Hukkuneita siirtolaislapsia Välimerellä - miksi pakolaisista iso osa nuoria miehiä

Sut ja tyttäres jätetään veli venäläisen raiskattavaksi.
Kuinka kauan harkitsit, ennen kuin laitoit tänne tällaisen postauksen? Mitä ajattelit tämän viestin kirjoittaessasi?

Ajatelkaa, millainen maailma meidän lapsiamme odottaa, jos vanhemmat käyttävät tällaista kieltä keskustelupalstoillaan. Tuntuu, että ihmiset ovat vajonneet jonnekin alkukantaiselle eläimelliselle tasolle.
 
vierailija
Suomi tarjoaa EU maista parhaat tuet mamuille, joten siinä on syy tänne tuloon.
Muissa maissa mamut pidetään lähinnä vain hengissä.
Täällä he saavat paremman elintason kuin heikkoimmilla Suomalaisilla, heidän oman maan elintasoon verrattuna he elävät täällä kuninkaallisina tekemättä mitään.
 
En itse viitti kirjoittaa pitkästi, kun tossa on vastaus valmiina.

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/08/17/kolme-myyttia/
Suomessa turvapaikanhakija saa todella hyvät edut verrattuna joihinkin muihin EU:n maihin. Tässä otetaan myös huomioon jatko. Suomi maksaa hyvin olosta, jos esim. vrt. Tanskaan joka on pienentänyt huomattavasti rahanjakoa. Ja tämä ei tee Tanskasta enää niin houkuttelevaa.

Olen laiska, enkä saa sinulle just nyt taulukoita+muuta faktaa, mutta palaan tähän myöhemmin jos sopii?
Tai sitten voit itse katsella, kyllä niitä on.
 
vierailija
Kuinka kauan harkitsit, ennen kuin laitoit tänne tällaisen postauksen? Mitä ajattelit tämän viestin kirjoittaessasi?

Ajatelkaa, millainen maailma meidän lapsiamme odottaa, jos vanhemmat käyttävät tällaista kieltä keskustelupalstoillaan. Tuntuu, että ihmiset ovat vajonneet jonnekin alkukantaiselle eläimelliselle tasolle.
Tuollaisen kielen käyttö ei tunnu missään siihen verrattuna, kun Suomesta tulee muslimimaa. Silloin tuollaiset sanat eivät jää enää pelkäksi sanahelinäksi, vaan näistä nykypäivän uhkakuvista tulee päivittäistä todellisuutta meille suomalaisille.
 
vierailija
Suomessa turvapaikanhakija saa todella hyvät edut verrattuna joihinkin muihin EU:n maihin. Tässä otetaan myös huomioon jatko. Suomi maksaa hyvin olosta, jos esim. vrt. Tanskaan joka on pienentänyt huomattavasti rahanjakoa. Ja tämä ei tee Tanskasta enää niin houkuttelevaa.

Olen laiska, enkä saa sinulle just nyt taulukoita+muuta faktaa, mutta palaan tähän myöhemmin jos sopii?
Tai sitten voit itse katsella, kyllä niitä on.
Löytyisikö hommafoorumilta myös linkkejä tilastoihin?
Suhtaudun hommaan hyvin kriittisesti, mutta tässä yksipuoliselta tuntuvassa uutisoinnissa on tullut luettua sitä sekä monia ulkomaisia uutislähteitä.

Kiitos piismeikkerille kommentoinnista tässä ketjussa.
 
Olen laiska, enkä saa sinulle just nyt taulukoita+muuta faktaa, mutta palaan tähän myöhemmin jos sopii?
Tai sitten voit itse katsella, kyllä niitä on.
Koska aloitit kuusi vuotta vanhalla ylen uutisella, niin mä laitan tähän tuoreemman.
http://yle.fi/uutiset/vertailu_nain_paljon_turvapaikanhakijalle_maksetaan_suomessa_ruotsissa_norjassa_ja_tanskassa/8239691

Seuraavaksi joku älähtää, että Tanska päätti just puolittaa ”mamurahat”. Asiaa koskeva uutinen on tossa.
http://yle.fi/uutiset/tanska_puolittaa_pakolaisten_sosiaalietuudet/8257521

Joka viittii lukea, niin hoksaa nopsaan, että jokin ei nyt täsmää. Toisessa uutisessa Tanskassa on 2 aikuista + 3 lasta saanut 1470,- ja toisessa uutisessa Tanska puolittaa 1 aikuinen + 2 lasta saaman 1470,- saaman tukisumman. Joko tossa puhutaan eri asiasta, tai sitten toimittajalla on mennyt jotain sekaisin, mikä ei olis kyllä ensimmäinen kerta. Olis helpompaa olla jotain mieltä jos tietäis mikä on totta.

Oletetaan kumminkin, että Tanska on päättänyt puolittaa turvapaikanhakijan vastaanottorahan pyrkimyksenä vähentää heidän määräänsä.
Mutta tosta ylemmästä uutisesta käy ilmi, että Ruotsin maksama vastaanottoraha on ja tulee olemaan tuota puolitettuakin pienempi, mutta silti Ruotsiin on hakijoita yli kymmenkertainen määrä??? Miksi ihmeessä kukaan on viitsinyt hakea turvapaikkaa Ruotsista kun ihan naapurista olisi saanut tuplaedut???

Tähän väliin sit uutinen elämästä vastaanottokeskuksesta ja rahalla leveilystä.
http://www.lappeenrannanuutiset.fi/artikkeli/313281-vastaanottokeskuksen-johtaja-kiistaa-huhut-jattituista-nain-paljon-pakolaiset

Ja lopuksi kymmenen myyttiä joita on turha tarjoilla totuuksina.

http://yle.fi/uutiset/totta_vai_tarua_yle_selvitti_turvapaikanhakijoihin_liittyvien_vaittamien_todenperaisyyden/8251658
 
vierailija
1140€ kuussa ja ILMAINEN ASUMINEN on kyllä minusta paljon. Mamut pärjäävät paremmin kuin minä, jos tuo pitää paikkansa.

"Vastaanottorahan lisäksi Suomessa turvapaikanhakija saa maksuttoman asumisen sekä maksuttoman terveydenhuollon."
 
En itse viitti kirjoittaa pitkästi, kun tossa on vastaus valmiina.

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/08/17/kolme-myyttia/
Nyt mokasin. Olet oikeassa.

Katselin taannoin taulukkoa, jossa vertailtiin eri EU:n maiden kesken erinäisiä asioita, kuten
-toimeentulotuki (jotkut maat maksavat vain 3kk)
-perheenyhdistäminen: positiivisetpäätökset+ harkinnanvaraisin tehdyt
-turvapaikka: negatiiviset päätökset
jne.
Mä yritän etsiä sen taulukon.
Koskikohan se maahanmuuttajia yleisesti, en ole ihan varma. Se selviää kun löydän taulukon.

Jos joku tietää mitä taulukkoa haen niin linkatkaa ihmeessä.
 
Löytyisikö hommafoorumilta myös linkkejä tilastoihin?
Suhtaudun hommaan hyvin kriittisesti, mutta tässä yksipuoliselta tuntuvassa uutisoinnissa on tullut luettua sitä sekä monia ulkomaisia uutislähteitä.

Kiitos piismeikkerille kommentoinnista tässä ketjussa.
Hommafoorumi ei ole tuttu paikka mulle.
Jussin blogia olen joskus selaillut.

Eipä kestä.:)
(en tosin tiedä kannattako kiitellä kun erehdyksessä väitin äsken väärin)
 
vierailija
Suomessa turvapaikanhakija saa todella hyvät edut verrattuna joihinkin muihin EU:n maihin. Tässä otetaan myös huomioon jatko. Suomi maksaa hyvin olosta, jos esim. vrt. Tanskaan joka on pienentänyt huomattavasti rahanjakoa. Ja tämä ei tee Tanskasta enää niin houkuttelevaa.

Olen laiska, enkä saa sinulle just nyt taulukoita+muuta faktaa, mutta palaan tähän myöhemmin jos sopii?
Tai sitten voit itse katsella, kyllä niitä on.
Ehkä tämän viestiketjun ensimmäisessä viestissä on taulukoita, joita piismeikker tarkoittaa
http://hommaforum.org/index.php/topic,101978.0.html
 
Suomeen tulevat mamut ovat pääosin miehiä ja siksi ihmetyttää miksi aina niin kärkkäästi kaikkiin sukupuolten välisiin tasa-arvokysymyksiin tarttuvat piirit eivät ole kiinnittäneet huomiota tähän selvään epäkohtaan...
Ylekin paljastaa jo elintasosurffarit.

