Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Katjuska ensimmäinen km oli ihan alkuraskaudessa, eli kemiallinen. Ei ehtinyt edes viiva vahvistumaan. Tämä oli 2011 ennen esikoista. Toinen oli 2013 kun ovulaatioseurannalla ehkäiseminen petti. Silloin olin jotain rv 7+. Nyt joulukuussa jätettiin ehkäisy pois, kolmas km oli maalis-huhtikuun vaihteessa, rv 5+ jotain. Toivotaan että loppuun asti päästäis. :)

Sukupuoli halutaan tietää etukäteen jos kaveri suostuu näyttämään sen. Olis kiva päästä kutomaan vaaleanpunaiset tai vaaleansiniset tossut. :X3:
Ja tytölle olis nimi valmiina, poika jos on niin sitten tulee paha paikka keksiä. Esikon kohdalla nimi lyötiin lukkoon tuntia ennen kun paperi piti kiikuttaa maistraattin. :ROFLMAO: Mulla on hirveät kriteerit nimen suhteen; pitää olla kansainvälinen, ei saa tarkoittaa mitään esinettä tai asiaa (esim pallo, pöytä, lumi, sade, sieni, puolukka....), eikä kellään tutulla saa olla samaa nimeä, häiritsisi jos sama nimi olisi vaikka ollut jollain ala-asteen luokkatoverillani tai jos nimi on liian yleinen muutenkin (esim Jack). Ja tietty pitää olla helposti lausuttava ja kirjoitettava, ettei lapsi joudu vanhempana sanelemaan nimeään joka virastossa.
Esikoiselle oli pitkään harkinnassa nimi Gabriel, mutta en vain päässyt yli siitä enkeli-mielikuvasta joka teki nimestä jotenkin tyttömäisen. Ja sitten aina nimeä ajatellessa alkoi soimaan päässä Pelle Miljoonan Gabriel-biisi. :ROFLMAO: Mä olen varmaan hyvin hankala ihminen. :ROFLMAO:
 
Kyllä halutaan sukupuoli tietää, jos vaan näkyy <3 Mie oon sellanen lastenvaatehullu, että pakko päästä ostelemaan kaikkia ihania vaatteita ja pakko alkaa sitten heti metsästämään kaikien vanhojen mallistojen herkkuja :D<3
 
  • Tykkää
Reactions: Epanen
Sukupuolesta kysytään jos vain suostuu näyttämään. Esikoiseta ei näkynyt. Kuopuksesta tiedettiin että tyttö tulee.

Nimestä meillä päätetty kummatkin vasta vähän ennen ristiäisiä, niin käy varmaan nytkin.

Kerroin tänään äidille ja siskolle. Tai oikeastaan ne arvas kun olin niin hiljainen :) Ja olivat tosi innostuneita. Sanoin ettei vielä riehuta kun on vähän tota vuotoa. Tänään siis tullut tollasta vaaleanruskeaa tuhrua. Äiti sanoi tosta ultrasta ettei meidän neuvolassa ole enää ultraajia, laite kyllä löytyy :( Ajattelin joku kerta mennä kun neuvolalääkäri paikalla ja pyytää jos vähän kerkeisi kurkkaamaan että onko masussa ketään.
 
Minä hätähousu varasin jo yksityiselle varhaisen ultran parin viikon päähän. Ja neuvola-ajan sain kuukauden päähän. Täällä Oulussa on yksityinen kätilö, joka tarjoaa yksityisiä neuvolapalveluita. Ultraus kustantaa 60e. Oon niin hermoheikko, että mielellään maksan siitä, että tiedän, onko masussa tyyppi ja onko oikeassa paikassa. Nyt tämän vasta alkaa tajuamaan, että minusta voi tulla äiti :)
 
Pitkästä aikaan jälleen!

Meillä on perjantaina varhaisultra ja 28.8 ensimmäinen neuvolakäynti.
Olo on ollut todella väsynyt, mitkään unet ei meinaa riittää, lisäksi masun turvotus on hurjaa.. Näyttää välillä ihan 20+0 mahalta..Onneksi on lämmin sää niin voi huoletta olla noiden tunikoiden "alla".

Kaikille uusille onnea plussasta ja tsemppejä kaikille!
Vilmuskalle onnea tuplista!

Sukupuolesta kyllä halutaan tietää. Jotenkin omasta mielestä kivempi kuin saa tietää. Osaa vähä ostaa erilaisten vaatteita ja suunnitella jo nimiä.

