HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

AAM, nii siis menee siellä palatsissaki näköjään leffa. Siel menee se michellen pätkä ja tennaris se joku ugly truth. Mulle käy molemmat. Henk. koht. ärsytti viedä vaunut sinne ylimpään kerrokseen tennarissa.

Mä repäsen ja juon sidukan tänää! Viimeks siideriä join viime vuoden heinäkuussa :whistle:

Kiitos solina vinkeistä! Mut siis voiko kalaa tai broileria raakana keittää :O? En selkeesti oo mikään kokki kolmonen :D

Harmi, ettei meijän lupu (sattuneesta syystä) osallistunu tuohon kuvaan. Kuva on ilman meijän lupunderiakin mitä mainioin!
 
Ihania kuvia =)

Vitsit Säde, mie itsekkin aloin just miettimään että kalahan hajoo keittäessä.....Kannattaa ottaa huomioon näissä miun sosevinkeissä että Ellillä ei vielä olla aloitettu soseita ollenkaan joten viimeksi olen niitä itse tehny reilut kaksi vuotta sitten. Joten lahopään muisti saattaa vähän pätkiä.
Kunhan muistelen miten olen tehnyt, käytännön toteutus saattaa sitten olla toinen....


Mutta broiskun voi juu keittää ihan hyvin. Jauhettunakin voi käyttää loistavasti. Sitten vaan reikäkauhalla nostelee lihat pois tai kaataa sihvilään. Oisinkohan mie kalankin tehnyt samalla lailla.....

Mutta keittäminen/höyryttäminen paras vaihtoehto. Paistamisessa tulee kuitenkin niitä karsigogeenejä ( tai jotain...) mukaan.

Mie tykkään tehdä itse ja kokeilemalla sitä oppii. Ja vissiin ne miun soseet oli ihan onnistuneita kerran poika ei huolinut kaupan purkkeja ollenkaan vaan mamman ruuat ainoastaan kelpasivat..... Saas nähdä käykö tässä niin että nyt kun hehkutan tekeväni kaiken itse Ellille niin neiti ei niitä sitten huoli. Noh, ei auta kuin toivoa parasta että mamman sapuskat kelpais.
 
Voi vitsit miten ihania kuvia :heart:

Meidän poitsun 5kk mitat oli 1.9. 6,4kg ja 64,5cm. Kiinteitä pikkuhiljaa aloitellaan. Pottua maisteltiin 3 päivää, ei tykännyt. Nyt on porkkanaa annettu kolmena päivänä, maistuu paljon paremmin mut nielemistä ei ole kunnolla vielä hoksannut. Iso osa ruuasta tulee suusta ulos =)
Yöt menee jo aika rutiinilla. Nukahtaa 19-19.30 ja heräilee syömään 04-05maissa ja jatkaa uniaan joskus jopa puol seiskaan. Kolmet päiväunet nukkuu. Ihanan hymyilevä vauva :heart:

Nyt on menossa esikoisen tuttivieroitus, täyttää parin viikon päästä 2v. Helpompaa on ollut kuin kuvittelin, ainakin näin aluks. Takapakkia voi kyllä tulla.. Toista yöta alkaa nyt nukkuun ilman tuttia. Tais just nukahtaa.. Lähdempä minäkin sohvalle hetkeks köllimään. :wave:
 
Kiitti manna kuvasta. Taidanki laittaa kehitykseen :). Anya oli tossa toisessa iha fiiliksis :D.

Pitäiskö leffasta puhua tuol treffi-puolel? Mä tuun sinne minne muutki menee. Toivottavasti Luukas ei olis iha niin känkkäränkkä :LOL:

Solinalle kiitos sosevinkeistä. Niitä käytetään sitte ku tulee ajankohtaiseksi :)

Me tästä lähetään sukulaispojan 3v synttäreille.
 
AAM
Outison joo meitin typsykkä oin tuo pullero valkoisissa trikoissa ja cupcake-mekossa... :D
aivan ja mannalla onkin sellainen kuva missä on tutsan rasmus ja säteen luukaskin kanssa, good point :) taisitkin ottaa niitä kuvia aikasemmin kun Luukas ei ollut vielä hepnaadia saanut :) voi pientä..

