Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Tsemppiä Vilmuska työviikkoon! Päivä kerrallaan ja se tosiaan on pääasia, että pikkuiset ovat pysyneet mukana :love:

Rv 16+0 poksista! :love: Tuntuu puolivälikin jo vähän lähemmältä, vaikka siihen vielä 4vk aikaa onkin.
Tässä marras-joulukuussa riittää ihan stressiksi asti juhlintojen järjestämistä ja menoja olevan, kun sunnuntaina täytän 30v ja vieraita tulee silloin pitkin päivää kakkukahveelle. Ja sen jälkeen saakin alkaa suunnittelemaan kummankin pojan synttäreitä jotka on joulukuun alussa. Pojilla on siis 2v 5pv ikäeroa :X3:
Tulee taas varmaan kolmet juhlat joulukuussa vielä ennen joulua.. :confused:
No kun näistä on selvitty niin sit onkin jo joulu. Mitään joululahjojakaan en oo vielä hankkinut.. Pikkuhiljaa. Kaupoilla en jaksa kauaa pyöriä ku selkä ja tuo alapää ei sitä pystyssä oloa kauaa kestä.
 
Huhhu eilisestä selvitty :ROFLMAO:

Piti kiertää kaikki, ekana oma isä ja sitten miehen porukoille ja sitten vielä ukki :D Siihen se koko päivän melkein sitten menkin. Aatella ens vuonna mekin päästään viettää ekaa isänpäivää:love::)

Tasan kaks viikkoo ois rakenneultraan, toivottavasti menee nopessti tää aika :D

Mun puolesta voidaan vaikka päivittää tuohon nuo sukupuolet :)
 
Vilmuskalle täältä myös tsempit ja onnittelut :)

Terkkuja äitiysjoogasta! Oli ihan huippua. Olin lauantaina aika väsynyt ja samalla oli todella kiirettä kun piti valmistautua illan 50-v juhliin ja ehtiä tekemään ties mitä sitä ennen. Yökin meni valvoessa kun näprättiin melkein kahteen asti kaikkia kakkukoristeita. Siellä kuitenkin sai hienosti rauhoitettua itsensä ja kropassa tuntui jälkikäteen todella hyvältä. Hienointa on että kaikki tehdään oman olon ja tietenkin vatsan ehdoilla.

Äitini nyt sitten äkkäsi että mulla on HB laskenut ja soittelee jatkuvasti olenko muistanut juoda floridaxia. Pakko kyllä myöntää että hiukan on väsynyt olo, mutta eivät ne tippuneet kuin 117-> 110. Neuvolassakin sovittiin että pyritään mahdollisimman pitkään vielä ruokavaliolla pitämään noita arvoja kurissa ja silloin tällöin käytän tuota mehua lisänä.

Mulla tuntui täysin selkeästi viikonloppuna öisin liikkeet! :) Menin kamalan väsyneenä ja uupuneena sänkyyn ja kohta alkoi kauhea meno masussa, ihan innostuin ja koko väsy meni ohi. Vinkiksi olen muuten saanut: Vasemmalle kyljelle makaamaan ja suklaata hiukan niin monella alkanut liikkeet tuntumaan.

Täällä menee nyt rv 17+5
 
Hello!

Anteeksi hiljaiselo ja tämä oma napa päivitys.
Yritin tuossa hiukan selailla, mitä onviime käynnin jälkeen tapahtunut, mutta oli tapahtunut niin paljon etten kaikkeen mitenkään kykene ottamaan kantaa...

Syyslomalla meillä oli kaikki kuusi lasta yhtäaikaa, joten kaikki aika meni siinä. Kaiken lisäksi hajosi läppäri. Sitten olikin enää viikko reissuun ja siinä vierähti sekin aika. Nyt ollaan reilu viikko oltu Meksikossa ja vielä pari päivää jäljellä. Toissapäivänä hajosi sitten puhelinkin, joten nyt pääsin ukkelin puhelimella jotain tänne nopsaan laittamaan.

Liikkeet kyllä ovat tuntuneet satunnaisesti jo parin viikon ajan. Nyt viikon aikana ne on ollut havaittavissa päivittäin. Ensi viikolla on hammastarkastus ja neuvola. Laittelen sitten tarkemmin kuulumisia, jis sattuu joku toimiva laite kohdalle.

Toukka16 18+0
 
Onko kenelläkään muulla ongelmana sormien puutuminen? Nyt viikon verran on ollut pahempana, sitä ennen muutaman kerran päivässä. Viikko sitten fyssari hieroi hartioita ja niskaa auki juuri ajoittaisen puuttumisen vuoksi ja fyssarin mukaan olivat aivan jumissa. Nyt on aivan jatkuvaa, esimerkiksi kahdelle lautaselle laitoin ruoan ja jo alkoivat sormet pistelemään. Öisin herään monta kertaa ravistamaan kättä ja roikuttamaan sängyn reunan yli. Ylihuomenna on fyssari, jollei pysty auttamaan on pakko mennä tohtorin luo. Äsken googletin ja löytyi rannekanavaoireyhtymä johon oireet täsmäävät täysin. Siinä oli myös että oireyhtymä voi syntyä tai pahentua raskauden aikana mutta paranee synnytyksen jälkeen. Pitääkö miun pahimmassa tapauksessa odottaa sinne asti?
 
inna94 muistanko oikein,että teille on poika tulossa? Niin päivitän sen tonne :)
Anismo mulla on öisin tuota käsien puutumista..yksi aamu säikähdin että kenen käsi koskettaa mun poskea,kunnes tajusin että se on mun oma käsi missä ei ole ollenkaan tuntoa..

-Katjuska 18+4
 
Anismo Tässä vau.fi Äidille-kirjassa (jonka saa esim apteekeista ilmaiseksi), lukee että "Jotkut heräävät aamuisin turvonnein ja voimattomin sormin. Verenkierron tehostaminen voi auttaa näihin ongelmiin" en sitten tiedä tarkoittaako tuo myös puutumista.

Raskaana ollessa löytyy kyllä mitä oudoimpia juttuja jotka onneksi helpottavat synnytyksen jälkeen. Ei tietenkään kaikki.. kuten pukamat. :poop: Mulla tuli edellisessä raskaudessa sellaisia ns roikkuluomia, ihon värisiä, haaroihin ja ne on edelleen siellä. :sick: Pelästyin eka hirveesti, mutta kuulemma ovat jotain hormooneista johtuvia. Pitää käydä poistattamassa kun on lapsiluku täys...

toi Floradixin rautavalmiste-mehu on kyllä huippua! Autto tosi nopeasti. Jännityksellä ootan kuin paljon hemppa on noussut kun seuraavan kerran neuvolaan menen 2.12.

Pippuri voi hyvinkin olla liikkeet (y) Mulla tuntuu ilmavaivat enemmänkin kutittelulta ja vauvan liikkeet tuntuu siltä kun liukas kala menis ihoa pitkin :D Mutta osaa tämä jo monottaakkin kunnolla, tälläkin hetkellä tulee vähän väliä potkua.

Vilmuskalle tsemppejä !! :love:

Ylihuomenna alkais 20.raskausviikko :eek: kauheeta vauhtia aika menee. Ens viikolla ultra! :geek:
 
Joo nuo yöt itselläkin aikamoista vessassa ravaamista..viime yönä kävin 4 kertaa. Toissayönä tosin tuli ennätys, ja nukuin 5h putkeen sitten heinäkuun lopun plussaamisen jälkeen.. Noh sitä loppuraskautta odotellessa..muistan ettei 10 vessareissua yöhön riittänyt..
 
Huomenta :)

Munki pitäs käydä hakemassa apteekista se kirja :)

Ihan uskomattomalta tuntuu kyllä nämä pikku liikeet :D En ois varmaan niin ihmeissäni, jos ei ois esikoinen kyseessä :love:

Munki pitää yöllä ravata useesti vessassa, varsinki ku juon vielä vettä aika paljon öisin :s
 
Täällä taas eilinen päivä mennyt pää pöntössä, kaikki mitä söin tuli ylös :'( Aamulla join beroccaa niin ei mennyt kuin hetki niin taas pääsin halailemaan pönttöä... Tänään tasan 16 viikkoa ja viimeksi helpotti näillä viikoilla toi pahoinvointi!

Mun ei tarvii kyllä vessassa ravata,mut yhtenäiset yöunet on haave vaan! Kärsin nimittäin ihan kauheasta yöhikoilusta :eek: Olenko ainoa ketä tämä vaivaa? Väänsin patteriakin on pienemmälle...
Mä itseasiassa ravasin vessassa enemän ennen plussaa ku treenasin melkein päivittäin niin join vettäkin siihen malliin. Nyt kun liikkuminen on niin rajoitettua niin ei tuu juotua ees tarpeeksi..
Jospa sitä huomenna sais itestään kiinni ja kävis ees uimassa. Huomenna on se lääkäri ja pelottaa kun toi mun vatsa on edelleen aika kosketusarka niin ettei runno liikaa :(

Mulla on vaan ajatukset siellä synnytyksessä.. Ajattelen että tää raskaana oleminen on vaan "pakollinen paha" mikä pitää kärsiä. Toiset rakastaa olla raskaana mut mä en. En esikoista odottaessa enkä nyt. :D

Ihailen kyllä noita teidän masuja! Mulla ei vielä sinänsä näy, näytän siltä että ois pari kiloa tullu vaan mahaan. Tietysti kun on jo valmiiksi mahassa täytettä niin ei heti näy. Kasvaa se kuitenkin kun selällään maatessa tuntuu pieni kumpu :)
 
Sadeyes sain sen kirjan neuvolasta, en tosin ole muistanut sitä lukea, mutta miulla nämä oireet ovat jatkuvia. Eli jatkuvat koko päivän ja likipitäen koko yön. Viime yöstä puolet taisi mennä hyvin, sitten alkoi taas puutuminen :(

Miun ei ole tarvinnut käydä yöllä vessassa, liekö iso rakko edellisten raskauksen jäljiltä ;) Ennemmin olen yöllä herännyt kammottavaan nälkään. Sitä varten pidän aina banaaneja varalla. Tosin samalla käyn sitten vessassakin, mutta vessahätään en ole herännyt muistaakseni kertaakaan.

Huomenna neuvola pitkästä aikaa. Edellinen oli 8+2 ja pelkästään lääkäri viikolla 13+1. Hb kiinnostaa, en ole enää kyllä niin väsynyt kuin kuukausi sitten, mutta jänskättää onko laskenut kun viimeksi oli miun normi 151.

(.) vielä, viime yönä tosiaan meni jo puolet ilman heräämistä puutumisen tunteeseen. Aamulla sitten olikin käsi tunnoton ja sormet turvoksissa. Helpottaa kun ravistelen kättä alaspäin. Hampaiden pesu on pätkittäistä, ei vaan pysty pitämään kättä pitkää ylhäällä. Nyt lisänä on ajoittain tuntuva vihlominen sormissa ja osassa käsivartta. Äsken googletin taas rannekanavaoireyhtymää, Terveyskirjaston sivulla oli: "Raskauden aikana kehittyvä kehittyvä rannekanavaoire paranee itsestään sitä aiheuttavan tilan mentyä ohi. Hoidoksi riittää ranteiden lepo." Dippadai, enää noin 23 viikkoa jäljellä :eek: Jollei huomenna fyssari pysty auttamaan, menen lääkäriin. Saikulle en haluaisi, kesällä olin olkapään leikkauksen takia 2 kuukautta, nyt syksyllä sitten pidin kuukauden kesäloman ja 4 kuukauden päästä alkaisi mammaloma:love: ja juuri 2 työkaveria (meitä on työpistellä yhteensä 8) on saikulla, toinen juurikin rannekanavaoireyhtymän vuoksi. Mutta jollei mikään muu auta, on pakko sitten jäädä, nimittäin vaikuttaa työskentelyynkin.

Anismo 17+2
 
Mä en oo kärsinyt yöhikoilista enkä tosta puuttumisesta sen sijaan oon koko aamun kärsinyt kauheista alamaha kivuista ja ummetuksesta. Heti kun menee vessaan ja jotain vähän tulee niin helpottaa hetkeksi. Otin tossa ummetuslääkettä, kun olo on niin kauhee ja koskee:cry:
 
mulla peruuntu huominen neuvola ja siirty maanantaille, tiistaina taas on ultra.
nyt oon alkanu tuntee liikkeitä, välillä selkeitä ja välillä ilmakuplia, lisäks alkanu rasituksessa kipuilee, ei supistuksia ut kipua kuitenki ja kumartaminen vaikeeta yms, muuten pysyny ennallaan ja mitään uutta ei ole.
nostremame rv18+5
 
