Huomio äidit v.82 syntyneet!

:) Hei kaikki äidit 82 syntyneet ja tietysti myös muut! Tää on mun eka kerta kun osallistun tällaseen viestintään. Onko muita uusia jutustelijoita? minulla on kaksi lasta 2,5v ja 6kk. Onko kokemuksia korvasairauksista? Kuinkas painonseuranta neuvolassa.
 
pia
mä myös vm-82.. kolmen tytön äiti, vanhin täyttää helmikuussa viisi, keskimmäinen tuli elokuussa kolme ja nuorin syntyi 1.9 eli 7vk vanha :) minkä ikänen lapsi/lapsia sulla on ja mistäpäin olet
 
=) Moi Pia ja Mellu, ihana kun on saman ikäisiä äitejä. Minulla on tyttö 2 vuotta ja 5kk sekä poika viikkoa vaille puoli vuotta. Tytöllä on just todettu välikorvan tulehdus ja sai siihen kuurin. Ihan ensimmäinen korvatulehdus. Kuinkas teillä muuten? Onko ollu mustasukkaisuutta lasten kesken toisistaan? Meillä likka on aika mustis kun pikkuveli vie liikaa äidin huomiota ja pitäisi ehtiä kuitenkin molempien kanssa keskustella. Kuinka te olette hoitaneet tällaisen ongelman? Meneeköhän se ohi ajan myötä! Minkälaiset ovat teidän normaalit päivä rutiinit ja onko huomattavissa jonkinkaltaista muutoksen kaipuuta jossain suhteessa? ;)
 
sazi
-82 syntyny äippä täältäki vilkuttelee :wave:
Mulla on 3 kk ikäinen poika ja ylälapissa majaillaan.
Yksi korvatulehdus jo takana, toivottavasti ei ihan heti toista tulekkaan. Oli inhottava antaa noin pienelle lääkettä. Ja ku rinnalla vielä, niin makuultaan oli hankala imettää ku pienellä korvaa särki. Ja ku olen tottunu makuultani imettämään.
Nyt kuitenki poitsu nukkuu sikeää unta pihalla, pakkasta 10 astetta. Mukavaa ku tulee talvi :)
 
:wave: Niin mä oon Pohjanmaalta. Täällä sataa vettä ja asteita on 3.6 plussan puolella. Sazille lähetän sympatiani! 3kk ikäiselle on varmasti hankalaa antaa lääkettä kun kikkimaidolla vielä elää kokonaan. Toisaalta on hyvä kun noi lääkkeet on olemas vaik huonoja antaa. Meillä likka oli ensin lunssas viikon ja se meni sit korviin. Poikakin on lunssas ja räkä ei meinaa ollenkaan irrota vaan jää tonne kitalakeen. On niin kurjaa kun ei voi paljoakaan helpottaa lastensa oloa, muuten kun lääkkeillä, nimimerkillä on kokemusta kun lapsena oon kans sairastanu kaiken aikaa ja kaikenlaiset sairaudet.! En ole ollut pihalla melkein viikkoon, mitä nyt kaupas käyny ja alkaa seinät tiivistyä ympärillä. Jos ei sada vettä niin sitte lunta tai sit o julmettu tuuli! Täälä ei voi paljo ilmoilla kehuskella.
 
pia
Pieniä mustiskohtauksia...mut ei suurempia... esikko tos tuumas et äiti on aina vauvan kanssa... mut vauvalle tosi söpöjä ja auttaa hoidos kaks isompaa tappelee keskenään aikasta usein.. :headwall: mistä päin pohjanmaata, mä kans täälä pohjanmaalla. :)
 
=)Mä oon Isostakyröstä. Meillä ei voi likkaa ja poikaa jättää yksin olleenkaan, likka on heti pojan kimpus. Oikein odotan et poika kasvais ja sais pidettyä poulensa. Mistäpäin sä olet Pohjanmaata?
 
Morjes täällä olisi yks äityli lisää vm.82!Mulla on 1 tyttö...tuli tänään just 3kk.Ei onneks oo likka viel sairastellu,mitä nyt vähäsen vatsan puruja ollut ja hiukan nuhaa :) niistä kyllä selviää hengissä :whistle:
 
pia
Mistäpäin riitu sä oot? meillä typy nukahti just, ja nyt alkaa isommille iltasadun luku ja sit isi nukuttaa et mä pääsen vauvelin viereen jos sattuu heräämään ja tarttee t.issiä... meillä ei isi tykkää lukea ja mä oon himolukija sekä ite et tykkään lukea lapsille :D ne ei aina jaksa vaan kuunnella... B)
 
:p Iltaa kaikille! meillä poika nukkuu onnellisesti ja likalle pitäis viä antaa lääke, tylsää kun näin myöhään, mut ei auta... Montakos iltasatua pitää likoille lukee ennen ku he nukahtaa? Meillä ei riitä yks... :saint:
 
Heippa!

Täällä myös äiti vm 82! :) Lapset on 3 v 3 kk ja 9 kk. Mieskin löytyy :D

Meillä on vasta ihan viime aikoina tullut sellaista että esikoinen yrittää tehdä pientä jäynää vauvalle. Liittyy varmaankin siihen että nyt kuopus liikkuu ja pääsee sotkemaan leikkejä.. :whistle: Silti esikoiseen voi luottaa niin paljon että sen voi jättää hetkeksi vauvan kanssa kahdestaan leikkimään (itse olen siis toisessa huoneessa kuulomatkan päässä).

Mekin ollaan muuten Pohjanmaalta! :wave: Tarkemmin sanottuna Kokkolasta.
 
pia
No eilen luettiin kaks, tosin toinen jouduttiin jättään vähä kesken ja jatkaan aamulla kun vauva heräs ja vaati tissiä.. nyt sit pitäs alottaa siivous ku keskimmäisen likan kummi tulos kylään ja meillä ei mahdu kävelemään...mut jotenki tähän koneelle aina jumiutuu..
 
Oon Järvenpäästä...likka meni just päikkäreille,yö meni huonosti ja nukuttiin sit kaikki(isi,mä ja likka) tohon 12.00 asti kun kukuttiin yöllä(huudettiin)tulisko hampaita vai mitä nyt on kyl vähän nuhaa et olisiko sit sitä? :/
 
Heips!!!

Täällä 82 syntynyt naimisissa oleva äiti Järvenpäästä =)

Poika on 2½-vuotta ja joulukuun lopulla on laskettu aika,saas nähdä syntyykö tän vuoden puolella vai vasta 2007,esikoinen synty kyllä neljä päivää ennen laskettua aikaa että voi hyvinkin olla näin että jouluaattona ollaan synnyttämässä,en kyllä rehellisesti sanottuna haluais,mielummin vaikka vasta joulupäivänä :)

No siinä ne tärkeimmät,mukavaa syksyn jatkoa kaikille =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 12:02 Riitu kirjoitti:
moi tuulenviemää...sinäkin Jäkestä...kiva,mistä päin Jäkee?Me asustellaan Haariksella :wave: Meil likka taas päikkäreil ja äiti netissä...ylläri sinänsä :D

Heips Riitu!!!

Nummenkylässä asustellaan! Mä olen sairaslomalla ja poju on tarhassa,sitten oleillaan kotona kun jään äitiyslomalle!!! =)
 
:p moikkelis kaikki äidit. Kurja kun en päässy eilen ollenkaan tänne sivulle. Nyt on paljo liikkeellä keuhkoputkentulehdusta, varsinkin vauvoilla, kun ne ei saa yskittyä sitä limaa pois! Eli kannattaa käydä edes neuvolas kuunnelluttamas keuhkot. Sitten on ne korvat! Jos vauva on oikein itkuinen niin kantsii tsekata. Minulla oli mukava päivä tänään kun näin kirjekaverini pitkästä aikaa. Ei olla nähty yli seitsemään vuoteen. Nyt hänkin odottaa esikoistaan. Onko teillä jollain ollut odotusaikana verenvuotoa? Kaverillani oli nyt ollut ja sairaalas olivat käyny, mut kaikki oli kunnos. Minkälaisissa vuoroissa teidän isäntänne kulkoo töis?
 
Moi!
Täällä on yks kotiäiti Jyväskylästä.
Tyttö on vuos ja kuukaus vanha ja vilskettä riittää.. =)
Flunssa ollaan toistaseks vältetty *koputtaa puuta* ja muutenkin on neiti ollut ok..

Ompas mukavaa kun on samanikäsille äiteille oma ketju mihin kirjottaa.. :wave:

Mutta palaillaan!
 
Heipsan!
Täällä kansa kasikakkonen kotiäiti Järvenpäästä. Naimisissa reilu vuoden verran ja tyttö syntyi 21.12 2006, eli
10kk vipeltäjä. Nousee tukea vasten seisomaan ja asettelee jalkojaan siihen malliin, että kohta menee tukia pitkin. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita :LOL:
Mitens te muut kotiäidit? Mitä puuhaatte arkisin? Välillä on aika tylsää, varsinkin näin syksyn sateisilla keleillä... Harkitsin, josko lähtisin tutustumaan Järvenpään perhetoimintaan. Onko kellään kokemuksia? MLL:n Keltasirkusta puhuttiiin aika ikäviä. Kuulemma tosi sisäänpäin lämpiävä?
Olis kiva, jos olis joku kaveri, jonka mukana lähteä tutustumis reissulle (vinkvink)!
Kertokaahan ihmeessä, jos täällä on jotain muitakin kerhoja tai toimintaa pienen vauvan kanssa! :attn:
 
mä kans samanikäinen..olen melko "uusi" täällä, ei ole kun muutama viikko tullu pyörittyä tällä palstalla. mulla on vuosina 2003 ja 2005 syntyneet tytöt ja tällä hetkellä raskausviikkoja 11 menossa...
 
äippä 82
Heip! Meil on kahden pojan kans käyty läpi korvakierre,joka ei kyllä vieläkään oo ohi mut ehkä helpottanut kuitenkin. Toinen on 4,5.v jolla oli viimeksi kuukausi sitten tulehdus. Tuubit on laitettu kerran. Toinen poika reilu 2.v.Tuubit laitettu 2 kertaa................
 

Yhteistyössä