** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Tervetuloa uudet!! Ja paljon ONNEA r-ultra kuulumisista ja onpa tosiaan paljon poikalupauksia :heart: Mut ei hätää, mä käyn hakee sit sen tyttölupauksen parin viikon päästä =)

Annamariaplus2 Mitä on tapahtunut kun olet joutunut käymään hätätarkastuksessa? :O Kaikki oli siis kuitenkin hyvin? Ja anteeksi jos olet jo kertonut, en huomannut... Onnea poikalupauksesta! =)

Tosi moni täälä taitaa jo kärsiä noista suppareista :( On se jännä kun täällä siis esikoinen tulossa niin miten naivi kuva mulla on ollukaan raskaudesta ja raskautumisesta. Mikään kun ei tunnu sujuvan niin auvoisasti kun oli ajatellu :(

Pomppuli Saikulle mutkin laitettiin vaikka ei ollu supparit vielä aiheuttanu muutoksia... Eikai näin aikasin pitäis harkkasuppareitakaan tulla? Ja eikös ne kuuluis olla täysin kivuttomia ainakin? Käy nyt ainakin näytillä synnärillä että varmasti kaikki kunnossa! :hug:

Linn Kauheen kuulonen tapaus teillä!! Onneks heräsi heti ja ilmeisesti nyt kaikki ok? Varmasti on säikäyttänyt ihan hirveästi!! Jaksamisia pienelle neidille :heart:

Wendy79 Ihana saada noin ihania uutisia! Paljon onnea uudesta raskaudesta ja ihanaa odotusaikaa! :heart::kiss:

ON Vaikka nyt pari päivää huilannu niin suppareita tulee edelleen ja sitä mahakipua. Taidan lähtee kohta äippäpolille vierailulle. Pelottaa kyllä kun neuvolalääkäri sano että jos on menossa kesken niin mitään ei voi tehdä?? Ja mä kun luulin että tässä vaiheessa ees yritettäs pitää vauvelia sisällä kun ei ois kun muutama vko niin ois jo aika hyvät mahkut että selviäis hengissä.

viida ja pikku eskimo 19+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Olipa tullut taas paljon tekstiä :)

Ihana kulla Wendyn uutisia :)

Joulusuunnitelmat, käydään anoppilassa, ihan parin tunnin reissu jossain vaiheessa päivää, mun äiti tulee sit meille iltapäivällä, on töissä aamun.. Ai niin ja lapset ovat isällään 23. päivä yötä, mut tulevat aattona jo puolen päivän aikaan kotiin.. Eli aikalilla kotjoulu tulossa :)

Josefia ja poika rv 21+2 :heart:
 
Liikkeet ei tunnu vieläkään joka päivä. Istukka on edessä ja poitsu potkuttelee siellä etuseinämää. Ainakin viimeksi oli pää alas päin kun perjantaina kävin lääkärillä tarkistuttaan et kaikki ok kun lennän tänään Englantiin ja hain lääkekuurin tulehdukseen joka taas jyllää. Aika kurjaa mut eipä mahda mitään. Onneksi on toi dopleri vaikka kylmän väreitä aiheuttikin tänään kun eka ei meinannut löytää sydänääniä mut potki kyl anturiin niin kovaa et koko maha heilu et kyl se siellä on ja sykkeetkin kuulu sieltä aina aika ajoin :)

Suppareita ei ole ollut ainakaan kipeitä mut alavatsa on tosi kipeä, tai pikemminkin rasittunut ja liitokivut käy kovemmiks koko ajan. EIlenkin kun olin päivän töissä ja sit vielä illalla lenkki koirien kans niin ei pystynyt käveleen illalla kunnolla kun sattui niin paljon : /

(.) Tämä tytö suhaa Englantiin neljäks päiväks kaverin kanssa. Lapset jo julisti ettei ne pärjää täällä ilman mua :D Jep, ne ei varmaan lopulta edes haluu mua takas kun saa olla osan viikosta mummunsa kans joka lellii niitä jatkuvasti :)

Tulee kyl lepo tarpeeseen kun on paikat ihan kipeet. Tehtiin pari mielettömän kovaa myyntipäivää töissä ja kroppa huutaa armoo. Meidän firma vaihtoi isompiin uusiin tiloihin ja uudistui samalla ja asiakkaat kyl huomas sen ja niitä tulvi sisään koko ajan. Eilen kyllä alkoi selässä tuntua seisominen ja jalat huusi armoo, mut selvittiin siitä silti :)

En sit halua yhtään huonoja uutisia kun tuun kotiin Englannista joten pysykää kunnossa ja se oli käsky!!

