Huhtitaaperot 2009 *Syyskuussa*

Ehdin näköjään vielä ennen kuun vaihdetta ja Ruttanalle myöhästyneet kiitokset syyskuun pinosta! :flower:

Jaahas, pitäisi keksiä joku hetki illasta, jolloin kerkiäisi käydä kunnolla tsekkaamassa ja myöskin kommentoimassa. Silloin tällöin on ehtinyt vilkaisemaan, mutta kommentointi on hyvistä aikomuksista huolimatta jäänyt. : /

Alinastahan on tulossa verbaaliakrobaatti ja Tikrusta muuten vaan akrobaatti tai sitten stuntman. ;) Ihanasti täällä on taaperot kehittyneet! :heart:

Elsan tarhahomma kuulosti kyllä vähän huolestuttavalta. Toivottavasti tilanteeseen löytyy ratkaisu ja asiat kääntyvät parhain päin. Tsemppiä! :hug:

Jaha, neiti rupesi jotain kärtyämään. Pitänee lähteä vilkaisemaan.

Öitä ja mukavaa syksyä kaikille!

Ilmoittatuu AuroraBorealis ja tyty 1v ja muutama pvä vajaa 5kk
 
tässä kuva meidän prinsessasta äidin ja isin hääjuhlassa...toinen oli 38 asteen kuumeessa mutta hyvin jaksoi



että pukeminen voi olla mukavaa :D



ja äidin rakkaat (esikoinen jättäytynyt taka-alalle...



lumi-enkeli ja Siiri:heart:
 
Hei taas tytöt!

Mä oon ollut niiiin palstapimennossa viime aikoina, kun arjen tahti vähän turhan hurja.

mannalle voivottelut tarhajutusta :( tylsä homma tollaset ryhmäkoot.

lumi-enkeli, ihania kuvia!

Piin ja Ruttana, joo siellä oltiin. Ei edes itse tiedetty, mutta kun rupes kommentteja tulemaan, piti mennä oikein netistä katsomaan, että totta oli ;)

Niin siis meillä mm. tää viikko on ollut sellainen, että tikru kipeenä tiistaista alkaen ja yksi yö oltiin sairaalassakin, kun ei uskallettu jäädä kotiin, mutta ei tainnut ola sen vakavampaa kuin aika kovat oireet mpr-rokotteesta + samaan aikaan flunssa. Ja olen tehnyt yli 50 tuntisen työviikon ja mies siis ollut töistä poissa kotona, kun mä oon yötä myöten painanu duunia. Ja tosiaan enää alle kuukausi töitä ennen mammalomaa. Aika raskasta elämää siis...huoh.

Oli ihana pikalukea kaikkien kuulumisisa, mutta kommentointi taas vähän köyhää...ihania taaperoita meillä kyllä!!!

k&tikru&p-r
 
heip,
kauniita kuvia lumienkeli=)


kadak teillä tosi hurja arjen tahti:eek: miten sä jaksat??mä oon ihan poikki välistä täällä kotona.

manna kiva lukea tarhakuulumisia. Toivottavasti ei ihan hirveetä sairasrumbaa tule.

säde takas stadiin vaan:wave:toivottavasti lähtee arki rullaamaan paremmin.ylä -alamäkeä suhteessa itsekullakin:whistle:

nappi jäkkiä:LOL::LOL: meillä kävi samoin pullan kanssa.Viskeli leivät menemään huuteli pari päivää pullaa.kahvilassa huuteli vieraisiin pöytiin haukku,haukku kun oli toisilla paremmat eväät:D

alina oli kova puhumaan,upeeta!meillä tulee paljon sanoja ja pisin taitaa olla hämähäkki.paljon puuttuu kuitenkin sanoista kirjaimia ja veljen nimikin huudetaan kokonaan ilman konsonantteja.

kiva oli kuulla harvemmin kirjoittelevien juttuja=)

