Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Tervetuloo uusille ja onnee! :)mäkin toivon, ettei faceen mennä, koska a) mulla ei oo sitä ja b) En haluu alkaa :D
mullakin laskettu aika näiden laskureiden mukaan 1.4, kuten monella muullakin täällä näyttää olevan! :)
Hyvä idea tuo lista ja kiva, jos voit sen Vilmuska tehä! :)Anscu: tiedot: Ikä 28, oon syntyny vm87, Esikoista ootetaan avomiehen kans ja LA 1.4. synnäri: TAYS.
 
Täällä kurkkaillaan hyvin varovasti tänne suuntaan. Kesäkuussa sain keskenmenon rv10,joka oli minulle hyvin traumaattinen kokemus.. Nyt sitten eilen plussattu, viikkoja tosin vasta säälittävät 3+2, mutta eilen jo digi näytti että raskaana 1-2, ja tänään sofi antoi aamulla jo hyvää viivaa! Voi olla että on jo pari päivää pidemmällä,mutta menkkojen mukaan laskettu tuo! Mulla on ennestään 7v poika, ja miehelle tämä lapsi nyt olis ensimmäinen. Ajatukset tällä hetkellä lähinnä siihen suuntaan,että tää voisi olla MAHDOLLISUUS että meille tulee vauva, ei osaa vielä edes kuvitella että sinne loppuun asti pääsis! Varhaisultraan ollaan menossa aivan varmasti! Aiemmissa raskauksissa ajattelin että rahantuhlausta, ettei sille kuitenkaan mitään voi jos kesken menee, mutta keskenmenon jälkeen ajattelen että haluan tietää mahdollisimman varhain jos onkin kyse esim. tuulimunasta,etten kuvittele turhaan olevani onnellisesti raskaana...keskenmenon pelko on todella suuri tällä hetkellä,varsinkin kun tieto lisää tuskaa..tuntuu olevan kovin yleistä.
Eli siis 13.4./Katjuska87/toinen lapsi/28v
 
Viimeksi muokattu:
Minä kerkesin nyt toukokuussa käydä neuvolassa rv7+1, joten on vielä sen verran tuoreessa muistissa ne asiat,ettei oo kiirettä neuvolaan soitella..ehkä soittelen joskus rv7-8...jos sinne asti päästään! Vois käydä varhaisultrassa ja sit soitella neukkuun,jos aihetta on :)
 
Onnea kaikille plussanneille!

Minulla myös laskettu-aika 1.4.!

Itse menen varhaisultraan, ihan sen takia että olen 4 kertaa ollut kohdun ulkoisesti raskaana, sitä en haluaisi enää ikinä kokea. Ja haluan tietää onko siellä elämää, hintavahan tuo ultra on mutta.

Edellinen raskaus meni kesken joskus 9+0 viikoilla joten siihenkin on vielä matkaa. Tunteet vaihtelee hirmu onnellisesta todella pelokkaaksi.
Neuvolaan en soita nyt ainakaan viikkooon.. Jos sitte vaikka.. 10.8 soittelis tai edellisenä perjantaina jos raskaus on jatkunut.
Rv 10-12 voidaan kertoa muille, molempien vanhemmat tietävät lapsettomuus ongelmista ja keskenmenoista. Lisäksi parhaimmat ystävät tietää ehkä heille tulee kerrottua tai katsoo nyt.

Vilma 4+6?
Mun mielestä sä oisit kyllä oikeutettu pääsemään ihan neuvolan kauttakin ultrattavaksi kun sulla on noita kohdunulkoisia ollut? Ihan vaan neuvolaan soittamalla ja tilanteen kertomalla saattaisit päästä suoraan ultrattavaksi, ja sen jälkeen vasta varailla varsinaista neuvola-aikaa jos ja kun tarve vaatii :) Monestihan juuri keskenmenoja kokeneetkin pääsee kunnallisen kautta ultraan. En tarkalleen tiedä että miten maksu menee jos sua ei oo vielä rekisteröity neuvolakantaan, silloin saattaa mennä se parinkympin terveyskeskusmaksu, mutta eipä sekään tosiaan iso raha ole mielenrauhasta! :) Suosittelen kokeileen!!
 