Champion ja Martti 22+5
 
Onnea annamariaplus poikalupauksesta :flower: Miksi hätätarkastus? onko kaikki hyvin :O
Linn Hui, kamala!! Kyllä mä olisin pelästyny hullunlailla tommosta:O Kaikki vissii hyvin nyt:heart:

Joulusuunnitelmat Ollu puhetta, että aamusta lähetää käymää haudoilla, ja sit noi mummolat kiertää sen jälkee....Ihan kotosalla sit se ilta :heart::xmas:

Wendylle ihania uutisia!!!! Ihanaa odotusta sinne, ja Joulun alusaikaa:heart:

( . ) Tänään neuvolaan, saa ne kelan lippulappusetki:D Taijan tosiaan ottaa sen avustuksen rahana tällä kertaa...Ostelis sit alennusmyynneistä kasan vaatetta :D
Mies lähtee lauantaina kertausharjoituksiin Pohjois-Karjalaan ( ite asutaa Oulunseudulla) Tulee tiukka viikko paimentaa näitä ipanoita yksin tän mahan kanssa :D Ja sit alkaaki Joulu höösääminen ku mies palailee takas "sodasta" :D

vauvis ja tyttönen 22+5
 
Huomenia

Championille mukavaa ja rentouttavaa reissua!

Wendy79, ihanaa, paljon onnea:heart:

Linnillä hurja tapaus. Noita pään kolhuja ei vaan voi lasten kanssa välttää, vaikka kuinka koittaisi olla varovainen. Mutta pelottavia ovat aina. Meillä kanssa pari aivotärähdystä ollut, mutta ei kyllä tajuttomuutta. Eikä niitä muitakaan kolhuja, tuntuu että ainakin nuita poikalapsia saa käydä vähän väliä kipsauttamassa. Onneksi ollaan murtumilla päästy.

Viida, luulen että sekä itse, että lääkärit ovat nyt vähän rauhallisempia näiden mun suppareiden kanssa, kun niitä viime raskaudessakin oli, mutta hyvin pysyi poika matkassa 39 viikolle. Viimeksi jäin kotiin jotain 23 tuntumassa, mutta mielestäni ei levolla paljon muuttunut. Nyt toki olleet hieman kovempia, joten saahan tässä tarkkana olla. Istumatyötä lähinnä teen ja tosiaa voin mitoittaa työpäiväni ihan oman olon mukaan ja tehdä osan kotona. Ilman tätä joustoa olisinkin jo jäänyt kotiin. Mutta menen kyllä käymään synnärillä heti jos tulee vielä niin kipeitä kuin toissayönä.

Joulu. vietetään nyt mun vanhemmilla, jonne tulevat myös siskoni, joista toiselle on syntymässä lähipäivinä esikoinen:heart: Joulupäivänä käydään syömässä miehen vanhemmilla ja sit suunnataankin takaisin kotiin oman kuusen ääreen. Ruokia en varmaan nyt tee, pitää ottaa sen verran mukaan kotoa ja anoppilasta, että saa vielä tapaninakin syödä joulusafkaa. Eilen tehtiin piparitalo ja se oli kyllä sen vaivan arvoista, eiskoinen ihan säteili rakennushommissa=)

Itsenäisyyspäivä vietetään kotona, tehden vähän parempaa ruokaa ja naposteltavaa pitää olla linnan juhlien ajaksi. Tänä vuonna ollaan ihan perheen kesken. Jos samalla saisi joulukortit viimeisteltyä.

Sitten lounaalle, nam.

Pomppuli ja muru 21+3
 
Moikka!
Enpä meinaa millään koskaa keritä kirjoittamaan, kun harvoin käy ja pitää lukea kaikki mitä sillä välillä on tapahtunut.

Täällä odotellaan kärsimättömänä rakenneultraa. Epäilen että istukka on edessä koska liikkeet tuntuu niin erilaisilta ja rauhallisemmilta kuin esikoisen aikana.