Kuvajärjestys on siis mannan ylemmässä kuvassa vasurista oikealle : Inkeri, Pikku-Tiikeri, Lilja, Ansku, Elsukka ja Beanie.
Ja pystykuva: Elsukka, Luukas, Lilja, Ansku ja Rasmus

Soseita ollaan tutustuttu meilläkin viikon päivät: persikka-banaani viimeisimpänä, se on niiiiin hjuvaa :p neitin mielestä että voisi vetää purkkitolkulla, muksun omenasose oli taas ihan irvistelyn paikka ulos tuli ja kauheita mutristeluita... Persikkabanaanille kävi tosiaan hyvin kauppa, tänäänkin syötin ja luulin riitti ja laitoin jo poiskin mutta kas emäntä alkoi älisemään ja maiskutti suutaan joten annoskoko jo kasvanut kertaalleen :ashamed: no hyvässä lihassahan tuo jo onkin.. :LOL:

Maanantaina lekuriaika kilppareista sit viisaampi ja kaverilla sektio tiistaina :heart: että sitä ja muakin jännittää.. on iso vaava tulossa.
Ai rähmä !! Tiistain kinosta mullahan on se babyAFRO :headwall: joten hyvät elokuvaelämykset vaan teille...

Sosevinkki lohi ainkin kandee uunissa äyttää jos itse sattuu syömään samalla ja bataatti on helppo tuttavuus kans, kuorii ja palasiks ja se soseutuu keittämisen jälkeen ihan haarukalla parhaiten ja tilkaa tissimaitoa joukkoon..

jahas itkuhälytin elämöi :wave:

Aam & neiti 4½kk :heart:
 
AAM, meillä lähtee tänään kokeiluun porkkana itse tehtynä. Jännää! Babyafro kuulosta niiiiiiiiiiiiin kivalle! :)

Eilinen tyttöjenilta sujui hienosti pojat pärjäs 5 tuntia kotona hienosti ja molemmat odotti mua kotiin hymyssäsuin!

k&tikru 5kk ja risat
 
Merkkailen ja kuulumisia! Jimi-poika kasvaa tosi hyvin eikä oo ollu itkuinen. Rupesin mössöjä antamaan kun täytti 4kk, ja oli hyvä aika aloittaa! Syö tosi hyvin ja mielellään. Kasvikset, marjat ja hedelmät maistuu kaikki. Ihanasti mussuttaa. :) Isoveli on nyt vaan kipeänä.. tuli silmätulehdus ja kova yskä on ja nuha. :( Toivottavasti ei pikkuveikkaan tartu.

Jimi pyrkii sylissä koko ajan istualteen. Isi sanoi että näyttää ihan Remu Aaltoselta... :D Hartiat korvissa kun kampeaa istumaan. Lattialla kierii ja sitterissä ei enää pysy.. äkkiä ne kasvaa nuo vauvat
 
Gimli ja Usvis, kiva kuulla kuulumisia :)

Soseista, voi kamala, ei ihme, että poika hyppi kuin vieteri sylissä ekan päärynäannoksen jälkeen, siinähän oli lisättyä sokeria :( en ollu lukenu purkin kylkeä etukäteen. Tosin on annettu vaan jälkkärinä vellin jälkeen. Tänään ilme oli näkemisen arvoinen porkkanalusikallisen jälkeen :LOL: söi kumminkin ja huomenna sit lisää :) laitoin jääpalarasiaan pakkaseen loput soseet.
 
