Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Moikka huhtikuulaiset! Minäkin täällä varovaisen toiveikkaana uutena palstalaisena liittyisin mukaan!:) Ensimmäistä kertaa ollaan asialla ja plussatesti tehty pari päivää sitten, nyt pitäisi olla 5+3.

Toistaseks ei mitään kummempia oireita väsymystä ja tissiturvotuksia lukuun ottamatta. Alavatsaa kyllä nipistelee samaan malliin kuin menkkojen aikaan, toivottavasti kuuluu kuvioon!

Vitskut hankittu ja neuvola varattu. Ultraan on vielä aikaa ja siksipä jännittääkin onko siellä kyydissä ketään ja kestääkö mukana.. Aikaisempaa kokemusta kun ei ole mihin verrata :ROFLMAO: Hyvin on toivottu ja odotettu tapaus kyseessä :love:

Faceryhmälle olis kiinnostusta minullakin, sitä tulee ahkerammin käytettyä.
 
Mä oon vielä niin alussa, että väsymys on oikeastaan ainut oire. Siitä kyllä melkein arvasin raskauden alunperin :) Lisäksi osa aina ilmenevistä pms- oireista jätti tulematta. Tänään tein vielä digitestin, joka näytti raskaana 1-2 ♥

Varhaisultrassa kävin kolmosesta, koska oli vuotoa ja selkäkipua, joka huolestutti. En ole vielä ajatellut, mennäänkö, mutta luultavasti kyllä. Mä kerkesin justiin käydä gynellä reilu viikko sitten kun plussaa ei kuulunut, ja sitten kävikin näin :D Ihanaa!

Sikiöseulontoihin ei osallistuta niinkuin ei aikaisempienkaan lasten kohdalla, mutta kaupunki tarjoaa joka tapauksessa kaksi ultraa. Itselläni on joka raskaudessa ollut raskausdiabetes, joten sen takia on sitten ultrattu loppuvaiheessa vielä useammin.

Pahoinvointia mulla ei oikeastaan ole kauheasti ollut missään raskaudessa, paitsi kakkosessa, joka oli tyttö. Pojista ei mitään. Olen muutenkin päässyt tosi helpolla. Ainoastaan kolmosesta mulla oli niin paha närästys, ettei siihen oikeen mikään auttanut ja syöminen oli vaikeaa. Se loppui sitten vasta synnytykseen :)

On tämä alkuraskaus kyllä jännää ja pelottavaa aikaa. Toivotaan että kaikilla menisi hyvin. Itselläni tosiaan oli kolmannesta verenvuotoa ihan viikolle 12 asti ja olin niin peloissani silloin, kun mitään ei voinut edes tehdä. Ei selvinnyt, mistä johtui, mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja!

Hymyliini ja Pikkunelonen, 4+0 (wuhuu! )
 
Mä yritin nyt sitten itse luoda sellaista faceryhmää huhtikuisille, mut oon niin surkea siinä etten onnistunut :D Homma tyssäsi lähinnä siihen, että ryhmään olisi heti pitänyt lisätä joku tyyppi enkä mä tiedä kenenkään teidän nimiä. Jos joku muu haluaisi perustaa sellaisen ryhmän, niin mut saa ainakin lisätä ilomielin :) Kysäskää vaikka nimi sähköpostilla, jos en sitä nyt tänne viiti julkaista. minde05_@hotmail.com
 
Mun käsittääkseni ryhmä olis jo olemassa? :) Lueskelin jossain kohtaa jo salaa pinon kun odotin että koska voi testata. Hih! Mä voisin odotella joitakin viikkoja ennenkuin liityn faceen , jos sinne vielä myöhemmin pääsee.
 
Katjuska, mulla kanssa uni tosi kevyttä ja täytyy useampi kerta yössä käydä vessassa. Oon kyllä muutenkin tosi huono nukkumaan, mutta nyt tuntuu etten nuku senkään vertaa kun aiemmin. Iltaisin kun menee sänkyyn niin rupeaa aina toista jalkaa särkemään, ihan kuin olis kasvukipuja kuten lapsena, tai sitten se on vaan niin levoton ja nykii niin etten saa unta.
 
Täällä hermoillaan edelleen. Eilen oli ihan järkyttävän kipeitä kramppeja mahassa muutaman kerran. Lisäksi oli etova olo ja tissit ihan pirun kipeät. Tänään ei sitten oikein mitään oireita. Joka kerta vessaan mennessä pelottaa, näkyykö verta. Murehtiminen ja panikointi ei tietenkään auta mitään, mutta minkäs teet. Ja vielä 1,5viikkoa varhaisultraan...
 
Katjuska, mä oon jo pitkään (alkoi pari pvä ennen plussaa) nukkunut ihan omituisesti. Olen yleensä unessa heti kun pää osuu tyynyyn ja niin nytkin kyllä, mutta nukun todella kevyttä unta ja näen levottomia unia. Muistan unet helposti aamulla mitä yleensä ei tapahdu, lisäksi unet ovat aika pelottavissa määrin joko painajaisia (joissa ei mitään järkeä) tai sitten jotain omituisuuksia lähipiirini ihmisistä. Tässä yksikin aamu mies uteli hieman hämmentyneenä että miksi olin höpötellyt hänen parhaasta ystävästään kahdesti yöllä. Öh.... :D Tätä unta en sitten tietenkään kunnolla muista.

Miten teillä muilla, mitä te syötte? Oletteko pystyneet syömään niin kuin ennen raskautta? Mulla ei oikein mee mikään alas ja joudun pakottamaan itseni syömään. Lisäksi ruoanlaitto saa oksentamaan, eli en ole hetkeen pystynyt tekemään ruokaa vaikka yleensä olen oikea kotihengetär ja suurinpiirtein asun keittiössä... Nyt olen pystynyt syömään lähinnä leipää (limppua), muroja ja jogurttia mutta niitäkin aika lailla pakottamalla alas. Tänään onneksi pahoinvointi ollut huomattavasti vähemmällä kuin eilen ja edellispäivänä, jes! (y)

Sikiöseulonnoista olen vähän kahden vaiheilla, mua tosiaankin kauheasti pelottaa se että meidän lapsemme olisi vammainen joten olen kyllä sinne menossa, mutta sitten... Siinä on tietysti se puoli että sieltä ei saa mitään varmaa tulosta. Itse olen hyvä esimerkki siitä, äidilleni sanottiin että minulla oli iso riski olla vammainen, mutta äiti ei sitten kuitenkaan halunnut aborttia ja synnyin täysin terveenä. Eli tiedä siitä sitten mitä tehdä :eek:
 
Hienot viivat norappi (y) Meetkö yksityiselle varhaisultraan,vai pääsetkö kunnalliselle puolelle? Minä en oo vieläkään saanut aikaiseski varata sitä ultra aikaa..aattelin itekin tuohon 8+0 jos sais ilta-aikaa, kun miehelläkin olis töistä just ilta vapaata silloin :)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Yrittänyt päivittää etusivua, joku varmasti jäi merkkaamatta! Pistäkää erikseen tekstistä näkyville päivitettävät asiat ja mieluusti eri värillä.


Tosiaan äitiyspolilla käytiin tällä viikolla lääkärin luona, tehtiin ultraus ja hän tutkisi sitten. Totesi että on todella huolissaan "B-ministä" pienempi kuin A ja hankalassa kohdassa tällä hetkellä. Tätä nyt sitten ruvetaan seuraamaan ja tutkimaan tarkemmin. Jännittää ja pelottaa hurjasti.

Pahoinvointi on päivä päivältä pahentunut, tällä hetkellä aamulla oksennan, oksennus tulee heti vahvoista hajuista, tänään töissä olikin kivaa kun tuli muutamia erittäin paljon tuoksua laittaneita naisia joten pieni paniikki iski. Suurin osa ruuista ei mene alas, vesi, kurkku ja pelkkä makaroni KYLMÄ menee..

Sikiöseulontoihin mennään, tuloksiin ei toki voi aina luottaa täysin. Itse en tiedä mitä tekisin jos todettaisiin esim. Down.. Pitäisinkö vai mitä.. No mietitään sitä jos tarvitaan sitte.

Jotenkin alan nyt vasta ymmärtämään että masussa on kaksi miniä, mitään en niin paljoa toivo kun että saataisiin heidät terveinä syliin ensi vuonna! :) Mies ei tule kunnaliseen neuvolaan, oli lääkärillä ja ultrassa mukana tällä viikolla. Hänellä vaatii työ niin paljon ja sieltä ei niin vaan pääse. Sama minulla, lukuisat käynnit vaatii aikamoisia järkestelyjä ja pomo pyysikin ensi viikon lopulla käymään luonaan..

