Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Nöösikkä jaa-a ! Hänen mielestään ilmeisesti sitten oli vielä niin korkealla pää että voi luiskahtaa napanuora ulos. Sf-mitta oli saman 34,5cm kuin viime viikolla, kai se olisi tipahtanut jos kunnolla olis laskeutunut.

Sanii voimia synnytykseen! :)

Täällä alkoi supistukset ja loppui taas nukkumalla. Nyt oon tunnin ollu hereillä ja taas alkoi poltot. Mutta huomenna on mulla synttärit joten tämähän ei vielä synny. :D
 
Heips. Onpas mukava lukea, että monilla jänniä päiviä ja oireitakin tuntuu olevan kohti synnytystä. Tsemppiä kaikille!
Saniille voimia koitokseen!

Omaa napaa:

Tänään oli aamusta polikäynti. Rentona menin, ei jännitystä ilmassa tms. Pissanäytteen annoin ja kun vessasta pois pääsin huikkasi heti jo kätilö sisälle huoneeseen. Vähän äkkinäisyydestä taisin hymähtyä, kun viimeksi oli vaikka kuinka odottelua. Nyt taas ihan toisinpäin. Aluksi otettiin käyrää hetken aikaa. Ehkä siinäkin jo jännitin. Supisteluakin piirtyi paperille, mutta en kaikkia tuntenut. Sen päälle harjoittelija otti rr. Ja korkeathan ne taas oli; 152/92 ja 125/101.
Ennen tuota mittausta vielä kätilö tuumasi, että jos lääkäri käynnistelee.
Siinä mietin jo itsekseni, että tänäänkö jo ja sairaalakassi yms vermeet kotona ja kotoa lähtiessä ajattelin, ettei ne kai nyt kontrollikäynniltä vielä sinne ota. Noh, lääkärillekin pääsin pikoohin ja teki tutkimukset. Pehmeä kohdunkaula ja sormelle auki. Antoi ensi maanantaille käynnistysajan, siltä varalta, ettei vauvan paino nouse liikaa, jos annetaan enempi yli mennä. Arvio oli nyt n.3,8kg. Jos ei sitä ennen ole syntynyt. Joten täällä myös tiedossa edes päivä milloin viimeistään jotain alkaa tapahtua toivon mukaan.
Jännittää jo valmiiksi. Ja heti on sellainen olo, että pakko tehdä kotona asioita pois alta, niinkuin ei kerkiäisi sitten kun vauva on syntynyt. Eiköhän sitä ehdi silloinkin :)
 
Vielä ollaan sairaalassa, kun poika otti ja kellastui. Synnytystarinaa en ole tänne vielä kirjoittanut, kun se on niin tyly. Monella kuitenkin synnytys vielä edessä niin jos se jota kuta haittaa se tylyys. Mutta jos ei haittaa eikä lisää pelkoja niin voihan sen käydä lukemassa tuolta 40+ ketjusta. Ei mennyt niin kuin strömsössä.

Niittys ja ihana poikanen 4pv
 
Niittys käväisin lukemassa.. Ei ollut ihan helpoimmasta päästä ei :( Tuota itsekkin pelkään, että tunnen ettei kaikki ole ok, mutta kukaan ei usko tai kuuntele. Toivottavasti pääsette kohta kotiin nauttimaan vauva-arjesta :love:

Pumpuli loistavaa, että sait käynnistysajan! Sitä toivon itsekkin torstailta...

Sadeyes eipä tiedä jos saat aikamoisen synttärilahjan! Lupaavalta kuulostaa.

Onkohan SaNii jo tosi toimissa?
 
Niittys; Mun oli heti pakko tulla vastaamaan kun käväsin kans lukemassa ton sun synnytyskertomuksen. Mulla on itselläni erbin pareesi joka niinikään tullut synnytyksessä. Mulla kävi pienenä kotona fyssari ja sitten isompana kävin fysioterapiassa noin ala-asteelle asti. Teini-iässäkin ois pitänyt käydä mutta teinin uhmaa se ei miellyttänyt.
Kuitenkin; Mulla ei kättä tarvinnut leikata ja tätä nykyä ei kukaan vieras pysty sanomaan että kädessä mitään vikaa olisi. Samanpituinen ja yhtä vahva toisen käden kanssa. Joitain liikeratoja on mitä en pysty tekemään, mut ei mitään maailmaa mullistavaa.
Tsemppiä teille ja onneksi teillä vakuutus niin pääset hankkimaan parhaat mahdolliset fyssarit pienelle!
Oli pakko heti kirjoittaa kun kosketti itseä niin läheltä ja lähettää teille tsempit että olen yksi näistä tapauksista jolla se käsi saatiin lähes 100% toimivaksi. Ja huom, tästä on 26v aikaa et kaikki on kehittynyt siitä huimasti :)
 
