Huvittaa kun huomasin yhden fb-kaverin liittyneen näihin "Rikostaustan omaavat ulkomaalaiset heti pois suomesta!"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Edelleenkin, tietämättömiä minkä ASIAN suhteen, kotimaasi, vai ?Sä et voi olla tosissas ja väittää aivopesustakaan mitään ennenkuin tiedämme millä suomalaiset on aivopesty??
Mrs Shillelagh on palstan provo-persoonia ;) Älä ota vakavasti.
Joo, se on totta että esim. Porvoo ja Provo menee välillä säännöllisesti sekaisin ja sekoitetaan vaikka toinen ei kinä tee mitään siihen viittaavaa :D
Puhumattakaan pervosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Väitäksää oikeesti olevas jostain niin vaikeasta maasta, että suomalaiseen kaaliin ei mene mistä olet kotoisin ? kaikkea sitä..
Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan.
Jos suomalaiset sekottaa näitä maita keskenään - mitä maita sitten lienevätkin- niin ehkä voisit asiasta kertomalla selventää sitä? Itse ainakin olen oppinut yhtä sun toista ulkomaalaistaustaisten kavereiden kotimaista heidän kertomiensa perusteella. Jos taas he heti alkuun olisivat ottaneet asenteen "sinä ymmärrät kuitenkin nämä väärin enkä siksi halua puhua sinulle mitään, parempi että pysyn kaukana sinunlaisistasi!" niin eivät he sillä ainakaan olisi asioitansa edistäneet.

Mutta juu, eihän sinun ole pakko suinkaan kertoa msitä olet lähtöisin. Mutta oikeasti, jos sinulla on noin paha olla suomessa niin mikä estää sinua perheinesi muuttamasta ulkomaille? En tarkoita lähtömaahasi, vaan jonnekin muualle jossa siasit sitten aloittaa alusta ilman turhaa katkeruutta.
Ei ole selitykset auttaneet, ei saa ihmisten syvään juurtuneita käsityksiä muuttumaan. Sä olet siis sitä mieltä, että mun pitäisi lähteä? Minne? Ruotsiin, Norjaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja polttaako?:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Väitäksää oikeesti olevas jostain niin vaikeasta maasta, että suomalaiseen kaaliin ei mene mistä olet kotoisin ? kaikkea sitä..
Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan.
In modern usage, the shillelagh is recognised (particularly in an Irish-American context) as a symbol of Irishness
Mä arvasin, että joku arvelee tuollaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Väitäksää oikeesti olevas jostain niin vaikeasta maasta, että suomalaiseen kaaliin ei mene mistä olet kotoisin ? kaikkea sitä..
Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan.
Miksi kirjoitat tuollaista, muttet kuitenkaan voi kertoa mistä maasta on kyse? Saat yksinoikeuden päättää, että JOIKAINEN suomalainen sekoittaa nämä maat keskenään, kun jätät kertomatta mikä maa on kyseessä.
Ei jokainen sekoita, mutta häiritsevän moni. Eikä se ole vain mun päätettävissä, vaan ihan kokemusperäistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei ole selitykset auttaneet, ei saa ihmisten syvään juurtuneita käsityksiä muuttumaan. Sä olet siis sitä mieltä, että mun pitäisi lähteä? Minne? Ruotsiin, Norjaan?
Ruotsi kävivi, sinne otetaan ketä vain. Jopa suomalaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
eiköhän Mrs Shillelagh tässä nyt tarkottanu sitä kieltä mitä hänen ensimmäisessä kotimaassaan puhutaan. eli ei osaa sitä kieltä jotenka miksi hänen sinne pitäis ees muuttaa?
Koska Suomi kuuluu suomalaisille!
Miksi mut sitten ylipäätään tänne tuotiin? Kantakaa vastuunne, mä olin silloin pieni lapsi. Teidän maahanmuuttopolitiikka, ja minun huoltajani. (Ai niin, ja vielä teidän ulkomaalaista naista tarvitsevat miehenne.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja monsian:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.
Onko sut ehkä adoptoitu? Meikäläiset saa paljon kakkaa niskaan :/
Mua ei ole adoptoitu, vaan mut on tuotu lapsena tänne äitini mennessä naimisiin suomalaisen kanssa. Jouduin jättämään jälkeeni läheisiä ihmisiä. En halunnut muuttaa kauas heistä.
ja olekko sie nyt sitte äitilles katkera siittä ku siut "tuotiin" suomeen (ilmeisesti vastoin tahtoa)? mutta sitten et kuiten halua synnyinmaahasi takasin vaikka et halunnu muuttaa sinne jääneistä läheisistä ihmisistä kauas?

