Huhtikuun hurmurit 2016 *lokakuussa*

Moikka! Aloin miettimään omaa rakenneultra aikaa, että jännä miten myöhään mulla on, vasta 19.11, vaikka eikö Katjuska87 sullakin oo aiemmin vaikka viikkoi vähempi? Soitin tonne terveystalolle, ja sieltä kätilö sano että tuo vko 21+ on ihanteellista, kun siinä näkee jo onko sydämen rakentwet oikein kehittyneet. Mä oon siis nyt viikolla 15+5 eli vko 16 menossaja tän vkon ke alkaa jo vko 17.
 
Day
Täällä ensimmäinen sokerinrasitus takana. Oli jo heti aamusta, mutta voi sitä heikkoa oloa mikä siitä tulee kun joutuu olemaan syömättä. Tuleeko meille tosiaan tämän vuoden pakkaus vain kerkiääkö vuoden 2016 jo jakoon?

Day 13+5
 
anscu: Olihan esim. pähkinäpuulla vielä aiemmin kuin mulla,hällä jo 2.11. vaikka laskettuaika viikkoa myöhemmin kuin mulla.. Täällä ainakin tehdään rakenneulra rv 18+0-20+6.. Mulla se on 19+1. :) Näköjään vaihtelee paikkakunnittain tämäkin.

pähkinäpuu: Eikun aattelin vaan,että hassusti menee sit kun laskettuaika pitäs kuitenki olla se 40+0 :LOL: mut joo, ei näistä ota selvää,kun joka ultra näyttää eri juttuja..

Joo äitiyspakkausta oon katellu, ja poikamainen minustakin! Mutta otetaan se silti,olipahan tulossa tyttö tai poika. Minusta nuo pöllökuosit on ihania! Mut esim. toppapuku on tosi poikamainen.. mut voihan siihen sit yhdistää jotain vaaleanpunaista hattua tms. jos haluaa tytölle. Se toppapuku on niin iso, että meidän vauvat varmaan hukkuu siihen vielä alkutalvesta loka-marraskuussa 2016 :ROFLMAO: Meinasitteko muut ottaa pakkauksen? Mulla kun ei ole kohta 8v esikon jäljeltä mitään tavaraa jäljellä, niin siinä on kuitenkin paljon hyödyllistä, ja luulen että meillä tulee käytettyä kaikkia niistä vaatteista.
ootteko aatellu jo millaista haalaria vauvalle hankitte keväälle ensipuvuksi? Minä jo ostin H&M 50cm ruskean nallehaalarin, ja sit kirppikseltä ostin 56cm vuorellisen fleecepuvun, jos tulee viileitä kesäkelejä..varmaan kesäkuussa se on ihan toimiva,aika reilun kokoinen vaikka onkin 56cm.

Day: Tulee tämän vuoden pakkaus, sitä jaetaan kuitenkin tuonne about huhtikuulle asti, eli ei mitään tsäänssejä ens vuoden pakkaukseen..
 
  • Tykkää
Reactions: Day
Epanen: Sinä taisit kuulua niihin, joita siivosin listalta pois, kun en ollut huomaavinani yhtään päivitystä syys-,tai lokakuun aikana :)

Nyt tuli listanpäivittäjäksi sen verran tiukka täti, että jatkossa pitää olla vähintään yks päivitys tehtynä kussakin kuussa,että pääsee seuraavan kuun listaan :geek: Nyt vielä annoin vähän armoa,että kattelin 1½kk takaa..ens kuulle varmaan karsiutuu puolet tosta jos ei kuulu mitään.. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Epanen
Täällä saatu tehtyä muuttopuuhat ja asetuttu uuteen kotiin, pikkuneitikin tottunut omaan huoneeseen :)
Me ei taideta tällä kertaa ottaa pakkausta kun melkein kaikki esikoisen vaatteet ja tavarat tallella ja nyt kun sukupuolikin selvillä :)
Mullakin tais rakenneultra olla 19.11 , sitä odotellessa :) eka lääkärineuvola viel tässä kuussa :)
 
Day
Kävinpäs minäkin äippäpakkausta kattomassa ja ihan kivalta näytti :) pussilakanassa ja makuupusissa on tosi kivat kuosit!
Totta että aika poikamainen paketti mutta tietysti onhan äippäpaketin tekijöilläkin oma hankaluutensa löytää unisex värejä. Onhan se tietysti aika tylsää että kaikki vaatteet oisi valkoisia.

