HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

no niin, 5 kk mitat oli meidän pikku-neitosella 67 cm ja 8,4 kg :D hienolta näytti käyrät. vähän eri tahtiin kasvaa ku esikoinen, joka oli myös pitkä mutta painoi melkein kilon vähemmän saman-ikäisenä.
 
milkystern kiitti vinkistä!
Gardenia hyvän kokoinen tyttö teillä. Meiän poika on 4kk ja pari viikkoa ja tänään vaaka näytti 8,9kg :D no mutta pojat onkin sellaisia ahmatteja.. ;) Innolla odotan mitä mitat näyttää 5kk-neuvolareissulla!!
 
heipsan! nyt on pikkuakan kanssa käyty 5kk neuvolassa :D ja Nannahan tietysti kaikki taidot pisti näytille siellä :D niin tosiaan, eilen illalla oppi ryömimään äitin pupu :heart:

7,770 kg (2,860kg)
64,3 cm (46,5cm)
42cm (32,5cm)
suluissa siis syntymämitat. :)

Täti kirjotti: Pyörii navan ympäri, nousee kämmennojaan. Ryömii pieniä matkoja, nousee konttausasentoon. Jokeltelee vastavuoroisesti. Istuessa selkä suora. suuntakuulo +/+. Hyvä ikätaso.
Kaksi hammasta alhaalla. Hampaiden hoitoa aloitellaan.

Pupu sai taas piikin.. :( voi äitin raasu.. <3
Ja lupa saatiin istumiselle :) puuroja pitäs alkaa alottelee pikkuhiljaa. kuulemma riisipuuro ois hyvä alotus.. pitääkin käydä ostamassa :)
Räkää räkää.. voi että.. ihme että laitto kuitenkin sen rokotteen.. paranis nyt äkkiä..

ziki ja Nanna huomenna 5kk :heart:
 
Kylläpäs Ziki teillä jo osataan! Meillä tuota käsinojaa on vähän tapailtu ja tänään oli siirtynyt metrin lattialla (kokonaan pois leikkimaton päältä), kun istuin selin - eli en yhtään tiedä, millä tekniikalla oli sinne päässyt :) Ei ole poitsu ryöminyt ainakaan ennen. Jokeltelua tulee aina silloin tällöin - ei vielä juttele vastavuoroisesti. Eikä meillä kyllä pyöritäkään koko kierrosta, joskus 90 astetta. Ja lysyssä istuu - eli ei vielä istu.
 
5kk neuvola takana ja kasvaa omilla käyrillään suht tasaisesti.

mitat: (4kk)

7600g (7000g)
65.3cm (63.2cm)

masutauti tais hieman viedä painoa joten se aika vähän on noussut.

neukkutäti halus nähdä ryömimisen ja laitto pojan patjalle lattialle niin eihän se mihkään menny ku katto vaan et mitä mut tänne laitoit :LOL: sit otin lelun pöydältä ja annoin sille niin johan lähti ja täti sitten tuumas että tuohan jo melkeen konttaa.. (mutta kun se vaan ei tajuu että se ilman leluakin liikkua :D )

Toni heräs joten on mentävä

Nellah ja Toni päivää vajaa 5kk
 
Onpas pitävinään kiirettä, kun ei palstailla ehdi... On taas käyty parit asunnot katsomassa ja sen sellaista. Ja tänään oltiin Liljan kanssa ekan kerran Satsin vauvajumpassa. Kivaa oli kummallakin, ja ihan tosissaan siinä sai hikoilla. Ensi viikolla uudestaan.

Kiva kuulla, että kadakin ja tikrun reissu sujui hienosti. Ja useampi sairastanut vauva voi paremmin nyt, hyvä niin.

Kyselikös joku syöttötuolista? Meillä on koeistuttu tripptrappia pari kertaa, mutta Lilja meinaa vielä retkottaa toisella kyljellä siinä.

Meillä mies lähtee illalla viihteelle, johonkin työjuttuun muka sidosryhmiä tapaamaan. No, saanpas rauhassa katsella kaikkia mauttomia tv-sarjanauhotuksiani, kuten Birth storieseja ja Huippumallia.