Synnytystarinaa en ole tänne vielä kirjoittanut, kun se on niin tyly. Monella kuitenkin synnytys vielä edessä niin jos se jota kuta haittaa se tylyys. Mutta jos ei haittaa eikä lisää pelkoja niin voihan sen käydä lukemassa tuolta 40+ ketjusta. Ei mennyt niin kuin strömsössä.
Missä sellainen ketju on? Oon ihan avuton tän foorumin kanssa, hyvä kun osaan tätä ketjua seurata :alien:
 
Ihanaa SaNii!!!
Täällä oli parin todella hyvin nukutun yön jälkeen taas kipuilujen yö. Oikein kunnon alavatsapoltot!! Mutta tiesin että ei tuu lähtö kun kivun alkua ja loppua ei erottanut kunnolla vaan oli sellainen jatkuva polte. Pidin vaan tiukasti silmiä kiinni.
Huomenna la!!! (y)
Nöösikkä 39+6
 
Huomenta! Tänne ei yö tuonut tullessaan mitään mainitsemisen arvoista. Valvottua ja pyörittyä tuli jälleen, muutama säälittävä supistus. Nyt kun mennään jo keskiviikossa, niin toivon ettei ennen perjantai-iltaa tulis lähtö. Olis niin paljon helpomaa ettei tarviis säätää tuon esikoisen kuvioiden kanssa esim. keskellä yötä kipujen lomassa.. Nyt onneks ollut henkisesti vähän parempi fiilis tässä pari päivää, ehkä se maanantain masistelu oli vaan sitä kun kovin toivoin että ois viikonlopulle sattunut synnytys (edellä mainituista syistä) Mutta jospa ensi viikonloppuna, tuo päivä-pari lasketunajan jälkeen olis ehkä jopa aika todennäköinen päivä milloin vauvoja syntyy paljon (y) Huomenna neuvola, terkkari onneks tekee sisätutkimuksen ja ronskilla kädellä saa tehdäkin. :rolleyes:

Katjuska rv 39+6
 
Ei ole reilua sen mä kyllä sanon!! Eilen n.18:30-00:30 supisteli ja sattui ihan koko mahaan. Ei mennyt ohi panadolilla eikä lämpimällä suihkulla. Sitkun rupesin kelloottaa puolenyön aikaan niin hiipui. Nukuin jonkun vajaa 5h ja heräsin polttoihin... Nyt sitten 3h niiden kanssa valvonut, voisivat nyt prkl voimistua et loppuis tää arpominen.. Tai sit lässähtää ne lapsivedet.
Turha soitella synnärillekkään. Varmaan sanovat et pysyt vaan siellä kotona ja otat särkylääkettä... Nojoo mutkun ei auta ja alkaa *ituttaa kun koko ajan sattuu...

Tää kipu kun vaan ei mee oikeen muualla pois kun suihkussa hetkellisesti... Ihan oikeasti vauva, jos meinaat tulla ni voitko pistää vähän vauhtia.. :mad::mad:

Ainiin, ONNEA SaNii!!:)
 
Onnea SaNii :) <3

Täällä kerrankin hyvin nukuttu yö takana.Silti vaan ärsyttää ja vituttaa, kun tuntuu, että tää vauva ei tuu ulos. Rupesin jo näkemään painajaisia käynnityksestäkin :/ Vaikka mun nvltäti sano, että yleensä ei jouduta käynnistää ja rauhotteli sillon maanantaina, mutta silti :confused:

No tänään on virallinen LA ja tämän mahan vuokrasopimus loppuu kohta :D Tulis ees lähtö tällä viikolla!

Onko muuten anscu tosi toimissa, kun ei oo vähään aikaan kirjotellu ;)

Pippuri ja papu rv40!
 
Niittys: Olihan tuo aika karu tarina.. :/ toivottavasti vauva kuntoutuu hyvin <3

Nöösikkä: Huomenna olis tosiaan meidän päivä..ei vaan taida älytä tää omani sitä ainakaan että pitäis alkaa tulemaan piakkoin. :D

Kapusha: Toi on kyllä tympeetä että tollaset oireet ja sit ei kuitenkaan lähde tulemaan.. :/

pippuri: Mua ei käynnistys pelota. Se vaan ärsyttävää jos joutuu odottaa sinne viimeiseen tappiin asti milloin käynnistetään yliaikaisuuden vuoksi. Mulla kun esikoisen aikaan käynnistettiin synnytys rv 40+0 raskausmyrkytysoireiden vuoksi, niin olin vaan että jes,jes! Hyvä että löytyi joku syy käynnistää (vaikka ei tietenkään toivois mitään raskausmyrkytystä) niin olin ihan fiiliksissä että nyt tää syntyy kerta käynnistetään, eikä tartte enää odottaa! Ei tarvinnu arpoa että milloin lähteä sairaalaan ja kerkeekö saada puudutukset. 3½h niin koko helahoito oli jo ohi ja vauva kainalossa!! :)
anscu tais sanoa,että siirtyy vähän taustalle nyt,että masentaa..ymmärrettävää. Mua varmaan jo itteeeni vituttais jos oisin rv41++ niin kuunnella muitten kitinöitä viikolla 38-39,että miks tää ei jo synny..
 
Katjuska, just aattelin sua että vielä tasatahtia mennään. Varmaan aika samoilla fiiliksilläkin (n)
Katselin just vanhoja neuvolakortteja. Tytöt menneet yli ja poika syntynyt tasan 40+0. Sopii mulle myös tän pojan kohdalle.... Oon kyllä tässä viimeisten päivien aikana asennoitunut siihen että muutaman päivän menee yli mutta jos tässä mennään yli 41 niin sit alkaa huumori tosissaan loppua :mad:
Mutta tänään vielä ihan hyvillä fiiliksillä! Päivä kerrallaan. Onneks multa ei kysellä että joko, joko. Kaikki kyllä tietävät että ilmoitan sitten. No, toi mies kysyy kyllä koko ajan, että etkö nyt vois jo, mutta se on ihan hyvällä :D
Tänään siivotaan taas, josko se tästä! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Sanii onnea !!!!! 6.4 on hyvä syntymäpäivä! ;) Toivottavasti nyt pääsisin itse naikkarille, jorviin tai sinne ilokaasu-kätilöiden kättärille, ei nimittäin Porvooseen asti taida taksirahat riittää ja mies ei pääse esikoisen kanssa sitten mitenkään kattomaan kun miehellä ei ole ajokorttia...:eek:

Mulle saa sitten päivittää iäksi 26.
 
Nöösikkä: Joo täälläkin onneks vähän paremmat fiilikset nyt :) Täällä kans mies malttamattomana odottaa, taitaa lähinnä aamuisin kun pitää töihin lähteä niin siitä olla kiinni että haluis jo isyyslomalle.. :D Sit on jo ihan täpinöissään jos jotain oloja mulla on, enää en viiti kaikesta ees mainita kun toinen ressukka pettyy sit pahasti,kun tilanne ei etene. Meillähän tää on miehelle ensimmäinen lapsi, niin hälle nii jännää ja uutta koko juttu. :D Voitas käydä perjantaina tai lauantaina pusertamassa nää pihalle!?
 
Sanii onnea !!!!! 6.4 on hyvä syntymäpäivä! ;) Toivottavasti nyt pääsisin itse naikkarille, jorviin tai sinne ilokaasu-kätilöiden kättärille, ei nimittäin Porvooseen asti taida taksirahat riittää ja mies ei pääse esikoisen kanssa sitten mitenkään kattomaan kun miehellä ei ole ajokorttia...:eek:

Mulle saa sitten päivittää iäksi 26.