Kyllä mekin äitiyspakkaus otetaan. Tosiaan pienet vauvantarvikkeet ja vaatteet annettu eteenpäin aikoinaan joten aika tyhjästä taas alotetaan. Eikä sinänsä haittaa kun minusta on vaan ihanaa että pääsee shoppailemaan ja hypistelemään kaikkea pientä :)

Maanantain illan jatkoa ! :)
 
Mulla alkaa olla nyt aina joskus parempia päiviä. Silti välillä on pahoinvointia, päänsärkyä ja huimausta. Tänään sain myös pissa kokeen tulokset ja tulehdusta siellä näkyi. Nyt ei vielä aloitettu lääkitystä kun ei oo valkosolu arvot koholla ja bakteeria oli kuitenkin niin pieni määrä. Tää on sama bakteeri mikä mulla oli siinä keväisessä keskenmenneessä raskaudessa. Kahden viikon päästä on kontrolli ja silloin katsotaan tilannetta uudestaan.

Nyt jään jännityksellä odottamaan torstaita kun silloin on klo 11 nt-ultra. Usko on vahva että kaikki on hyvin. Se autto paljon kun kuuli sydän äänet.

Mä en ota äitiyspakkausta. Olisin nimen omaan halunnut sen toppahaalarin. Ollut kuulemma -86 vuonna samanlainen mitä mulla on käytetty. Kun mulla on tytölle kaikkea tallessa ton esikoisen jäljiltä tai kaikki vaatteet on tallessa. Myyn pois ja ostan tilalle pojalle jos poika tulee. Onneksi on jonkin verran neutraalejakin vaatteita. Mä ostin ihanan lämpöpussin vauvalle keväälle. Ei tarvi varmasti mitään muuta. Myös löytyy kaikki haalareita jotka sopivat ihan pikkuselle. Mulla kun on Lindex:in harmaa muumi haalari 56-86 kokoisina ja pinkkinä löytyy 62-86 kokoisina. Löytyy myös muita ihania college haalareita. Meillä kun tyttö vasta alkanut käyttään 74cm vaatteita vaikka on jo 1v4kk. Synty niin pikkuisena.

Norappi ja pikkukakkonen 11+3
 
Mulla muuten näkyi jo tossa np-ultrssa (rv13+6) tosi selkeästi sikiön rakenteet, sanoi että tossa periaatteessa näkyy kaikki mitä rakenneultrassakin..sukupuolenkin ois jo nähnyt jos ois jalkoväliä raottanut..katsoi sydämenlohkot,aivot,sisäelimet ja kaikki.. Mulla yritti ekaks alakautta ultrata,mut oli jo niin ylhäällä kohtu että mahan päältä näkyi selvästi kaikki :)
 
Täällä syyslomaa koululaisella ja tunnollinen äiti sairastaa lomalla.. Flunssan kourissa neljättä päivää. Päänsärky on aivan järkyttävää. Para-tabsia/panadolia ottanut ja höyryhengitys yms kotikonstit käytössä kun ei ihan kaikkea saa nyt käyttää mitä muutoin.

Äitiyspakkauksesta:
Luultavasti rahana otetaan, kun on tytön ja pojan vaatetta vielä omasta takaa. Pientä perustavaraa täytyy sitten tuolla rahalla ostaa; tuttipulloa, vaippoja yms.
Esikoinen on syntynyt huhtikuulla myös -08 ja silloin sai vielä vanhaa -07 vuoden äp-pakkausta.