Katjuska sitä juuri edellisellä sivulla ehdotin ja alottaja sanoi tekevänsä listan :) Tsemppiä sulle! Itelläkin vuosien varrella yhteensä 3 keskenmenoa joten ymmärrän huolesi!

6.4 Sadeyes, 25, 2.lapsi, Naistenklinikka ainakin toivottavasti naistenklinikka!! Pitää sitten kotona synnyttää jos meinaavat kättärille laittaa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
[QUOTE="anscu, post:
Sulla on Melinda samana päivänä eka terkkari/neuvola ku mullakin! :)[/QUOTE]

Aijaa on vai. Neuvolan laskujen mukaan olisin sillon rv10+ mutta no se nyt on mahdotonta kyllä kun pari päivää sitten digi ilmoitti raskaana 1-2 viikkoa. :)
 
Melinda juu, neuvola laskee menkoista sen, eli samana se niiden laskuissa pysyy :) ja oviksenkin bongasin. nt-ultrassahan se varmaan taas siirtyy jos on siirtyäkseen. olis kyllä hauska jos pysyis tuossa omassa syntymäpäivässä :p

Onpa kyllä ollu hirveä himo homejuustoon, vähän väliä pitää napsia :ROFLMAO:
 
Melinda juu, neuvola laskee menkoista sen, eli samana se niiden laskuissa pysyy :) ja oviksenkin bongasin. nt-ultrassahan se varmaan taas siirtyy jos on siirtyäkseen. olis kyllä hauska jos pysyis tuossa omassa syntymäpäivässä :p

Onpa kyllä ollu hirveä himo homejuustoon, vähän väliä pitää napsia :ROFLMAO:
Muistathan että homejuustot on siellä "kiellettyjen listalla" suuren listeriariskin vuoksi :eek: Suomalaiset juustot ovat toki pastöroituja, mutta nimenomaan homejuustoja ei silti kannattaisi syödä kun niissä on se bakteerimäärä silti melko suuri.
 
Muistathan että homejuustot on siellä "kiellettyjen listalla" suuren listeriariskin vuoksi :eek: Suomalaiset juustot ovat toki pastöroituja, mutta nimenomaan homejuustoja ei silti kannattaisi syödä kun niissä on se bakteerimäärä silti melko suuri.
Neuvolat pelottelee Ihan liikaa. Listeriaa ei käytännössä enää tavata suomessa. Sata kertaa todennäköisempää on esim jäädä auton alle. Ruokamyrkytyksen Suomessa saa useimmiten ravintolasta, pilaantuneesta / ristikontaminaatioon joutuneesta ruoasta. Joten ravintolat ehdottomaan kieltoon!! :D ikinä en ole ruokamyrkytystä saanut, aina olen syönyt graavikalaa ja homejuustoa, jopa esikoista odottaessa.
 
Täällä kanssa yksi plussannut!! Laskettu aika laskurilla hedelmöitysajankohdan mukaan 7.4.

Plussa tuli puolentoista vuoden odottelun jälkeen, toisesta lääkkeillä avustetusta kierrosta, joten tunnelmat ovat kyllä katossa.

Lisämausteena elämässä se, että olemme muuttamassa kahden viikon päästä Bostoniin, Yhdysvaltoihin. Soittelen maanantaina neuvolaan ja meidän hoitoklinikalle, ja kysäisen vielä alkuraskauden ultran mahdollisuudesta ennen lähtöä. Olisi mukava tietää että kaikki on kunnossa, mutta toki vikat päivät ennen lähtöä ovat vasta rv 6+1/2, joten syke ei tuollaisilla päivillä välttämättä näy.
 
