄIN väärä tulos on saatu.
Lääkäri laittoi kaiuttimen päälle että mekin kuultiin. Siel on sattunut kämmi ja siihen putkeen on jäänyt ilmakupla. Siitä kun eka otetaan hemppa niin se labra vastaava sanoi että ei kehtaa edes sanoa kuinka pieni hemppa se oli ollut että ei ihminen olisi edes hengissä sillä arvolla. Jännä että eivät ole ottaneet yhteyttä sieltä labrasta kun noin valtava ollut tuo tulos. No maanantaina otetaan uusinta kokeet.


Kette ja T-T 21+3
 
Koitan tänne nyt rustailla ku melkei koko päivän heittäny herjaa - the service is unavailable. Meni pitkät rustailut sivusuun.. Mut tässä ny pähkinänkuoressa( tai vähä isommassa):

Eli eilen rakenneultrassa olin. Siellä sellai 367g kaveri tanssi chachata virtsarakon päällä. Ei ihme että pitää juosta vessassa usein. :D Vaikka mitää ei aina tuukkaan ulos. Kaikki oli ihan hyvin siellä, kaveri normaalikokoinen ja kaikki löyty mitä pitikin ja ei näkyny ainakaan mitään poikkeavuuksia.
Toinen vaa oli siel kovin ittepäinen vaikka kätilö aika hurjalla kädel tökki toista et kääntyisi jotta saatais parempi näkyvyys yms mutta tää vaa venytteli eikä mihinkää suuntaa juur kääntyny.. Nauroinkii että toivottavasti ei kerro tulevaisuuden ittepäisyydestä. hehe.
Ja aika heikko näkyvyys oli tän suuren kysymykseni tiimoilta, pitää minut siis jännityksessä huhtikuulle. Ehkä ihan hyvä vaan, ei tuu ylilyöntei hankinnoissa yms. :) Ny ei tuu mitää muuta mieleen liittyen tuoho rakenteeseen.. Nii, kaikki meni siis hyvin ja mukava kokemus.
Toki hurjalta tuntuu että jos/kun kaikki hyvin menee ni tätsy sano et nähää sit ku tuut synnyttään.. etjuu. Sain myös monisteen imetyksestä. Itsestä tuntui hieman aikaiselta ajankohdalta mutta no, voihan sitä jo kai opiskella.. :D

Sain kuulla että saan syöttötuolin lahjaksi.(Siskon naapurilta). Kiva :)

Aivot melko tyhjät. Ehkä tossa ne tärkeimmät mitä tänne kuuluu. Oottelen ens viikon kela-neuvolaa ku pääsen täytteleen paprui.
Mut ny ootan tätä 4pvän viikonloppua josta saan nauttia.

Öitä kaikille mammoille! toivoo yks väsyny mamma


saraneito & bertta 21+2
 
Hui, nää sivut on muuttunu ihan kokonaan. :$

Valmennuksista: Ensimmäinen siis tulossa. Piti kysyä viime neuvolassa viikko sitte, että mites ne valmennukset hoituu täällä päin, mutta unohtu sitte ihan täysin. Ite oon kyllä menossa, jos jotain vaan on, mutta oon ymmärtäny, että Oulussa on niitä karsittu. Osittain miehenkin takia haluaisin mennä, raukka kun on nyt aivan paniikissa, ja pelkää vauvan menevän rikki, jos siihen ensimmäisen vuoden aikana koskee. Koita siinä sitten rauhoitella, että hyvin se menee, ei ihmiset oo vielä kuollu sukupuuttoon miesten vauvojen kanssa tunaroinnin takia. :D

Toinen, mikä kiinnostais, ois synnytyspelkoasiat. Ei se synnytys itsessään kauhistuta, mutta se, että joudun sairaalaan avuttomaks potilaaks. :x

Ihanaa, veronpalautukset oli tullu. Ja sitte uutisissa oliki, että osalle on maksettu tuplat. Koita siinä sitte arvuutella, pysyykö rahat tilillä vai ei, kun ei yhtään muista, paljonko piti tulla. :p

felina + pikkupulla 22+2(?)
 
fanttomi :hug: Voimia!!