Hemuli ja Lilja 5,5 kk
 
hei taas mamat :)

hemuli, tripptrapp vielä ostamatta (tai se samantapainen emma)

annoin tänään pojalle lusikalla vähän puolukkamehua ja ei yhtään irvistänyt. Riisivelli ei mennyt lusikoimalla, niin taas laitoin tuttipulloon ja sieltä menikin taas ja jälkiruoaksi annoin lusikallisen päärynäsosetta (kaupan). Siitä päärynästä se meidän pieni olikin ihmeissään - silmät meni ihan suuriksi ja vaan tuijotti - ihana. Tarkoitus on tehdä noi peruna- ja porkkanasoseet ja banaanit yms. itse, mutta varmaan lisäksi tulee ostettua purkkejakin. Vähän sama meininki kuin vaipoissakin, että osa-aika kestoillaan.

Huomiseen pk-mammat,

kadak&tikrulainen
 
Syöttötuoli meillä just tuo tripptrapp kopio, se emma easy, kävin just tänää ostamassa pehmusteen siihen ja hyvin meni iltasoseet siinä alas! :D kävin myös ostamassa sellasen "pehmeän" lusikan, en tiedä sit oliko tuurista kiinni et söi niin hyvin nytte :whistle:

saunomisesta joko ootte käyttäny saunomassa? nannalla oli nyt tänää toka kerta, ku on nii räkänen ni aattelin et jos vähä auttais. siinä keskilauteella pötkötti masullee miun jalkojen päällä ja sivelin sitä kokoajan 37 asteisella vedellä.. ja sit tietysti oli huikkapullo mukana ;) tykkäs kyllä kovin, mut kovin tuo silti rohisee tuo neitin nenu :(
 
Voi ZIKIZIKI:n pientä :hug: nenä se täälläkin valuu, mutta neukkutäti sanoi, että se johtuu noista hampaista jota tyttö nyt yrittää puskea. Taas on Inkku alkanu saamaan tissiraivareita. Ihan ihmeellistä kun ei meinaa rauhottua.
Mä nostan sen vaan ylös ja kokeilen myöhemmin uudestaan ja sit yleensä jo kelpaa. Omituisia tapoja. No nyt se pikkuraivari uinuu ja mä lähden myös nukkumaan.
Huomiseen :)
SH ja Inkku
 
AAM
Ziki kohota pääosaa pinniksessä että jos tukkoinen on niin ettei särje päätä voi helpottaa ... sitten on se vanhankansan kikka kuutonen, sipulia yöksi pinniksen lähelle niin tukkoisuuteen pitäis auttaa... tai sit raakoja lohkoja vesilasiin niin sieltäkin käsin kuulemma auttaa. Olen pojalla testannut meinaan :)
Saunaan ei olla viety vain istunut sitterissa lasioven takana ja pälyillyt kun muu perhe saunoo.. :ashamed: no ei kai voi viedäkään kovin kauaksi kun tuo hikoilu ei tapahtdu niin kokonaivaltaisesti vielä mutta ei me kauaa enää ootella.. poika kävi aikoinaan kans jostai puolivuotiaasta ihan regulaaristi joka sunnuntai meidän kanssa (vaik se suositus on joku 1 vuosi)...

Huomenna Hemulilla nyt koetetaan ottaa se ryhmäfoto, kukas milkykö sitä pyyteli viimeks :D


BBtä :wave: (siihenkin pitäny ittensä koukuttaa..)
:headwall:

Aam & Andepande
 
moi!

meki suunniteltu ostavamme just tuo triptrap kopio syöttötuoliks. on siis emman, kiitos vaan tiedosta palstalaiset =) käytiin jo katseleen yks ilta mut vaan tota aitoa triptrapia tuli vastaan...

ziki me on käytetty elsaa saunassa jo useamman kerran vauvauintien yhteydessä. tänään oli ekaa kertaa mukana myös meidän saunvuorolla. ollaan oltu alimmalla lauteella minuutti tai pari ja kyllä on elsukkakin näyttänyt nauttivan :heart:

hemuli sun tv-ohjelmisto kuulostaa ihan samalta kuin minun :D paitsi että tuon birth stories oon missannut, miltä kanavalta se tulee?

hyvin kasvaa pikku muruset ziki, hennna, nellah ja gardenia =) tässä vaiheessa onkin isot erot vauvojen koossa, saa nähdä miten sitten esim 1v iässä, luulis että tasoittuu.

