Huhtikuun hurmurit 2016 *tammikuussa*

Hanzu, tervetuloa mukaan! :)

Norappille tsemppiä! Ikävää, että tulehdus uusiutunut! :(

Naimisissa ollaan mekin, oltu jo 11v.

Mullakin supistelee melko herkästi varsinkin liikkeessä. Mut niin mulla on supistellut kummassakin aiemmassa raskaudessa, kuopuksen kohdalla taisi olla, että rv 32 lähtien kipeästi ja säännöllisestikin. Rv 40 käytiin sairaalassa kääntymässä, kun supistuksia tuli kipeinä ja 5min välein säännöllisesti. Kunnes taas harvenivat. Ja rv 42+0 käynnistettiin. Tosin ei ihan kypsymättömästä tilanteesta kumminkaan. Esikoisen synnytystä alettiin käynnistelemään kalvojen puhkaisulla rv 41+4, kun limatulppa lähti runsaamman veren kera. Mulla oli marginaalinen etinen istukka silloin. Myöhemmin verta hulahti hyytämän kera taas runsaammin lisää, jolloin vauvan sykekäyrät alkoi näyttää huolestuttavilta. Sinne 6cm kerkesinkin sitten avautumaan, kunnes lähdettiin kiireellä nukutukseen ja hätäsektioon vauvan sydänkäyrien ja happiarvojen vuoksi..
Mulla tuntuu, että ainakin aiemmissa kahdessa nuo kipeätkään supistukset eivät saaneet paljon mitään aikaseksi. Tiedä sitten, että miten nyt on... Kumminkin yksi vauva syntynyt jo alateitse. Ei näitä supisteluita muistaakseni näin paljon kumminkaan ollut kahdessa aiemmassa näillä viikoilla. Onneksi työni on kolmipäiväinen ja pääsääntöisesti istumatyötä. Kotona mua enemmän supistelee, kun täytyy touhuta ruuanlaiton ym. parissa. Täytyy taas varmaan jutella asiasta huomenna kuopuksen 5v neuvolan yhteydessä.

vaimo ja vaavi rv 25+3
 
Kävin tänään hakemassa sokerimittarin ja muut oheisvälineet. Siinä yksi näyte otettiin samalla ni tiedän kynän käytön varmasti. Töissäkin, aina kun olen ollut sijaistamassa on ollut niin monenlaista pistosvälinettä, ettei aina oo tiennytkään miten toimii ja tarvinnut kysellä muilta hoitajilta :LOL: Arvo oli nyt hyvä ja edellisestä syömisestä oli 2h.
Kävin samalla kertaa myös hoitajilta kysymässä nielunäytteen otost, että saan mielenrauhan onko kuurille tarvetta vai ei. Eilen oli taas ääni ihan hukassa ja yskänkohtaukset järkyttäviä :( Reipas nuori tyttö otti heti näytteet ja niiden perusteella virusperäistä olisi tämä tauti. Neljäs viikko ihan pian alkamassa. Sitkeää. Lepoa vain. Mutta kun ei malttaisi... :D

Isyysasioista oli juttua tänään kun noita mittareita hain ja ensi kerralla neuvolassa saadaan paperit tehtyä. Mies vain mukaan. Avoliitossa ollaan.
 
Täällä poksuu viikot 28+0 ihanaa!
Tämä viikko ollut hyvä viikko henkisesti ja ajoittain tuntunut jopa siltä, että kyllä tämä sittenkin etenee. :) töissä ollut sopivasti kiireitä ja muutenkin viikolla mukavaa tekemistä. Viikonloppuna taas laskettelurinteeseen jos kelit vaan sallii. Ostin itselleni taas jopa kävelysauvat, jotta voin lykkiä rinteitä ylös-alas sutjakammin, muun perheen lasketellessa. Itse en siis enää masuni kanssa uskalla.

Supisteluja, sukkapuikkopistoja, vihlontoja, ne ovat arkipäivää :( uutena ilmiönä on nyt unettomuus. Väsyttää kyllä iltaisin, mutta uni ei tule. Ajatukset laukkaavat vauvassa, töissä, hankinnoissa... kaikessa mahdollisessa ja lisäksi tämä veijari pyörii hyrrää klo 01.00 saakka. Ja voi - nyt kun sais vielä muuten nukkua!

nöösikkä
 
Vihdoin maltan istahtaa koneelle :)

Kotiutumisvaatteiksi ajattelin pakata miusta niin ihanan pehmoisen ja suloisen valkoisen teddymaisen vanuhaalarin. Siinä on tumpuiksi ja sukiksi kääntyvät hihan- ja lahkeensuut sekä pienet korvat hupussa :love: alle body, potkarit ja tarvittaessa jotain muuta lämmintä. Pinkki myssy ja villasukatkin on varattu. Itselle löysät ja mukavat vaatteet.