TiijonaMukavaa etä olette saaneet hyviä uutisia :)

Mulla on joulukalenteri, tietysti, mutta 4vee "vähän autteli" sen tyhjentämisessä jo eilen :p Se on sellanen 300g Lidlin suklaakalenteri, itteki tekis mieli syödä se samointein tyhjäksi :D

Onnea kaikille hienoista ultranäkymistä ja lupauksista ;)

Kuudes ihme :) 21+3
 
Osanottoni menetyksen kokeineille. :(


( . ) Eilen oli vihdoin se kauan odotettu rakenneultra. Kaikki näytti olevan hyvin, niiltä osin, mitä ultraaja pääsi katsomaan, sillä pikkuinen käänsi heti alkuunsa selän ultraajalle, eikä suostunut kääntymään suostutteluista huolimatta. Ujo vaiko itsepäinen tapaus? :p Sukupuolta ei siis päästy kurkkaamaan. Eipä päässytkään mummo kutomaan vielä villapukua. Toivottavasti jossain verenpaineseurannan takia tehtävässä ultrassa sukupuoli vielä selviäisi. Kovastihan tuo kiinnostaisi jo sisustaa vaaville huonetta yms.

Muuten, laskettuaika on 20.4 eikä 21.4, jos sen etusivulle korjaisi. Kiitos :)

tänään 20+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Mallamia
Heippa

Iloisia uutisia tullut ultrista :heart:

Täällä poksutaan supistelevissa tunnelmissa, ei ehkä niin pahoissa kuin 2vko sitten, mutta kuitenkin. Vähän huojentaa se, että kaulaa oli ultrassa jopa 5cm jäljellä ja paikat kiinni. Siksi uskallankin töissä olla.

Myös jännitys on suuri, siskon laskettuaika oli ja meni, kummityttöä odotan sieltä syntyväksi:) Ihanaa, että saa jollekkin sitten ostella vaaleanpunaisia rimpsuvaatteita!! Ja tehdä niitä tyttöjen juttuja, sisko lupas kummityttöä lainaan:heart:

Mutta siis poksista poks 21+0

Pomppuli ja muru
 
ninanina: Tuo buzzador kuulostaa kyllä houkuttelevalta, täytyy laittaa harkintaan :) Tällä hetkellä en kyllä kuuluu kumpaankaan kohderyhmään..

Tänään jo tuli se toissapäivänä tilaamani oma "äitiyspakkaus", Ihania tuotteita :) Imetystyyny vaikuttaa tosi hyvältä ja oli vielä tilatessani 10€ halvempi kuin nyt näkyy olevan, tässä linkki siihen :) Lastentarvike Baby Style Oy - Doomoo Softy Imetystyyny, Splash Lime Ihan sillä linkitän, että tuo tosiaan tuntuu jämyltä ja hyvältä jos jollakulla on imetystyynyn osto edessä :) Suosittelikohan tällä meidän palstalla joku tuota silloin jossain vaiheessa??

En tiiä, mä oon seonnu kai, ostin tännään -50% alesta ensi syksyksi/talveksi vauvalle lassien toppapuvun :whistle: Se on niin nätti ja hintaa jäi vaan 29€ :) Mut se on osana tätä mun äippäpakkausta :D
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Taas tuli viikko täyteen 19+0 :heart: kohta puoliväli..
Kettelle on kyllä tulossa iso vaavi kun muiden arvioihin vertaa mutta ehtiihän se muuttumaan vielä moneen kertaan:p Täällä vielä reilu viikko että pääsee kurkistamaan onko kaikki niinkuin pitää.
Joulukalentereita täällä on useampia, muksulla suklaa ja tavarakalenteri sekä partiolaisten adventtikalenteri.Mulla ja miehellä suklaakalenterit ja yhteinen veikkauksen kalenteri..Ja noista muut paitsi suklaat tullut muualta:D
Täällä poika tivaa joka päivä että joko se vauva tulee, toivottavasti ei ihan vielä:p
Joko on muuten paketit ostettu? Mulla on kummilapsen ja oman lapsen mutta muille en keksi mitään kun kaikki sanoo että "en mä tiiä"..:|
 
Täällä kotiuduttu ylimääräisestä lääkäristä joka oli suppareiden ja kipujen takia. Se olis sit alustavasti 3 vkoa sairaslomaa ja yhdyntäkielto turvaviikoille asti eli seuraavat kolme kuukautta!!! :O :headwall: Kohdunkaulassa ei muutoksia (4cm) ja paikat kiinni,onneks. Labratulokset saa illalla mut ei oikeen osannu lääkäri sanoo mistä vois johtua supparit. Voipi siis olla että saikkua on tiedossa ja pitkään jos lepo ei auta. : /
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

viida: Nyt rauhallisesti vaan!