Kerrottu ei olla vielä kenellekkään, ajattelin että voitais ehkä kertoa tuon varhaisultran jälkeen parhaimalle ystäväpariskunnalle mutta pari viikkoon

Hyvää viikonalkua!

Alina 7+1??..
 
Minä hätähousu varasin jo yksityiselle varhaisen ultran parin viikon päähän. Ja neuvola-ajan sain kuukauden päähän. Täällä Oulussa on yksityinen kätilö, joka tarjoaa yksityisiä neuvolapalveluita. Ultraus kustantaa 60e. Oon niin hermoheikko, että mielellään maksan siitä, että tiedän, onko masussa tyyppi ja onko oikeassa paikassa. Nyt tämän vasta alkaa tajuamaan, että minusta voi tulla äiti :)
Minä kanssa soittelin samaan paikkaan tänään ja saatiin 28.8. varhaisultra! Tuo 60e on kyllä suhteellisen pieni hinta kun monessa muussa paikassa hinnat tuplaantuu ja enemmänkin. :)
 
Pitkästä aikaa ihan tietokoneen ääressä enkä saa jostain syystä hymiöitä enkä muuta näkyviin :)

Raskaudestani tietää mieheni lisäksi yksi ystäväni (jotenkin se lipsahti hih). Muille kerrotaan np-ultran jälkeen.

Sukupuolen varmaankin utelemme tällä kertaa. Esikoisesta pidettiin jännitys yllä loppuun asti mutta pikkukakkosen kohdalla kysyttiin.

Tervetuloa uusille!

Ja sitten vinkit kehiin pahoinvoinnin helpottamiseksi...plääh... :)
 
Pitkästä aikaa ihan tietokoneen ääressä enkä saa jostain syystä hymiöitä enkä muuta näkyviin :)

Raskaudestani tietää mieheni lisäksi yksi ystäväni (jotenkin se lipsahti hih). Muille kerrotaan np-ultran jälkeen.

Sukupuolen varmaankin utelemme tällä kertaa. Esikoisesta pidettiin jännitys yllä loppuun asti mutta pikkukakkosen kohdalla kysyttiin.

Tervetuloa uusille!

Ja sitten vinkit kehiin pahoinvoinnin helpottamiseksi...plääh... :)
Kappas tuli sinne näköjään pari hymiötäkin :)
 
Sukupuoli halutaan kyl ehdottomasti tietää.. :) esikoista odottaessa kysyin myös, ja mulla olikin ihan poikaolo silloin, ja poikahan sieltä tuli. Nyt en oikein tiedä onko tyttö-,vaiko poikaolo. Viimeksi oli tyttöolo..
Onko teillä mies innoissaan raskaudesta? Täällä aivan täpinöissään lukee neuvolan opaslehtisiä (niitä mitä keväällä saatiin) ja taputtelee miun pömppismasua ja ihastelee isontuneita tisuja. :D onhan tämän hänelle ensimmäinen lapsi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Puuharakka
Facebookissa on ryhmä, aika alkupäässä taisi olla sen ylläpitäjän yhteystiedot. En nyt puhelimella viitsi selata, mutta varmaan sivujen 3-5 paikkeilla. :)

Meillä on mies todella innoissaan ja odottaa varmaan varhaisultraa enemmän kuin minä itse. Sovimme alustavasti, että kerromme varhaisultran jälkeen molempien vanhemmille jos kaikki näyttää hyvältä. Siskoni tietää jo asiasta kun hänelle lipsautin ja piti pyytää kokoa isompia housuja jo lainaan. :D

Sukupuolta ollaan varmasti tivaamassa heti kuin mahdollista mikäli sen näkee. Nimet on jo päätettyä molemmille sukupuolille, mutta olisihan se kiva päästä jo hypistelemään vaatteita ja bongaamaan alemyyntejä.

Edit. Sivun viisi alussa on ylläpitäjän yhteystiedot. :)
 
Kiitos, Irelia!
Laitoin kaveripyyntöä menemään :)

Mekin aiotaan kysyä sukupuoli, ehdottomasti. Jos ei jostain syystä näy julkisella puolella, niin mä menen sitten yksityiselle! :'D
Helou taas! :)
Meillä oli eilen eka neuvola, ja LA oiskin 28.3!! :D Neuvolan laskujen mukaan mulla alkaa tänään 8 vko :) varhaisultra on 11.9. Aiotteko te otattaa sikiöseulontatutkimuksii? Me nyt päätettiin ottaa. piti kyllä ihan kunnolla miettiä, otetaanko, mut päätettiin sit ottaa.
 
