Huhtikuun Hurmurit 2013 *Meidän Kuu!*

Onnea Mansikka-Maija!

Terveisiä neuvolasta. Meillä käydään itse tutkimassa se pissanäyte ja pyyhkäistessä tuli sitten sellaset hivenen veriset limaklöntit (anteeksi jos on liikaa informaatiota). Menkkamaista kipua on ollut eilisillasta asti ja alapää on niin hellänä että, vauva kaiketi painaa tuonne alas. Neuvolassa terkkarin tunnustellessa mahaa hän sanoi kohdun olevan varsin supistusherkkä, oikein säikähti sitä. :) Ajattelin tässä alkaa simaa tekemään. Jos jotain alkaisi tapahtumaan.

Kaunista kevätpäivää kaikille. Meillä ainakin paistaa aurinko ja mittarissa on +11c.

kishuli 39+3 ja Vappu-Irmeli
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Onnea mansikka-maija!! :flower:

Kiitos Toive kerhon perustamisesta! Laitoin liittymispyynnön tulemaan.. :)

Tänään on taas niin ihanan keväinen ilma, ettei muuta voi kuin hääräillä pihalla puutarhahommissa.. (ja niitähän piisaa! :)) Poika onneksi nukkuu tyytyväisenä vaunuissa vaikka isäntä huudattaa vuoroin sirkkeliä ja moottorisahaa.. :D
 
Toive: Mulla oli päänsärkyä synnytystä seuraavan viikon ajan. Alkoi vuorokausi synnytyksestä, ja johtui ilmeisesti spinaalipuudutuksesta = postspinaali päänsärky. Makuulla olo oli ok, noustessa alkoi särky. Eli pistoskohta on jäänyt vuotamaan. Mikäli olisi paha/ei olisi helpottanut särkylääkkeillä, olisi pitänyt mennä takaisin sairaalaan ja anestesialääkäri olisi laittanut ns. veripaikan. Vetelin grammaista Panadolia ja Burana 800 yhtä aikaa. Meni ohi, onneksi. Väsylläkin oli lusikkansa sopassa.
 
Hei!

Natte, kippurassa oli veli viikon ikäisenä, nyt alkaa jo suoristelemaan. Edelleen saattaa löytyä vaunuhaalarin sisästä aika mainioissa mytyissä. Esikoisella oli meillä ihan kauhia pahka syntyessään, mutta se oli tosiaan pitkittyneen synnytyksen aikaansaama ja oli seuraavana päivänä poissa, joten tuohon en osaa auttaa. : /

Ihana tuo Fenixlinnun viesti, tuollainen on näiden palstojen paras puoli!

Huoliheikkien kerhoon liityn minäkin: vauva rohisee kuin pieni villisika nimenomaan öisin! Ei vaunuissa, ei olohuoneen päiväunisängyssään. Ensin olen varma että se tukehtu niihin röhinöihinsä ja sitten taas olen ihan kauhuissani kun on hiljaista... Terveyskirjastot yms. netissä vakuuttaa että tullainen on normaalia pienillä, mutta jos tää mun onkin just se jolla on keuhkoahtauma tai mikä lie...

Orp, sympatiseeraus täältä: mulla oli Keskisisko aikanaan hartioista jumissa, ei kivaa.

Hjannah, lisämaidon voi ajatella niinkin, että pääsee laajentamaan vauvan hoitoon osallistuvien piiriä. Mies pääsee ruokaa tarjoavien joukkoon ja meillä Esikoinen 8 v syöttää niin polleana ettei toista! Pääset ainakin takuulla kampaajalle ja jälkitarkastukseen yksin! Mulla oli Keskisisko mokoma mukana kummassakin kun ei hän syönyt kuin tissiä.

Mansikka-Marja, hauska tuo sama synttäri! Kummityttärelläni on myös ja heidän äitinsä pitää tarkkaan huolta, että molemmilla on oma kakku, vaikka sillä uhallakin että osa jää syömättä.

Moika, meidän ripakintun vaipat falskaa :( eikä ripakinttuuteen vielä näy muutosta. Ainakin pääsen pitämään veljellä sitä tolkutonta määrää pienimpiä vauvanvaatteita jonka tyttärien serkulta lainaan sain.