Huomenta :)

Onko muillakin muuttunu tää ulkoasun väri vihreeks? =D

Eilinen oli ihan kauhee päivä, aamusta asti alko kauhee alamaha kipu tai semmonen että pistelee. Aina kun kävi vessassa, helpotti hetkeks ja sitten se taas alko ja tätä kesti varmaan tonne neljään asti. Sitten rupes vihloo kylkiä...No onneks iltaa kohden helpotti. Tänään aattelin käydä ostamassa kunnon ummetuslääkkeet, että ei tulis enää tämmösiä. Mulla oli joskus rv14 samanlaisia ongelmia :S

Mun pitää muistaa kyllä seuraavasa neuvolassa pyytää, että otetaan hemoglobiini =)

Onko muuten muilla ruvennu napa tulemaan "ulospäin"? :D Mulla on vähän ruvennu tulee. Ja onko kellään napakorua täällä, millon ajattelitte ottaa sen pois? Ite otin sen eilen, ku sitä ei saa täällä olla edes rakenneultrassa.

Pippuri ja papu rv19! :barefoot:
 
ulla-maija: Kyllä muakin väsyttää aika lailla, mutta voi johtua töistä ja pienestä flunssasta...

Pippuri123: Muuttunu vihreeksi joo ja tää tekstiki vaikuttaa erilaiselta kun kirjottaa.

Mulle voi laittaa etusivulle, että POIKALUPAUS! :love: 30.11. vielä varmistuu mutta kyllä se selvästi näytti pikku pojalta tossa mun "vahinkoultrassa" :p
 
Pippuri ei oo työntyny napa ulos, napakoru löytyy, np-ultran ajaksi otin pois ja otan myös ens viikon ultrassa. Muuten saa olla vaikka koko radkauden ajan jossei näytä siltä että alkaa repeämään.

Ulla-maija onko hemoglobiini mitattu? Mulla se tappoväsymys on lähtenyt kun oon rautaa ottanu mutta väsyttää edelleen esim aamuisin, johtuu kuitenkin tästä marraskuusta. Vuoden kauhein kuukausi kun alkaa olee pimeetä aina ja kaamosväsymys iskee. Joka vuos sama juttu. :/
 
Day
Täällä väsymys on kyllä helpottunut! Silloin alkuraskaudessa väsymys oli kyllä ihan järisyttävää. Pakko oli aina töitten jälkeen päästä unille ja pari tuntia tuli aina nukuttua.

Tänään alkoi rv 18. Kyllä tää aika näköjään kuluu kun ei rupea päiviä laskemaan:) Ihana kun rupee ihmisillä rakenneultrat tulemaan. Minäkin kovasti omaani odotan joka on kylläkin vasta joulukuun alusta.
 
Väsymystä on täälläkin, en kyllä laita sitä raskauden piikkiin,vaaan tämän pimeän vuodenajan, ja pitkien/rankkojen työpäivien piikkiin lähinnä! Hemoglobiinista ei ainakaan johdu,kun se on 147!
Napa alkaa olla pullahtamassa täällä ylösalaisin.
Kaksplussan ulkoasu on tosiaan muuttunut vihreäksi.
Huomenna poksuu viikot, ja ylihuomenna rakenneultra!
-Katjuska rv 18+6
 
Väsymys on vieläkin samanlainen kun alussa. Vaikeinta tässä on miehen yöviikot kun en oo tottunut yksin nukkuun.

Mä oon tänään käynyt ottamassa kolme ekaa annosta suoraan suoneen antibioottia. Jäljellä on vielä 6 annosta. Varmaan liittyy siihen mitä siellä pissassa näky. En oo vielä päässyt asiasta lääkärin kaa jutteleen. Huomenna on lääkäri neuvola. Kamalasti on juttuja sille lääkärille. Huomenna saan tietää sokerirasituksen tuloksetkin.

Kuusi viikkoa vielä rakenneultraan. Samana päivänä on hyvän ystäväni laskettu aika. Jännittää hänen puolestaan.

Norappi ja pikkukakkonen 15+5
 

Yhteistyössä