Tuntuu että kaikilla muilla tuo paino nousee rauhallisesti, olenko mä ainoa jolla tulee vauhtia 1kg/vko vaikka mitä tekis. Esikoisesta oli sama juttu ja kiloja tuli 17, mutta lähtikin melkein samantien kaikki. Nyt tullut jo 8kg vaikka rv21+6 kamalaa!!
Syön paljon hedelmiä ja kasviksia juon vettä ja syön ruisleipää, muuten normaalia kotiruokaa ja painoa vain tulee ja tulee.
Oon miettinyt että pitäiskö pyytä sokerirasituskoe vaikka pissat onkin ollu puhtaan. Painoindeksi ennen raskautta 21.
 
Mä olen kovasti miettinyt tota joulun syömistä - mennään ensin miehen perheen luo ja sitten omieni. Joulun aikaan paljon ruokaa säilytetään muuallakin kuin jääkaapissa (kylmäkomerot yms.) ja kinkkuakaan ei kuumenneta uudelleen, vaan syödään kylmänä. Kinkku myös yleensä seisoo pöydällä uunista oton jälkeen ja jäähtyy, ennen kuin laitetaan jääkaappiin, vaikka pitäisi jäähtyä 3 h 3 C (tai ainakin 3 h 6 C). Mä en varmaan uskalla syödä koko jouluna muuta kuin laatikoita suoraan uunista ja vain kerran kuumennettuna. Rosollikin on ollut kuitenkin sielä komerossa :(
 
mymosa
Joulu ollaan anoppilassa, eka kerta mulle :) Sitten joulupäivänä suunnataan mun mummolaan ja pitää isän luonakin käydä. Toki jos äiti ei oo töissä niin käydään aattoaamuna siellä puurolla.

Huomiselle ei oo mitään erityistä tapoja tai perinteitä. Saatetaan lasten kanssa käydä isomummolassa, mutta muuten kotona.
Jos mies on kotona ja haluu kattoo tuntemattoman niin me lasten kanssa keksitään sitten jotain pihajuttuja sille ajalle. Linnanjuhlia saatetaan vilkasta, mutta en välitä moisista turhanpäiväsyyksistä.

Ja joulu aion todellakin syödä kaikkea mikä maistuu. Ei kai se kinkku miksikään meno kylmäkomerossa tms. Hyvin on maistunut raskaana ollessakin..
parasta siinä onkin juuri se sinappihuntu ja sen alla oleva ohut rasvakerros.. oi nam.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Harjoitussuppareista: Mulla esikoisesta alko ne jo 16+ ja nytkin on tullut ajoissa..Viime raskaudessa tarkastettiin paikat 22+ ja otettiin limakalvoilta klamydia testi vaikka ennen raskautta mies ja minä oltiin testattu ja sanoinkin siitä että tuskin sitä ainakaan on..Mutta ei lääkärit aina kuuntele: /
Painonnousu kotivaa'an mukaan on mullakin nyt ollut 1kg/vko luokkaa, BMI ennen raskautta 16 niin en pidä sitä pahana ellei se sitten ala kiihtymään 3kg/vko..
Onnea Wendy79 tulevasta kesämussukasta:heart:
Eilen meinasin kaatua, varmaan venähti alavatsa kun vihlas oikein kunnolla:| Vauva onneksi potkii kovasti niin en jaksanut käydä lääkärillä koska tuskin mitään vahinkoa on tullut.
Oletteko tehneet itse Rosollia? Tuleeko siihen muuta kuin punajuurta,omenaa, porkkanaa(mikä pitäisi korvata jollain), suolakurkkua..Ja sipulia jos haluaa.Netistähän sitä ohjetta ei voi etsiä:kieh:
Avantasia 19+3
 
mymosa
Oletteko tehneet itse Rosollia? Tuleeko siihen muuta kuin punajuurta,omenaa, porkkanaa(mikä pitäisi korvata jollain), suolakurkkua..
Ei olla laitettu muuta. Sitten tietenkin kermavaahtoa, jossa punajuurista lientä vähän <3

Menninkäinen kuiskasi tänään mulle, että teeppäs äiti voileipäkakkua ja heilutteli samalla napanuoraa herkun toivossa :D joten pakkohan se on tehä..
 