Aurinkoisia päiviä

Vilma ja Minit 7+6
 
Vilmuska toivottavasti "b-minillä" on kaikki kunnossa. Varmasti huolestuttaa.

nyyttitervetullut mulla sama, vessareissulla tarkistan onko verta. Mullahan tuli viime su pyyhkiessä verta ja sen jälkeen päivittäin tullu sellasta vaaleanruskeaa tiputteluvuotoa. Mitään kipuja vaan ei ole. Ja koko ajan on sellanen "märkä olo". Tosi rasittavaa. Ravaan koko ajan vessassa. Ja välillä ku housut tuntuu märiltä kurkkaan minkä väristä on tullu :D Toivottavasti sulla on kaikki kunnossa!

Mä en taida vkelä liittyä faceryhmään. Odottelen vielä muutaman viikon että ollaan turvallisimmilla viikoilla jos vaan vielä huolitaan silloin mukaan :)

Aika moni tainnut jo varata neuvolan. Itse varaan ensi viikolla kun tiedän loman jälkeen enemmän työvuoroja. Ja kyselen samalla koska se neuvolalääkäri ois paikalla jos pääsis käymään ultrattavana, ihan vaan sen verran että näkisin onko mahassa elämää. Noi vuodot on saanut miettimään kohdunulkoista ja tuulimunaa. Tai sitten kysyn omalta terkalta. Kun sekin jotenkuten sitä osaa käyttää. En vaan jaksais oottaa monta viikkoa. Toisaalta oon miettiny voisko tuo vuoto johtua jostain tulehduksesta. Välillä alapäässä tuntuu sellasta kirvelyä tai kutinaa.

Ihan kamala tää turvotus, varsinkin iltaisin! Oon koittanu pitää väljiä paitoja ku sellanen pömppö että tiukemmassa paidassa kyllä huomaa. Kauheeta, näillä viikoilla jo! Mä jään töissä kiinni varmaan ekana iltavuorona :D

erica87 ja "möykky" 5+0
 
Katjuska ei meilläkään pääse ultriin eikä tarkasteta jälkeenpäin. Okei, ihan alussa tietty yleensä kaikki tuleekin ulos, mutta vähän myöhemmin tapahtuvissa keskenmenoissa luulis olevan isompi riski että jotain jää sisään. o_O

Aigle Silloin kun sinä synnyit ei ollut vielä NIPT-tutkimusta eikä varmaan muutenkaan yhtä hyviä tutkimuksia :p NIPT-tutkimuksen luotettavuushan on 99% ja ainakin down, edwards ja patau pystytään sanomaan varmuudella onko vai ei ja onhan niitä kaikkia muitakin karmeita sairauksia. :confused:

Uusille tervetuloa ja tervemenoa naamakirjaan! :LOL: Tosi harmi, että melkein kaikki sinne menee kirjottelemaan ja foorumit kuihtuu kasaan. :(

(.) Pc:t näyttää tasavahvoja viivoja (testiviiva vain hieman tummempi ja leveämpi kuin kontrolli), tein sitten tänään cb plus testin jossa sitten poikkiviiva oli haaleansininen ja pystyviiva ihan tummansininen (y) Nyt oon tyytyväinen ja lopetan testailun.:whistle: Tasan 2vkoa neuvolaan ja jos siellä ei sydänääniä kuulu niin ehkä sitten vielä yhden testin ostan ennen np-ultraa. :whistle:
Mulla on kyllä omakin doppleri, mutta en tiedä toimiiko edes enää. Kai sitä joskus ens kuussa voisi kokeilla. Se ultraäänigeeli on varmaan jo muumioitunut. :ROFLMAO:
 
Faceryhmään kaveripyyntö laitettu

Kylläpäs on ollut kaikenlaista, etova olo vaihtuikin sitten ihan oksenteluun. Rinnat on niin tolkuttoman kipeet, ja pissalla saa ravata alvariinsa. Esikoisesta ei ollut sitten niin minkäänlaisia oireita, ja tässä podetaan sitten kaikkea mahdollista. Toivottavasti oireilisi "vaan" ensimmäisen kolmanneksen, ja sit alkais ihana hyvänvointinen puoliväli..
Nyt taas pian päivän touhuun, ihanaa päivää kaikille!
HaamuAamu15 rv 7+5
 
Sadeyes: Joo 10 viikolla sitä tavaraa tuli jo siihen malliin ulos (spontaani km) ja alkio oli jo sen kokoinen että erotti hyvin kyllä muun sälän joukosta.. vaan kait ne tuli sit kaikki pois,kerta seuraavat menkat tuli normaalisti ja sen jälkeen tulin raskaaksi.. Mut vähän jäi silloin mietityttää että näinköhän kaikki tavara tuli pihalle..
Perusvoide käy vissiin kotidoppleriin hyvin :)
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat! :)

Vilmuska:
Tsemppiä "b-minin" kanssa, toivottavasti kaikki on kunnossa <3
Korjaisitko mulle la 20.4, ja iäksi voi lisätä 27v, kiitos :)

Aigle: Mulla oli alkuun aamuisin huonoo oloo ja aamupalat oli aikas niukkoja, pakotin itteni syömään leivän ja jonku hedelmän. Nyt on alkanu helpottaan, enää pahoinvointia esiintyy harvemmin. Ja päivisin olo on toistaseks ollu hyvä.