Synnytysreppukin pitää muistaa pakata ajoissa, miulla on kaksi neljästä syntyneet noin 2 viikkoa ennen la:aa. Sinne nyt lähinnä vähän evästä, jos tämä synnytys vaikka venähtää, hygieniatarvikkeet ja ipadia suunnittelin mukaan (nykyinen on ilmeisesti rikki joten uuden hankinta vielä edessä) jos taas alkaa univaje vaivata sairaalassa niin voi katsoa vaikka leffaa. Ja kaikki pakataan vaaleansiniseen kangasreppuun, reppuun jonka sain kummilta lahjaksi ja aloitin ensimmäisen luokan peruskoulussa, reppuun joka on ollut jokaisen lapseni synnytyksessä mukana :love:

En oikein osaa odottaa muuta kuin normaalia alatiesynnytystä. Aiemmat ovat olleet melko nopeita jokainen, 1. vajaa 8 tuntia, 2. vajaa 4 tuntia 3. vajaa 2 tuntia ja 4. noin 5 tuntia. Nyt vain mietin että tämä saattaa olla vaikeampi, eräs tuttu aikanaan sanoi että hänen 5. oli vaikein. Kivunlievityksistä olen ehtinyt saada vain ilokaasua. Nyt aion tehdä soittolistan omasta lempimusiikista. Olen saanut monesti voimaa ja parhaimmillaan pääsen omaan maailmaani kun kuuntelen musiikkia. Sitä, kuuntelenko kuulokkeilla vai stereoista en tiedä, musiikkimakuni on melkoisen raskasta rokkia ja häiritseekö se muita...

Ei pitäisi edes kirjoittaa, mutta mie olen ollut koko odotusajan todella terve. Ei mitään flunssan alkuakaan:) Kop kop puuta! Supisteluitakaan ei ole tuntunut. Toki koiran lenkitys ei ole ehkä sitä helpointa kävelyä enää tai kovin kaunista katseltavaa:LOL:

Me ollaan oltu miehen kanssa naimisissa pian 14 vuotta. Esikon ristiäisissä hoidettiin vihkiminen. Vieraatkin luulivat tulevansa pelkkiin ristiäisiin :D

Miehen mukaan mie oon niiiiin hurahtanut vauvasta :p Olen mm. jo pessyt, silittänyt ja viikannut laatikkoon kaikki vaatteet. Pyykkitelineellinen kestovaippoja pesty ja viikattu laatikkoon, ostin yhden vastasyntyneen kokoa olevan Muumi-vaippapaketin kun oli niin suloinen. Hoitopöydän hyllyyn ostin led-öljylyhdyn, on säädettävä valon kirkkaus niin ajattelin että on helppo yöllä vaihtaa vaippaa. Aiempien kanssa opettelin tekemään sen silmät kiinni meidän sängyllä ettei tarvinnut sytyttää valoja :D Sairaalareppua en vielä saanut pakata :LOL:

Nyt en muista kuka, mutta joku oli tehnyt talokaupat, onnea paljon uudesta kodista (y) Meillä miehelle tuli autokuume :LOL: Meillä on kaksi autoa, pikkubussi ja 4 hengen sporttinen coupe. Sanoin että pärjään vauvan kanssa sillä coupellakin kun tiedän mieheni pitävän siitä autosta. Mutta nyt on auto vaihtumassa saman merkin isoon farmariin :D Onhan se tietysti sillä helpompi liikkua vaunujen ja koirienkin kanssa. Onko muilla autokuumetta ilmassa?

Omaa napaa: eilen neuvolakäynti. Sain verensokerimittarin ja kilkkeet. Meillä tarvitsee olla 2 mittaustulosta kahden viikon aikana. Voin itse päättää mittaanko kerran viikossa vai kaksi kertaa viikossa joka toinen viikko. Taidan mennä tuolla kerran viikossa. Nyt olen tosin mitannut ihan mielenkiinnosta joka ruoan jälkeen. Kertaakaan ei ole mennyt yli ja tänään lounaasta tunti oli tulos 6,1 :) Hemoglobiinia miulta ei haluta näköjään mitata, 2 kertaa otettu vko 8 (151) ja vko 22 (134). Painoa on tullut alusta tasan 3 kiloa :D, viime käynnistä 233g/vko, yläpaine oli korkeampi kuin aiemmilla kerroilla mutta saattoi johtua jännityksestä sokerijutusta, kohdun mitta oli 22,5cm eli alakäyrän tuntumassa ja sykkeet laukkasivat 150-155 :love:

Viikon päästä alkaa talviloma ja siihen perään pitämätön kesäloma + viikkovapaat niin miulla tulee parhaimillaan 18 päivää lomaa :) Siitä ei olekaan enää pitkä aika tuohon pidempään lomaan :LOL:

Anismo&pikku tyyppi 26+4
 
Mä voin rehellisesti myöntää etten enää muista miltä ne supistukset oikeen tuntuu... Täällä on vaan harkkasuppareita mitkä on sitä mahan kovettumista ja niitä menkkakipuja on.
Alkuviikon urheiun tuloksena aivan järkyt liitos- ja issiaskivut. Eli ei siis kannata kauheesti rehkiä; ehkä jotain uintia sitten ens viikolla.

Me ollaan avoliitossa. Meillä piti olla häät kuukauden päästä mutta sitten kun tulikin yllärivauva niin siirrettiin vuodella eteenpäin :p Mä haluan sen päiväni prinsessana ja haluun juhlia kunnolla. Raskaana se ei ois ollu sama asia!

Mulla kans sairaalakassiin lähdössä iPad, jotain syötävää ja juotavaa. Osastolle saa mies tuoda PALJON juotavaa. Musta ois ihana jos saisin kotiutua mahdollisimman nopeasti. Täytyy kysyä neuvolassa ens viikolla et luokitellaanko mut ensisynnyttäjäksi et onko se taas se 4pv siellä sairaalassa nukkumatta edessä :( Viimeksi mulla oli se huone itellä 4pv ja sitten sinne tuli huonekaveriksi semmoinen ihme tyyppi jonka vauva itki vieroitusoireita ihan jatkuvasti (satuin kuulemaan tämän kun puhuivat sille äidille asiasta). Haluaisin pois sairaalasta heti kun mahdollista, vaikka jos sen yhden päivän siellä olisi. Toivotaan että kaikki menisi hyvin :)

Mulla on ollu autokuume jo 2v, mutta ei oo rahatilanne vaan antanut periksi... Haluaisin myös farmarin, tällä hetkellä perus sedan jonka konttiin kyllä vaunut mahtuu hyvin ja lapset takapenkille. SILTI!:D uusi auto olisi kiva :) Oon miehelle marissu kun hänelle ostettiin vuosi sitten uusi auto et milloin mää saan... :D
 
Autokuumetta ei onneks ole, kaikkea muuta kuumetta kylläkin, vuosien tauon jälkeen pistin akvaarion pystyyn ja sen ajatteluun on suurin osa ajasta mennyt:D 2v sitten piti vaihtaa pieni fiesta farmari mondeoon kun meille tuli tuo hevosen kokonen koira ja oon niin tykästynyt tähän autoon että ajan sen loppuun asti. :) miehellä ei ole autoa kun ei ole ajokorttiakaan (varmaan ollaan aika harvinainen tapaus tässä asiassa)

Sairaalakassiin ei paljon mitään tullut esikoisen aikana laitettua eikä varmaan nytkään :eek: ei siellä sairaalassa paljon muuta ehtinyt ajatella kun uutta vauvaa joten kirjaa tai kutomuksia en edes kaivannut. Vauvalle kotiinlähtövaatteet ja itelle lompakko, hammasharja, puhelin ja laturi :D kaikkiruokaisena sairaalaruoka kelpaa ja sairaalan kaapukin on oikein mukava vaate. Vauvalle on tuollainen kevyt ulkopuku, meinasin ostaa lämpöpussin mutta huhtikuussa täällä etelässä ei enää sellaista tarvii. Viltti sitten autossa päälle niin eiköhän sillä pärjää. Esikoinen synty joulukuussa ja Einbärchin lämpöpussi oli oikein kätevä kun ei tarvinu pukea kauheita varustuksia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Niittys
Meillä on häät kesällä vauvan ollessa n. 3 kk ikäinen, eli hulinaa riittää, mutta uskon että se menee kivasti. :) Kuitenkin ajateltiin hoitaa maistraattivihkiminen (kun se joka tapauksessa pitäisi tehdä) ennen vauvan syntymää.

Kävin tänään neuvolassa ja sain sokerin mittausvälineet ja ruokaohjeet. Aikamoista mittailua luvassa! Paino oli jopa laskenut vähän siitä kun viimeksi kävin puntarilla. Hyvä niin, kun tuon radin takia sitä painoa niin pompsahti. Näköjään tämä dieetti heti auttaa, olokin on paljon parempi.

