Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Huhtihapsukkainen: Mulla kans tänään vapaapäivä, minä olen puolestaan perhepäivähoitaja, joten tiedän mistä puhut; selänkipeytyminen+pienten hoito. :D Just tänään neuvolassa oli puhetta asiasta, että tavoite ois että pystyisin ees joulun yli olemaan töissä.. Mulla oli niin ohjelmoitu tämä vapaa,kun oli pojan koulun vanhempainvartti ja sitten tuo neuvola ja suuhygienisti...loppupäivän pyhitän itsekin levolle ja 2+ ja vauvalehdille :) Mulla oli enemmän tissit kipeät ihan alkuraskaudessa, nyt ei enää niin paljoa..
 
Ylämääräsessä neuvolalääkärissä kaikki kunnossa. Kohdunkaula sellainen kuin se uudelleen odottajalla tässä vaiheessa kuuluu ollakin. Ektopiaa näkyi vähän kohdunsuulla eli kohdun limakalvoa on siinä kohtaa vähäsen. Ei vaarallista, mutta tod.näk. syy sille miksi sitä vuotoa tuossa päivänä eräänä vähän tuli. Ultrallakin lääkäri katsoi mahan päältä ja siellä se meidän energinen vaavi liikuskeli ja sydän sykki :love: Vastasi viikkoja.

Eli mitään rajoituksia en lääkäriltä tähän kohtaan saanut. Seuranta vain. Ohjeistettiin olemaan yhteydessä gyn.päivystykseen, jos vuotoa vielä esiintyy. Siellä kuitenkin asiaan paremmin perehtyneet lääkärit ja parempi ultra. Rv 17+0 lääkäriaika pidettiin voimassa, tämä kun oli vain pikainen tsekkaus.

Influenssarokotteen käyn ottamassa ensi viikolla. Perussairauden (astman lähinnä) vuoksi olen ottanut sen jo useita vuosia, nyt on 10.vuosi putkeen. Lisäksi olen ammatiltani th. Pojatkin saa inf.rokotteen ensi viikolla, kuten saaneet jo joitakin vuosia heidän sairastelutaustansa vuoksi.

vaimo ja vauveli rv 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla, että vaimollakin oli kaikki hyvin :)

En sitten päässy vieläkään hakemaan sitä liberolaukkua :( Viime viikolla kuitenki rekisteröidyin ja ei vieläkään mitään kirjettä oo tullu. Huvittavaa, että kaveri tilas viime viikolla ulkomailta asti vaateita ja ne tuli eilen perille :ROFLMAO: No eiköhän se sieltä joskus tule.

Kauheen sateinen keli täällä, ei huvita olla pihalla kyllä yhtään :(
 
Huh, olipas mun viestissä kiriotusvireitä, huomaa että mobiilia käyttäessä ei niin huomaa jos ennakoiva vaihtaa jonkun sanan :LOL: Ikäkin näköjään jäi mainitsematta, 28-vuotias.

Ravintosuosituksista pidän aika hyvin kiinni. Tai no, mies pitää! Kahvia juon yleensä sen 1-2kuppia päivässä, mutta jos kyläillään niin en kieltäydy lisäkupista. Aika moni lähipiirissä on jo raskaana ollutkin niin tietävät ettei kaikki käy eikä kukaan loukkaannu jos kieltäydyn jostakin. Ainoa jossa olen ottanut ns. järjen käteen kunnolla on juustot. Olen ihan hirveä juustohiiri ja syön kyllä kotimaisia pästoroituja tuorejuustoja välillä.
Miehen kanssa mulla tosiaan menee välillä hiukan hermot. "Pesithän sen ompun hyvin? Kuorimisen jälkeenkin? Pitäiskö sun nyt syödä sitä pinaattia enemmän?" Okei, on toi ihana kun huolehtii mutta eilisen neuvolan jälkeen kun rauta-arvot olivat laskeneet 110 niin voi että. Muutoinkin ruokahalu kadoksissa ihan tyystin (ikinä ole pärjännyt näin pienellä ruokamäärällä) ja toinen on koko päivän tuputtanut smoothieita ja miettinyt pitäisikö mun tuplata floradix-rautamehun annostus. Onneksi oli nyt vähän poikkeuksellinen vapaapätkä töistä ettei tuo aina kotona nökötä mun kanssa aamuja. Välillä hössöttää liikaa ja vaikea saada ymmärtämään että voin fyysisesti tosi hyvin, mitä nyt kuuppa välillä heittää häränpyllyä kun hormoonit laukkaa :LOL:

Mä en ota influenssarokotusta, kaikki vuodet mennyt ilman joten en nytkään ota.

Tissien arkuus on onneksi mennyt ohi, mitä nyt välillä "kutittaa" mutta veikkaan että iho kiristelee nyt vain niin paljon joten johtunee siitä. Kookosöljyä hainkin tähän ihoon, muutenkin alkaa rasvausrumba mutta tuttu suositteli kookosrasvaa raskausarpien ehkäisyyn. En tiiä miten toimii, mutta ainakin iho jää kivan tuntuiseksi.

Mulla alkaa lauantaina äitiysjooga! Aika jännityksellä odotan, mutta samalla niin innoissani. Onko kukaan muu käynyt?
 
Mullakin oli tssit alkuraskaudessa tosi kipeenä, nyt ei oo enää niin kipeät. Välillä vähän. :D

Minä en oo käyny ikinä missään joogassa käyny, vaikka käyn sellasella salilla missä ois mahdollisuus, ehkä joskus vois kyllä käydä :)

Mulla on tänään ja eilen tuntunu mahassa, että joku kutittelis ja hivelis:D nämäkö ne liikkeet sitten on? :D
 
No nih! Narahdin sokerirasituksessa. Pääseepähän anoppi taas saarnaamaan, mitä kaikkea se lihavuus aiheuttaa... Paastoarvo juuri sen 5.3, joka riittää diagnoosiin. Muut arvot oli kyllä ihan priimaa. Maanantaina neuvola ja kauhulla odotan mikä rumba tästä vielä tulee. En yksinkertaisesti kykene mittailemaan 5 kertaa päivässä verensokeria, ruokavaliota on mahdoton noudattaa kun niin harvat ruuat menee alas. Perseestä suorastaan!

Pikkumötkö on alkanut liikkua oikein urakalla. Eilen kun painelin mahaa hellästi, taisi käteeni osua mojova potku. Dopplerilla äänet kuuluu ihan samantien, aina samasta kohdasta.

Influenssarokotteen aion ottaa. Olen ottanut viimeiset 10 vuotta.

Nyt kyllä ketuttaa tuo sokeriarvo niin ettei juuri pysty positiivisesti ajattelemaan yhtään mistään. Murrr!

nyyttitervetullut ja pikkuMötkö 16+6
 
Tänään käyty toisella neuvolakäynnillä :)

Painoa tullut plussauksesta 700g, mihin oon ihan tyytyväinen. Tällä herkuttelulla ois voinu luulla et lukema ois jotain +5kg!!
Täytys vaan ottaa ittee niskasta kii.
Sydänäänet saatiin pienen etsinnän jälkeen ja tästä sainkin hauskan vertailun esikoisen sykkeeseen. Mä veikkaan meille nimittän poikaa ja sykkeitten perusteella (vanhan kansan mukaan) ois toinen poika tulossakin ;D
Kaikki oli muutenkin niinkuin pitää, Hb 139 ja verenpaineet taas kerran niinku unelmat :)
Neuvolassa päätti pitää aivopesun,että miehen kuuluu olla synnytyksessä mukana. Me kun ollaan päätetty ettei mies tuu kun vasta sitten ku vauva on maailmassa :)

Ennen neuvolaa kävin ostelemassa isänpäivälahjoja niin pitkän kävelyn jälkeen rupes tuntumaan kiristystä ja epämukavuutta vatsassa :( Neuvolassa oli aika kosketusarka myös. Mut TH ei ollut huolissaan, kun ei ollut mitään kovaa kipua. Lähinnä epämukavuutta.
Mähän en siis tiedä miltä tavalliset supistukset/harkkasupparit tuntuu... Mulla ei ollut kumpiakaan ennen synnytystä joka käynnistettiin :(

Mulla on tissit edelleen kipeät,kutisevat ja arat. Kokoa isommat rintsikat kävin jo hakemassa. Mä en kaipaisi yhtään isompia rintoja joten tää turpoaminen saa mut helisemään. Kohta en enää löydä kun erikoisliikkeistä liivejä... :eek:
 
Mie joudun nyt ensimmäistä kertaa sokerirasitukseen. Ylipaino, bmi 31, ja ikä, 37, yhdessä vaikuttivat neuvolatädin mukaan. Miulla testi pitäisi olla rv 24-28 eli vielä on aikaa.

Influenssarokotuksen ottamista olen miettinyt, mutten vielä tiedä mitä tehdä.

Mie oon niin iloinen kun löysin kirpparilta 5 vähän käytettyä aio-kestovaippaa 5 eurolla :) Aiemmin ostettu jo 5 käyttämätöntä ja varastossa vanhemmilta lapsilta jääneet. Tuli hurjan innostunut olo kun kuvittelin pienen eteeni vaipan vaihtoon :love: Mie höynähdin kestoihin ensimmäisen lapsen kohdalla ja vielä pääsen kestoilemaan :)

Miulla on huomenna järkky työpäivä, 10,5 tuntia seisoma-/kävelytyötä :mad: Tämä vuoro oli merkattu työvuoroihin ennenkuin kerroin pomolle raskaudestani. Nykyään hän kysyy, jos tarvitsisi muuttaa työaikaa, että jaksanko.

Mukavaa viikonloppua,

Anismo 16+5
 
Mullakin on rinnat edelleen tosi kipeet! Siihen on tietty alkanut jo tottua kun sitä on kestänyt niin monta kuukautta, mut on se kyllä hanurista.. Jos en pidä yöllä rintsikoita, niin herään joka kerta kun käännän kylkeä..
 
Moikka kaikille ja tervetuloa uusille! Ja Katjuskalle kiitos uudesta ketjusta :)

Pippuri mun mielestä Liberon sivuilla luki, että lähettävät postia niin, että laukun saa hakea 2 kk ennen laskettua aikaa :)

Tänne kuuluu hyvää, masu kasvaa ja liikkeitä oon tuntenut jo kuukauden verran suunnilleen joten doppleria ei ole tarvinnut käyttää :love: Pari vkoa rakenneultraan, millä sitä malttas oottaa :ROFLMAO: Sen jälkeen sitten neuvola jossa saa todistuksen Kelaa varten.

Tulispa pian lunta ja pikkupakkaset edes. Joulua odottelen kovasti kans. Hyvää marraskuuta kaikille :)
 
Kamalasti tullut tekstiä ja uusi ketju kiitos siittä Katjuskalle.

Mä en oo kaikki vielä kerinnyt lukemaan läpi. Ens viikolla on synttärini tiistaina ja se aamu alkaa sokerirasituksella. Torstaina on lääkäri neuvola. Jännittää kun tänäänkin varmaan oli lääkäri yrittänyt tavotella. En vaan ollut puhelimen lähellä joten jäi vastaamatta. Saas nähä soittaako maanantaina vähän veikkaan että se on antibiotti kuuri tiedossa. Kun siellä pissassahan jotain näkyi. Neuvola lääkäri konsultoi gyneä ja sieltä on varmaan vastaus tullut.

Tänään poksuu 15+0. Kuvaa sen kunniaksi. http://aijaa.com/HN8B9O

Mulle voi muokata iäksi 29v.

Norappi ja pikkukakkonen 15+0 nyt alan urakalla lukeen viestejä.
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
Huomenta :)

Kiitos pallo tiedosta :) En sitten odottele sitä kirjettä sitten postista hetkeen :ROFLMAO:(y)

Mulla ei oo, kun tasan kerran otettu pissa :eek: ja sekin piti ite pissata siihen purkkiin ja viedä samalla, kun menee verikokeisiin.

Mulla on painoa tullu varmaan 3kg lisää :eek:o en kyllä oo omastamielestä lihomalla lihonu :D
 
Huomenta!

Lauantait on ihan parhaita päiviä, kun silloin aina täyttyy raskausviikot.

Kaikille sokerirasitukseen joutuneille / joutuville tsemppiä! Mulle se on tehty ylipainon takia jokaisessa raskaudessa ja onneksi ollut aina kaikki arvot ok. Nyt on uutta tämä, että joutuu kahdesti. Viimeksi kun kävin v. 2006, se litku oli vielä ihan ok, kun oli semmoista colan makuista ja hiilihappoista. Nyt oli hapotonta sitruunanmakuista, ihan järkkykamalaa. Yökin vedet silmissä ja kuin ihmeen kaupalla sain sen pysymään sisällä. Joten en riemusta kilju, kun tiedän saman olevan edessä 29.12.

Minulle muuuten voi laittaa synnytyssairaalaksi Hyvinkää ja ikää mulla on 35v (en muista mainitsinko aiemmin)

Täytyisi tästä alkaa laitella pyykkejä kaappeihin ja iltavuoro olisi edessä töissä. Selkä on nyt paljon parempi, kun eilen sitä lepuutin. Saa nähdä miltä tuntuu keskiviikkona, viiden työvuoron jälkeen..

T. Huhtihapsukkainen 18+0
 
Mulla täyttyy keskiviikkoisin viikot :)

Huvittavaa muuten, kun olen siis nyt työttömänä ja saan liitolta rahaa, niin saan kelalta äitiysrahaa melkein 10e vähämmän päivältä mitä tällä hetkellä liitolta :D Eli siis jos saisin vaikka nyt 70e/pvä nii kelalta saisin sitten 60e/pvä siis jos oikein edes sieltä kelan sivuilta osasin laskea sen rahan :D
 
Minulla on myös ollut tuota häntäluukipua. Ei todellakaan kärsi istua missään kovalla ja autolla ajaminenkin toisinaan tekee jopa tuskaa. Silloin rv13 tienoolla ultrassa kysyin asiasta ja kuulemma aivan normaalia ja sille ei vain voi yhtään mitään. Se on kuulemma vain kärsittävä :D
 
Kiitos tiedosta katjusta :)

Hei tuli tässä semmonen mieleen, että miten selvitetään sen vauvan veriryhmä? :D Kun siis mulla on miinus veriryhmä ja neuvolassa viimeks sanottiin, että jos mun vauvan veriryhmä ei oo miinus saan jonkun rokotteen puoli välissä ja raskauden lopussa. Tietääkö kukaan enemmän tästä asiasta? :D
 
Heippa

Pitkästä aikaa tännekkin.

Tosiaan sairaalajakso oli tuossa lokakuun lopussa, vuosin verta runsaasti ja syyksi sitte selvisi B-vauvan istukan vuoto. B-vauvalla todettiin tosiaan mahdollinen kehityshäiriö ja koko-ero vain näkyy selvempänä viikko viikkona. 27.10-3.11 oli täys vuodelepo ja nyt viikon mittaan lisännyt vähitellen liikuntaa.

Tiistaisessa kontrollissa tosiaan haluttiin kuulla nyt sukupuolet, moneen kertaan on meinattu kertoa meille. Tyttöä ja poikaa tosiaan siis odotellaan ♡
Pelokas ja jännittynyt on olo, pelottaa no lähes kaikki tuleva. Mutta päivä kerallaan.

Töihin palailen huomenna ja vähän jännittää, töitä ja palavereja rästissä mutta kaipa ne järjestyy. Pääasia että murut on kyydissä.

Vilma ja Minit 19+2
 

Yhteistyössä