Uskaltaisinkohan tulla mukaan tänne.
Tänään oli jo testiin vahvempi viiva. Oireetkin puhuu puolestaan. Jännittää sen takia kun mulla keväältä takana keskeytynyt keskenmeno ja nyt toivon että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Tänään taitaa olla 3+5. Laitan vielä tämän päivän testistä kuvan. Aijon vielä torstaina varuiksi testata kun silloin pitäisi menkkojen oikeesti alkaa.

28.4/norappi/28v/toinen lapsi/TAYS

 
Puuhaarukka, mulle ainakin neuvolantäti sanoi jo aikaa varatessani kun kysyin että onko jotain huomioitavaa ennen neuvolakäyntiä, että rautalisiä ei missään tapauksessa tule syödä.

Me ainakin halutaan tietää sukupuoli. :D Tai ehkä lähinnä minä oon siitä innostunut, oon sellainen utelias vili että en kestäisi arvuuttelua... Oma tuntuma on jo kyllä aika vahva että kumpi sieltä on tulossa, mutta saapi nähdä olenko oikeassa... Nimetkin on valmiina kummallekin. Sitten kun lapsi syntyy niin jos todetaan ettei valittu nimi nyt olekaan oikea niin vaihdetaan, muuten mennään näillä.

Meillä nyt tietää vauvasta mun vanhemmat, miehen äiti ja kaks mun kaveriani. Sisaruksillekin jossain vaiheessa varmaan pitäis kertoa. Ihan hauska kyllä ku mun siskoni on tentannut "onko vauva tulossa" jo puolisen vuotta, mutta nyt kun oon hänet kahdesti plussan jälkeen nähnyt niin ei oo kysynyt. Heh. :D

Mun mies on kyllä innoissaan, mutta tuossa yks päivä totesi ettei tää oo hänelle vielä kauheen realistista. Kun masua ei näy vielä eikä olla ultrassa käyty, niin hänen on vaikea kuvitella että siellä on joku. Samaten toppuuttelee mua ostelemasta vauvakrääsää, kuulemma ei vielä saa. Mur. :D On hän kyllä välillä jutellut massulle ja puhelee mulle aina kun vaikka lähden autolla yksin että "aja varovaisesti pavun kanssa" :D

Mulla on muuten alkanut aivan tolkuton pahoinvointi jo nyt. :confused: Tai en ees oo ihan varma milloin sen "pitäisi" alkaa, nyt 6+3. Pahaa tekee jatkuvasti, oksentanut olen suurinpiirtein joka toinen päivä. Tänäänkin kun torkuin tossa aamupäivällä ja sen jälkeen otin lasillisen vettä niin heti rupes oksennuttamaan ja sieltähän ne vedet tuli pihalle :eek: Sitten on syke noussut ihan hirveesti ja rintaa pistelee välillä, se hieman pelottaa. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Kyllä minä ainakin ajattelin sikiöseulonnoissa käydä, jos niihin mahdollisuus on.

Eilen meinasi itku tulla kun alkoi tiputteluvuoto, mutta onneksi se ei ole sen isommaksi yltynyt ja muistin sitten, että taisihan sitä olla noiden kahden edellisenkin kanssa. Ei oikein aina meinaa muistaa mitenkäs tää nyt menikään kun edellisestä on jo 12v :D

5+2
 
Sikiöseulonnat ehdottomasti nt-ultran yhteydessä, siinähän ne samalla katotaan. En haluaisi kantaa masussa vauvaa 9kk, synnyttää ja sitten vauva kuolee heti jonkun vakavan vammaisuuden takia. :confused:

Norappi onnea haamulaisesta ja tervetuloa mukaan. :)

Mun mies ei ole mitenkään täpinöissään. Tollanen perus suomalainen jätkä joka ei intoile mistään. :ROFLMAO: En kyllä viihtyskään miehen kanssa joka kikattelis ja hypistelis vauvan vaatteita neitimäisesti. :ROFLMAO: Kyllä toi mörökölli kelpaa vaikka olishan se kiva jos vähän kiinnostuneempi ja osallistuvampi olisi. (n)