).( meilä huomenna neuvola saadaan vähän mittoja:p.Rasmus mennä tohottaa entiseen tapaan ja matkii veljeään niin hyvässä kuin pahassa.Meillä jo jonkin aikaa on harrastettu totaalista sängyn mylläystä nukkumaan menoaikaan eli siis lakanat irti tyynyliinoja myöten ja heitellään pois sängystä,tämän jälkeen kaivaudutaan sängyn ja patjan väliin,rasmus kikattaa--minä En.Noh.mä sitten hermostuin ja laitoin lakanaksi veikan peitonpussilakanan ja rasmus koitti aloittaa jälleen illalla mylläämisen,mutta eipä onnistunut:DJoten se keksi strippaamisen.riisuu siis kaikki yövaatteet ja vaipat pois ja huutelee ilkosilleen sängystä.tätä on nyt jatkunut viikon verran.mä olen jo harkinnut roudarinteippia vaippoihin yöksi.saas nähdä.
terkuin,
tutsa ja rasmus
 
Heipsan!!
TÄnään käytiin neidin kanssa 1½v neuvolassa ja kaikki ok.Mittaa 85cm ja painoa 11kg.Hyvin kasvaa keskikäyrällä.Neidillähän havaittiin jo synnärillä kireä kielijänne ja siitä ollaan menossa yksityisellä keskiviikkona,Toivottavasti nappaisivat pois,raukalla kun ei kieli tuu suusta kunnolla ulos ja kielenkärki on ihan sydämen mallinen.

Nukkumaan menot on meilläkin muuttunut hulinaksi (tosin ilman strippausta). Sängyn vieressä on istuttava sen aikaa (5-60min) kun neiti nukahtaa...Jos lähdet huoneesta pois ,tulee samantien sängystä pois.Jos on mun huki nukuttaa otan hetekan viereen koska tällä mahalla ei istuta ryhdissä niin kauaa!!

Sanoja ei vieläkään tule mitenkään järistyttävän paljoa.Joissakin sanoissa joutuu käyttää pikkasen mielikuvitusta että ne tajuu... Juusto = tuutuu yms..
Kovasti neiti innostuu kun näkee omat kengät! Alkaa hokea "alkaan" ja "ennäääään".Ihan sama mihkä ollaan menossa,kunhan vaan mennään!!

(.) Maha mulla jo aikas järkyttävän kokoinen ja olo tukalahko.Kovasti hengästyttää pienikin rehkiminen ja ton neidin kanssa touhuilu.Nyt neitikin on tajunnut missä on vauva...tosin välillä se saattaa olla isinkin mahassa.... :) Nyt sitten vaan odotetellaan tilausta saapuvaksi!

H+ K 1½v ja "kauko" 36+1
 
Moikka pitkästä aikaa. Ekaa kertaa taidan kirjoitella palstauudistuksen jälkeen. Kotosalla olen vielä lapsien kanssa, tammikuussa työt alkaa. Vuoropäiväkotiin ollaan haettu paikkoja pojille, viime viikolla sieltä soiteltiin ja kyseltiin kuulumisia. Todennäköisesti paikat saadaan juuri sieltä mistä ollaan haettu, olis ihanaa! pk on mun työmatkan varrella eikä kotiin sieltä aja autolla kuin 5min.