Äitituuli ja vauva reilut 2 vko
 
Vaipoista. Mulla on hermot palaneet jo heti alussa kertiksiin! Varsinkin Pamperseihin. Eilen ehti olla 5 minuuttia yövaippa, kun oli jo falskannut kyljen litimäräksi. Päiväthän me kestoillaan jo täysin, sain/ostin postikulujen hinnalla sellaisia hirvityksiä tsi-sisävaippoja jotka ovat aivan mahtavia olleet! Kuori vain päälle, sitten pesupussiin kun likaantuu ja kun pussi on täynnä, koneeseen ja taas on vaippoja seuraavalle päivälle :) Ollaan kestoiltu kaikkien kolmen lapsen kanssa, enkä osaa kuvitellakaan itseäni raijjaamassa vaippapusseja kaupasta :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä aina vaan... Onkohan enää ketään muita hautojia kuin minä ja kishuli? Tuntuu, että kaikki ovat jo hakeneet omansa! Sipulisankarista ei ole kuulunut mitään, toivottavasti tulisi pian hyviä uutisia :)

Viikonloppuna kun niin tuntui jo siltä, että nyt se on tulossa niin maanantain vastaisena yönä onnistui Typy jotenkin kampeamaan itsensä toisin päin ja nyt tuntuu tilaa riittävän niin että saas nähdä kauanko tässä menee! Kolmisen kk viihtyi peppu tuolla vasemmalla ja nyt sitten katselee maisemia peppu oikealla puolella... Tämän kääntymisoperaatio jälkeen ei olekaan sitten tullut yhtään kivuliasta supistustakaan ja nousi samalla selvästi ylemmäksikin. Nyt on kyllä taas laskeutunut mutta ma ja ti tuntui siltä, että tässä suattaapi mennä vaikka jouluun.

Mutta toisaalta tuntuu, että kaikkien niiden supisteluiden ynnä muiden jälkeen oli ihan tervetulluttakin saada parin päivän tauko "odottelusta". Alkoi ottaa korvien välissä hieman koville kun koko ajan sai pettyä siihen ettei vielä päässytkään synnyttämään.

Toivottavasti tännekin joku vielä jaksaisi kirjoitella. Minäkin liityn kyllä kerhon puolelle heti kun pääsyvaatimukset täyttyvät :D

Pihlaja79 ja Typy 39+6
 
Whisky joo, kysyinki tuosta päänsärystä synnärillä kun olin kuullu että voi tulla spinaalista, mutta kuulema sen sitten huomaa ja tänään onkin ollut selkeesti paree päivä, eikä eroa onko makuulla vai jalkeilla. huomenna tulee terkka käymään niin pitää siltä kysellä, mut eiköhä tää on vaan fyysisestä väsystä ym.

Kishulille ja pihlajalle kovasti tsemiä sinne viime hetkiin, kyllä tekin toukkanne saatte :) onkos kishulin tilanne edennyt sitten neuvolaäksönin?

kaikki kerho pyynnöt hyväksytty :) lisää tulemaan!! jostain syystä se meidän kerho näkyy vasta toisella tai kolmannella sivulla..? mulle se kerhon puoli näyttää tosi sekavalle, tai liikaa toimintoja kerhon perustajana... mutta eiköhän se selkiinnyt.


Voithan pihlaja laittaa pyynnön jo tulee ja kyllä mä ainakin käyn täällä niin kauan ku hautojia on, "Kaveria ei jätetä"-periaatteella :D

Natelle vielä lonkkaluksaatiosta..itse menin lääkärintarkastukseen kotiinlähdössä jo ajatuksella, että niih tällä nyt on varmaan se luksaatio kuten pt-lapsilla prosentuaalisesti useammin on. ja mietin vaan että no sitten ostetaan väljiä vaatteita ja onneksi kesä tulossa niin saa mekkoja pitää. saitkin jo edellä hyvän vastayksen feniksiltä ja tukea, ja minäkin sen luokittelin "pikkuviaksi" omassa päässä. Vaikka tokihan toisi hoitoon haastetta. kaksi lääkäriä sitten tarkisi neidin lonkat kotiin lähtiessä, ja ei ilmennyt mitään.
Toive ja pörriäinen jo 6vrk.
 