Jouluksi mennään nyt tänä jouluna minun vanhempien luokse. Viime joulu oltiin miehen vanhempien luona. Ollaan siis vuorotellen oltu jouluisin minun vanhempien ja miehen vanhempien luona, jotka molemmat asuvat kauempana meistä. Aion kyllä minäkin syödä kaikkea mikä maistuu, jätän vaan väliin graavisuolatut lohet ja tuorejuustot. Paikallisessa Prismassa on nyt asiakasomistaja päivät ja sain jopa eilen hankittua suurimman osan joululahjoista. Piti katsoa ihan parikin kertaa kalenteria, että nytkö jo olen onnistunut ostamaan suurimman osan lahjoista :D

Jaksamisia kaikille niille jotka kärsivät suppareista. Itse oon muutaman kerran tunnistanut supistavan, mutta ei onneksi tee kipeää. Jos kauan olen ollut jalkeilla niin oon huomannut, että alamahaa alkaa hieman kolottelemaan ja jalat väsyy. Muuten olo on ihan ok.

Vauveli potkii aina välillä rakkoon päin ja se ei tunnu todellakaan kivalta. Yks ilta/yö kun aloin nukkumaan jouduin ramppaamaan alkuyöstä veskissä ainakin tunnin välein kun kaverilla oli jumppa päällä ja potki just sopivasti rakkoon : /

Wendylle 79
Onnittelut uudesta raskaudesta, ihanaa :heart:

Championille Oikein mukavaa ja rentouttavaa reissua =)

Tyttö heräsi päikkäreiltä, joten pitänee jatkaa myöhemmin kirjoittamista.

-minde- & Elmeri rv 21+4
 
Tervetuloa uudet jos en ole jo toivotellu! :)

Itsenäisyyspäivänä ei ole perinteitä, töissä oon aika ahkeraan sillon ollu ja olen huomenakin..

Jouluna on ollu tapana käyä mun isän luona syömäs (äiti on kuollut ja siskot asuvat 800km päässä). Mut muuten ihan oman pienen perheen kesken rauhallista oloa ja syömistä :p tosin nyt oon koko joulun töissä :(

Käytiin tänään 3/4D ultras ja saatiin vamistus tytön tylleröstä, painoa oli 405g ja kaikki hyvin. Saatiin miehen kanssa siitä paljon enemmän irti kuin viime viikon rakenneultrasta sekä saatiin kuvia & DVD :) Kasvoja neiti sievänen ei suostunu näyttämään ku puoliksi :D äitin nenä näytti vielä olevan ;)

Championille mukavaa reissua!! :)

L&P 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Meillä rosolliin on tullu punajuurta, perunaa, porkkanaa, sipulia ja kananmunan siivuja ja persiljaa koristeeksi päälle. Voi laittaa myös suolakurkkua, omenaa, jotku kai laittaa silliäkin (?). Mutta voisko ton porkkanan korvata vaikka perunalla? Tulee toki hieman puuromaisempi ja valjumman makuinen.

Jouluruokia ajattelin syödä rajoittamatta. Eipä niistä oo tähänkään asti saanu ruokamyrkytystä, toivottavasti ei nytkään.

Painonnoususta... Itellä tuli tosiaan alkuun paljo, mutta nyt sitte paino on pysytelly samassa pari kuukautta, mitä oon ite seurannu. En sitte tiiä, eikö tuu syötyä tarpeeks, vai mikä on. Välillä oikeen koittanu seurata kaloreita, että tulis riittävästi.

(.) Mitään supistuksia ei oo ollu tai sellasia en oo ainakaan tuntenu. Päivittäistä liikehdintää kyllä. Tänään käytiin kaupassa, oli pakko siellä kaupassa istua alas, kun alko tulee tosi huono olo ja vatsaa ja alaselkää särki. Teki mieli oksentaa ja jotenki väsynyt olo. Oli koko paluumatkanki, helpotti kun pääs sängyn päälle huilaa ja sai jotain purtavaa. Jotenki sitä kuvitteli, että nää ois jääny alkuraskauteen, mutta ei näköjään.

felina & pulla 22+5
 
Mäkin aion syödä jouluruokia muuten samalla tavalla kuin normaalistikin, mutta maksalaatikkoa en niin paljon. Harmi kun se kuuluu mun suosikkeihin!! Mies vaan on sen verran tarkka, että vetää pultit jos syön sitä reilusti. Viime joulunakin olin raskaana, ja kerran mies vei maksalaatikot mun lautaselta kun olin kuulema syönyt jo niin paljon :LOL:

Painoa mulle ei tähän mennessä oo hirveesti tullut, onneksi. Viime raskaudessa tuli kaiken kaikkiaan 26kg, ja se kyllä tuntui.. Niistä eroon pääseminen kesti yli puoli vuotta!! Ja sitten olinkin jo uudestaan raskaana niin mitään supertreeniä tai laihdutusta ei voinut aloittaa. Nyt yritän parhaani mukaan pysyä normaalin painonnousun rajoissa.