ja zikin nanna tosiaan lähteny liikkeelle hurjaa tahtia! meidän napero alkaa heti varpaita syömään (eli kellahtaa naamalleen...) kun pistää "istumaan" ja ryömien menee tosiaan metrin tai kaks. mutta seisoo jo aika hyvin tukea vasten. voiko oppia seisomaan ennen istumista?? :D

huomenna nähdäänki sit pk-mammoja, kiva nähdä niin äitejä kuin vauvoja =)

t. manna + elsa 5kk ja 9pv :heart:
 
saunassa ollaan käyty jo 2 kuukautisesta saakka.. Mä en ees tienny mitään suosituksia :whistle: saunoo ihan saman ajan kun me mutta lilluttelee vedessä ja roikkuu tissillä =) Ja siis ei nyt ihan minkään pisimmän kaavan mukaan saunota kun vauva on mukana

joo..unohdinkin sitten kaiken mitä piti kommentoida..
 
Huomenta!

Meillä herättiin jo seiskalta |O. Nyt poitsu nukkuu taas ja mäki taidan vielä kömpiä sänkyyn. Jaksaa sitte kahvitella ja syödä herkkuja hemulilla.

Saunaan
ei olla poikaa otettu. Lähinnä just sen lämmönsäätelykyvyn puutteen yms. takia. Voishan sitä siihen alalauteelle, mut mä oon niin hermoheikko... Viimeks kävi niin hyvä tuuri, että nukahti vaunuihin meijän saunavuoron ajaks. Uinu siinä saunan ulkopuolella sen ajan ku äiti ja isi sauno.

Zikin tyttö onki jo aika taitava! Ihanaa kuulla, mikä itellä on edessä... Odotan niin innolla!

Me saatiin syöttötuoli miehen porukoilta. Mua vähän harmitti (kiittämätön kun olen), ku olisin halunnu sellasen stokken tms. No eiköhän toi ihan käypä ole :saint:

Solina, miten niitä lihasoseita tehään? Tai kala? Kala uuniin jne.? Mitä lihaa voi käyttää?

Säde ja luputti 4,5 kk
 
Huomenta.

Saunassa on neiti käynyt pari kertaa. :) Löylyä en heitä paljon ja alalauteella ollaan. Nauttii kovin lämmöstä ja välillä sitten otetaan janojuomaa. Vettä valellaan ja hyvin on mennyt. Aloiteltiin sen meidän Kreikan reissun takia vähän myöhemmin tuo saunaan tutustuminen eli taisi olla tasan 4,5kk. Esikoinen sai tuntuman saunaan 10 päivän iässä. :whistle:

Viime yönä vedeltiin unta ihan tosissaan, tai siis lähinnä se miten aikaisin tuo neiti kävi yöunille. Väsymystä ja kitinää oli havaittavissa illalla ja oli tosi vaikea saada iltapäikkäreille ja kun vihdoinkin onnistui oli kello vähän vaille 19. Ajattelin, että tuosta herää n. tunnin päästä vaan kuinka ollakaan niin unta jatkui ja jatkui.. Ysin maissa ihme itkukohtaus, mutta rauhoittui siitä sitten kun pistin käden vatsan päälle, liekö pahaa unta nähnyt. :(
Ja unet jatkui.. Itse kun kömmin nukkumaan klo 23 niin silloin neiti söi ja jatkoi nukkumista. Aamuun asti mentiin (välillä toki tissitellen) ja olikohan kello n. 6.30 kun neiti heräsi. :D


Tänään onkin sitten extempore lähtö risteilylle. Sisko sai houkuteltua mukaan. Pitäisi tässä aamulla pakata, jotta ehtii miittiin mukaan. :)
Hemuli, jos käyt täällä niin pistätkö vielä kordinaatit muistutukseksi. :wave:
Mä uskoisin muistavani talon ja rapun, mutta jotain summeriakin piti vissiin painaa ja jotta ei tartte randomina nappeja painella niin heitätkö tarkemman tiedon (siitäkin).. :xmas: :D
 
Heippa!
Siivoilin eilen tytön huonetta ja tein löytöjä.Kaikki äpakkauksen 60cm vaatteet on käyttämättä!!JA tytöllä pituutta jo 68´cm...Tänäään sit venyttäen vaatetta päälle,että tulis ees kertaalleen käytettyä :ashamed:

Vauva uinnissakin kävästiin sunnuntaina,Tyttö ei siitä pitänyt sitten lainkaan.Vesileikit meni ihan hyvin kuunes oltiin ringissä ja näki paljon muita äitejä ja lapsia,sitten alkoi huuto...Ilmeisesti vierastaa jo niin paljon.Kurja homma.Mennään ens viikollakin josko se siitä.

