Huomio äidit v.82 syntyneet!

Täällä 24v. äiti ja poika 1v1kk. Turusta ollaan.
Perheeseen kuuluu myös isi 24v. ja 2 kissaa.
Poika ollut terve. Ei kokemuksia korvatulehduksista yms. sairasteluista.

Pikku-kakkonenkin olisi tervetullut mutta ollaan onnellisia näinkin.
Esikoista yritettiin 3 vuotta. :heart:
 
heips!

täällä kans äitee vuosimallia -82!

Meillä 3vuotiaat kaksostytöt ja poika 5½kk!
Asustellaan Kyrössä(liki turkua) ja isikin perheestämme löytyy :heart:

...meillä neideillä ollut vaan kerran korvatulehus,mutta herralla just oli toinen että saas nähä mihin kehittyy mut toivottavasti ei tuu mitään kierrettä.

Me käydään MLL:n perhekahvilassa ja seurakunnanperhekerhossa ja lisäks tytöt on keskiviikkoisin 3vuotiaiden kerhossa 10-12.
ja kyllä noihin oman paikkakunnan kerhoihin yms kannattaa mennä tutustumaan vaikka se ekakerta on vaikea(ainakin mulle oli, varsinkin ku muutettiin uuteen paikkaan eikä tuntenut ketää).
Sieltä oon saanu hurjan paljon uusia tuttuja ja jopa ystäviä joiden kanssa oon tekemisissä päivittäin =)

T:MissLEHMÄ :wave:
 
Ai voi...meijän neiti oli eilen ekan kerran hoidossa...siis koko päivän :'( olipas raaka kokemus.Oltiin shoppailemassa koko päivä likkaporukalla ja KAUHEE ikävä oli kokoajan neitiä ja kun ihmisil oli niitä pieniä nyyttejä mukana niin voi ei...likat oli ihan varmoi et mä nyysin koht jonkun toisen mukulan.Kauheeta ajatella että mitäs jos se itkee siel... :/ ei kivaa,mut oli kuulemma ollut kiltisti ja syönyt ja nukkunut hyvin :) kait siihen tottuu et ei se kuole ilman mua...kun pitäs jättää se hoitoon "taas" kun lähetään viettää myöhästynyttä 3 vuotis hääpäivää!Jaahas kait pitäs lähtee haravoimaan nurmikolta lehet pois ja tekee viimmoset puutarha hommelit ennenkun tulee lumi :) tyttökin nukkuu niin sais tehtyy jotakin...jatkoja.
 
Täällä myös yksi 82:nen.

Esikoinen syntyi 15.6. ja vallan ihastuttava tyttö onkin.

Jotenkin tuntuu, että sitä on vanha ensisynnyttäjä ollut, vaikka keskiarvo täällä pk-seudulla on yli 30.. :)

Siis Helsingissä asustellaan, minä, mies, tyttö ja koira.

Ja elämä hymyilee tällä hetkellä, pientä nuhaa ja yskää on koko porukalla, mutta muuten sujuu hyvin.
 
Täällä kans äiti vm.82. Mulla on kaksi tyttöä (11/02 ja 11/03 syntyneet) sekä kolmatta odotellaan, la olis 21.12. Asutaan Pohjois-Pohjanmaalla.

Meillä esikoinen on ollut terve, mutta tällä kakkosella on atooppista ihottumaa sekä itsetestattuja allergioita. Korvatulehduksia kumpikin on sairastelleet kerran.
 
heippa! täällä myös -82 syntynyt, kahden neidin (-3 ja 04 syntyneet) äippä myöskin pohjanmaalta! Kivaa et meitä "nuoria äitejä" on näinkin paljon.. ja usealla enemmän kuin yksi lapsi! =) mulla on melkein kaikki mamma kaverit noin kolmekymppisiä, eihän siinäkään mitään vikaa ole, kivaa kun on kavereita, mutta olis kiva jos olis vähän oman ikäisiäkin! eli jos siellä joku kaipaa kamua, niin laita viestiä tulemaan! =)
 
Tervehdys hyvän vuosikerran äipät!

Olen Pohjois-Karjalassa asusteleva äiti, perheeseen kuuluu myös isukki (-82) ja huhtikuussa syntynyt muksu, Elna nimeltään. Vipinää sitä riittää myös meillä vaikka ikää vasta tuo 6 kk. Kääntyilee akselinsa ympäri, selälleen, mahalleen ja taas mahalta selälleen...eipä enää riitä pieni viltti alle. Äännähdykset ja örinät mitä nyt pääsee pienestä ovat aika naisellisia...heh :D

Perjantai, joten pitää lähteä aloittelemaan siivousta nyt kun muksu vielä nukkuu niin kerkee osan huushollista siivota.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
=) :p Heippa :p kaikille! Tosi mukava nähdä näin paljon äitejä 82 olevan mukana! Tervehdys täältä pohjanmaalta. Niin minäkin olen naimisissa ja tänä kesänä tuli viisi vuotta täyteen. Ja ihana on mieskin! :p Minulle kelpaisi kaverit! Olen niin iloinen kun on saman ikäistä seuraa ja kaikilla on ainakin yksi lapsi. Sain huokaista helpotuksesta kun muksut oli molemmat terveitä, käytiin lääkärissä korvia näyttämässä. Ilmoitelkaa myös minulle joka haluaa jutustella enemmän! Meidän päivä alkaa yleensä aamupesuista ja vaipan sekä vaatteiden vaihdosta. Sitten o vuorossa tipat ja aamupala. Sit poika nukkuu ja äitikin saa syödä. Touhataan pyykin ja tiskien kans ja sit o päivä ruuan aika. leikitään ja kuunnellaan radiota tai cd.tä. Taas poika nukkuu ja sit o välipala. Touhua ja taas syödään iltapäivä ruoka. Sitten alkaakin iltapuuhat, joka toinen päivä o kylpy ja normaalit ilta puurot. Yökkärit päälle ja sit television ääreen hetkeks. Nukutukset ja sit o aikaa ittelle. onko kohtalotovereita? :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 21:28 piika kirjoitti:
=) :p Heippa :p kaikille! Tosi mukava nähdä näin paljon äitejä 82 olevan mukana! Tervehdys täältä pohjanmaalta. Niin minäkin olen naimisissa ja tänä kesänä tuli viisi vuotta täyteen. Ja ihana on mieskin! :p Minulle kelpaisi kaverit! Olen niin iloinen kun on saman ikäistä seuraa ja kaikilla on ainakin yksi lapsi. Sain huokaista helpotuksesta kun muksut oli molemmat terveitä, käytiin lääkärissä korvia näyttämässä. Ilmoitelkaa myös minulle joka haluaa jutustella enemmän! Meidän päivä alkaa yleensä aamupesuista ja vaipan sekä vaatteiden vaihdosta. Sitten o vuorossa tipat ja aamupala. Sit poika nukkuu ja äitikin saa syödä. Touhataan pyykin ja tiskien kans ja sit o päivä ruuan aika. leikitään ja kuunnellaan radiota tai cd.tä. Taas poika nukkuu ja sit o välipala. Touhua ja taas syödään iltapäivä ruoka. Sitten alkaakin iltapuuhat, joka toinen päivä o kylpy ja normaalit ilta puurot. Yökkärit päälle ja sit television ääreen hetkeks. Nukutukset ja sit o aikaa ittelle. onko kohtalotovereita? :wave:
Teil on sentään joku rytmi ;) (pikkasen katkerana täällä lueskelen)meillä on nyt joku ihmeellinen kiukku vaihe menossa.Pitää kokoajan olla seuraneitinä(ei aina sekään hyvä neidin mielestä ja ennen viihty tosi hyvin itsekseen lelujen kanssa)pitää kantaa sylissä,nukutaan vaan 2 tunnin pätkiä yöllä ja sit herää syömään(ennen nukku tosi hyvin heräs vaan 1-2 kertaa yössä syömään)!Onko muilla ollut tälläistä??Alkaa äiti olla vähän väsynyt :ashamed: \|O Pitäsköhän antaa jo kiinteitä(tyttö 3kk) vai onkohan vaan maha kipeä...syödään cuplatonia ja relatippoja,piereskelee ja pulauttelee tosi paljon.Ehkä soitan neuvolaan ja kysäsen sieltä josko olisi vaikka glostrium-bakteeri kun sai heti syntymästään antibiootti maitoa :/ :'( oon kyl kysyny ennekin kun kakka haisee tosi pahalta mut sain tosi kalseen kohtelun.Nyt olis se neuvolan tätikin vaihtunut josko se ottas mut tosissaan :) mitäs teille muille kuuluu? :D
 
Täällä kans vm.82 :wave:
Poika syntyi aprillipäivänä -05 ja Pohjois-Karjalasta ollaan. Elikoissa löytyy; 5kpl vuohia ja kaksi koiraa :) Ja naimisissa olen, mentiin naimisiin 2003. Vauvakuumetta pukkaa, seuraavan alullepano olisi suunnitelmissa ensi kevätpuolella kunhan saan ensin tradenomiopinnot pois alta...
 
äippä82-p05 harmaana
Täällä kans vm.82 :wave:
Poika syntyi aprillipäivänä -05 ja Pohjois-Karjalasta ollaan. Elikoissa löytyy; 5kpl vuohia ja kaksi koiraa :) Ja naimisissa olen, mentiin naimisiin 2003. Vauvakuumetta pukkaa, seuraavan alullepano olisi suunnitelmissa ensi kevätpuolella kunhan saan ensin tradenomiopinnot pois alta...
 
äippä82-p05 harmaana
Täällä kans vm.82 :wave:
Poika syntyi aprillipäivänä -05 ja Pohjois-Karjalasta ollaan. Elikoissa löytyy; 5kpl vuohia ja kaksi koiraa :) Ja naimisissa olen, mentiin naimisiin 2003. Vauvakuumetta pukkaa, seuraavan alullepano olisi suunnitelmissa ensi kevätpuolella kunhan saan ensin tradenomiopinnot pois alta...
 
:hug: Moi Riitu ajattelin vastata sinun kysymyksiin. En usko että se on sitä antibioottiripulia. Voisit koittaa jättää sen cuplatonin pois ja koittaa cavisconia tilalle. Sit jos tuntuu et mahavaivoja on ja muutenkin niin mun suosikki on vyöhyketerapia!!!!! Meillä likka oli tosi rätynen ja kanneltava kans ekat 3kk. Sit käytiin vyöhyketerapias ja likka muuttu kun salaman iskusta aivan toisenlaiseksi. Kolme kertaa on minimi mitä kannattaa käydä ja sit pitäis jo helpottaa. Jos neiti syö hirviän usein kikkiä niin vois koittaa kiinteetä, soseita ja yks mikä tuli tos mieleen niin oli et kannattaa kysästä neuvolasta et olisko mahdollisesti äidinmaidolle allerginen! Ja yks asia ÄLÄ ANNA NEUVOLATÄTIEN HYPPIÄ SUN SILMILLE! Äiti on aina oikeassa omasta lapsestaan.... ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 12:27 piika kirjoitti:
:hug: Moi Riitu ajattelin vastata sinun kysymyksiin. En usko että se on sitä antibioottiripulia. Voisit koittaa jättää sen cuplatonin pois ja koittaa cavisconia tilalle. Sit jos tuntuu et mahavaivoja on ja muutenkin niin mun suosikki on vyöhyketerapia!!!!! Meillä likka oli tosi rätynen ja kanneltava kans ekat 3kk. Sit käytiin vyöhyketerapias ja likka muuttu kun salaman iskusta aivan toisenlaiseksi. Kolme kertaa on minimi mitä kannattaa käydä ja sit pitäis jo helpottaa. Jos neiti syö hirviän usein kikkiä niin vois koittaa kiinteetä, soseita ja yks mikä tuli tos mieleen niin oli et kannattaa kysästä neuvolasta et olisko mahdollisesti äidinmaidolle allerginen! Ja yks asia ÄLÄ ANNA NEUVOLATÄTIEN HYPPIÄ SUN SILMILLE! Äiti on aina oikeassa omasta lapsestaan.... ;)
tyhmänä kysyn et mitäs se cavisconi sit on...onko ns.närästyslääke?Voi että voi ihminen olla urpo :ashamed: ...kun ei tiiä.Joo sehän vois olla hyvä juttu se vyöhyketerapia..pitää kysästä neuvolasta numeroa.Torstaina pitäs lähtee reissuun mun mummolle pohjanmaalle :D saas nähä miten matka sujuu...vähän jänskättää isomummo jo kovasti odottaa pikkuneitiä on neulonu rasat ja kaikki.Eilen maistettiin ihan pikkasen mango sosetta :D söi kyl ei pyrränny ulos..oli likal aika veikee ilme.Mitäs muille??Meillä sataa räntää,aamul kyl tuli lunta...ihanaa talvi tulee :p
 
=) Joo se on tavallaan närästyslääke, mut se on tarkotettu takaisinvirtauksen hoitoon eli vauvoilla runsaiden puklausten hoitoon, se tepsi ainakin meidän likalla. Se vyöhyketerapia on muutenkin hyvä, koska se rauhottaa lasta ja lapsi nukkuukin paremmin. Meillä käytiin pojankin kans siä ja pojan mahaa se autto kans. Kolme kertaa käytiin ja sen jälkiin ei oo tarvinnu käydä. Se vyöhyketerapeutti osaisi varmasti myös sanoa et onko teidän neidillä jotain allergiaa, ainakin toi meidän teräpeutti osaa sanoa jalanpohjista vaikka mitä ja oikeessa on ollu. Täälä mittari näyttää nollaa ja aurinko paistaa. Niin niistä relatipoistakin voi tulla ilmavaivoja, kun nekin on öljypohjaisia, et vois koittaa olla antamatta parina kolmena päivänä ja kattoo onko muutosta ja sit niitä d-tippojakin voi vaihtaa, mikä merkki teillä on käytös? :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 16:08 piika kirjoitti:
=) Joo se on tavallaan närästyslääke, mut se on tarkotettu takaisinvirtauksen hoitoon eli vauvoilla runsaiden puklausten hoitoon, se tepsi ainakin meidän likalla. Se vyöhyketerapia on muutenkin hyvä, koska se rauhottaa lasta ja lapsi nukkuukin paremmin. Meillä käytiin pojankin kans siä ja pojan mahaa se autto kans. Kolme kertaa käytiin ja sen jälkiin ei oo tarvinnu käydä. Se vyöhyketerapeutti osaisi varmasti myös sanoa et onko teidän neidillä jotain allergiaa, ainakin toi meidän teräpeutti osaa sanoa jalanpohjista vaikka mitä ja oikeessa on ollu. Täälä mittari näyttää nollaa ja aurinko paistaa. Niin niistä relatipoistakin voi tulla ilmavaivoja, kun nekin on öljypohjaisia, et vois koittaa olla antamatta parina kolmena päivänä ja kattoo onko muutosta ja sit niitä d-tippojakin voi vaihtaa, mikä merkki teillä on käytös? :p
Meil on DeVitol tipat kun Jekovitit ei käynyt..aika hassuu et on noin päin ku eks Jekovitit oo vatsaystävällisempiä..vai oonko kuullu väärin?Tultiin just perhekerhosta tai käytiin vaan ovella kun niil oli joku valokuvaus,ei olla ennen käyty ja nyt sit ku sain raahaattua itteni sinne ni sit sitä ei oo.. :'( just mun tuuria.No laitampa takkaan tulet ja keitän kaakaota ku on niin pirun kylmä ;) ...imurointi saa odottaa :whistle:
 
:) Joo on hassuu! devitolit on sellasia et ne saa aikaan pahojakin ilmavaivoja... Mut toisilleille ne passaa. Ootko antanu täyttä annostusta? Siinä on et voi antaa vähemmänkin jos tuntuu et ei kestä koko annosta. Meillä käytetään sen nimistä kun DEE-tipat, ne on myös vesiliukoisia ja ne on passannu tosi hyvin. Mut kokeile sitä vyöhyketerapiaa! Sori jos jankkaan, mut mä uskon siihen. =)
 
:\| Tervehdys kaikille! Niin siinä sit kävi et taas tuli lunssa muksuille takasin!Oottako muut pysyneet terveinä? Kuinka teillä nukutaan päikkäreitä? Meillä ei likka nuku ollenkaan, mut poika nukkuu ainakin kolmet noin puolen tunnin päikkärit. :)
 
Meillä ollaan oltu tosi terveitä.Esikoinen ei nuku päikkäreitä.Kuopus viellä nukkuu päikkäreitä välillä.Illalla kun pitäis mennä nukkumaan tyttöjen niin nukuttaminen on välillä semmoista showta että huh huh.
 
=) No hei kaikki. Meillä kans toi yötä varten nukuttaminen on joskus tosi raastavaa! Jos likka nukkuu päivällä niin illasta menee heti pitkäks. Joskus kukutaan vielä kahentoista mais! Kuinkas teillä on vietetty joulua, tuli tos ajankohtaseks, kun suunniteltiin käyntiä Oulussa. On kummipoika siellä. Kuinkas monta kummilasta teillä muilla on? ;)
 
Heissan!

Täällä kanssa yksi vm.82 äippä :) Meidän perheeseen kuuluu esikko poika 05/2004 sekä meidän pikku herra 01/2006 ja kolmas vielä haaveissa :D
Asustellaan Riihimäellä.
Päivät menee kotona poikien kanssa. Touhua kyllä riittää kun molemmat on varsinaisia rämäpäitä.
Ihana talvinen ilma täällä. Markkinoilla käytiin esikon kanssa, kun nuorempi herra kuumeessa niin jäi isin kanssa kotiin... Niin ja onhan mulla toi mieskin :heart: Sekä kolme karvajalkasta asukkia eli kisua 2tytteliä ja yks poika.
Mukava kun näin monta samanikästä löytyy.. =)
 
=) Heps! Tosi kiva et teitä on näinkin paljon. meillä neiti sai just eilen toisen kuurin korvatulehdukseen, kun ei ekalla kuurilla menny ohi. Poikakin rohajaa jo pian neljättä viikkoa... Silti ei missään mitään vikaa... :headwall: Alkaa olla jo itelläkin joka paikka täynnä räkää vaik nuhaa ei ookkaan, mut noin kuvainnollisesti.!!!!! Mitä aiotta ostaa isille isänpäivä lahjaksi? Please vastatkaa... =)
 
tehdään tyynynliinat isille ja vaarille..painetaan jalan ja käden jäjet,sit tehdään isille hyvää ruokaa pekonilla ja vuohenjuustolle täytettyjä broilerinrintafile pihvejä ja hasselbackan perunoita :D että silleen meillä...tosin isi joutuu kyllä avustamaan neitiä kaitsemalla ;)
 

Yhteistyössä