(.) Väsymystä on vieläkin, koko ajan haukotuttaa... Joku heitti täällä ilmoille, että Minisunin mama-vitskut ois aiheuttanut pahoinvointii. Ite syön niitä ja mietin että voisko mun pahoinvointi osittain johtua sit niistä. Mitä vitamiinilisiä te muut syötte?
Tänään olis yhdet juhlat, saas nähdä kuinka saan pidettyä tän pikkukyytiläisen salassa... :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
 
Mä ostin multivita raskaus vitskuja, koska niitä oon aina syönyt. Lisäksi ekstra d ja omegat.

Ei oo vielä vaikuttanut ruokahaluun raskaus. Jano on koko ajan!

Repäisykipuja on alkanut ilmaantua, jos vaihtaa esim asentoa äkkiä tai aivastaa. Onko muilla? Kaikkia ei näköjään millään muista :D

Wilmuska, toivottavasti on molemmilla mineillä kaikki kunnossa!

Mä haluaisin kyllä kirjoitella täälläkin, koska nää jutut jää tänne muistiin :) kiva nytkin lukea mitä on kirjoitellut to kassa ja kolmannessa raskaudessa.
 
Täällä poksutaan tänään, eli 8+0 <3 Vieläkin on vaan niiiiiin epävarma olo tämän raskauden suhteen, en vaan usko, että kaikki menee hyvin. Jos np-ultraan asti päästään ja siellä on kaikki hyvin, niin lupaan rentoutua päiväksi ja uskoa, että kaikki mene hyvin :D
 
Sadeyes, millonkas tuo NIPT -tutkimus mahdettiin kehittää? Hyvin mahollista kyllä ettei sitä silloin vielä ollut kun äiti mua odotti, mutta äiti sanoi että kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin silloin yrittivät usuttaa kun oli riskisynnyttäjä. :D

Tänään on taas urakalla tullut halattua pönttöä ja alkaa oikeen sattumaan jo rintakehään, päähän ja massuun :( Sillon kun en oo halimassa pönttöä ni istun sohvalla ja yritän olla syöksymättä vessaan. Tänään ei oo pysynyt ne normaalitkaan (jogurtti, leipä, murot) sisällä vaan kaikki tulee pihalle. Onneks on tota sairaslomaa nyt päällä vielä vähän aikaa, en kykenis oleen missään tälläsenä.

Tulipas muuten mieleeni että mahtaakohan kilpirauhasen vajaatoiminta tehdä pahaa oloa? Mulla on joskus se todettu mutta ollut nyt lääkitsemättä jonkin aikaa. Neuvolan tädille kyllä siitä sanoin, mutta hän totesi ettei vielä kannata olla huolissaan, laittaa sitten lähetteen kokeisiin kun menen sinne ens vko. Tietty sillon kuin sanoin tuosta kilpparista niin en voinut vielä näin huonosti.
 
Hymyliini mulla kans repäisykipuja. Varsinkin noustessa tuntuu.

Mä kans haluan kirjoitella täälläkin. En edes vielä faceryhmään uskalla liittyä. Myöhemmin sitten. Mutta kyllä sitten myös täällä kirjoittelen. Toivottavasti kaikki ei katoa sinne että täälläkin ois porukkaa kirjoittelemassa.

Tänään ei ole tänään tullut ollenkaan vuotoa. Toivottavasti pysyiskin poissa. Vessassa saanu ravata jatkuvasti. Koko ajan kamala janokin, toki tuo hellekin asiaan vaikuttaa. Luojan kiitos pieni syntyy keväällä. Olis kamala olla viimesillään helteellä.
Tänään olin laittamassa yksiä housuja päälle mitä käytin viimeksi 3 viikkoa sitten. En saanut vetoketjua kiinni! Aikaisemmista turvotus ei ole kyllä näin aikasin tullut. Jään varmaan kiinni häissäkin ens kuussa kun mun mekko on sellanen hieman tiukempi mahan kohdalta.

erica87 ja "möykky" 5+1
 

Yhteistyössä