Huomenna alkais työputki, mua pelottaa jo vähän miten selviän siitä. Mielelläni teen työt ja näin, mutta ne supparit vähän pelottaa. En oo ihan varma onko mulla nyt ollut niitä, mutta edellisessä raskaudessa kun niitä alkoi tulemaan niin en voinut tehä enää mitään. Ei voitu käydä edes kävelyllä kun päästiin 50m ja piti pysähtyä minuutiksi :/ Ja pelottaa myös se, miten selviän loppuraskaudesta tuon esikoisen kanssa, jos supparit alkaa vaivaamaan. Onkohan semmosessa tapauksessa miehen mahdollista saada vapaata jo ennen vauvan syntymää?

Adelei & poju 22+5
 
Tänään käytiin aamulla neuvolassa koko perhe :) :
Verenpaine: 111/62
Vauvan syke:144
Painoa mulle oli tullut kilo, mutta en ole vieläkään lähtöpainossa- siihen olisi matkaa vielä 3kg (ennen raskautta 58kg ja pituutta on 169cm).

Vauvaa jouduttiin hieman jahtaamaan, että saatiin syke, kun epeli aina lähti karkuun :D Samalla sain ekan lääkärineuvola-ajan tammikuulle.

Itsenäisyyspäivälle ei oikein ole mitään erityisiä perinteitä/suunnitelmia, muutakuin syöminen :p
 
Meillä rosolliin on tullu punajuurta, perunaa, porkkanaa, sipulia ja kananmunan siivuja ja persiljaa koristeeksi päälle. Voi laittaa myös suolakurkkua, omenaa, jotku kai laittaa silliäkin (?). Mutta voisko ton porkkanan korvata vaikka perunalla? Tulee toki hieman puuromaisempi ja valjumman makuinen.
Täytyy kokeilla tuota pottua kun ei kehtaisi syöttää porkkanaa pojulle kun menee vatsa sekaisin ja ihoa alkaa kutittaa:p Tai eipä sitä tiedä tykkääkö 2v koko rosollista:kieh:
 
neuvolasta kotiuduttu, ja kelanjututki kävin netissä täyttään jo...lähettää perästä viel se todistus nii on seki hoijettu alta pois :)

rv 22+5

painoa +175g/vko (yhteensä tullu n. 5kg)
RR 128/69
pissa puhdas
HB 122
SF 23cm (yläkäyrällä mennään, mutta alussa kuulema yleistä)
Syke 130-135
Liikkeet ++

Seuraavalla kerralla onki sitte lääkäri-neuvola :)

muoks. Oli th:n kans puhetta maksalaatikosta, ja siihen oli tullu uudet suositukset että sitä ei sais syyä ollenkaa. Ainoastaa maksapasteijaa/maksamakkaraa saa syyä oli 200g/vko maksimissaa..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka naiset!

Munki puolesta tervetuloa uusille:) Ja onnea kovasti rakenneultrasta hyviä uutisia saaneille:heart: Täällä onkin melko monta poikavauvelia tulossa!

Joulusta. Oon aaton aamuvuorossa, mut heti mun töiden jälkeen lähdetään ajelemaan kohti Pohjois-Suomea ja meidän kotiseutua, kun ei Helsinki-joulu innosta. Ollaankin vasta myöhäseen perillä, mut mielummin jouluaatto autossa kuin joulupäivä=) Jouluruokia aion ihan normaalisti syödä, paitsi tietenkin graavilohen jätän välistä. Mulla ihan vesi nousee kielelle, kun ajattelenkaan niitä kaikkia ihania jouluruokia:p Eniten himoitsen laatikoita ja kinkkua+kotitekoista sinappia! Onneksi ihan kohta jo pääsee niitä ruokia maistelemaan:p