Onnea Mansikka-maija!! hyvin ajoitettu, mul kans yks kaveri jonka pojat syntynyt samana päivänä ja mun siskon kaks lasta kumpikin syntyny 16pv (kuten myös sisko) mut eri kuuta ja mites Sipulisankari? varmaan tuoksuttelee nyyttiään ettei oo kerenny tänne ilmottelee :)

Toive Hakemus kans laitettu :) Tovin etsin sitä kerhoa eka sivulta kunnes tajusin tokalta sivulta katsoa. Mulla oli kans hedaria pari ekaa viikkoa, vaikken spinaalia saanu, vedinköhän liikaa ilokaasua :) nyt helpottanu, ei kai ihme jos yhdistää synnytyksen, väsymyksen (meil jäi synnytys yönä ainakin unet nukkumatta) hormonit, imetysasennot ym. että päänsärkyä on. Mulla menee varmaan 3litraa vettä päivässä. Mulla jälkisupistukset oli niin kovia että tuntu ettei pari buranaa auttanu mitään, onneks nekin loppu tai helpottu parin päivän jälkeen.

Vaipoista Meillä oli paketti 1 kokoa, synnäriltä tuli liberon ja pamperisin laatikot joissa oli kans ykköstä, muuten käytetty 2, meidän neidillä sen verta naiselliset muodot (kun painookin syntyessä sen 4426g) ettei oo falskannu, tänään tuli kakat ekaa kertaa mut oli kyl niin paljo ettei ihme kun läpi tuli, mut eka kerta ja tänään neiti 3vk. Nostan hattua kestoilijoille! Mä kestoilin esikoisesta mut nyt kolmen lapsen kans tuntuu että sitä pyykkiä riittää muutenkin ja kestojen kanssa pitää vaihtaa vaippaa usein, myin vaipat eteenpäin.

Lopputsempit Kishuli ja pihlaja!!

Mies palas töihin tänään, esikoisella vähän nuhaa eikä menny kerhoon, vähän tuntu päivä pitkältä mut ihan hyvin meni. Hetki tässä menee taas kun tottuu kolmen kanssa lähtee ulos ja muutenkin että huomioi kaikkia jotenkin tasapuolisesti (onko ees mahdollista?!) vauva vie huomion ja samalla melkein 5v ja 2v tappelee.. Sit kun vauva nukkuu niin pitää aikatauluttaa syömiset, jos haluu rauhassa syödä.. kuopuksen päiväunille laitto, ruoanlaitto jne. puuh, ei tekemisen puute tosiaan iske ihan heti.

Äitituuli Vauvan rohimisesta, meillä ei varsinaisesti rohise mutta välillä nukkuu aika äänekkäästi hengittää ja joskus taas hiirenhiljaa, tiedä mistä johtuu?! Meillä perhepeti osittain, kuten kahen aikasemmankin kans, mieluiten kyl laitan kehtoon ja saa ite nukku leveemmin ja vapaammin.

-Manzana ja neiti 3vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Huh, vihdoin hetki aikaa tulla vilkaisemaan tännekin, kun isompi on ruokittu ja pienempi turnottaa aamupäiväunia.

orpk:lle ONNEA vikkelästä pojasta, onkin tullut tosi vauhdilla! :)

mansikka-maijalle myös onnittelut pojasta! Meillä syntyi poika myös esikoisen kanssa samana päivänä! :D Kirjoittelen siitä myöhemmin, kun ehdin synnytyskertomusta väsätä.

Natelle Kiitos synnytyskertomuksesta!

Toive Tosi kiva kuulla, että sulle jäi noin hyvät fiilikset sektiosta! :) Ja kiitos suljetusta kerhosta!

Karen Kiva kuulla, että teillä on kaikki lähtenyt sujumaan hyvin, vaikka vähän olikin epäilyksiä. Imetys ei todellakaan ole hyvän äitiyden mittari. Pääasia kuitenkin on, että vauva kasvaa ja voi hyvin :)

Teille, jotka taistelette lisämaidon kanssa, mä olen vähän sitä mieltä, että jos vauvaa nukuttaa, niin antakaa nukkua ja sitten kun luonto herättää vauvan syömään (jos ei nyt siis oikeasti tuntitolkulla nuku) niin sitten yrittää tuputtaa niin paljon kuin uppoaa. Onhan se inhottavaa, että joutuu väkisellä syöttämään, jos ei vauvalle vaan uppoa. Ymmärrän kyllä lääkäreiden huolen, että paino ei muka nouse tarpeeksi nopeasti, mutta pitääkö kaikkien samanpainoisia samanikäisenä ollakaan? Tietysti mä en ole mikään sanomaan asiaan mitään, kun ei kokemusta ole, mutta näin mä vaan ajattelen :)

