Huhtikuun hurmurit MARRASKUUSSA

Moi!

Saako vielä liittyä mukaan? :)
Täällä kirjoittelee 30-vuotias kolmannen lapsen odottaja.

Eli Tattendaali/30/HYS/3.lapsi/18.4

Tosiaan kolmatta murua odotellaan ja tänään käytiin rakenneultrassa. Siellä kaikki hyvin ja tyttöveikkaus saatiin, mun varmasta poikaolosta huolimatta. :LOL:

Isommat lapset on nyt 6v. ja 4v. ja kovasti odottavat vauvaa.

Hyvinkäälle olis tarkoitus mennä synnyttämään, siellä en ennen ole ollutkaan. Muutettiin tosiaan alkuvuodesta Uudenmaan alueelle niin ei ole tuttua seutua ollenkaan. Jos joku on ollut siellä synnyttämässä niin mielellään kuulisin kokemuksia. :)

Ja fb-ryhmästä olisin myös kiinnostunut.
 
Mä loin meille uuden facebook ryhmän, mutta se on toistaiseksi salainen eli ilmeisesti mun täytyy liittää kaikki sinne käsin. Laittakaa mulle vaikka yksityisviestiä täällä, ni katotaan miten sitte edetään liittymisen kanssa :)
 
Mä loin meille uuden facebook ryhmän, mutta se on toistaiseksi salainen eli ilmeisesti mun täytyy liittää kaikki sinne käsin. Laittakaa mulle vaikka yksityisviestiä täällä, ni katotaan miten sitte edetään liittymisen kanssa :)
Tai ehkä helpoin, jos laitatte mulle yksärillä nimen millä nimellä teiät löytää facebookista ja mä lisään sit teiät kaveriks, jonka jälkeen lisään ryhmään :)
 
Hei kiva, että saadaan fb-ryhmä. Pysyyhän se salaisena? En halua vielä kaikille Facebookissa oleville tutuilleni paljastaa uutisia. :D

Raskauden puoliväli häämöttää ja tänään tasan viikko rakenneultraan. :love:

Minttumar & mini 19+4 :love:
 
minttumaar: Joo kyllä mä aattelin, että salasena pidetään niin kauan kunnes ryhmässä yhessä toisin päätetään :) mäkään en haluu vielä asiaa kaikille fb:ssä julkistaa.

Meillä tänään pojan kanssa tiedossa avoneuvola ja influenssapiikit. Päätin, et otetaan ne kuitenki. Rakenneultraan tasan 2viikkoa :)

diiduska91 ja pötkylä 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
minttumaar: Joo kyllä mä aattelin, että salasena pidetään niin kauan kunnes ryhmässä yhessä toisin päätetään :) mäkään en haluu vielä asiaa kaikille fb:ssä julkistaa.

Meillä tänään pojan kanssa tiedossa avoneuvola ja influenssapiikit. Päätin, et otetaan ne kuitenki. Rakenneultraan tasan 2viikkoa :)

diiduska91 ja pötkylä 18+3
Eli se on niin, että sulta tulee kaveripyyntö koska ryhmään voi lisätä vain kavereita?
Nyt jännittää tällä hetkellä, klo 14 on rakenneultra!
 
Moikka, toivottavasti keskustelu ei siirry kokonaan fb:n puolelle, itsellä ei ole sinne tunnuksia ollenkaan:)

Onnea hienoista ultrakuulumisista! :love: niitä saatiin itsekkin tänään ja tyttö veikkaus, ei kuulemma näkynyt pippeliä. Tänne ois siis kolmas tyttö tulossa vaikka itsellä oli poika olo.. vauva kyllä piilotteli itseään aika hyvin että en tiedä pitäisikö mennä 4d ultraan saamaan vahvistus..:unsure: onko joku käynyt jyväskylässä?

hoksasin tossa viime vkl et oon antanut kaikki pienimmät vaatteet pois, luulin et niitä ois vielä tallella. Onpa kyllä kiva lähtee ostoksille:rolleyes:

puolivälikin tuli saavutettua viime viikolla, nyt 20+5. Aika on mennyt nopeesti vaikka onkin välillä tuntunut matelevan:)

En tiedä muistanko väärin, mutta ihan kuin joku olisi miettinyt sitä että onko tää vauvatouhu järkevää:) mä mietin sitä melkein päivittäin. isommat on 5 ja 2 ja pienimmänkin kanssa saa jo kommunikoitua niin että itkut saa selvitettyä puhumalla, joka paikkaan on helppo mennä ja lapset on helppo jättää hoitoon. uhma puskee molemmilla päälle aika kovaa ja arki on välillä (usein) raskasta. Paljon helpompaa ois varmaan olllu mennä eteenpäin näillä kahella muksulla, mutta sitten iski vauvakuume. Arki vauvan kanssa pelottaa välillä aika paljon (etenkin kun edellisetkin vauva-ajat on tosi raskaita).
 
Heipsan. Täältäkin vielä yksi odottaja matkaan :) fb-ryhmästäkin kiinnostunut.

5.4.2017/Vanamo_/31/OAS/2.lapsi/vahvasti poika

Eilisen "kaikki näyttää olevan kohdallaan" rakenneultran jälkeen uskallan ehkä jo rentoutua. Jostain syystä tämä toinen raskaus on mennyt "ettei nyt vaan sattuis mitään" -mielentilassa :/ No van, sillä mennään...
 
Tervetuloa uudet! (y)

Täältä pikainen kysymys - onko kellään aiemmista raskauksista, lähipiiristä tai muuten vaan kokemusta eteisistukasta? Mulla oli eilen rakenneultra, jossa vahvistettiin yksityisellä aiemmin huomattu etinen istukka, eli istukka oli tällä hetkellä täysin kohdunsuun päällä. (n) Se voi edelleen siirtyä pois edestä kohdun kasvaessa, mutta oli kuulemma sen verran totaalisesti siinä päällä, että joudun seurantaan ja kyseessä on kuulemma riskiraskaus. Ohjeet tästä eteenpäin on, että verenvuodosta pitää tilata ambulanssi ja jos supistuksia alkaa tulla niin on joudun täydelliseen lepoon. Joulun jälkeen suunniteltu matka piti peruuttaa, en saa lentolupaa. Periaatteessa kuulemma ennenaikaisuuden riskiä tai muuta ei onneksi ole eli ainoa juttu on se, että alatiesynnytys ei tule kysymykseen, koska se olisi meille molemmille hengenvaarallinen. (Ellei istukka siis siirry pois kohdunsuulta, mikä on kuitenkin siis edelleen mahdollista, onneksi.)

Kurjaa tietysti, mutta pääasia että vauvalla oli sinänsä kaikki hyvin. Kokemuksia kellään?

Norbba ja tyttö 20+5
 
Norbba, tsemppiä tulevaan ja toivotaan, että istukka siirtyy vielä pois kohdunsuun tieltä! (y)

Yhden pussukan pieniä vaatteita sain lainasta takaisin pari päivää sitten ja voi herranjumala ne oli pieniä! (Olivat siis kokoa 56) Pitäisi tehdä tässä jossain kohtaa vähän järjestelyjä, että saisi vauvanvaatteet meidän makuuhuoneen kaappiin ja samalla tehtyä inventaario siitä tarvitseeko hankkia lisää vaatetta. Veikkaan kyllä, että 56 ja 62 koot päästään aika hyvin niillä mitä on, mutta 68 eteenpäin taitaa olla pelkkää tyttövaatetta ihan muutamaa lukuunottamatta...
 

12.4.2017/huhtikuinen2017/37/Kättäri?/1.lapsi/80/20 tytölle

- eli ei näkynyt selkeästi poika-aineksia, mutta 100% ei suostunut sanomaan koska heilutteli napanuoraa vähän edessä :D

Itse olen siirtynyt aika aktiivisesti nyt kommentoimaan facebookkiin, katsotaan tuleeko täällä enää niin usein käytyä.
 
Minäkin toivon että keskustelu täällä säilyisi eikä siirtyisi Faceen :geek:

Viime viikolla käytiin tosiaan ultrassa. Kaikki kunnossa vauvalla :) Paitsi pieni oli kuten esikoinenkin, mutta sopusuhtainen. Istukka on melkein kohdunsuulla ja sitä pitää nyt seurata. Vähän sama tilanne kuin sulla @Norbba. Ainakin kaksi ylimääräistä ultraa tulee, joissa seurataan vauvan kokoa, istukkaa ja kypsymistä. Kun oli vielä sitä syöksysynnytystä ennustettu... Jännittää miten menee. Ainakin haluaisin synnyttää ihan normaalisti alakautta. Niin ja poikalupaus varmistui! Neuvolasta tuli taas komennus verikokeisiin. Niissä vielä saa laukata tän veriryhmän takia. Hyvähän se että kaikkea seurataan, mutta vähän vie hohtoa tästä odotusajasta ja toivois vaan että olis äkkiä ohi. Nivuskivuista kysyin neuvolassa. Niihin kuulemma auttaa hyvin synnyttäminen. Vinkiksi vaan jos jollain muulla on samaa vaivaa :ROFLMAO:

Hankinnoista jo jotain laitoin aiemmin, mutta tosiaan vaikea sanoa etukäteen monesta jutusta, että tarviiko niitä lopulta. Toisen välttämättömyys ei vaan aina toimi itsellä. Kuten kantoliina tai kantoreppu. Meillä oli molemmat, mutta vauva ei niistä tykännyt.

Black Friday -viikonloppuna taas unettomuus vaivas ja oli hyvä hetki shoppailla :D Tilasin lämpöpussin. Sellaisen jonka saa kaukaloon tai vaunuihin. Se oli niin kätsy viimeksi. Vauvan voi pukea kevyesti ja sitten pussiin. Jos vauva nukkuu sisälle tullessa niin on helppo vaan aukasta pussi. Ja menee pitkään se sama pussi. Nyt alkukeväästä ja seuraavan talven.

Imetys. Vinkkiä onkin jo tullut että ottaa etukäteen selvää. Harmillisen monesti se imetys kaatuu tietämättömyyteen. Itsellä tulee nyt avainasiana mieleen lapsentahtisuus. Imetät aina kun vauva haluaa. Yksi kaverini kuunteli äitinsä neuvoa että kolmen tunnin välein riittää... niinpä niin. Saa siinä ihmetellä kun vauva huutaa koko ajan. Toinen kompastus voi olla tiheän imun kaudet, kun luulee ettei se oma maito riitä.

Ihanaa päivää kaikille! :love:
 
Ihanaa alkanutta joulukuuta! :)

Huomenna poksahtaakin rv22+0 käyntiin ja sen kunniaksi yöstä kääntyykin nokka kohti etelää perheen kesken:rolleyes: Onneksi vauvakin on kääntynyt jotenkin ettei potki rakkoon, huh :D

Tervetuloa uusille odottajille, kiva kun tulee enemmän porukkaa vaikka tuntuukin olevan kovin hiljaista.. Kaikki ovat varmasti jo joululahjoja metsästämässä ja muuta mukavaa :)
 
Kurjaa Norbba tuollainen tilanne, ylimääräistä huolta herättää varmasti ja tylsää kun lomamatkakin peruuntui. Toivotaan että lähtisi siirtymään vielä!

Kakaduulla onkin neuvokas neuvolatäti :p Taitaa tuolla konstilla parantua selkäkipu ja närästyskin.

Mulla oli ihan hullu viikko o_O Esikoinen on ruvennut uhmaamaan ihan tosissaan ja se ilmeisesti vaikuttaa yöuniinkin, on siis heräilty :( Töissä on lisäksi tosi stressaavaa, huonoa ilmapiiriä ja älytöntä kiireentuntua jatkuvasti. Minulla kun on paha tapa ottaa kantaakseni muidenkin murheet, niin aikamoinen taakka alkoi olla hartioilla. Onneksi eilen ehdittiin miehen kanssa jutella kunnolla meidän molempien jaksamisesta, teki kyllä hyvää. Ja äitiyslomaan enää kolmisen kuukautta, tuohon työpaikkaan tuskin enää sen jälkeen palaan.

Maanantaina onkin neuvola, ilmeisesti tiedossa on jo raskaustodistushommelit niin pääsee hakemuksia täyttelemään. Äitiysavustuksen otan tällä kertaa rahana, meillä kun on kaikki tallella edellisestä ä-pakkauksesta. Maha on ottanut oikean kasvuspurtin, sf-mitta huitelee varmaan yläkäyrillä :rolleyes: Ihan sama, samoin painokin, niistä ei tälle mammalle stressiä tule!

Bosch 21+5
 
Hei pitkästä aikaa tällekin puolelle. Fb ryhmä on ollut mukavampi paikka vaihtaa kuulumisia, mutta täälläkin taustaillut ajoittain. Rakenneultra myös takana ja terve POIKA löytyi kyydistä! Ainoa murhe on etinen istukka, joka oli täysin kohdunsuun päällä ja vielä kiinni sektioarvessa. Kätilö ei paljon toivoa antanut vaan todennäköisesti suunniteltu sektio edessä. Seuraava ultra ajassa 28+2. -CaiMike ja Peeni 21+3 tänään-
 
Ompas usealla todettu etinen istukka. Minulla se oli onneksi noussut hyvin jo ylös eikä oletettavasti ole siis haitoksi. Toivottavasti kaikilla menee synnytyksen hetkellä hommat hyvin, tavasta riipumatta. Itsellä on alkanut esikoisen syntymä kummitella mielessä ja toivon, että uusi tulokas tule vähemmällä vaivalla maailmaan :/

Jaksamista teille töissä stressaville ja myös meille kotona stressaaville; uhmaikäiset itsepäisyydet <3 [onneksi ovat edes enimmäkseen ihania].
 
Mippis: voihan sinne fb:hen halutessaan tehdä vaikka tunnuksen jolla ei tee mitään muuta ku on tuolla ryhmässä, jos kaipaa sinne keskusteluun mukaan. Mutta toivotaan että täälläkin tosiaan juttu jatkuu.

Mää oon tässä googlaillu noita tukivöitä mitä vois synnytyksen jälkeen käyttää, kun esikoisen jälkeen jäi melkonen pömppä, vaikka paino palasi aiempaan. Eli nyt on tarkoitus hankkia Belly bandit -tyylinen vyö tai sitten opetella sitä kankaalla tehtävää sidontaa. Epäilen vaan että sektioon mennään taas, niin sen jälkeen ei ihan heti suositella sitä kangassidontaa. Tukivyö taas saattaa jäädä äkkiä väärän kokoiseksi. Onko kellään kummastakaan kokemusta?

Täällä on alkanu liitoskivut vaivaamaan ja aika rauhallisesti saa lähteä aina liikkeelle. Ja sukat saa pukea istualtaan, kun jalka ei nouse... Toivottavasti ei kovasti tästä äidy kun muuten on ihan hyvä olo.
 
Heippa pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille ja tsemppiä työ- tai muun stressin kanssa kamppaileville!

Kiva että fb-ryhmä perustettiin, harkitsen ehkä vielä hetken, liitynkö mukaan. :) Tavallaan kyllä tykkään anonyymistä kirjoittelusta, mutta sitten taas ehkä fb:ssa olisi "helpompi" kirjoittaa ja vastata. Hmm.

Täälläkin ollaan jo puolivälissä, miten se voi olla mahdollista kun koko ajan aika on kulunut niin hitaasti?!? :eek: Tarkkailen liikeitä ihan vainoharhaisena, välillä siis tuntuu ehkä jotain, mutta aina en ole ihan varma.. Ja tietysti huolestun, vaikkei siihen toivottavasti olekaan mitään syytä. :unsure: Missä vaiheessa teillä on todettu tuo etinen istukka? Meille ei nt-ultrassa sanottu istukasta mitään, ja sen jälkeen ei sitten olekaan ultrattu. Jotenkin kauhea huoli iskenyt pienen voinnista, onneksi rakenneultra on jo ylihuomenna.

Maha on kyllä kasvanut, mieskin tuossa pari päivää sitten totesi, että sähän olet ihan oikeasti raskaana :LOL: Eli kaipa sitä pitää vaan yrittää luottaa siihen, että kaikki on kunnossa. Miten sitä aina alkaakin ennen ultraa stressata, vaikka muuten on ollut suhteellisen rauhallinen olo? :cautious:

fabula 20+0
 
Kyllä täälläki tulee jatkuvasti mietittyä onko kaikki hyvin. Viime ultrasta on jo niin pitkä aika ni koko ajan yrittää vaa vakuutella itelle et kaikki on hyvin. Onneks nyt on alkanu tuntuu liikkeitä jo paljon enemmän ni on helpompi uskoa et siellä liikutaan ja ollaan kunnossa :) Vielä ois reilu viikko rakenneultraan ni sit voi olla taas vähän rennommin mielin :)
 
Stressikimppu täällä päivää!
Kaikki asiat stressaa ja painaa.
Olen ollut muutaman viikon nyt tosi itkuinen ja luulen, että sitä myöden myös supistukset ovat alkaneet. (n)
Stressiin on monta syytä.. työ, lapset, raha..
Kuitenkin suurin stressin aihe ehkä se, et seksi on meillä loppunut täysin. Mies on tosi ihana ja huomioi minua monella tapaa, mutta kaikki "intiimi" on kadonnut raskauden myötä. Tilanne korjaantui jo jossakin kohtaa, mutta nyt taas tilanne on se, että mies välttelee mua siinä mielessä. asia on mulle tosi raskas ja sitä on vaikea ottaa puheeksi. Kärsiikö kukaan muu tällaisesta tällä hetkellä?

Mie ja Nuppu rv23
 

Yhteistyössä