Mulla oli viime torstaina neuvola ja siellä kaikki oli niin kuin pitikin.
Hb129, RR ja pissa ok. SF 21cm, vauvan syke 155 ja liikkeet++. Painoa on tullut nyt 23viikon aikana yht.6,5kg.
Torstaina menin vielä illalla yövuoroon ja se päättyi mun osalta pahoinvointiin ja oksenteluun. Saikkuilin sit seuraavan yövuoron ja nyt mun ei enää tarvitse öitä koittaa tehdä. Äippälomaan (tai sit saikkuun, kun harvemmin hoitoalalla kukaan pystyy ihan loppuun asti menemään) asti mulla on onneksi pelkkiä aamu- ja iltavuoroja, jolloin mun edelleen jatkuvaa pahoinvointiakin on helpompi hallita.
Tänäänkin kyllä oksensin, mut se johtui todella huonosti nukutusta yöstä - mulle siis väsymys on ihan varma oksentamisen laukaisukeino.

Harkkasuppareita on täälläkin. Samoin häntäluu on kipeytynyt.

Tänään saatiin iloisia uutisia: meidän pikkumurusen loputkin tulokset lapsivesipunktiosta oli kaikki normaaleja:heart: Ihanaa, kun nyt sitten häipyi viimeisetkin spekuloinnit vauvan pienestä koosta ja on ainakin todettu, että vauva on täysin terve kromosomeiltaan:heart:

Mut nyt ruoan laittoon ennen kuin tulee taas huono-olo.

Mukavaa viikonalkua ja itsenäisyyspäivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Avokado ja Samirja
Pakko tulla pikaisesti kommentoimaan tota huonoa oloa. Itselläkin olo on edelleen sellanen kuvottava ja höntti aika ajoin. Vaikka enää ei varsinaisesti lennä oksennus niin kuvottaa kyllä. Ja se tuskin tästä mihinkään muuttuu ennen kuin vasta synnytyksen jälkeen!
Vauva on luultavimminkin oikein päin kohdussa sillä potkut ja nipistelyt tuntuu alhaalla. Mulla on kääntyneet pää alsapäin joskus 33 vkon paikkeilla vasta. Kohdussa hyvin tilaa.
Uni maistuu ja tulee nukuttua pitkiä ja syviä yöunia.
Ei ole toistaiseksi suonenvetoa eikä närästystä ilmennyt. Vielä ne kerkee.
Itse graavattua kalaakin voi syödä jos se on varmasti tuoretta!!! Eli ei mitään vakuumi pakattua. Mulla kun mies kalastaa niin tiedän ainakin saalistun päivän 100% :LOL: Graavi kun on mun lemppari!
Maksalaatikkoa ei oo tehny mielikään, edellisissä raskauksissa oon syönyt n. 1 krt./kk jos sitäkään. Mädin jätän väliin tänä jouluna. Samoin kahvi on sellainen mitä en juo raskausaikana ja imetysaikanakin vähän.
Juustot on onneks lähes kaikki pastöroituja tänä päivänä sillä ne on mun toinen heikkous:xmas:
Viiniä olen juonut about 2-3 lasillista tämän raskauden aikana ja pienen lasillisen joulupöydässä aion juoda. En kuulu hysteerikoihin näissä asioissa. Toki jokainen tavallaan. =)
Töitä reilu 2 kk jäljellä, tosi haikeeta jäädä pois uudesta ihanasta duunista!!!
Jousikas & 23+6 ??(apua en muista ulkoa viikkoja!!)
 
Me ollaan joulu kotona. Mun vanhemmat on eroneet ja kummallakin uus kumppani niin viettävät joulua keskenään.

Huomenna me pidetään "perhe päivää" eli ollaan kaikki kotona ja tehdään yhdessä pizzaa ja jos katsois jonkun perheleffan lasten kans.

Keskiviikkona me lähtään isännän kans kaksistaan pariksi yöksi kylpylään. Samalla reissulla käydään ne joulu ostokset tekemässä. Mittään isoa ei laiteta lapsille kun yhteiseksi on ostettu wii ja siihen pelejä ja lisälaitteita.

Ens viikolla oli neuvola josta saa ne paprutkin. Laitan ne kyl vasta tammikuun lopulla meneen kun saan isommat päivärahat tammikuussa niin laskevat sen mukaan sitten äippärahan. Onneksi en saa kaikista pienintä rahaa kuitenkaan. Pakkauksen otan rahana koska nuita vaatteita on tuolla kaapissa odottamassa ja tuolla 140e ostetaan sit puuttuvia tarvikkeita. Kävin viikonloppuna ostamassa bodyn ja sukkaparin oikeen värisenä. ;) Piti vaan piilottaa ne tuonne kaappiin että lapset ei saa vihiä sukupuolesta.
 