Aamulla jo 8 jälkeen päivitin.. :D täällä ollaan skarppina. :D Synttärionnittelut siis :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Hurjan paljon onnea kaikille vauvansa saaneille! Sanii taitaa olla viimeisin :)

Ja paljonpaljon tsemppiä supisteleville! Omaa napaa nippailee myös öisin. Su-ma ja viime yö meni suurimmalta osin valvoessa kun alavatsaa poltteli, ei kovin kipeästi mutta herättäen kyllä. Miulla ei yhdessäkään aiemmassa raskaudessa ole ollut moista pitkää kiusaamista. Aina alkanut kertarysäyksellä päättyen vauvan syntymään.

Hyvää synttäriä Sadeyes!

Onko muita joilla ei ole vieläkään tullut äitiyspvrahapäätöstä? Miulla kun työnantajan palkanlaskija odottaa niin kauan palkkatietojen toimittamista, että kaikki työssäoloajan palkat on maksettu ja tuo palkkapäivä on nyt perjantaina. Turhauttaa odottaa kun haen päivärahaa vuoden 2014 tulojen mukaan eli ihan turha odottaa näitä viimeisiä. Onneksi työnantaja maksaa ensimmäiset 3 kuukautta normipalkkaa. Vitsailin silloin kun kuulin asiasta, että miulla on varmaan jo vauva sylissä ennenkuin tulee päätös :D Saas nähdä kumpi ehtii :) Helmikuun lopulla ostin uuden sohvan ja sitä jännättiin ehtiikö ennen vauvaa, ja ehtihän tuo. Eilen tuli viesti että on noudettavissa:D

Neuvolakäynneistä, meillä lukee "aikataulussa" että vko 37-41 käynnit 2 viikon välein. Mie olen käynyt nyt viikolta 35 viikon välein ja taas ensi viikolle varattiin aika. Ei pitäisi olla mitää erityistä miksi käyn nyt viikottain, tai ei ainakaan ole sanottu mitään. Toki viimeisissä neljässä on pissa ollut yhdellä plussalla, mutta ei pidetty vakana.

Oma napa tosiaan sitä samaa kuin viime viikolla. Tai no paino -300g, oliskohan turvotus vähän laskenut (y) Vauva on todella alhaalla, arveli että syntyy tämän viikon aikana :)

Anismo&pikku tyyppi 38+3
 
Onnea SaNii! ja synttärionnittelut Sadeyes. :whistle:

Muuten, mitä kokemuksia tai oletuksia teillä on, auttaako epiduraali ponnistuskipuun? Tuolla Lohjalla mulle sanoi kätilö(opiskelija) kesken synnytyksen, että epi ei tosiaan siihen auta ja joka tapauksessa odotetaan, että sen vaikutus lakkaa ennen kuin aletaan ponnistaa, koska muuten ei tunne ponnistamisen tarvetta jne. Niinhän ne sitten tekikin ja kipu oli kova.. Supistuskivut oli mun mielestä "helppo" kestää, koska ne hallitsi jotenkin paremmin omalla hengityksellä ja ilokaasulla yms. Olin myös niin loppu ponnistusvaiheessa, ettei vaan enää jaksanut kipua. Olisin varmaan vetänyt luomuna koko homman jos synnytys ei olis kestänyt sen 28 tuntia. Vauva tuli niin hitaasti kanavaa pitkin ja oli niin tiukassa, että jossain välissä sanoin kätilöille etten enää jaksa, niin toinen lähti hakemaan sitten puudutuspiikkiä ja tajusin että ne aikoo leikata mua auki. Tästähän sain sisua ja suutuin ja aloin ponnistaa kovempaa yli omien voimien eikä sitten onneks tarvinu tehä sitä toimenpidettä. :LOL:

Voi että mua jännittää teidän puolesta, pian synnytykset koittaa..! Hassua että itellä se tuli sitten niin yhtäkkiä ja nyt ollaan tässä. Imetyksessä ollut vähän haasteita (imetysasento aluksi väärä, rinnanpäät rikki, rintaraivo) mutta nyt alkaa sujumaan paremmin. Onhan tuo valvominen kyllä rankkaa, kun poika saattaa pitää hereillä kahteen asti, sen jälkeen herättää parin tunnin välein ja imetystouhuihin menee vähintään tunti. Kuulostaako tää yhtään tutulta kenestäkään?!
 

Yhteistyössä