Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Meillä mies on tulossa ekaan neuvolaan mukaan, vaikka sanoin, et ei ole mitenkään pakollista. Sehän on ylihuomenna, mut mua lähinnä ahdistaa kun ei siellä kuitenkaan vielä selviä yhtään mitään. Nt-ultra-aikakin on jo varattu, niin ei oo edes sitä iloa.

Mies kyllä kohtuullisen hyvin kuuntelee mun erinäisiä valituksia ja vaunupohdintoja (mitenniin menee vähän mielialat laidasta laitaan :LOL:), mut totes kyllä joku päivä, et hänestä ei kyllä vielä tunnu hirveen konkreettiselta tämä juttu. Tämä on kyllä ensimmäinen kerta molemmille, mutta toimeen tarttumista edelsi pitkä yhteinen pohdinta ja pähkäily, joten ehkä me molemmat kaivataan vähän aikaa sisäistää tää homma, vaikka kovin onnellisia ollaankin.

Sukupuoli halutaan selvittää heti kun se on mahdollista ja nimiäkin on joskus ennen plussaa vähän palloteltu, mutta mihinkään lopputulokseen ei kyllä niiden osalta olla vielä tultu. Eipä kyllä varmaan ihan lähiviikkoina aleta niitä ihan tosissaan edes miettimäänkään. Kodin ja varsinkin makuuhuoneen sisustusta/uudelleenjärjestelyjä ollaan kyllä mietitty sitäkin innokkaammin!

Asiasta kukkaruukkuun, mulla alkoi eilen painamaan omat farkut töissä ihan tosi paljon mahaa, vaikka ovat matalavyötäröiset ja joustavat. Otin lauantaina "mahakuvia" ja en mä kyllä niissä mitään näe, mutta tuolla ihan alhaalla tuntuu jotain pinkeetä, ihan kuin olisin saanut ylimääräiset vatsalihakset sinne :ROFLMAO: Ei oo varmaan siitä kyse. Tuossapa vielä hienosti poikittain se "mahakuva"..
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Puuharakka
Miun mies tulee mukaan ekaan neuvolaan kun sattuu olemaan juuri lomalla silloin :D Meiltä ainakin ekassa neuvolassa kyseltiin kaikki perinnölliset sairaudet yms. että jos mies ei ekaan neuvolaan tule mukaan, kannattaa ne miehen puolen jutut kysellä valmiiksi :)
 
Huomenta ja haukotussss! Tässä kun taas tälle päivää taputtelee duunia klo 6.40-17 niin saattaa olla illalla hieman väsynyttä tyttöä. Ensimmäistä kertaa elämässäni kärsin aamupahoinvoinnista, eikä kahvi maistu. Aiemmilla kerroilla pahoinvointi on hiipinyt iltapäivästä/alkuillasta..
Katjuska rv 6+0. 7. viikko, jee!
 
  • Tykkää
Reactions: Puuharakka
Meillä mies ei varmaankaan tule neuvolaan. Ei se käynyt kahden aikaisemmankaan neuvolakäynneillä ku ehkä pari kertaa. Ja tuskinpa pääsisikään töistä lähtemään. Ultriin (ainakin osaan) jos sitten koittaisi päästä kun työpaikka sairaalan läheisyydessä.

Mulla tänään ekaa kertaa tekee huonoa,jes! Mulla ei oo ollu oikein mitään oireita ku vähän väsymystä. Tänään ollu huono olo, ei kuitenkaan oksentanut trvinut. Sitten ku ollut tuota vuotoa ni tullut mieleen että ei tuolla ketään kuitenkaan ole. Mutta toisaalta mun kaikki raskaudet ollu niin oireettomia. Kuopuksestakin pahoinvointi alkoi rv12 ja sekään ei mikään paha ollut, kuitenkin viikottain oksentelin.

Mulla ois ens kuussa häihin meno. Apua mitenköhän saan pidettyä tän salassa. En haluais koko suvulle vielä kertoa. Ja jos turvotus edelleen samaa ni viimeistään siitä jo paljastun.
 
Täällä 5+6. Nyt on sellainen olo että taitaa mennä kesken:(. Pari päivää juilinut välillä alaselkää ja ollut jomotusta alavatsalla. Eilen tuli myös vähän ruskeaa vuotoa, tosi vähän, mutta kuitenkin:unsure:. Tein viikonloppuna kyllä vielä yhden digin ja näytti mitä pitikin, 3+. Jotenkin mulla on ollut tosi epäileväinen olo tämän raskauden suhteen, eikä ikäkään auta asiaan:oops:. Taidan varata ultran, ei tätä muuten kestä ihmetellä(n).
 