Itsenäisyyspäivänä meillä ollaan ihan vaan kotona, muita perinteitä ei ole kuin itsenäisyyspäivän juhlien kyttääminen telkusta. Jouluna taas on miehen muksut (asuvat siis meillä) tällä kertaa äidillään, ja me käväistään varmaan päiväseltään mun isää ja veljiä tervehtimässä. Menee nää joulut vähän miten sattuu lapset olemaan kotosalla. Jouluruokia aion syödä normaalisti, tosin närästys pitää huolen pienistä annoksista. Eipä oo ylensyöntiongelmaa tänä jouluna! :LOL:

Paino on noussut jo 10 kiloa, ja tänään 22+4 olisin saanut sapiskaa neuvolassa jos olisin alunperin ollut ylipainoinen. Kun BMI on ollut normaali ennen raskautta, katsottiin painoa läpi sormien. Vaan minkäs teet, ei tässä nyt millekkään laihikselle aleta!

Terkkuja täältä karkkipussin ääreltä! ;)
 
Kyllä se eilinen tosiaan pelästytti ihan kunnolla. Ja vaikka tajuttomuus kesti vain hetken se tuntui ikuisuudelta ja pahin kävi jo mielessä! Yöllä sitten heräteltiin 3 tunnin välein niinku lääkäri oli neuvonut ja puhuteltiin tyttöä. Muuhun ei unenpöppörössä reagoinu kuin siihen kun kysyin mitä oltiin kaupassa nähty niin avasi heti silmät ja totesi "pukki ja tonttu" :D Kyllä kaikki nyt vaikuttais olevan hyvin, pelkään vaan että onko tuosta voinut pienelle jäädä jotain. Ihana oma iloinen itsensä ollut kyllä tänään :heart:

Tijona: Onnittelut hyvistä uutisista, onneksi kävi niinkuin moni oli epäillytkin että on muuten vain pienikokoinen :flower:
 
Moikka taas pitkästä aikaa ja hyvää Itsenäisyyspäivää :heart:

fanttomi :'( Sanat ei edes riitä...

Joulu ajateltiin viettää mun vanhemmilla keski-pohjanmaalla ja sitten joulun jälkeen käydään miehen vanhemmilla. Porukoille on tulossa kaikki mun veljet ja niiden puolisot. Porukkaa on varmaan sellaset 13 henkeä... Siinä saa äiti pienen kinkun paistaa :D

Mulle saa päivittää iäksi 30v ja rakenneultra on 7.12 elikkäs huomenna.

Mulla ei oo onneksi ollut suppareita, ei kyllä ollut ekastakaan. Ei edes mun mielestä kunnolla synnytyksessä kun nukuin suurimman osan ajasta :D Ja mullako muka hyvät unen lahjat?

Saikku se vaan jatkuu ja huomenna tuleepi lisää... Eli vuoto ei ole kadonnut mihinkään :( Välillä vuotaa niin reilusti et het ku menkat olis. Pää ei meinaa kestää kun ajattelee vaan et selviääkö Taavi vielä lopun ajan... Onneksi on tullut ostettua tuo dobbleri niin saa aina hetkeks rauhan kun kuuntelee sykkeen ja kyllä Taavi jonkin verran jumppaileekin.

Kävin jossain välissä hakeen saikkua työterveydestä kun en neuvolalääkärille päässyt ja se olikin sellainen reissu eten kovin äkkiä sille lääkärille mene enään. Lääkärinä oli mies joka osas hiukan huonosti suomea. Hän kuuli ainoastaan sanat "raskaana" ja "vuotoa". Koitin kovasti selittää et homma on hanskassa ja jatkunut jo kuukauden et jos saikkua sais, mutta ei. Setä päättikin tehdä kiireellisen lähetteen synnärille ja diagnoosi oli keskenmeno epäily. No ei se auttanut kun lähteä TAYSsiin odotteleen. Siellä tätiä pikkasen hymyilytti kun kerroin et miksi olen siellä :whistle: Mut ei siinä auttanut kuin odottaa, kun sieltä ei pääse ilman tutkimuksia pois. Ja oli siitä se hyöty et näki taas Taavin ultrassa ja lääkäri oli sitä mieltä et istukka on synnytyskanavan päällä ja ei oikein tykkää elämästään. Sairaslomalapun käteen saaminen kesti melkein 6h |O

Nyt on saikkua takana 9vk ja pari hassua päivää olen välillä töissä ollut. Pahasti näyttää siltä ettei musta oo töitä tekeen ennen kuin Taavi on pihalla... Kaiken lisäks on kaikki mahdolliset kiellot päällä :( Ei saa kävellä, ei saa saunoa, ei saa uida, ei saa sekstailla jne... Rupee selkäkin valittamaan ainaisesta istumisesta ja makaamisesta.