Supistuste ja paineen tunteen takia sain ajan lääkärille maanantaille, tarkistetaan onko kaikki ok. Saapa nähdä... En yhtään kehtais jäädä saikulle, mutta jos lääkäri on sitä mieltä, niin sitten toki jään. En jotenkin usko että siellä mitään hätää on.

Vauvan sydänäänet oli oikein hyvät ja sf-mitta 27 cm. Hemoglobiinin se unohti (?) kattoo, vois koittaa muistaa lääkäriä pyytää tekemään se.

Viikonloppuja! :)
 
Tattadaaaa! Ensimmäiset vauvanvaatteet pesty, kun kaivelin pienimpiä esikoisen vaatteita varastosta. =D Yhtään mitään ei ehdi eikä jaksa tehdä työpäivien jälkeen, kun työpäivä talvella matkoineen kestää 9½ tuntia. Kotoa kun lähtee, on pimeää, kun kotiin tulee on pimeää. Mutta joo, nyt on siis tehty eka liikku siihen suuntaan, että tähän huusholliin on tänä vuonna tulossa muksu. Jospa sitä ehtii jaksaa sitten, kun jää lomalle. Vähän on fiilinkinä, että ä-lomaan asti ei jaksa olla töissä. Maha on kivikova iltapäivästä. Tosin ajoittainen ummetus pahentaa aina oloa. Mutta jos sitä vielä kolmisen viikkoa jaksais.

Närästys taas helpottamassa, kun unohdusten jälkeen on muistanut ottaa omepratsolin säännöllisesti. Unet ovat huonot, kun lonkat ovat öisin niin kipeät. Vähän on siis vaivainen ollut tämä odotus. Viimeisestä neuvolasta ei oikein jäänyt hyvä fiilis. Kaikki on ihan ok mutta neuvolatäti vaihtui ja ihan ei ole suurin luotto tähän sijaiseen. Mutta näillä mennään. Pitää koittaa kuulostella itseään. Vauva onneksi liikkuu hyvin.

Ai joo, oonhan tehny toisenkin liikun vauvan eteen. Äitiyspakkaus lienee tulollaan, kun Kelan sivuilla luki, että hakemus on ratkaistu. Pakkausta odotellessa. =D

Niittys 27+1 muistaakseni niin ja voihan tuonne listaan päivittää, että 40vee ja poikaa odotellaan. Synnytyssairaala vielä vähän auki, todnäk oys
 
Huomenta!

Kaikki aika mennyt tiivisti töissä ja opiskellen siinä sivussa. Tällä viikolla aloitin vauvan vaatteiden pesemisen, kyllä tuli sellainen aaw fiilis ja toivoisi että saisi pian pikkuisen pukea niihin. Britaxin turvakaukalon kävin myös ostamassa sekä imetystyynyn. Enään puuttuisi itkuhälytin, rintapumppu ja jotain pientä.. Ostaisitteko suositella jotain hyvää rintapumppua? Toki kaiken huipuksi ostettiin uusi farmari auto! :D

Neuvolalääkäri olisi ensi viikolla. Hirveästi toinen jaksaa potkia aamusta iltaan ja yötä myöten. :love: Viime neuvolassa toivoin, että jos loppua kohten voisin jonkinlaista painoarviota saada, terkkari lupasi että järjestyisi.

Vauvavakuutus oli tarkoitus ottaa vasta syntymän jälkeen, mutta eilen tulin toisiin ajatuksiin joten sekin on nyt hommattu. Hirvittää kyllä suorastaan miten nopeasti aika on mennyt ja tammikuukin alkaa pikkuhiljaa vaihtua helmikuulle..

28+3 <3
 
Mulla ei ole autokuumetta, en edes suostuisi ajamaan jollain isolla farmariautolla.. Mulla on selainen 2-ovinen pieni kauppakassi, ja sillä aattelin pärjätä! Matkarattaat mahtuu takakonttiin :) Miehellä on vähän isompi auto, sillä liikutaan silloin jos koko perhe yhdessä mennään johonkin. :)
 
Huomenta :)

Täällä rupee onneks vähän flunssa helpottaa. Eilen vuoti silmät ja nenä koko päivän! Nyt onneks ei oo enää ku ääni vähän paineessa :D

Meillä ei oo autoo ollenkaan. Ei olla nähty autoo tarpeelliseksi. Asuntaan sen verran keskustassa, että tästä on lyhyt matka joka paikkaan ja jos autoa tarvitaan parilla kaverilla on auto ja sitten molempien vanhemilta saa kanssa lainaa :)