Tohon Buzzadoriin jo kuulunkin, piti vaan mennä merkkaamaan tää tuleva lapsi myös sinne, joskos tulis jotain kivoja kampanjoita sen myötä :)

Joululahjat: On ostettu. Mutta ei vielä paketoitu. Jos tässä viikonlopun aikana sais nyt käärästyä ne paketteihin ja kirjotettua osoitteet joulukortteihin. Mutta oma lahja on vielä ostamatta :D

Kaksplussan sivutkin uusiutuneet... toimii mulla aika hitaasti, mut eiköhän ne tästä ala pelittämään :)

Tuliko hyviä veronpalautuksia? Mulle tuli palautukset tuplana :D Oli kuulemma käynyt uudenmaan alueella Nordean asiakkaille. No, nopeesti olivat kyllä napanneet ylimääräset sieltä sit poiskin :D

Ceali 22+3
 
Palautuksia 427€ :) Kiva lisä näin joulun alla :)

Joululahjat aikalailla ostettu, kummilapsille ja omille sekä parille sukulais lapselle, meidän vanhemmille ostettiin korit, jotka täytettiin, joulujutuilla :) mm. glögiä, pipareita, kynttilälyhdyt, pyyhkeet, kahvia yms... :) Paketoitu ei olla vielä ainuttakaan lahjaa..
 
Ultrasta kotiuduttu! Kaikki oli kunnossa ja taas olisi yks POIKA lisää tulossa meille huhtikuisille :heart: Sen verran auliisti poitsu esitteli jalkoväliään, että ultraajaakin hymyilytti. Eli ennakkotuntemukset piti paikkansa, sillä vahva poikaolo ollut koko ajan. Paino oli tällä hetkellä 292 g ja mittojen puolesta vastasi 19+3 ikäistä eli nyt on koko lähempänä todellista kuin mitä edellisissä ultrissa. Aikaisempien ultrien mukaan nyt pitäisi olla 20+0, mutta omasta mielestäni 19+0 lähempänä oikeaa. Ei kuitenkaan lähdetty enää muuttamaan laskettua aikaa uudestaan myöhäisemmäksi. Kaikki rakenteet oli myös kunnossa, liikkui hyvin, käytti käsiään ja jalkojaan aktiivisesti ja lapsivettä oli myös hyvin. Istukka on pääosin etuseinässä, mikä selittää sen, että olen tässä raskaudessa ruvennut tuntemaan liikkeitä muutamia viikkoja myöhemmin kuin mitä edellisessä, jossa istukka takaseinässä.

Mitkä veronpalautukset :whistle: 700 euroa tuli mätkyjä :kieh: No ihan oma vika, kun tuli viime vuoden loppu tehtyä töitä liian pienellä veroprosentilla. Onneksi ei sentään tarvinnu tuplana maksaa takaisin.

Nyt kauppaan ja sitten pizzan vääntöön :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Lisää poikia, hih! Onnea Ruohottarelle!

Vesirokko-rokotteen voi tosiaan nykyään ottaa, hinnasta minäkään en tiedä, mutta jos jollain viisaammalla on tietoa niin kertokaahan :)

Pitkät vapaat tiedossa, kun mieskin menee seuraavaksi vasta keskiviikkona töihin, ihanaa! Ja keskiviikkona pääsee myös neuvolaan! Pitäis vaan täyttää noi voimavara-kyselyt vai mitkä nyt olikaan, sinne valmiiksi :)

Jospa menis paketoimaan pari lahjaa :xmas:
 
Otahan viida rauhallisesti nyt :)
Ruohottarelle onnittelut poikalupauksesta, terveestä sellasesta. :)

Palautuksia tuli vajaa 800 euroo. Kiva lisä tosiaan ! :)

Lahjoja oon parit ostanu, mut vielä ois ostettavaa kunhan sais inspiksen jostain.. Aika veto veks kyllä ollu töiden jälkeen, tuntuu et kaikki menee päin helvettii enkä malta odottaa et pääsen mammikselle.!

Liikkeitä on alkanu vihdoin ja viimein tuntumaan, ihanaa! Ekat liikkeet tuntu keskiviikkona ja tänään on tuntunu pitkin päivää vähäsen vaikka eilen oli hiljasempi päivä. Ekat liikkeet tuntu eilen vasta yöaikaan.

Onko muilla häntäluu menny tosi kipeeks jos istuu paikoillaan jonku aikaa? Musta tuntuu ku ois 10min sijaan istunu vähintään 2 tuntii paikoillaan, alkaa tosi kipeesti pakottaa :( Muutoin ei ole ollu kipuja tai särkyjä :)

Oon tosi onnellinen kaikesta :heart:

L&P 20+5
 
Viimeksi muokattu:
veronpalautuksia mulle tuli 1900e. Ja tänään mennään ostamaan vauvalle vaunuja: meille tulee joko Brion happyt tai Hartanin Topline-x:t.