(.) illat on suoraan sanottuna hirveitä, verenpaine matalalla ja muutenkin väsyttää, heikottaa, tärisyttää ym. En tiedä miten pärjäisin esikoisen kanssa jos ei olis miestä.
Antibiotit vti:hin aloitin eilen ja tehoavat jo ihan hyvin.
Esikoisen odotusaika oli henkisesti ihan karseeta, vaikka fyysisiä oireita ei ollutkaan. Nyt toivon, että menee paremmin ja en jumahda kotiin surkuttelemaan. Fiilis kyllä ollut suht hyvä ja intouduin, että lähden huomenna ottamaan geelikynnet. :rolleyes: Esikoista odottaessa hyvä että edes kauppaan kiinnosti lähteä. :rolleyes:
 
Sikiöseulontoihin osallistutaan niinku kahden aikaisemmankin kohdalla..

Mies ei vielä kovin innoissaan raskaudesta ole. Siis toki on iloinen mutta ei hössötä. Ei se muutenkaan mistään intoile vaan on vähän rauhallisempi.

Toukka mulla kans säikäytelly noi vuodot. Mutta en usko että on vakavaa kun vaan pientä tiputteluvuotoa eikä ole kirkasta verta. Eikä ole kipujakaan. Mulla ei aikaisemmissa raskauksissa ollu tollasta ni säikähdin heti että kesken menee.

Mulla on ihan hirveä turvotus! Eilen katoin mun mahaa niin näytti samalta ku esikoisesta rv16:eek:
 
Sukupuoli meinataan kans ottaa selville, jos pikkunen sen suo :D Nimiä ei oo vielä tiedossa kummallekaan, mutta ehkä tässä ei kannata stressiä vielä ottaa ;)

Sikiöseulontoihin osallistutaan, ollaan siitä molemmat yhtä mieltä.

Mies on innoissaan raskaudesta. Tämä on siis molemmille ensimmäinen, joten kaikki on uutta ja jännää... Ihanaa odotusta edessäpäin :)

Aigle: Mulla on kans esiintynyt sykkeen nousuja, huomaa että oikein sydän välillä pomppii... Oon miettinyt, et mistä vois johtua..? Ei niitä esiinny välttämättä joka päivä, mutta selvästi uus oire - ei oo ennen ollut tuollaista...
 
Ei täälläkään sentään mies hihittele vauvanvaatteille :D mutta hyvä juttu että on alkanut enemmän tekee kotitöitä kun minä olen iltaisin väsynyt ja hieroo jalkoja ja hartioita, silittelee mahaa ja miettii millaista meillä on sitten vauvan kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Mulla kans ollut kiihtynyttä sykettä välillä. Vähän samanlaista mitä darrassa joskus ollut. Olo muutenki ollut välillä samanlainen kuin krapulassa. Välillä taas ei yhtään mitään oireita pitkään aikaan ja heti tulee ajatus et onkohan tää sittenkään totta koko raskaus.

Mun mies on suhtautunut asiaan kans aika tyynesti eikä hehkuta asiaa. Tavallaan toivoisin et vähän enemmän fiilistelis mun kanssa. Ehkä se tulee sit myöhemmässä vaiheessa kun asia konkretisoituu... kauheasti kaipais lähipiiristä juttukaveria, mut yritetään salata sinne 12 vkolle asti...

Minkäs tyyppinen ihan eka neuvolakäynti on? Onko sinne hyvä mennä jo yhdessä?

Meitä alkaa olemaan jo aika kivan kokoinen porukka. Tervetuloa kaikille uusille :)
 
Epanen: Ekassa neuvolassa sulta mitataan hemoglobiini ja verenpaine, käyt puntarissa. Saat ison kasan erilaisia vihkosia, ja terkka kyselee ruokailu-,ja liikuntatottumuksista yms. Miehen voi ottaa mukaan, mutta ei jää paljosta paitsi vaikka ei olisikaan mukana.Sit terkka laittaa lähetteet np-ultraan ja veriseulaan (jos haluu osallistua) ja sit käydään vähän läpi niitä esitietolomakkeita mitä täytyy täyttää etukäteen.

Onks muilla miehet tulossa neuvolaan mukaan? Täällä mies oli toukokuussa mukana kun käytiin neuvolassa, mut nyt tällä kertaa ei meinaa lähteä mukaan tohon ekaan neuvolaan (eikä varmaan muihinkaan) koska aloittaa just uudessa työssä,ja ei viitsi heti olla kyselemässä vapaita. Ultriin kyllä tulee mukaan sitten :)
 

Yhteistyössä