Kivasti onnistuneita kuvia pk-vauvoista :D

Oli pakko tulla kertomaan meidän Inke-Minken edesottamuksista. Hän siis täytti tänään 5kk ja nyt se sit lähti todella liikkeelle. Ei sitä pidä enää mikään...
Lelu kun oli jääny liian kauas, päätti tyttö että nyt riittää ja minähän haen sen ihan ite. Ja nii se sitten lähti. Ensin nousi kontilleen ja siirsi polvensa eteenpäin ja harppasi...tais itsekin vähän säikähtää :LOL:
Sen jälkeen jatkoi melko pitkään ja löytyi millon mistäkin jumista :D

Niin se pikkuvauva on enää muisto vain :'( vaikka ihanaa kun ne kasvaa...(ja kellä on taas hormoonit sekaisin) :LOL:
Voi vitsi. Me saatiin tänän taulutelkkari ja se on VALKOINEN...vähänkö hei oikeesti magee...nyt vaan tuli sellanen olo, että haluan koko olohuoneen sisustuksen uuteen uskoon. Eli nälkä kasvaa syödessä :kieh: No jos se lottovoitto vaikka eksyis meille päin ni katotaan sit uudestaan

Nyt leffan pariin ja öitä teille ja teidän pikkuisillenne :heart:

SH ja Inke-Minke 5kk tasan
 
AAM
pkmiitin kuvia laitettu osallistujille.. :wave:

Neiti heräs jodlaamaan tänä aamula 6.30 sharp :kieh: ja sitä ennen esikoinen oli ängennyt sänkyymme... :| eli se niistä unista.. tulee tänään varmaan aika väsynyt päivä joka alkoi myös päänsäryllä. Uhallakin otin aspiriinia (ei kai sais ko imettää, muistaako joku ? ) mutta muuta ei ollut ja vaivoiksi en jaksanut guuglata, miesarmas oli syönyt mun panadolit pois :kieh: mut täytyy sanoa aspiriinin eduksi otin meinaan semmoisen jauhesysteemin kielelle (zapp?) ja avot johan oli kipu päästä poissa d:)b ihanan tehokasta..

Joo ei kai tänään mtn kun ei oo kaupat auki.. plaaah ! mä olen ihan niitä ihmisiä jotka voisi laukata kaupoilla joka päivä (jos ei ois lapsia ) :D ja mua ei haittais jos ois joka päivä auki, sääliks käy kaupan henkilökuntaa kyllä :| mutta olenpa itsekin ollut töissä ja en pannut pahakseni su vuoroja mut tosin ei ollut perhettä silloi... :ashamed: :whistle:

Tälläistä joutavaa lätinää tänään.. mut by the way IHANA keli B) ja oikein herttaista sunnuntaita kaikille.. taidan raahata miehen kirpputoreille vaikka :) jos löytyis lisää krääsää nurkkiin :LOL:

Aam & andeliinis

p.s ja vielä muokkaan, teinpä huomion että me käytetän törkeä paljon hymiöitä teksteissamme..
 
AAM: Näin sanotaan Lääkeoppaasta..
Raskaus ja imetys:
Käyttö raskauden aikana ja etenkin sen loppupuolella ei ole suositeltavaa. Satunnaiset, suositusten mukaiset lääkeannokset eivät kuitenkaan ole tässä suhteessa ongelmallisia. Asetyylisalisyylihappo erittyy äidinmaitoon pieninä määrinä. Vaikka satunnaisesti otettujen pienten annosten ei ole todettu aiheuttavan haittavaikutuksia lapselle, tulisi imetyksen aikaisesta käytöstä neuvotella lääkärin kanssa.
 
huomenia kaikille!!!! :)
merkkailen vaan nopeesti, täällä alkaa nuhakin olla jo pikkuhiljaa ohi! :)
Nannan 9kk pikkuserkku kävi eilen kylässä ja nyt täällä jo puoliksi konttaillaan... :eek: ei voi lattialle jättää mitään, croksit kiinnostaa erityisesti :LOL:
AAM mie olen kyllä saanu miespuolisilta kavereilta jo kuittia noista hymiöitten käytöstä..:D :whistle: no eihä niit voi olla liikaa!!! :D

ziki ja Nanna 5kk 4pvä
 
AAM mä vähän ajattelinki ku puhuit siitä et iso typykkä on että taitaa olla sinun neiti kuppikakku :) Ei millään pahalla, en tarkoita loukkauksena, mutta ihmettelin itsekseni kun meidän tyttö on painavampi ja melko saman mittanen mutta on silti "hoikemman" näköinen :whistle: Tai ei noin voi varmaan sanoa lapsesta mutta en keksiny mitään paremmin ilmasevaa.