Eilen soitettiin mulle Kelasta, kun olin unohtanut täyttää yhden jutun noita raha juttuja varten, mutta onneks selvis sekin tolla pelkällä puhelulla :D Ja sano, että arviolta 3 viikkoa menee päätöksessä. Onko täällä muuten muita työttömiä? Mietin vaan, että ilmottaako Kela liitolle, että jään mammalomalle yms vai pitääkö se itse ilmoittaa? :D
 
Kylläpä monet on laittaneet ja ostaneet kaikkea mahdollista! Me hankittiin vaan pinnis ja seinälle hoitotaso sekä vanna ja tietty vaatteita (ja niitä vaippoja). Itkuhälyttimiä, pumppuja, sittereitä ym. ylimääräistä ei osteta jos ei tuu tarve. Siivosin omasta kaapista tilaa vauvan vaatteilla.

Me päätettiin ottaa se odotusajan vakuutus nyt ainakin (ja saatiinkin jo myönteinen päätös), ja katsoo sit ekan vuoden et jos ei oo tarvetta niin irtisanoo.

Autoa ei oo ollenkaan kun ei oo toistaiseksi tarvetta, mekin asutaan ihan keskustassa ja tarvittaessa saadaan mun vanhempien kakkosautoa lainaan. Synnärille meinasin kävellä kun sinne on matkaa jotain 300m :ROFLMAO:

Supistukset voi tuntua kohdun kovettumisena tai joskus vaan menkkajomotuksena, mut ei kaikki tunne harkkareita - voin luvata että jokainen tuntee synnytyssupistukset!
Mulla on supistellut h23 alkaen päivittäin mutta tän viikon checkissä kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään, joten ei huolta.

Nla-lääkäri oli eilen, Hb laskenut sataan - ei ihme että väsyttää. Nyt pitäis löytää sellainen rauta mikä ei pahenna liikaa tätä jo olemassa olevaa ummetusta, ugh. Verilettuja ostin jo ja yritän syödä päivittäin :) muuten kaikki kunnossa. Neiti kasvaa tarkasti keskikäyrällä edelleen. :love: miehen kanssa ollaan flunssassa mut mahatyypin menoa se ei näytä hiljentävän.

Niin ja otin sen tukivyön töissä käyttöön, on kyl auttanut alaselkäkipuihin! Tänään 27+2.
 
Minä taas en omalla kohdalla pumppua,sitteriä tai itkuhälyytintä tulkitse "ylimääräiseksi" :ROFLMAO: ilman niitä ei tultais mitenkään toimeen.. Mutta tosiaan saa sitä kaupasta ostettua sitten vauvan syntymän jälkeen,jos on tarve jollekin mitä ei oo älynnyt hankkia etukäteen :)
 
:D:D:DHelou!

Mää olin tuossa pari kuukautta sitten äänettömänä kolmisen viikkoa, alkoi kurkkukivulla ja sitten vain ääni hävisi, tulkittiin äänihuulten tulehdukseksi, enpä oo ennen moista sairastanut mutta mies ja lapset olivat tyytyväisiä!! :LOL: Nyt pintä tukkoisuutta mutta se johtuu osittain työpaikaltakin kun homeluolassa ollaan, muutto uusiin tiloihin nyt kuukauden päästä eli kerkeän juuri jäädä äitiyslomalle :)

Meillä ei ole ollut kellekään lapsille vakuutusta eikä oteta nytkään, on kyllä ollu korvalapsia mutta käytän tutulla yksityisellä lääkärillä niin kolmisenkymppiä käynniltä tullut maksamaan ettei siihen kyllä kannata vakuutusta ottaa, ja lisäksi ollut niin hyvä yks vyöhykkeen antaja että korvatulehdukset loppui hänen käsittelyyn (y)

Täällä on pyörillä kulkeva vauvansänky/kehto laitettu valmiiksi mutta muutoin ei paljoa ole valmisteltu, tuntuu jotenkin niin aikaiselta vielä, varmaan sitten kun loma koittaa niin iskee inspis :sneaky: Neiti (kuopus 3v.) leikkii kyllä kovasti nukeilla kun on uus sänky niille :D

Mulla ollut käytössä Ainun rintapumppu, käsikäyttöinen mutta se parempi versio niistä kahdesta niin oon kyllä tykännyt siitä. Sähkökäyttöisistä ei kokemusta.

Mulla supistuksia ollut puolesta välistä saakka, sellaisia että maha menee kivikovaksi ja tukalan olon tekee hetkeksi, ei kuitenkaan ole kipeitä mutta niitä tulee päivässä paljon ja vaikka vain olisi paikallaan. Viimeksi äitipolilla käydessä kanavaa oli vielä 5cm että ei ole paikat pehmennee, ulkosuu oli vähän auki mutta niin taitaa olla kaikilla uudelleensynnyttäjillä että näillä mennään.

Itellä alkaa olla jo nii valmis ja tukala olo.. oon niin täynnä tätä isoa mahaa :sick: Ihan sellainen olo että jotais jo synnyttää.. ja viikkoja taitaa tulla huomenna vasta 30.. vielä neljä viikkoa sinnillä töitä, sitten puolitoista viikkoa lomaa ja sen jälkeen alkaa virallinen äitiysloma, voi että ootan!!!! :ROFLMAO::LOL: Ja niin toivon että kun meen 36 viikolla äitipolille ni mentäs jo samalla reissulla saliin :sneaky:

Tsemppiä kaikille kaikkeen! (y)
 
Huh, kauppareissu tehty ja kyllä puuskututti! Minusta tuntuu, että nyt ihan parissa päivässä on tuo maha jotenkin pullahtanut ihan megasuureksi!

Täällä on vauvalla ollut pari hiljaisempaa päivää. Melkein jo aloin huolestua, mutta kun keskiviikkona on viimeksi kuunneltu sydänäänet ja kuitenkin jonkun verran liikkuu, niin eiköhän kaikki ole ok.

Supistuksia on edelleen heti, jos vähänkään jotain tekee. Esim. nyt kauppareissulla alkoi supistella. Mutta kun nyt tiedän, että kohdunsuu on kiinni, niin en nuista ole huolissani.

TAVAROISTA: Mulla ei ole ikinä ollut rintapumppua, hoitopöytää eikä muistaakseni itkuhälytintäkään. Nyt varmaan tarvii itkuhälytin ostaa, koska ei voi pitää kissojen takia ikkunoita auki. Sitterin koen nyt hyvänä siinä mielessä, että se on lemmikeille sellainen konkreettinen kapistus, jonka voi opettaa kielletyksi paikaksi. Mulla kyllä hieman huolettaa tuo toinen kissa, kun on niin älyttömän vilkas ja itsepäinen tapaus. Vanhempi osaa kyllä varoa vauvaa ja se on helppo opettaa pois tietyistä paikoista. Mutta tuon nuoremman kanssa saan olla tosi varovainen. Makuuhuoneeseen meillä ei saa kissat muutenkaan tulla nukkumaan, joten pinnasänky ei tuota ongelmaa. Mutta yritän tosiaan opettaa (vesisuihkepullolla..) kissat siihen, että myöskään sitteriin ei saa mennä.

Meillä on nuorempi poika kovassa kuumeessa kolmatta päivää. Hieman jo kerkesin miettiä onko influenssaa, mutta yleisvointi on niin hyvä, että tuskinpa. Nuorempi tyttö on myös kovasti flunssainen, saapa nähdä kiertääkö koko perheen läpi.

Huhtihapsukkainen 27+6
 
mulla on aventi rintapumppu käsikäyttönen ja on ihan hyvä, joskus mulla oli ainun pumppu ja en yhtää tykänny siitä, oli hankala,
mä en tuu toimeen ilman tota pumppua kun ainaki alussa sitä maitoa tullu ihan hirveesti ja pakko saada jotenki pois ku vauva ei jaksa ihan kaikkea imeä eikä tarvii nii paljoo maitoa mitä mulla tulee.
mulla vasta seuraava neuvola 27,1 ja edelline oli joulukuun 17, mut noita ultria on tiheemmin nyt seuraava on jo maanantaina ja edellinen oli reilu viikko sitten,
supistuksia ja lepoa täällä, alkaa olee hankalaa tehdä yhtään mitään ja ruoan laittoki vaikeeta ku en pysty seisomaan selkäkivu ja supistuste takia, pitää tää nyt ottaa taas puheeks maanantaina,
nostremame rv28+1
 
Itse koin sitterin tosi hyvänä kapistuksena esim, kun itse laittaa ruokaa, niin vauva sitterissä ruokapöydälle, niin on siinä vieressä.. Ja rintapumppu tosiaan..välittömästi ois rintatulehdus ilman sitä. :) Minä ostin ainun käsikäyttöisen..
 
Me kans saadaan serkulta lainaan BabyBjörnin sitteri, näkee sit viihtyykö lapsi. Oon tykästyny tohon merkkiin, kun siinä on se toiminto että lapsi voi ite heijata itseään sitterissä. Rintapumppua pitää kysellä miehen äidiltä. Jos sillä on vielä tallessa, sellanen oikein vanhanaikainen, joka on neuvolan terkkarinkin mukaan parhaimpia pumppuja!