Ultrassa ei ajateltu sukupuolta kysellä. Ainakin siltä tuntuu nyt :) Saattaa tosin olla että huomenna mieli muuttuu :D Jotenkin muistelisin ettei ekasta edes tullut mieleen kysyä. Silloin oli niin teini ja untuvikko...

Linn, varmasti säikäytti :( Meillä taannoin neiti 5v meni pari kertaa tajuttomaksi aamutuimaan. Hän satutti sormensa niin et kynsi repes lihalle. Olin sitä paikkaamassa niin hän lysähti syliini. Sit ku siit tokeni (aikaa meni varmaan pari sekkaa mutta ne tuntu minuuteilta) niin meni toisen kerran vintti pimeeksi. Soittelin Acutan sairaanhoitajalle ja tultiin yhteistuumin siihen tulokseen et juuri heränneenä, ehkä hiukan matalat verensokerit aiheutti sen että kipukynnys oli niin alhainen että läks taju. Neiti on ennenkin loukkinut itseään, kuten pari hammasta mennyt huulesta läpi ym, mutta koskaan aikaisemmin ei ole ollut mitään. Eikä kyllä sen jälkeenkin.

Nyt kun itse on raskaana niin tuntuu et kaikki muutkin on :D Yhdellä hyvällä ystävällä on samaan aikaan laskettu aika. Työkaverilla ja neidin kaverin äidillä on laskettuaikia alkukesästä... Ihanaa!! Vauvoja!! Ja nuo on kaikki vielä sellaisia ihmisiä joiden kanssa on kiva ja helppo olla :) Voi kun jo olisi kevät!!

Nyt meni taas pikkasen omanapaiseksi, anteeksi!! Mutta tuntuu et ajatukset oikeasti pyörii vain oman navan ympärillä...

~Pumpsi & Taavi 20+6~
 
vauvis: Mulla kans mies joutui pohjois-karjalaan kertaamaan viime vuonna, vaikkei tosiaankaan ole sieltäpäin kotoisin ja siis pk-seudulla asutaan.

Joulu: Kotona ollaan perheen kanssa ja sukua käy kyläilemässä. Ei mitään kummempia traditioita :)

Linn: No huh :O Onneks tytöllä kaikki hyvin! Meilläkin lyöny pari kertaa päänsä pahasti lattiaan, mut pelkällä itkulla ollaan selvitty.

Tiijona: Ihanaa! Varmaan helpotus saada viimeinenkin tieto siitä, että kaikki on hyvin :heart:

(.) Itellä on kanssa huomenna neuvola ja saan kanssa ne Kela-lappuset. Ja lisäks on se ihme voimavara-kysely kerta nyt neuvolassa, menee kuulemma kauemmin kuin yleensä.

Illalla vähän itsenäisyysjuhlien katsomista ja muuten sit vaan rennosti. Kohta onkin taas viikonloppu :D

Ceali 23+0
 
Tulin poksumaan 21+0

Itsenäisyyspäivää ollaan vietetty rauhallisissa merkeissä. Kateltu tellusta ne vakiot ja puuhailtu vaan. Mulla tuli pakkomielle tehä vauvalle itte vaunuihin peitto, ja sitä olen nyt virkannu, enkä siis todellakaan ole mikään virkkaaja vaan ihan vain pari virkkauskertaa aiemmin.

Joulua vietetään vuorovuosin mun vanhempien kanssa ja vuorovuosin miehen vanhempien luona, tänä vuonna mennään anoppilaan tuohon naapuriin.

Linnillä pelottava kokemus :hug:

Tijona ihania uutisia :)

Mie syön jouluruokia niin paljon kuin kupu vetää. Nam :p :p :ashamed:

Jipii perjantaina vihdoin se rakenneultra. En malta oottaa!!

Kultakurkku 21+0
 

Yhteistyössä