Onko teille 'valitettu' neuvolassa lapsen painosta? Me saadaan joka kerta kuulla miten mennään ylhäällä käyrällä ja mussunmussun.. tiedän et ne vois työntää ne käyränsä jonnekin pimeeseen paikkaan, mut ärsyttää ihan hitosti semmonen turhasta huomauttelu :/

Yritän laittaa mun profiiliin kuvan tytöstä jos onnistun. :)
 
ai niin. katselin vanhoja viestejä mitä olen lähettänyt tänne ja eksyin tammikuiselle sivulle, jossa olin kertonut että painoarvio oli sillon 1,5kg ja mm AAM naureskeli että sittenhän mulla olis tulossa joku viis kilonen ton painoarvion mukaan :LOL:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja outison:
ai niin. katselin vanhoja viestejä mitä olen lähettänyt tänne ja eksyin tammikuiselle sivulle, jossa olin kertonut että painoarvio oli sillon 1,5kg ja mm AAM naureskeli että sittenhän mulla olis tulossa joku viis kilonen ton painoarvion mukaan :LOL:
no eipä kauas jäänyt sun beibe viidestä kilosta.. :/ juu ei pitäis tehdä olettamuksia nuista painoarvioista ko ne voi heitellä suuntaansa jos toiseen.

Outison en pahastu / loukkaannu :) kyllä aikas rumasti saa sanoa että täällä mieleni pahoittaisin..
Vauvojen koosta joo toi meitin neiti on rasvavarastoaan kerännyt tuonne poskiin ja reisiin.. :heart: *fetissi:p* ei mua haittaa tottakai jokaisella on mielipide niin ulkonäöstä ja luonteista, toinen tykkää toinen ei :) (en tällä siis tarkoittanut ettet Anskusta tykkäisi tai... blaablaa *skip* )
Joskus ihmettelen kun onkin niin siroja ja pieniä vauvoja ja silti paino on ylläri ihmettelee mikä siellä sitä kerää lihakset vai joku muu :)

Neuvolassa ei oo painosta valitettu, on vain käyrä näytetty ja sanottu että ihan kasvaa kuten oletettu.. mitälie tarkoittaakin.

Aini piti vielä sanoman.. Ei mekään ukon kanssa olla pienimpiä ihmisiä molemmat yli 170 centtisiä ja vartaloltaan niin mies tietty skrodempi ja minäkin harteikkaampi kui normi nainen (tai näin joskus sanottu mulle)..

Jees later.. :wave:
 
Ei oo meilläkään painosta valitettu vaikka lähenteli viimeks tota 9 kiloa. Sano vaan, että hyvä vaan ku on vähän makkaraa :)

Hei, mä oon ollu tänää iha vainoharhanen ku luukas "heiluttaa" päätä oikeelle. Tekee sitä makuulla ja sit ku on sylissä. Ei nyt koko ajan, mut useemman kerran tehny tänää... onko muilla? Mies pitää mua ihan hölmönä, mut ku näyttää niin epänormaalille :LOL: . Siis ihan hyväntuulinen poika on ja ei mitenkää poissaoleva, mut heiluttaa päätä oikeelle aina välillä.
 
Voi Säde sun kanssa :) Meillä ainakin poika aina punkee samaan suuntaan - eli vasemmalle. Ei nyt ehkä heiluttele päätä, mutta kääntää ja kiertää koko kroppaa. Joskus heittelehtii päätä puolelta toiselle makuullaan, kun pitäisi nukkua. Ei nyt tule muita pään kääntämisiä mieleen.