Pihlajalle ja kishulille Tsemppiä viimeisiin päiviin! :)

Ja sitten omaa napaa. Vauva on maailman ihanin (tietysti :D) :heart: Pääasiassa vaan syö ja nukkuu, mutta nyt parina iltana on jaksanut katsella maailmaa parinkin tunnin ajan :) Todella rauhallinen ja kiltti vauva on, ainoastaan joskus vaippaa vaihdettaessa saattaa vähän inahtaa tyytymättömyyttään. Tai jos ruuan tulo kestää aivan liian kauan, mutta on tosi kärsivällinen senkin suhteen :) Hyvin on siis lähtenyt sujumaan, esikoinen nyt on vähän mustasukkainen, kun joutuu äidin huomiota jakamaan ja saa hirveitä raivareita, jos joku muu kuin äiti yrittää auttaa esim. pukemisessa, nukuttamisesta puhumattakaan. Mutta eiköhän tästä aikaa myöten tasoitu kaikkien olot. Me joudutaan olemaan mun äidillä "evakossa" nyt alkuun, kun meillä ei tällä hetkellä ole kylpyhuonetta käytössä kotona (vain rantasauna, johon pitää kantaa vedet sisältä), joten jälkivuotojen ja muiden takia on fiksumpaa olla täällä. Tietysti täällä on myös esikoiselle leikittäjä ja muutakin apua, mutta kyllä tää alkaa pikkuhiljaa rassaamaan kaikkien päätä, kun ei kellään ole hetken rauhaa. Tällainen matkalaukkuelämä ei vaan ole mua varten. No, eiköhän pikkuhiljaa vuodotkin lakkaa ja elämä helpotu senkin suhteen. Perhepedissä nukutaan ihan sen helppouden takia, sänky kun on 180cm leveä, niin mahdutaan hyvin koko perhe, kun esikoinenkin kömpii aamulla viereen pötköttelemään vähäksi aikaa. Musta on niin mukavaa, kun voi nukkua kyljellään alempi tissi paljaana eikä tarvitse miettiä heräilemistä, kun tietää että vauva tankkaa itse itsensä kun siltä tuntuu :D

Paino mulla on tippunut jo ihan kiitettävästi, olisi pitänyt pyytää päästä saliin mennessä vaa'alle, niin olisi tiennyt lopullisen painon, mutta viimeisessä neuvolassa oli muistaakseni 72,3kg ja nyt toissailtana hyppäsin kotivaa'alle ja lukema oli 65kg! :) Eli vauhdilla näyttää ainakin nämä ekat kilot tippuvan, mutta ei mulla ole kiire päästä heti takas omiin mittoihin.

Ja sitten mulla on (ei eka (esikoisesta oli myös), mut toivottavasti vika) rintatulehdus. Toinen tissi on tosi kipeä tuolta kainalon puolelta, ihan kosketusarka ja vähän punoittaa. Iski ihan yllättäen keskellä toissayötä, heräsin siihen, kun tärisin ja vapisin ihan holtittomasti, hampaat kalisi ja olin aivan umpijäässä ja tosiaan oli tosi kipeä kohta tuolla. Otin sitten Buranaa, jolla vapina lakkasi ja sain nukuttua, mutta aamulla vielä oli todella hutera olo ja koko päivän joka paikkaan sattui ja palelsi. Soitin sit Kättärille ja sanoivat, että kun on noin alussa, niin kuumaan suihkuun vaan ja hieromaan kipeää kohtaa ja lypsää rintaa, että tukos lähtisi pois. Mä olen nyt sitten hautonut sitä kuumalla jyväpussilla ja kuumavesipullolla tän vuorokauden ja ottanut välillä Buranaa ja tietty imettänyt ahkerasti siltä puolen samalla kohtaa hieroen, mutta on vieläkin kipeä ja edelleen paleltaa eli lämpö heittelee miten sattuu. Täytynee tänään soittaa sairaalalle uudestaan ja pyytää lääkkeet : / Eihän tästä tuu mitään, kun mä olen ihan puolikuntoinen koko ajan enkä jaksa kenenkään kanssa tehdä mitään, kun haluaisin maata vaan silmät kiinni sängyssä peittojen alla rauhassa. Pöh. Eli pitäkää ne tissinne lämpimänä! :D Voin kertoa, ei ole kivaa yhtään.

Nyt taitaa pikkujäppinen heräillä ja täytyy viritellä esikolle tähän koneelle Muumit, niin saan imettää rauhassa :D

Puolikuntoinen Nanski ja jäppinen 6,5vrk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Kiitos tsempeistä, sitä tarvitaan! Voimia Pihlajallekin.

Eilen tuli sitä limatulppaa muutamaan otteeseen ja iltapäivällä alkoi supistukset. Kolmisen tuntia jaksoin kellottaa niitä ja väli oli keskimäärin 7min, mutta lopahtivat sitten 4-5 tunnin jälkeen. Yöllä heräsin muutamaan supistukseen ja klo 4.00 aikaan kävin nappaamassa Panadolia 1g:n, jotta saisin nukuttua siltä kivulta. Soitin kyllä Kätilöopistolle, kun supistuksia oli tullut tasaisesti sen pari tuntia ja sieltä neuvoivat suoraan synnytysosastolle ilmoittamaan kun lähden kotoa. No ei tarvinut sinne soitella. Olo on mitä väsynein nyt ja vähän toivotonkin, vaikka laskettu aika onkin vasta sunnuntaina. Näitä supisteluepisodeja on ollut jo neljä ja tässä viimeisimmässä on olleet jo kivuliaita. Toisaalta ymmärrän kyllä, että nämä on niitä valmistelevia supistuksia, mutta kun odottavan aika on tosiaan pitkä.
Eilen laitoin simaa tulemaan ja tänään ilmeisesti ehdin ne vielä pullottaakin. Toissa päivänä aloitin itselleni neulepaidan teon ja toiveikkaana silloin ajattelin, etten sitä varmaan saa valmiiksi. Tuossahan tuo on jo puolivälissä. Argh! Mutta eipä auta.

kiukkuinen kishuli ja Vappu-Irmeli 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Täälläkin edelleen haudotaan...huomenna soitto äitipolille ajanvaraukseen. Maanantaina olis vissiin sitten käynnistys, jos ei muuta tapahdu ennen sitä.
Taidanpa laittaa Toiveelle hakemuksen jo näin etukäteen.. :D

MizzyMazzu ja Möhkis 41 + 1 :heart:
 
Tulin vähän "ajattelemaan ääneen" tuota kerho-asiaa... :) kun mä en ollut edes kirjautunut sisään, niin pääsin silti sisään tuonne huhtikuisiin ja lukemaan jo kirjoitetut viestit...onko ihan normaalia suljetussa kerhossa? Kun sitten koitin maaliskuisiin, niin ilmoitti heti että on oltava kerhon jäsen päästäkseen sinne sivulle... Että sitä vaan, että onkohan se nyt salattu, vai miten mä sinne sitten pääsin lukemaan kirjautumatta??
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Vauvauutisia tulin äkkiseltään kuikuilemaan. Missäköhän Sipulisankari viipyilee? :confused:

Onnea mansikka-maija! En yhtään muista onnittelinko jo, mutta onnitellaan nyt ainakin varmuuden vuoksi! =)

Toiveelle kiitos kerhon perustamisesta! Mä pääsin myös ihan kirjautumatta lukemaan niitä tekstejä amanten tavoin. Mä oon niin käsi näitten nettijuttujen kanssa, että en yhtään tiedä, miten sen sais suljetuksi, kun siinähän lukee, että suljettu kerho. :O

Nyt täytyy mennä erotuomariksi, kun siskokset riehuu sen verran railakkaasti. Tulen paremmalla ajalla kirjottelemaan lisää.

Natte ja Tinja 1viikko ja 1 päivä
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Apua, en ole aikaisemmassa onnitellut Mansikka-Maijaa :ashamed: siis ONNEA PALJON Mansikka-Maija :) kerrotko kokemuksesi sektiosta!?