Rakenneultrasta: Täällä tehdään viikoilla 20-22. Minulla aika 26.11 ja olen silloin 21 viikolla.

Seuraavassa nvla-lvo käynnillä ajattelin ottaa puheeksi lääkärille niska-hartiaseudun kivut. Jos sais fysikaaliseen lähetettä. On jo pidemmän aikaa juilinut, mutta antanut asian olla. Vauvaakaan kiva kannella jos aivan paikat jumiutuu. Siitäkin on kokemusta.
 
Moikka! Pumpuli81: Täällä päin tehdään rakenneultra myös noilla viikoilla, kun sitten kuulema näkee jo paljon selvemmun onko sydämen rakenteet kunnossa. Mullakin rakenneultra vkolla 21, eli 19.11. Se kätilö mulle eilen niin sano, kun tonne soittelin:)

Mulla on huomenna sit neuvola, saa nähä onko kaikki kohdillaan, paino nyt varmaan ainakin on noussu(n):whistle:
Tänään mulla on kohta hieronta! :)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Miullakin ru muistaakseni 19.11. Ja nyt viikkoja 15+5 :)

Ja täällä kun on noista lasketuista ajoista puhetta, niin se on se, minkä ne nuvolassa on menkkojen mukaan laskenut, ellei ultrassa ole vastannut onkos se nyt nt-ultrassa 5 päivää isompaa tai ru:ssa 10 päivää isompaa. Varma en nyt ole, oliko ne nuo 5 ja 10 päivää, vai miten, mutta kuitenkin. Eli jos sikiö on ultrassa vastannyt vaikka 4 päivää isompaa, niin laskettu aika ei vaihdu, vaan se on se, mitä on neuvolassa laskettu :) Sen mukaan ne viikot lasketaan virallisesti ja sen mukaan alkaa äippälomat sin muut :)

Ja pakkauksesta, en ajatellut tälle ottaa, kun esikoinen on nyt vasta vuoden, niin hänen laatikon tavarat on tallessa kumminkin :) ja en tainnut käyttää vaatteista sieltä muuta kuin yökkäreitä :D Niin mielummin otan rahana sen :)
 
Pähkunäpuu: laskettuaika on aina tasan 40+0. Se on virallinen laskettuaika mikä annetaan neuvolassa, ellei ole yli 4pv heittoa np-ultrassa. Rakenneultrassa ei enää tarkisteta laskettua aikaa, koska vauvoilla on jo yksilöllisiä kasvueroja :)
 
Pähkunäpuu: laskettuaika on aina tasan 40+0. Se on virallinen laskettuaika mikä annetaan neuvolassa, ellei ole yli 4pv heittoa np-ultrassa. Rakenneultrassa ei enää tarkisteta laskettua aikaa, koska vauvoilla on jo yksilöllisiä kasvueroja :)
Niin, eli vaikka kätilö merkkasi äitiyskorttiin että nyt sikiön koko vastaa viikkoja 14+2, mun pitäis kuitenkin virallisesti sanoa että on 13+5. Höhlää :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
Meillä ei laskettua aikaa muuteta, ellei ole yli viikon heittoa ultrassa. Ja tosiaan myöhemmin tehdyissä ultrissa on muutenkin jo kokoeroja :)

Äitiyspakkaus olisi ihana, mutta emme ota. Pieniä vaatteita saa kuitenkin niin edullisesti kirppikseltä ja tuossa on niin paljon muuta tavaraa, mitä ei tarvita useampaa -meillä on esim jo kahdet makuupussit, peitot, lakanat ja muut :)

Mulla on eka neuvola perjantaina. Piti olla huomenna, mutta sohlasin ja tein tuplabuukkauksen samaan aikaan esikoisen lääkärin kanssa. No ehkä mä nyt vielä jaksan odottaa :D

Hymyliini ja Miini 11+5
 
Hellou!