Hoidin tuossa veroasioita ja sain itselleni ainakin ihan alhaisen prosentin sitä äitiyspäivärahaa varten. Se laski alkuvuoden palkan ja äitiysrahan mukaan prosentin, eli maksan nyt eka palkasta vähä enemmän veroa jotta se tasottaa äitiyspäivärahan prosenttia.

Sellanen unohtui kysyä Kelalta, että onko tuo äitiysrahan ja vanhempainrahan määrä sama?? Eli molemmat se n. 70% palkasta jos sen mukaan sen haluaa laskea? Jos mies ottaa osan vanhempainpäivärahasta eli jää lomalle, niin pitääkö mun olla se aika sitten työttömänä ja saan työttömyyspäivärahaa? Kuka tietää? :confused:
 
Täällä on nyt myös supistellut ja odottelen 26pv olevaa neuvolalekuria. Saa vähän kuulla että pitääkö muutto+remppa ottaa mun osalta lunkisti vai saanko touhuilla. Nyt kun tuntuu että kaikki rasitus saa tosiaankin joko älyttömän puuskutuksen tai supistelut aikaan. Niin ja kiitokset onnitteluista! :)

Vakuutus on otettu nyt jo, tehtiin samalla kun vakuutettiin talo :) Niin moni sitä suositteli kun ei täällä Porissa tuo päivystys kuulemma aina niin pelaa.

Autokuumetta on vähän. Meillä on nyt hyvän kokoinen auto, mutta omaa niinkin ihanan tyyppivian kuin pakkasella sähköhäiriöt ja näin ollen takaluukku saattaa jämähtää lukkoon. Tämän takia ja muutenkin miehen työmatkan takia ollaan jossain vaiheessa vaihtamassa diesel autoon. Siinä vaiheessa kun palaan töihin on jo pakko varmaan ostaa mulle joku pieni kauppakassi.

Naimisissa olemme, ystävänpäivä tulee 2 vuotta avioliittoa takana :)

Mulla on nyt varmaan vihdoin rauta-arvot nousseet kun jotenkin on virkistynyt olo! Jaksaa paljon paremmin ja saan jopa jotain aikaiseksi. Öisin kyllä heräilen lonkkasärkyyn ja käsien puutumiseen mutta onneksi nukahdan pian uudestaan.
Vauva murjoo rakkoa tällä hetkellä todella inhasti, oikein sattuu :confused: Muutoinkin tuo meno alkaa iltapäivästä töissä olemaan jo aikamoista, maha vaan heiluu. :LOL:

Meillä on nyt korisänky ja rattaat suojattu niin ettei kisu pääse niihin nukkumaan. Yritetään opettaa ettei niihin saa mennä. Makkaristakin pitäisi tulla sitten lemmikkivapaa, mutta veikkaan ettei meidän koiran kanssa siitä tule lasta eikä p... Ulvoo ja vinkuu heti jos koitan sulkea pois samasta tilasta mun kanssa yöksi. Kissa nyt varmaankin viihtyy itekseen, usein kyllä nukkuu mun viekussa nykyään.

Tällä hetkellä olen tavaroiden ostokiellossa, kun olen jo osan haudannut muuttokuormaan ettei tulisi huti ostoksia. Sitteri pitäisi vielä ostaa + rintapumppu. Sähköisenä ajattelin sen ostaa. Ristiäislahjaksi toivotaan manducan rintareppua, liinoja mulla on jo kolme erilaista.

Kela asioihin en uskalla sanoa mitään, olen itsekin aivan pihalla :D
 
Löysinkin jo vastauksen Kelan sivuilta. :D "Vanhempainpäivärahojen eli äitiysrahan, erityisäitiysrahan, isyysrahan ja vanhempainrahan määrä lasketaan samalla tavalla." Ja Kela-Kertun vastauksista löysin, että ilmeisesti ollaan sitten työttömyystuella jos mies ottaa osan vanhempainrahasta. Jos jollakin vahvistavaa tai kumoavaa tietoa, kertokoon. (y)

Rintareppua mekin ollaan suunniteltu sitten kun vauva on vähän isompi, mies pääsee metsäretkille vauvelin kanssa. Sitä ennen jokin liina, oon kiinnostunut Tri Cotti -kantoliinasta. Onko kenelläkään kokemuksia? http://www.hattentatti.fi/cotti-kantoliinat-c-28_31_575.html
 
Helou :)