Whaaaat onko mahdollista, että minä joka en ymmärrä tietokoneista juuri mitään olen kämmännyt jotain kerhossa :stick: :LOL:

hyvä kun ilmoititte, en ollut huomannut... kävin kokeilee itekin, ja onnistu lukee ilman kirjautumista... pitää fiksata joku asetus sieltä! ilmoitan kun pitäis olla kunnossa. Älkää siis vielä tehkö "suuria paljastuksia" :D :D

Tsemppiä hautojille, haikaralla mennyt vähän pasmat sekasi viivästyneen kevään vuoksi ;)

Terkka kävi kotikäynnillä ja kaikki meidän pörriäisellä kunnossa. Paino noussut ihan hienosti, kun vielä synnäriltä lähdettiin alle kolmekiloisena ja nyt on 3090g. Muutenkin näytti kaikki olevan kunnossa. Vasenta silmää neiti aina jemmaa ja th sanoi, että on vielä sikiö aikasta turvotusta mutta menee ohi. Päästään jo vaunukävelylle, ja taidetaanpa tänään kipaista pirpanan kanssa lähikauppaa. Elämä on ihan kivaa :)

Toive ja pörriäinen 1vk
 
Nanenin sanat lisämaidosta oli just kun mun ajatuksia.. :) On ollut ahdistavaa "väkipakolla" pojalle tuttelia tuputtaa, kun ei tuo edes vaikuta nälkäiseltä. Ja hetken päästä kuitenkin pulauttaa ylimääräiset ulos.. Viimeyönä tuli äitillekin itkupotkuraivarit, kun tuntuu että mitä enemmän tuota pulloa saan pojalle annettua sen vähemmän tuo rintaa imee (Daaa!). Vatsavaivojakin tuo tuntuu saaneen siitä tuputtamisesta.. Viime yö meni ainakin melko itkuisissa merkeissä ja siinä sitten rupes äitiäkin ahdistaa että taitaa imetys tyssähtää ihan alkuunsa.. :(
No, neuvolantätsä kävi tänään kotikäynnillä ja painohan oli noussut 112g kahdessa päivässä! Sain terkalta kannatusta omille ajatuksille, että ei sitä lisämaitoa niin mahottomasti tarvitse tuputtaa kunhan vauva on tyytyväinen! :)

Tulipahan sekava sepustus.. :D
Meidän Äiti ja juniori 13pvää
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
On ihan tää palstailu jäänyt, kun ollaan kotiuduttu, enkä ole käynyt onnittelemassa muita vauvautuneita! :ashamed: joten nyt yhteisesti SUPERISOT onnittelut kaikille vauvansa syliin saaneille!!!! :heart: ja samalla tsempitykset hautojille. Vielä on kuitenkin huhtikuuta jäljellä. ;)

Synnytystarinaa (ja muutakin tästä arjesta) omalta osaltani sitten sinne kerhon puolelle, kun on vähän enempi aikaa! :D
 
No niin, nyt jos sais jotain kirjoitettua..

Eli, maanantaina laitettiin ballonki, tiistai aamupäivästä se oli tehnyt tehtävänsä ja lääkäri napakalla nykäyksellä sai sen vedettyä ulos. Kohdun suu oli silti melko epäkypsä, mutta nousseiden proteiinien takia päätettiin alkaa varovasti auttamaan oksitosiinilla. Se laittoikin jonkun verran vauhtia hommaan ja siinä klo 14 aikaan puhkaistiin kalvot vaikka vauvan pää ei ollut laskeutunut/ kiinnittynyt. Pötköttelin käyrillä pari tuntia, supistuksia n. 10 min välein. Kätilö päätti tehdä sisätutkimuksen - vauva puristi kätilöksi sormea! Eli ainoa mikä oli laskeutunut oli vauvan käsi kyynärvartta myöten. Lääkäri kutsuttiin paikalle ja sai käden vetäytymään takaisin, sitten odoteltiin taas että pää kiinnittyis. Seuraava sisätutkimus ja ta daa - siellä se käsi taas oli! Siitä nopeasti yhteys leikkeihin ja mut leikkaus valmiiksi ja sit mentiin , mies ei päässyt mukaan kun tuli niin kiire. Se vähän harmitti mutta vauva pääsi heti isän luo leikkaussalissa, ja minäkin olin jo salissa tarkkailussa ennen kun poika oli parin tunnin ikäinen. pojalla oli myös napanuora tiukasti kaulan ympärillä niin ihan hyvä että leikattiin ja sektiohan mulla oli toiveissakin, en vaan siihen saanut suostumusta äitipolilla käydessäni. Lääkäri oli kyllä maailman ihanin ja tosi asiallinen ja rahoittava, ei tullu itselle hätäännystä missään vaiheessa.