Moiks! Kyllä mulla Katjuska87 ihan 8vko vasta on alkamassa/alkanut :D
Ja ultra on siis se perus nt-ultra eikä varhais, epähuomiossa laitoin varhais:rolleyes:
Mua väsyttää täällä töissä nyt ihan kauheesti:confused:no täytyy yrittää pysyy silmät auki.. :whistle:
Mukavaa päivää kaikille!:)
 
Hei kaikille! :) Mä tänne varovaisesti kurkin. Tänään tehty plussatesti ♥ Vieläkö mukaan mahtuu?

Meillä on neljättä yritetty Jo jonkin aikaa, ja nyt yk18 tuotti tulosta ♥ Ennestään meillä on lapset 07, 08 ja 13. IItselläni on ikää pian 35 joten luultavasti viimeinen vauveli olisi tämä. Toivotaan tietysti, että kaikki menee hyvin.

Vielä on hieman epätodellinen olo, yritän tottua ajatukseen että olen todellakin raskaana :) Apua!

Hymyliini/28.4./35v./4. lapsi/TYKS
 
Saapa nähdä, miten tässä käy. Alusta asti mulla on ollut alamahassa/alaselässä inhottavia "kramppeja". Vähän niin kuin mahan ollessa löysällä ja tulisi hirveä kiire vessaan. Kestävät kerrallaan muutaman minuutin ja tulevat muutaman kerran päivässä. Mainitsin siitä neuvolaa varatessa, mutta kuulemma ihan normaalia. Mitään vuotoa ei ole ollut.

Nyt vaan pelottaa, että vähintään joku kohdunulkoinen kyseessä. Eilen olin jo varma keskenmenosta, kun tissikivut hävisi, mutta tänään ovat entistä kipeämmät. Minä kun olen niin pessimisti, etten osaa ajatella parasta... Tänään on ensimmäisen kerran huono olo. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta etova olo koko ajan.
 
Ihan järkyttävää tää pahoinvointi :sick: Tänään oksentanut kertaalleen mut melkein koko päivän tehnyt pahaa ja edelleenkin tekee vaikka kävin halimassa pyttyä tossa kymmenisen minsaa sitten. Otin muuten just viitisen minuuttia ennen oksentamista mamavitskun ja jäin nyt miettiin et tulikohan se pihalle, uskaltaisinkohan ottaa toisen... Mitä mieltä ootte, voisinkohan ottaa? Noi minisunin mamat kyseessä.

Hankin tämmöset seabanditkin eilen ja eilen illalla ainakin tyytyväisenä myhäilin että jee tepsivät mut tänään ollu koko päivän ranteissa nää ja pahoin oon voinut. Tietty nyt tän viikon ku on tätä ollu ni ajoittuu pahin olo yleensä välille 11-14 joten tässä kai pahimmalla jaksolla kärvistellään ja illemmalla toivottavasti helppaa. Ei vaan jaksais koko aikaa maata ja kärvistellä oksuolossa :confused:
 
nyyttitervetullut ja MeaMinnis: Toivottavasti kaikki on hyvin!!
Minä täällä olen huolissani puolestaan siitä,että tapahtuuko tuolla mahassa mitään kun siellä ei ole mitään tuntemuksia. Niistäkään ei tosin mitään voi päätelä, koska ekassa raskaudessa oli tuntemuksia, ja silloin se raskaus päätyi hyvin...viimeksi oli samanlaisia tuntemuksia,ja se meni kesken. Pahonvointi ja tissikipu & mahan turvotus tosin puhuu puolestaan..mut ärsyttävää tää hirvee stressaaminen koko ajan! Pelottaa miten kestän jos taas käy huonosti, oli se viime kerta jo psyykkeelle ihan liikaa :(

anscu: Hyvä vaan että viikot hujahtaa huomaamatta, varsinkin nää ekat jännäilyviikot :)

Tervetuloa kaikki vaan mukaan,kyllä tänne mahtuu :)
 
Moikka. Täällä yksi uusi palstalainen. Meillä yksi lapsi 06/14 ja muutama päivä sitten sain plussan testiin. Ainut oire tähän mennessä on jäätävä turvotus vatsassa, varsinkin iltaisin. Siitä jo vähän ennen plussaa aavistelin, että nyt on tärppi tullut.

ladybug83/26.4/31v/2.lapsi/Tays
 
Katjuska juu en mää meinannukkaan että sun mies sellainen olisi ;) mutta satun yhden tälläisen neitimäisen lässyttäjän tuntemaan ja musta se on hyvin awkwardia kun kyseessä vielä iso raavas mies :D
ja uskoisin että kivuttomuus on parempi juttu kun kvut! Alavatsakivut kun kuuluvat jokaiseen keskenmenoon mutta ei jokaiseen raskauteen! :) olisin ihan huoleti <3

Erica kuinka voit olla iloinen pahoinvoinnista? :ROFLMAO::sick: Mä olin kyllä ilonen kun sitäkÄÄN ei esikon kohalla ollut. Tässä raskaudessa oli sen viikon verran ja thank god loppui. :)

MeaMinnis jos vaikka olisi vti? Minäkin pelkäsin että kesken menee kun poltteli, mutta vti:hän se taas oli... toivotaan että ei mitään vakavaa kuitenkaan (y)

Aigle onko ne rannekkeet varmasti oikeella kohdalla Nei Kuan pisteiden päällä?