Timmistä kropastakin ollut puhetta...mulla se jää vaan puheen asteelle.Tiukassa on 10kg ja vyötäröstä ei voi edes puhua...Nyt aattelin ottaa itteeni niskasta kiinni ja aloittaa jumpan ja uinnin+ vaunulenkkeilyn.Pakko saada kiloja pois jos meinaa raskautua uudelleen... :whistle:

Eilen maisteltiin ekaa kertaa lihaa,alottelin kanalla.Tuli yllättävän hyvää mössöä.Tuntui uppoovan myös lapselle.http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/keittokirja/soseet/fi_FI/broilerivihannessose/
Teen siis itse ruuat ja puurot.Hedelmä soseet ostan valmiina.

Todella taitavia lapsukaisia monilla!Meillä vasta kääntyillään mutta etenemisen merkkejä ei ole eikä myöskään pyöri napansa ympäri. Hampaatkin odottaa vielä puhkeamista...

Mutta paranemisia kipeille lapsille!Me ollaan vielä toistaiseksi säätytty flunssalta...kopkopkop
Nyt ikkunan pesuun!

H+K 5½kk

ps varasin jo ½v kuvauksenkin....mihin tää aika menee....
 
Kiitos pk-mammat ja varsinkin emäntä hemuli kivasta iltapäivästä! :flower: Mites AAM, oliko sakkoja? Mulla odotti 40 euroa ikkunassa ja ajoin koko matkan kotiin lappu väpättäen, kun huomasin sakon vasta startin jälkeen ja tikru nukahti uudelleen onneksi.
 
Happy79, mulla kilot on kanssa jämähtänyt, johtuiskohan unen puutteesta ja liikkumattomuudesta ja syöpöttelystä :) vauvauinnissa meidän poika viihtyi ekalla kerralla vaan 10 minuuttia, mutta on mennyt paremmin seuraavat kerrat!
 
dodii,tervehytty on...huholiki semmonen tauti että... :|

maharöllyköistä puhe... :D  no mulla ei röllykkää oo,mutta tuntuu ettei ehkä ihan niin just nappi oo ku ennen... :whistle:  eihän tuo haittaakkaa,oonhan minä sen 30 rajapyykin jo ylittäny... eikö se niin oo että kolkyt ku täyttää,ei kilot karisekkaa niinku ennen...no paino on 50 nyt ku yleensä imetysaikana on 47-48kg. mies on nyt enemmän tyytyväinen... :p

noo,sitte syöttötuolista me aateltiin ottaa se käyttöön ku neiti kummiskiistuu rattaissa ja nousee istumaasentoon vaikka ois sohvalla tyynynpäällä..

vauvauintiin me ei olla aateltu mennä,aika ei taho riittää ja jotenki se on niin "sitovaa" sitte... muutenki ku mies on viikot pois,tuntuu ettei lauantaina jaksa aikasi herätä...ja haluaa olla perheen kesken ihan rauhassa... mutta tarkotus ois käyttää tyttöä piakkoin uimassa.ihan totuutellakseen veteen..

kiinteitä ei meijän neiti suostu syömään,ku sen 3lusikallista pykläillen... en ees jaksa oikein yrittää,on se niin ikävän makusta... :D  mutta pottuporkkanavelliä tyttö söi huikeat 20ml :D  siitäki hihkuin oikein onnesta... =)

zikillä hillittömän isoksi kasvanu neiti!!!! siis samankokonenhan s eoli ku meijän Janna syntyissään...ja Janna on nyt n6kiloa... :eek:  mutta ihan hyvinhän tuo nukkuu ja maitoa imee 3h välein.totta se vain on niin pien :heart:
no ei me vanhemmatkaa isoja olla.minä 156 ja mies 170senttiä... :saint:

mutta nyt saunaan ja iltapalan syöntiin.(ei noilla popcorneilla nälkälähteny... :whistle: )

Pai ja Janna 2päivää vaille 5kk
 

Yhteistyössä