Neuvolat pelottelee Ihan liikaa. Listeriaa ei käytännössä enää tavata suomessa. Sata kertaa todennäköisempää on esim jäädä auton alle. Ruokamyrkytyksen Suomessa saa useimmiten ravintolasta, pilaantuneesta / ristikontaminaatioon joutuneesta ruoasta. Joten ravintolat ehdottomaan kieltoon!! :D ikinä en ole ruokamyrkytystä saanut, aina olen syönyt graavikalaa ja homejuustoa, jopa esikoista odottaessa.
Listeriasta sanotaan Eviran sivuilla näin:

"Suomessa listerioositapauksia raportoidaan vuosittain 20 – 45. Tautitapausten ilmaantuvuus Suomessa on EU-maiden korkeimpia."

Lisäksi jos olen oikein ymmärtänyt, niin merkittävä osa listeriamyrkytyksista ei-riskiryhmillä menee ohi huomaamatta / "normaalina ruokamyrkytyksenä", eli niitä ei raportoida listerian aiheuttamina. Itse ajattelin olla tarkkana elintarvikkeiden kanssa, mutta tokihan se noin on, että eipä sitä ole mitään tauteja noista toistaiseksi saanut.
 
plaah listeria isteria turhaa hysterisointia. Suomalaisessa homejuustossa sitä ei ole koska se tehdää pastöroidusta maidosta!

Mulla noita oireita ei ole vieläkään. tosin vikkojakin on vielä niin vähän.
 
Listeriasta sanotaan Eviran sivuilla näin:

"Suomessa listerioositapauksia raportoidaan vuosittain 20 – 45. Tautitapausten ilmaantuvuus Suomessa on EU-maiden korkeimpia."

Lisäksi jos olen oikein ymmärtänyt, niin merkittävä osa listeriamyrkytyksista ei-riskiryhmillä menee ohi huomaamatta / "normaalina ruokamyrkytyksenä", eli niitä ei raportoida listerian aiheuttamina. Itse ajattelin olla tarkkana elintarvikkeiden kanssa, mutta tokihan se noin on, että eipä sitä ole mitään tauteja noista toistaiseksi saanut.
Ihan hyviä taulukoita löytyy myös tältä sivulta: http://www.zoonoosikeskus.fi/portal/fi/zoonoosit/bakteerien_aiheuttamat_taudit/listerioosi/
Raskauteen liittyviä tapauksia 0-2vuodessa. Koska listeria bakteereita saa jokainen ihminen elämänsä aikana kasviksista ym, mutta perusterveellä ne ei aiheuta ongelmia. Nämä sairastuneet ovat yleensä hyvin sairaita ihmisiä ennestään. Ja raskaana oleva ei kuitenkaan ole sairas. :)
Ruokamyrkytyksen erilaisita bakteereista saa n. 7000 suomalaista vuodessa joten itse elintarvikealalla työskenneenäkin, jos alkaisin pelkäämään listeriaa joka on suomessa esiintyvistä tartunnoista olemattomin, välttäisin kyllä samantien kaikkea ruokaa. :D
Henk. koht vältän kyllä kojuruokia/pizzerioita ja graavilohtakaan en ostaisi kalatiskiltä. :) Luotan maalaisjärkeen sekä haju, maku ja näköaistiin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukka16
6.4/Pirplua/esikoinen/24/Oulaskangas (mikä sen lyhenne on :D )
Mulla on ensviikolla ultra neuvolassa, en kyllä tiedä miks se noin aikasin jo on ku ei kai silloin vielä mitään näy :eek:
Sain siis ton ultran siks ku tosiaan pitkä yritys takana ja olin ihan hermoraunio ku neuvolaan soitin :D
 
Mooi moi! Juuri äsken plussasin, kolme päivää menkat myöhässä ja kaks tummanpunaista viivaa tikkuun sain, kyllä multa ja mieheltä onnenkyyneleet tulvimalla tuli. 28 vuotias oon ja meillä on yks lapsi jo entuudestaan, neiti täytti juuri pari viikkoa sit vuoden. Laskettuaika olis sit kans jossakin huhtikuun alussa ja synnärinä TAYS facebook-ryhmästä olen myös kovasti kiinnostunu, jos sellasta pistetään pystyyn
 

Yhteistyössä