Täällä on edelleen pitänyt kiirettä. Remppa alkaa olemaan valmis, mutta nyt on siten ollut pakko keskittyä pihahommiin, että saa kaiken valmiiksi talvea varten.

Viime torstaina oli tosiaan nt-ultra, jossa kaikki näytti olevan erittäin hyvin. Kaikki rakenteetkin näkyivät jo hienosti. Nyt sitten virallisestikin siirrettiin se la 11.4. Alkuraskauden ultrassahan jo näkyi, että raskaus on viikon pidemmällä, mutta nyt se sitten vahvistettiin virallisestikin. Tännehän kyllä ilmoitin sen jo sillon, tosin taisin sanoa lasketuksi ajaksi sillon 10.4. No päivä sinne tai tänne :). Rakenneultralle sain ajan 1.12.

Tänään oli toinen neuvola ja sykkeet kuuluivat hienosti. Muuten ei mitään ihmeellistä mainittavaa. Seuraavan kerran sitten 16.11.

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa, koske edellisestä on kuitenkin jo aikaa 12v, eikä mitään tavaroita tai vaatteita ole tallella.

Toukka16 14+1
 
Siirsin toukka sun lasketunajan :) täsmää sit viikot ja päivät laskettuun aikaan. Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :) Mullakin edellisestä kerrasta 8v, välillä tuntuu kuin ensimmäistä odottais, mut sit toisaalta on vahva tunne,että on ollut tässä tilateessa ennenkin..

pähkinäpuu: Ei sillä ole oikeesti niin väliä..nää meidän vauvat syntyy sit maaliskuun alun ja huhtikuun lopun välissä noin suurinpiirtein :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Äitiyspakkausta tutkailin ja se on minusta tänä vuonna aivan ihana :love: Emme kuitenkaan sitä ota kun on isommilta vaatteita tallessa.

Tyynyä me ei olla vastasyntyneellä käytetty. Meillä on se lasten muumi-tyyny mut nyt en tarkkaan muista minkä ikäiselle ollaan otettu se käyttöön. 6-12kk..jossain siellä välissä. Toisillahan lapsi alkaa kuulemma itse myttäämään peittoa pään alle siinä vaiheessa kun tarvitsee tyynyn :D Unipussi mua on aina kiinnostanut mutta ei ole tullut ostettua. Mennään varmaan peitolla :)
 
oi, monella on jo ihan selkee raskausvatsa, mutta tiiöttekö että mulla ei vielkään, vaikka tänää alkoo vko 17 eli 16+0!! Tänää oli neuvola ja terkkarikin sano ettei susta kyl viel nää et olisit raskaana. Voihan se olla, että mullon nii levee lantio tms, että mahalla on tilaa kasvaa ennenku kunnolla nousee. Noo, tiedä häntä.. <:)
Eniwei, sydänäänetkin kuunneltiin ja siellä hienosti kuulu, noin 140/min. Vois kuvitella kuulema, että poju noilla sykkeillä, mut se nyt vaa on villi veikkaus :D

.. mulla on kyllä nyt alkanu oleen poika-olo.. :) miten muilla? :)
 
Day
Mulla ei ole tullut mitään selkeetä poika- tai tyttöoloa. Ihan menee tämä vauva jokerikortilla. Pari kaveria, jotka ovat olleet hyviä "ennustamaan" vauvan sukupuolen eivät ole vielä osaneet sanoa mielipidettään..

Mä en taida laittaa tänne masukuvia kun on tuota masua jo omasta takaa :rolleyes:. Voin kyllä sanoa että laitoin mamma vaatetilauksen taas tulemaan. Normipituiset paidat alkaa olla jo liian lyhyiä ja housutkin on vaihtunut rentoihin college housuihin.

Tänään tasan 14.
 

Yhteistyössä