Meillä paino kanssa selvästi plussalla pituuteen nähden, mutta neuvolasta saa vaan kehuja, että poika kasvaa.
 
omanapa: kaivoin tänään ompelukoneen esille ja korjailin vähän yhtiä kestovaippoja paremmiksi ja tein itselleni imetyshupparin yhdestä kulahtaneesta vanhasta hupparista syksyä varten - on kyllä vähän lyhyt nyt, mutta toimii! Paremmin toimisi, jos voisi yhdistää kaksi hupparia yhdeksi :)
 
moi,

soseista niin mähän tein toissa yönä elsalle ekat soseet mummon pihapuun luumuista mutta tajusin sit tänään että eihän niitä pienelle voi syöttää kun sokeroin huolella soseen :headwall: onneks mummo lupas tuoda huomenna uudet luumut, jos tällä kertaa onnistuis. ja kai ne pakkaseen pitää sit laittaa jotta säilyvät?? :eek: kun ei siis sokeria laita? nimim. täysi tumpelo vauvasoseiden tekijä! no, eipä olla pienelle vielä mitään annettukaan enkä soseiden tekoon vielä yhtään perehtyny. aion kyllä tehdä kaiken ite --> vähä harjottelua tiedos :whistle:

meilki neiti lähteny ryömiin pehmosella alustalla =) erityisesti äitin ja isin sängyllä ja reunojen yli pitäs tietty nähdä... pieni tippumisvaara siis joten neiti nukkuu jatkossa vain omassa pinniksessä ;)

superheppuli lähtikö teidän pikku-inkeri jo konttaamaan?? oli kyllä siellä hemulilla niin mainio kun nousi jo päättäväisesti kontilleen ja kuitenkin on niin pikkuruinen kooltaan :heart:

meillä paino menee sopusuhdassa pituuden kanssa mutta ei kai sillä väliä vaikka eri paria meniski. kunhan vaan suht tasaisesti kasvaa niin hyvä.

aam tosiaan hienosti arvannut (tai arvioinut ;) ) outisonin vauvan painon =) sä voit ruveta meedioksi tai kätilöksi jos kyllästyt nykyisiin hommiin :D ja kiitti myös pk-kuvista, mäki voisin laittaa maililla muutaman kuvan. ei kai noista söpöliineistä liikaa kuvia voi olla... :D :whistle:

unentäyteisiä öitä kaikille :wave:

t. manna + elsukka 5kk ja 2 vkoa
 
Heissan. Nopeesti merkkailen! Täällä on nyt sit rouviinnuttu ja oli muuten ihan älyttömän kivat juhlat =) Kaikki meni just niinkun oli suunniteltu ja aurinkokin pilkahteli (vaikka olikin luvattu huonoa ilmaa) Konstallakin meni loistavasti, jaksoi bilettää jopa kahdeksaan asti jat sit nukkui melkein puoleenyöhön ulkjona vaunuissaan. Mun sisko otti Konstan yöks ja me päästiin hotelliin. Voin sanoo, että oli muuten vaikeeta antaa sen lähteä.. Mut kaikki oli menny tosi hyvin ja meilläkin oli kivaa.

Siis väsyneitä ollaan koko perhe, mutta onnellisia tietty :heart: :heart:

Enempi tarinoita sitten kunhan ollaan kunnolla kotiuduttu.

Rouva Nappi ja Konsta 5,5kk
 
Rouva Napille halaus ja onnittelut koko perheelle! :hug:

Superheppulin Inkeri oli kyllä suloinen pikku menijä. Oli kiva nähdä teitäkin miitissä, ja kiitos vielä kukkasista. Btw, valkoinen taulutelkkari on oikeesti makee.

Säde, laitoin treffipinoon viestiä, että joudun tekemään minäkin leffaoharit. Mietitään toinen keino helistimen kotiuttamiseen.

Kiitos kaikille pk-miitin luokkakuvien lähettämisestä/julkaisemista. =)

AAM, täällä kans yksi, joka shoppailisi päivät ja pyhät pääksytysten. Noh, laki on muuttumassa...

).( Eilen löytyi asunto, josta luultavasti voitaisiin tarjota! Käydään katsomassa sitä vielä uudestaan tänään ja päätetään sitten. Yö menikin sitten asiaa pohtiessa, ei meinannut tulla uni silmään yösyötön jälkeen. Ko. asumus olisi Espoossa, vaikka olen Länäriä kironnut useaan otteeseen... Mulla olisi sieltä kuitenkin samanpituinen työmatka julkisilla kuin nykykodista. Uuh, on nämä kauhean isoja päätöksiä.

Mukavaa maanantaita!
Hemuli ja Lilja 5,5 kk
 

Yhteistyössä