Mieskin on ihan hassu, se puhuu mun masulle päivittäin ja masu onkin saanut uuden nimityksen: rakkauden pallo.

Vauvan potkut yms liikkeet näkyy jo päällekkin päin todella selkeästi, esikoinen onkin hieman hämmästynyt ja vähän jopa pelästyi kun maha kummallisesti pullistelee :D

rv22+3
 
Jassåå, ihana nimitys tuo rakkauden pallo=)
Onpas tämä nyt poikavoittoinen ketju ainakin vielä tällä hetkellä..
Me kuunneltiin eilen 2,5v:n kanssa vauvan sydänääniä, kovasti poika oli pettynyt kun vauva ei itkenyt:D mutta nyt niitä pitäisi olla koko ajan kuulemassa.
Häntäluu on täällä kipeä kun menee istumaan mutta onneksi siitä kipeämmäksi ei tule,alavatsan sivut on ihan törkysen kipeät..:(
täällä myös tuntuu tosi selkeästi vauvan liikkeet:heart: vaikka ei niin ihanaa kun yöllä pissittää mutta mitään ei välttämättä tule..
Ens viikolla on luvattu keski-suomeen lunta ja pakkasta:) jos vihdoinkin tulisi se kunnon talvi.
Itsenäisyyspäivästä vielä, onko teillä mitään perinteitä sille päivälle? Me ollaan tavallisesti tehty piparit äidin kanssa mutta nyt vanhemmat on etelässä niin tänä vuonna jää myöhemmäksi.
Tulipas paljon tekstiä vaikka ei oikeastaan asiaa ollutkaan:LOL:

 
Veronpalautuksia tuli juu ihan kivasti, reilut 3100€. Ja osittain ne ois tarkotus sijoittaa kaikkiin tulevan juniorin juttuihin, kuten vaunuihin ja turvakaukaloon jne...

Eilen ostin jo ekat joululahjat, mutta paljon on vielä hankkimatta. Oon vaan niin huono ostamaan mitää järkevää. Kyllähän noille kummilapsille ja veljen tytöille löytää vaikka ja mitä, mutta entäs kaikki nuo vanhukset? Isät, äidit, isovanhemmat ja etenkin oma mies.... Argh! Niin hankala keksiä mitää..

Niin ja tuota buzzadoria voin kyllä oikeasti myös suositella! Itse olen päässyt mukaan moniin mukaviin kamppanjoihin. Eikä vaadi mitää sen kummempaa sitoutumista... Kaikkeen ei ole pakko osallistua ja niiden raporttien tekeminen ei vaadi mitää ihmeellistä.

Ainiin ja se "tärkein" eli Joulukalenteri on myös mulla, suklainen. Vaikka miehelle perustelinkin että se on tän tulevan juniorin, et mä vaan joudun ihan pakosta toimimaan tässä välikätenä. :LOL:

Ens viikolla ois ultra, vihdoinkin! Tarkalleen ottaen 4 yötä enää! :heart: On sitä jo odotettukkin. Jännittää vaan että onko kaikki hyvin... liikkeet joita tunnen on edelleen niitä pieniä "kutitteluja", tai siis ainakin olen niitä kuvitellut liikkeiksi.

Ihanaa viikonloppua teille kaikille ihanaisille mammoille. :)

:heart:19+3:heart:
 
mymosa
Mä taas tappelin eilen äitipolin osastosihteerin kanssa. Toki ymmärrän ja sitten taas en ymmärrä, miksi ihmiselle varataan ajat kysymättä edes mikä olisi sopiva ajankohta. Ihmiset käy töissä ja mä olen juuri paikkani saanut, heti ois pitänyt olla menossa kolmeen eri juttuun!! Kun mainitsin asiasta, niin meinas, et perutaan rakenneultra ja siirretään samalle päivälle kuin rd-hoitaja sekä lääkäri. No kiva, eipä kuule peruta, että mies on jo sovittanut työnsä siihen päivään, sekä mä olen pyytänyt sen päivän vapaaksi töistä.
No kun pitäis mennä hoitajan ohjausryhmään ja pitäis sitten lääkärille jne.. Sanoin ihan suoraan, että hei kuulkaa, mulla on matkaa sinne lähemmäs 90km, etten todellakaan ala juoksemaan siellä ihan alvariinsa, jos ette pitempi matkalaiselle saa aikoja samalle päivälle.
No ohjausryhmä peruttiin ja sain lääkäri/hoitaja ajan 22.pvä kun alkaa joululoma.. voi taivas ja tuska.
 

Yhteistyössä