(.) rv 8 eli 7+0 poks! Geelikynnet laitatettu ekaa kertaa kinä ja on kyllä ihunat!
Ekaan ultraan olis enää 4-5vko :eek: Ja kyllä pettymys on kova jos siellä ei mitään ole, mutta onneksi en muutenkaan ole vielä tätä raskautta oikein sisäistänyt. Konkretisoituu sitten kun ruudulta näkee.
 
Sadeyes koska mulla ei ole juuri ollenkaan raskausoireita niin olin iloinen aamulla kun oli kuvotusta :D

MeaMinnis ja nyyttitervetullut toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin!

Oi kun osa jo niin pitkällä. Itsellä vasta 4+6. Päivät menee niin hitaasti. Haluisin jo päästä kurkkaamaan onko mahassa ketään.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuharakka
Sadeyes ja Katjuska, sama vika en usko ennen kuin nään tai kuulen että jotain elämää on 

Tervetuloa kaikille uusille!

Raskausoireet on mullakin hävinnyt lähes kokonaan ja myöskin tiputteluvuoto loppui. Jotenkin toivoin että joku oire olis edes jäänyt.

Rv 5+3
 
Täällä on viikkoja kasassa kai 6+0, ja eilen lähdin aamupäivällä töistä kun en kyennyt muuta kuin oksentamaan. Ja sama tietenkin jatkuu tänään. Neuvolaankin soittelin, ja sain kyllä hyvät ohjeet. Tosin ne ei mulla toimi, koska tosiaan aivan kaikki tulee ulos puolen tunnin sisään. Esimiehelle ilmoitin että huomisen olen poissa ja menen lääkäriin, ja sitten katsotaan jatkoa. Teen siis keskiraskasta seisomatyötä ja asiakaspalvelua, joten tuo oksentelu ja pystyssäpysymättömyys ei oikein sopisi työnkuvaan. Saa nyt nähdä miten tässä käy.

Aigle, mä oon joskus aiemmin oksentanut ihan tuon pelkän minisun maman takia, ja oon lukenut etten oo ainut. Sinuna kokeilisin jättää väliin ne ja vaihtaa vitskumerkkiä.
 
Tässä kanssa yksi uusi naama ilmoittautuu joukkoon. Mä plussasin tänä aamuna. Tiesin kyllä jo vastauksen etukäteen.. Mulla oli niin vahva tunne ja tuntemukset tästä asiasta. Toinen lapsi tulossa, ja la 23.4. Hkissä asun ja 31vee.
Tunnustan heti, etten ole vielä lukenut ketjua oikein kunnolla läpi joten kysynkin, et ootteko perustaneet jonkin facebook ryhmän jo huhtikuisille? Sinne mielellään liittyisin ja siellä turisisin lisää, näissä nettiryhmissö oon vähän laiskempi. Face on jotenki nii helppo:p
 
Moikka kaikille! Minä myös uus palstalla, vieläkö mahtuu mukaan? ☺ Täällä olis kolmas tulossa, rv 6+4 tänään :love: Oireita on pitkä lista.. Väsyttää, paleltaa, on paha olo, hiukset on rasvaset, finnejä jajaja... Pahoinvointi sais kyllä pysyä poissa! Se vaikuttaa yleiseen jaksamiseen ja pystymiseen niin paljon. Faceryhmä vois kans kiinnostaa ☺

muok. Ultrassa käyty, siellä se pikkuinen köllötteli sydän sykkien :love: Ja neuvola 31.8.

_pallo/29v/la 10.4/kolmas/hyks
 
Viimeksi muokattu:
Omanapaista pohdiskelua vielä,että mietiskelin sitä,että ehkä niitä aiemmissa raskauksissa tuttuja nippailuja ja reipäisyjä ei nyt ole ollut, koska luin että ne johtuu siitä kun kohdun kannattimet löystyy..ehkä ne mulla on jo vähän löysissä kantimissa nyt valmiiksi,kun olin vasta nyt kesäkuussa raskaana viikolla 10 nii jos ne ei ihan oo siitä palautunut ees vielä :rolleyes: en tiiä!
 
Täällähän on vaikka kuinka paljon jo odottajia! Ihanaa :) Ja tervetuloa!

Toivottavasti kaikilla pysyy nyytti matkassa. Useammalla taitaa olla siitä huolta ja murhetta :unsure: :love:

Mulla yövuorot menossa ja huh huh..eipä jaksa samalla tavalla. Pahoinvointi ei oikein auta asiaa o_O
 

Yhteistyössä