No kyllä minäkin pakolaisena menisin mieluummin Saksaan kuin Unkariin, joten ei tuossa siinä mielessä mitään outoa ole. Unkarissa on vähän rasistisempi meininki, saksassa siirtolaiselle on oikeasti mahdollistakin aloittaa uusi elämä. Kannattaa muistaa, että esim. Syyriasta pakenee paljon opiskelijoita ja koulutettuja ihmisiä, joiden intressinä ei varmaankaan ole mikään toimeentulotuella sitkuttaminen, vaan jotka haluavat elää ihan normaalia, hyvää elämää, tehdä esim. sitä työtä, johon ovat kouluttautuneet. Mutta tätä on joidenkin tietysti vaikea tajuta, kun osa porukasta luulee toimeentulotuella elämisen olevan kaikille samanlainen tavoite kuin itselle...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Laiton maahanpyrkijä Hollannissa ei ole tyytyväinen. Hän haluaa parempaa ruokaa, ilmastoinnin ja teeveen.
Maahanpyrkijä on Ghanasta, maasta, jossa ei ole sotaa, ja Ghanaa ympäröivät turvalliset maat. Hän tuli Hollantiin elääkseen hollantilaisten veronmaksajien rahoilla.

 
vierailija
Mikäli pakolaiset otetaan vastaan, pelastetaan mereltä, niin tottakai se houkuttaa lähtemään matkaan merelle. Australialla oli samanlainen siirtolaisuusongelma joitain vuosia sitten. Australiaan pyrittiin tulemaan köyhistä lähimaista ties minkälaisilla paateilla ja venerakennelmilla. Ihmisiä hukkui tolkuton määrä ennen kuin Australia teki muutoksen asenteessaan. He yksiselitteisesti kieltäytyivät päästämästä ketään maihin. Veneet pysäytettiin merivoimien toimista jo pitkällä, eikä niitä päästetty lähellekään rantaa. Jokainen vene käännytettiin ilman yhtäkään poikkeusta! Ihmisiä ei myöskään "autettu" merellä vaikka paatti olisi miten rikkonainen ja heikkokuntoinen. Jokaiselle veneelle annettiin määräys kääntyä takaisin voimankäytön uhalla. Yht'äkkiä hukkumiset vähenivät, ennen kuin käytännössä loppuivat kokonaan. Kukaan ei enää lähtenyt vaaralliselle veneretkelle, sillä tiedossa oli että se on täysin turhaa. On turha ottaa riskiä hukkumisesta, kun on 100% varmuus siitä ettet tule kumminkaan pääsemään Australian rannikolle.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj ja AivanSama
Vaikea tilanne.
EU tukee rikollisuutta ja vie älyttömät määrät rahaa rikollisten taskuun pelastamalla näitä täyteen lastattuja kumiveneitä välimereltä. Tämä saa ihmiset ylittämään välimeren entistä uskaliaammin, joka taas puolestaan lisää hukkuneiden määrää.

Sitten taas ymmärrän sen, että ei oikein ketään voi jättää hukkumaan mereen. Ei mulla olis sydäntä jättää lasta kuolemaan.

En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, mutta jotain olisi keksittävä.

Mun nähdäkseni on kuitenkin säälittävää seurata vierestä, miten helpolla ihmiset hyrisee hyvissä omissatunnoissaan, kun ne on pelastaneet muutaman ihmisen hukkumiskuolemalta ja roudanneet suomeen. Sitten sitä kehrätään ja mietitään, että kylläpä tuli taas pelastettua ja oi voi miten hyviä ihmisiä taas ollaankaan. Se, että toisten mielen saa rauhoitettua sillä, että kourallinen ihmisiä "pelastuu", ei juurikaan lohduta minua. Mä mietin niitä, jotka sinne jäi ja mitä kaikkea ne joutuu kärsimään.
Siitä syystä mun mielestä koko ihmisten siirtely politiikka on ihan perseestä. Näille ongelmille on oikeasti tehtävä jotain, jotta ne ihmiset voi olla kotimaassaan ja elää elämäänsä. Tämänhetkinen tapa auttaa ei auta.
 
  • Tykkää
Reactions: piismeikker

Yhteistyössä