Eemeli kävi eilen neuvolassa ja puolentoistavuoden mitat on 10520g ja 83,4cm, pitkä ja hoikka poika. Kasvu ja kehitys normaalia, hienon kolmen palikan torninkin väsäs lääkärin pyynnöstä. Ja ekaa kertaa saatiin eilen molemmin puolin kuuloreaktiot sille uikulle neuvolassa, eli kuulo tuntuis sittenkin olevan aika normaali. Ne ketkä sattuu muistamaan niin Eemelin kuuloasiat on olleet epäselviä syntymän jälkeen. On meillä Kysille vielä aika marraskuussa. Sanoja tulee monia, nyt parin viikon sisällä huimaa kehitystä tapahtunut. Toistelee perässä sanoja. Nukkuu edelleen hyvin ja syökin suht hyvin, tosi touhukas poika. Ulkona tykkäis vaan olla, itkun kanssa pitää sisälle tulla. Vierastus oli kamalaa vielä alkukesästä mut onneks se on jo helpottanut, uskaltaa mennä jo ihan vieraidenkin luo. Tosin jos häntä tutut pyytämällä pyytää syliin, ei varmasti mene! omaa tahtoa löytyy. Ihana rakas :heart: esikoinen aloitti kerhon syksyllä, on ma ja ti klo9-12 kerhoilemassa, kiva antaa tälle nuoremmalle kahdenkeskistä laatuaikaa sillä välin. Kansanopiston muksuvoikassa käydään tiistaisin, siitäkin on Eemeli tykännyt tosi paljon.

Tsemppiä kaikille hoito/tarhakuvioita miettiville! :hug:

Tää oli nyt tällainen omanapainen päivitys, jospa joku jaksoi lukeakin =)
Aurinkoista ja ihanaa syksyn jatkoa kaikille!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
hei!

hienoa gimli että eemelin kuulo vaikuttaisikin olevan kunnossa. kyllä tuo puheen normaali kehittyminenkin siihen viittaa että kaikki ok.

lumi-enkelin siiristä ihania kuvia, oikea prinsessa :heart: ja onnea poikalupauksesta! taitaakin mennä nyt aika lailla niin, että ne jotka viimeksi sai tytön saa nyt pojan ja päinvastoin :)

happylle tsempit masun kanssa! uskon että on tukalaa, etenkin kun nyt saa vielä nostella pientä lasta...

tutsan rasmuksen tempaukset sai taas aikaan kunnon naurut :D aivan mahtava tapaus, hyvä rasmus!

kadak hui mikä tahti :( eikös sunkin pitäs alkaa jo rauhoitella työjuttujakin... mutta tietty töissä haluaisivat että loppuun asti painetaan täysillä ja enempikin. ja kurjaa tuo mpr-rokotteen reaktio. me saadaan se torstaina ja pe ois tosiaan vielä elsan eka kokonainen päivä tarhassa, saas nähdä miten käy : /

elsan tarhaharjoittelu on sujunut tällä viikolla paremmin =) viime viikkohan jäi kesken, kun elsalle nousi loppuviikoksi kuume ja vaikka ei vieläkään ihan terve ole, niin hyvin jaksoi ainakin tänään. oli ekaa kertaa aamupäivän siellä ilman äitiä ja oli mennyt "ennen näkemättömän hyvin", eli elsa ei ollut itkenyt yhtään! =) toinen oli vaan touhuillut reippaasti, syönyt hyvin ja kun tulin hakemaan oli täysin tyytyväisenä hoitotätin sylissä. käväisi nopeasti minunkin sylissä ja juoksi sitten takaisin leikkimään. oon ihan ihmeissäni, vaikka toisaalta, aika moni kaveri taisi sanoa että kyllä pärjää... äiti ei vaan usko... no, kyllä se täti sanoi että itkupäiviäkin varmasti vielä tulee, kuulemma kukaan ei selviä ilman itkua, mutta silti äiti ja isi on kyllä olleet hurjan ylpeitä reippaasta pikku-neitistään tänään :heart:

iltanukutus sujuu meillä muuten nykyisin taas oikein mallikkaasti, kun ollaan otettu iltasadut käyttöön :) luetaan muutama kirja ja yleensä viimeiseksi modataan semmoinen satu, että siinä esim kaikki eläimet menee nukkumaan ja toivottaa elsalle hyvää yötä. elsa pistääkin sit peukun suuhun ja "tyytyy" osaansa, eli menee nukkumaan ilman huutoa ja pinnasängystä karkailua tyyliin "no nukutaan sitten kun kerta kaikki muutkin"... ;)

t. manna + elsa 1,5v :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä