Huutisonkhelmia...hjälp!

Mulla on tosi pönttöjä onkelmia nyt, mutta mä en ole kovin aktiivinen huutiskäyttäjä niin aattelin kysellä kokeneemmilta vinkkejä. :)

Eli, mun pitäis myydä pojan pieneks jääneet vaatteet pois jotta voin ostaa hänelle uusia. Oon ennen myynyt ihan kirppiksellä vaatteita, mutta nyt tuntuu etten jaksa nähdä sitä vaivaa kun joulun alla on paljon muutakin tekemistä. Kyseessä on armoton kasa 80-86cm vaatteita, pääasiassa sisä-, mutta myös muutama ulkovaatekin. Ei kauheasti merkkivaatteita, muutama Kameleont designin vaate ja pari random maxomorraa, metsolaa jne., mutta pääasiassa Lindexin, Kappahlin ja hennesin vaatteita, suurin osa uusretrotyylisiä, mutta myös ihan perusvaatetta seassa. Mutta ongelma on siis että noita vaatteita on oikeasti PALJON. Aamupäivällä kuvasin osan, siinä oli about 50 vaatetta, ja pyykkikorissa on vielä varmaan muutamankymmentä lisää. 90% vaatteista on hyvässä kunnossa ja tahrattomia, muutamassa on joku minimini-tahra ja kaikki ovat ehjiä.

Eli pitäiskö mun nyt laittaa noi kaikki yhteen kasaan? Vai pitäiskö tehdä kaks eri pakettia 80cm ja 86cm vaatteet erikseen? Entäs kun tuossa on kesävaatteitakin (shortseja & t-paitoja) mukana? Teenk niistäkin vielä erikseen paketin? Entäs ne ulkovaatteet? Ois toppahaalari, kaks välikausihaalaria, kaks välikausitakkia ja yks talvitakki, kaikki samaa kokoa. Laitanko ne erilliseksi paketiksi vai koitanko myydä yksitellen? Helpointa mun kannalta ois vaan läjäyttää noi ihan kaikki samaan pakettiin, mutta ostaako kukaan vajaa sataa vaatetta kerralla lapselleen? :D

Eli pliis, kertokaa mulle mitä mä teen noiden kanssa? Mikä ois teidän mielestä järkevintä. Mites se näyteikkunaan laittaminen, veiläkö se on kannattavaa? :) Kiitos etukäteen kaikille vaivautuneille. :)
 
mielipiteitä
Ensinnäkin kesävaatteet ehdottomasti erikseen. Sitten laittaisin myöskin omat pakettinsa 80 ja 86. Ja se on oikeestaan makuasia laitatko ulkovaatteet mukaan vai erikseen, säästäähän siinä postikuluja, jos sattuvat mieleisiä olemaan. Ne Kameleontit ja Metsolat voi laittaa yksittäisinä kohteina, jos haluat niistä paremmat rahat, mutta toisaalta voihan ne kasvattaa myös paketin arvoa, mene ja tiedä. Niin ja niistä ulkovaatteista kyllä laittaisin vk-kamat ja toppavaatteet eri paketteihin.
 
erikseen
Eri paketteihin talvi- ja kesävaatteet. Samoin erikseen 80 ja 86 senttiset. Ulkovaatteet ominaan. Ja tosiaan noi merkki vaatteet myy yksinäänkin, että se on maku asia. Ne jotka haluaa noita merkkivaatteita ei niitä kuitenkaan välttämättä paketissa osta kun eivät sitten välttämättä halua niitä "tavis" vaatteita.

Oon huomannu ettei paketit oikein liiku jos siellä on vähän sitä sun tätä mukana.
 
No mä en näistä niin jättivoittoa tavoittele että sen takia jaksaisin nuo ns. merkkivaatteet laittaa erillisiksi kohteiksi. Tavoitteena on saada sen verran rahaa noista että voin samalla summalla ostaa pojalle uudet vaatteet isompaa kokoa. Mulla ei oo tän järjestelyn takia mennyt vieläkään yhtään lisää rahaa pojan vaatteisiin sen jälkeen kun ostimme hänelle ihka ensimmäiset vaatteet, eli myydään aina edellisen koon vaatteet pois ja ostetaan samalla rahalla kirppikseltä lisää sopivia. :)

Mä taidan tehdä niin että laitan koot 80cm ja 86cm eri paketteihin ja sitte nuo ulkovaatteet myyn erikseen. Kyllähän t-paitoja kuitenkin voi käyttää talvellakin pitkähihaisen alla, ja shortseja tuossa läjässä tais olla peräti ko,met, eli en mee konkurssiin vaikka jättäisin ne kokonaan myymättä. :D
 
[QUOTE="Selina";25072933]Minä ostaisin juuri nyt 80cm niin ison kasan kun kerralla saa. Eniten ärsyttää miljoonat postikulut eri myyjiltä.[/QUOTE]

Näin mäkin aattelin, ja mieluiten just itse ostaisin koko läjän kerralla. Tässäkin on kuitenkin kyseessä hyvin saman tyylisiä vaatteita kasa, eli menis varmaan kerrallakin samalle lapselle. :)
 
Jos tuntuu että vaatetta on liikaa yhden käyttäjän tarpeisiin niin jaa toki paketteihin. Ihmiset kuitenkin saa/ostaa sitä vaatetta jo muutenkin.

Nyt on vähän huono aika ulkovaatteiden myyntiin joten laita ne erikseen, topat on varmaan kaikilla jo ostettuna ja vk vaatteiden kausi alkaa olla ohi. Saat ne silti varmasti johonkin hintaan myytyä, mutta paketissa ne saattaa haitata myyntiä, mene ja tiedä .. Mutta toimi nopeasti niiden sisävaatteiden kanssa, jouluna ja sen jälkeisessä alessa vaatetta tulee muualtakin niin käytettyjen myynti hiljenee.
 

Yhteistyössä