Sektiosta jäi taas kerran hyvä olo. Ei tullut sen aikana komplikaatioita. Lääkäri jopa teki korvaavia toimenpiteitä; mun kohdissa oli ollut REIKÄ, sekä kohtu oli myös sen äkillinen kuin olisi tehty montakin sektiota. Tätä vähän säikähdin ja totesin miehelle että meidän lapsiluku on nyt tässä kun mistä sitä tietää miten tuo apikudos nyt muodostuu...
Niiteillä napsastiin kiinni , viimeksi oli tikit ja tykkäsin enemmän kun eivät niin kiistäneet.

Nyt odotellaan että maito nousis kunnolla, vihaan imettämistä ja sitä kun en tiedä minkä verran vauva saa evästä. Odotan vaan kotiin pääsyä ja sitä että saan lypsää ja pistää pullon kautta. Tai korviketta- kunhan näkee et miten lähtee käyntiin...

Vauva on ihana ja tuore isosisko ei meinaa pysyä nahoissaan kun odottaa meitä kotiin, tänäänkin meinas itkut päästää kun haluaisi jo äidin kotiin.. Joko muuten Toive olet kotona, minkä verran jouduin sairaalassa viipymään?


Ääh, taas jäi vähän tyngäksi, jatkettava paremmalla hetkellä..

M-m & Hippu 2pv
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Kiitos m-m kertomuksesta :) hyvä että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Hirveeltä kuulostaa tuo, että on ollut napanuora tiukasti kaulan ympärillä... :O mites tuo kohdun reikä, siis missä se oli ja millonkahan se oli tullut, aika hurjalta kuulostaa. Onneksi siis kaikki teillä hyvin nyt.

Mä oli sairaalassa torstaista-maanantaihin. Sunnuntainahan ne ois jo potkinut varmaan pois, mutta omasta halusta halusin olla vielä yhden yön kun olin kuiteskii vähän kipee ja imetys alkoi vähän takkuilee siinä kohtaa. Äkkiä ne siis sieltä potkii pois sektionkin jälkeen..kolmantena päivänä! Ehkä niin kun on suunniteltu sektio niin mamalla on lähtökohtaisesti levännyt kroppa ja toipuminen varmasti nopeempaa eikä kenties alkanutta synnytystä alla jossa nainen on jo väsyttänyt ittesä plus sektio päälle niin voisi kuvitella että toipuminen voisi olla pitempi.
Toivottavasti mansikka-maija toivut nopeaa ja pääset kotiin pian :)
 
Tervetuloa Hanne! Lohduttaa tietää, ettei ole ainoa hautoja täällä... :ashamed:

Mulla ei siis tehä yliaikaiskontrollia, ellei sitte huomenna sovita erikseen siihen aikaa. Neuvolanterkkari on koko ajan puhunu, että perjantaina eli huomenna soitan ajanvaraukseen äitipolille ja maanantaina käynnistys. Säästetäänkö täällä?? :D

Hui, mikä synnytyskertomus mansikka-maijalla! Sieltä poika oli tulossa supermiehen lentoasennossa??!! :) Onneksi pääsit leikkaukseen ja kaikki meni sitten hyvin. :heart:

Mitenköhän Pihlajalla menee? Toivottavasti on päässyt tositoimiin. :)

Nyt täytyy mennä nukkumaan, että on heti aamulla yhdeksältä virkkuna puhelimen äärellä.. :)

MizzyMazzu ja Möhkis 41+1 :heart:
 
mansikka-maijan synnytystarina oli mielenkiintoinen. Mua hymyilytti tuo, että pikkuinen oli tarttunut kätilön sormeen- söpöä :)

Mulle sanottu, että jos menee 10 päivää yli, niin sitten äippäneuvolasta laittavat lähetteen yliaikaiskontrolliin. Ja asun siis Turussa.
Täällä odotellaan, josko jotain jossain vaiheessa tapahtuisi. Pikku kävelyllä, kun olin tänään niin tuntui, että vaavi painoi alas kunnollla. Kotona hengatessa ei tunnu juurikaan mitään, yksittäisiä satunnaisia vihlauksia vain. Ei tässä kiire ole olon puolesta muuten kuin, että aika käy pitkäksi.

Tatja+pikkuinen 39+6
 
Huomenia!

Pitkästä aikaa saan minäkin aikaseksi taas kirjoteltua tänne. Lukemassa käyn kyllä vieläkin päivittäin..mutta mukamas ikinä ehdi kirjottaan...seliseli..
Mutta ekaksi VAUVAONNEA JO POKSAHTANEILLE JA HAUTOJILLE TSEMPPIÄ TULEVAAN !!! :heart:

Meillähän tosiaan POIKA syntyi 8.4.
6 tuntia saatiin synnytyksen kestoksi, josta 45min ehdittiin olemaan sairalassa. Ponnistusvaiheen kestoa ei kukaan ehtinyt ottamaan ylös, musta muutenkin jäi nuo paperityöt huonolle. Synnärillä oli tosi täyttä ja kiirettä. Mutta mitäpä tuon väliä, kun itse synnytys meni tosiaan niin nopeaa :D
Pelkällä ilokaasulla poika syntyi, kun tosiaan olin jo 8cm auki, kun päästiin sairalaan.
Tämä toinen synnytys oli kyllä 100x parempi kokemus kuin edellinen(2 tuntia ponnistamista ja sitte imukuppi+eppis). Nyt tuli pikku nirhaumia 2, joita ei ois tarvinnu ees tikata, mutta kun ehti laittamaan puudutetta, niin laitto site 2 tikkiä.
Sairaalastakin meidät "potkittiin" pikavauhtia ulos juurikin sen takia, kun synnyttäjiä tuli ovista ja ikkunoista. Pojan paino tippui sairalassa vähän yli suosituksen, mutta päästiin silti kotiin, kun saatiin oma neuvolatätsy jo samalle viikolle, parin päivän päähän tsekkaamaan vauva. Onneksi! Ei ois selkä kestäny enää yhtään sitä sairaalasänkyä!
Nyt tosiaan kun lastenneuvolasta kävivät 2vko tarkastuksen tekemäs, niin syntymäpaino on saavutettu eli kaikki siis hyvin =)

Tuosta imetyksestä...olikohan se nyt mizzu-mazzu, kun tunnusti vihaavansa koko hommaa. YHDYN sun mielipiteeseen!
Oikeesti, mä en tajua sitä.Siis ei satu (enää), imuote on hyvä jnejne..mutta kun tissikoko on luokkaa ÖÖ, saat taiteilla sen tissin kanssa, ettei lapsi tukehdu, asento ois hyvä LAPSELLA, mutta sitten se oma asento on ihan kamala..Toisesta tissistä tulee suihkuumalla ja muutenkin tissinpää huono=vauva ei hanki huolia koko tissia edes kumin kanssa.
Niin että sellaseen päätökseen on tultu et päivällä imetän ja yöllä pumppaan ja annetaan pullosta. SAmaten vieraiden aikana annan pullosta. MÄ EN OLE JULKI-IMETTÄJÄ. Siis kun oikeesti tuota tissiä on. Ei sitä saa silleen vaivihkaan nätisti sinne vauvan suuhun vaan näkyy kyllä sitten koko helahoito. Ei se nyt naisten aikana haittaa, mut kun noita miesvieraitakin on.
Ehkä mä olen hirveen itsekäs tän imetyksen suhteen, mutta...se on tosiaan ihana, kun tietää, paljonko se vauva saa ruokaa ja sitte mies ja esikoinenki voi syöttää. Ja on nyt ainakin saanut koko ajan omaa maitoa,et sitä on silti riittäny, vaikka pumppaankin öisin..

Mä nyt oikeen antauduin tästä imettämisestä, mutta kun toisaalta ahdistaa ja kiukuttaa, et johonki imetykseen on tukipuhelimia 24/7, mutta johonki lastesuojeluun tai nuorten mielenterveystyöhön ei riitä resursseja..

Mutta muuten siis täällä vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin - toivottavasti sama meno jatkuu :)

Ja toivotaan parempia kevätilmoja..tänään taas sataa :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina

Yhteistyössä