Minä oon kanssa miettiny miten kissat oikein tulee toimeen, sitten tämän vauvan kanssa. Meillä kun ei ole yhtä kissaa vaan kolme :D Meillä on kanssa, että kissat ei tule makuuhuoneeseen nukkumaan, kunhan vauva syntyy. Tällä hetkellä ne vielä meidän kanssa makkarissa nukkuu, kun ei olla saatu vielä sitä pinnasänkyä sinne :D


Minä en oikein tiiä hankinko sitteriä tai rintapumppua :D Monet tutut ovat kyllä sanoneet, että kannattaa molemmat hankkia, joten varmaan minä sitten molemmat hankin :)
 
Moikka! Jee, työviikko takana ja on melko kiireistä ollu :) moni töissä sanoo, että ihmeen kauan sää töitä jaksatkin paiskia, kun kuulevat että la on jo 29.3 :D

Meillä on kaksi kissaa, ja niillä on kielto makuuhuoneeseen, kun siellä on vauvatavarat jne. Aateltiin muutenkin, että parempi jo ennen vauvan syntymää osoittaa niille, ettei makkariin saa tulla, koska jos sen tekee vasta vauvan syntymän jälkeen, nii ne voi olla entistä mustasukkaisempia vauvasta; joka vie kaiken muun huomion lisäksi heidän reviiriään.

Meillä hommattiin farmariauto viime vuoden helmikuussa. Sinne mahtuu pidemmillekin reissuille mukaan kissat, vauva, vaunut ja me :D
Mulle ois haaveena hommata kauppakassi jossain vaiheessa, ainakin sit ku töihin palaan, jotta kulkemiben helpompaa.

Mulla alkaa yöt oleen vähä vaivalloisia tän masun kans, aattelin tyynyillä vähä helpottaa asentoa, jos sit paremmin nukkuis ku viime yönä :S

Onnee Bells:lle talokaupoista! :) Itsellä on talokuume ja jossain vaiheessa se on hommattava :)

Viikonloppuja! :)

Anscu ja Pikkuinen 29+4
 
Kävin kaverin kanssa pari tuntia kaupungilla,ja kylläpä kiristelee mahaa ja kohdunsuuta vihloo nyt. :/ Ja ensimmäinen koneellinen pyöritetty vauvanpyykkiä, pesin valkoisia ja vaaleita+harsot ja lakanat 60 asteessa. Huomenna jos pesis kirjopyykkiä koneellisen, niin siinäpä on sit vauvalle valmiina parin ekan kk vaatteet :) äitiyspakkauksen vaatteisiin en vielä kajoa, siinä kun ei ole vastasyntyneelle muuta kuin harsot,lakana pussilakana ja peitto. Minä kyl käytin ihan miedosti hajustettua pesuainetta ja huuhteluainetta..Jatkossakin kuitenkin pesen muun pyykin seassa..sit jos iho-oireita ilmenee niin pitää sit miettiä jos jotain hypoallergista ja hajustamatonta tartteis.
 
Katjuska: Olihan äitiyspakkauksessa 50-56 koon vaatteita. Minä pesin ne, otetaan heti käyttöön. Toki paljon riippuu vauvan syntymäkoosta, minkä kokoiset menee ja kauanko. Meillä esim. vanhempi tyttö oli syntyessään 47cm ja käytti kokoa 56 tosi kauan, aluksi tuntui aivan hukkuvan niihin. Kun taas kuopus oli syntyessään 51cm ja 56 koko oli heti sopiva.

Mulla autolla ajaminen pistää supistelemaan, siis tosi napakastikin kiristelee välillä. Yritän siis välttää pitkiä matkoja. Tänään ekan kerran olen tunnistanut liitoskipuja, toivottavasti eivät isommin ala vaivata. Sen sijaan selkä on selvästi parempi nyt, kun en ole ollut töissä. On tämä raskausaika kyllä aina semmoista vaappumista päivästä toiseen. Mitään hehkeää tässä ei kyllä omalla kohdalla ole, eikä ole koskaan ollut :LOL: Mutta välttämätön paha, että saa sitten sen pikkuisen joskus syliin. Toisaalta kuitenkin olen hirmuisen kiitollinen jokaisesta päivästä ja tuntuu, että tästä pitää jollain tapa kuitenkin nauttia, kun voi hyvin olla, ettei enää ikinä ole raskaana.

Meillä lämmitettiin leivinuunia ja nyt olis tarkoitus tehdä siinä sitten pitsaa. Voihan nam, katotaan pysyykö syöminen kohtuudessa vai lähteekö lapasesta..

Huhtihapsukkainen 28+0 (jee!)
 

Yhteistyössä