mie vaan kysyin mielenkiinnosta siun syntymämaata kun ei tällä palstalla kovin usein törmää ihmisiin jotka on syntyneet jossain muualla ku suomessa tai ruottissa. kiinnosti vaihtaa ajatuksia ihan hyvässä hengessä ihan noin muutenkin mutta aika reippaasti olet heti nyrkit pystyssä.

mie olen pahoillani siittä että sie olet niin vihanen ja katkera äitilles että purat sen meihin kaikkiin muihinki. kaikilla ei ole hidden agendaa ja monet on uteliaita ihan positiivisessa mielessä.

muistan ku erässä talossa asuessani ala-aulan nimitaululle ilmesty ihan omituinen sukunimi, ei mitään hajuakaan mistä kyseinen nimi ois voinu olla peräsin. kiinnosti niin kovasti että mikä on sen nimen tarina että kysäsin sen omistajalta. hällä oli tosi mielenkiintonen ja kiehtova tarina takanaan. hän koki oman synnyinmaansa vahvasti omaksi identiteetikseen vaikka oliki suomessa jo useita kymmeniä vuosia asunu (tosin hän oli tullu tänne ns. pakolaisstatuksen omaavana, muttei näistä perinteisistä maista). hänen kanssaan kävin erittäin mielenkiintosia keskusteluja ja paljon tuli uutta ja ihan täysin ennenkuulematonta tietoa kotimaastaan (maasta joka on itsellinen mutta kuuluu toiseen valtioon).

mie olen sitä mieltä että hänenkaltaisten tarinat tulis kertoa julkisuuteen usiammin. siitäki maasta kulukee vaikka minkälaisia tarinoita, jotkut tottakin mutteivät suinkaan kaikki.



 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Sen enempää ottamatta kantaa fb-asiaan, kysymys ap:lle:

Miksi ihmeessä siitä omasta kotimaastaan täytyy tehdä niin suurta numeroa? Mitä ihmeen väliä sillä on, että sekoitetaanko maat toisiinsa vai ei, eikö se ole ihan jokaisen kohdalla hänen omasta älystään/tyhmyydestään kiinni että sekoittaako vai ei, omapa on häpeänsä, miksi otat siitä paineita? Lähinnä mulle tulee nyt mieleen Iran ja Irak, kun niitä on jotkut sekoittaneet toisiinsa, mutta en näe kuitenkaan asiassa mitään niin pahaa, etteikö sitä voisi paljastaa, oli sitten kyseessä mikä maa tahansa.

On täällä kyllä muitakin maahanmuuttajataustaisia, ketkä on kärsineet rasismista. Samalla tavoin täällä on varmasti monia suomalaisiakin, ketkä ovat kärsineet ihan suomalaisten koulukiusaamisista/pahoinpitelyistä jne. Ja löytyy varmaankin sellaisiakin suomalaisia, ketkä ovat kärsineet jonkun ulkomaalaisen pahoinpitelystä. Pitääkö kaikkien katkeroitua nyt toisilleen ja olla loppuelämänsä omissa oloissaan neljän seinän sisällä, kun ei haluta nähdä muita? Kuka tuosta nyt kärsii eniten? Tuskin sun kiusaajat ainakaan, vaan ihan varmasti itse eniten kärsit, jos katkerana kotoa käsin netissä kirjoittelet siitä, kuinka suomalaiset on niin tyhmiä, ettei ees maita osaa erottaa toisistaan. :/

Ei millään pahalla, mutta olet kyllä osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä sitä kinaa ja riitaa suomalaisten ja maahanmuuttajien keskellä. Etkä tasan tarkkaan tällä asialla yhtään paranna maahanmuuttajien asemaa Suomessa.

Ja en ole suomalainen. Olen venäläinen enkä koe tarvetta salata sitä, vaan olen ylpeä taustastani. Minäkin olen joutunut elämäni aikana törmäämään rasismiin ja ennakkoluuloihin, pääasiassa peruskoulussa (lapset osaavat olla erittäin julmia toisilleen), mutta olen onnellinen, että se ei saanut minua katkeroitumaan muille ihmisille. Aikuisille kun enemmän merkitsee se, mitä ihminen on, eikä se, mistä hän on kotoisin.
:flower: Juuri jotain tällaista meinasin itsekin.
Niinkö? Mutta et siltikään vastannut mun kysymykseen. Miten voit sanoa ihmisille, että "en mä viitsi teille sanoa maata, mistä oon kotoisin, kun ei se kuitenkaan mee teidän kaaliinne?". Tätähän mä tarkoitinkin, kun sanoin, että olet osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä tätä vihaa. On mullakin menneisyydessä paljon ihmisiä, ketkä ovat tehneet mulle lapsena pahaa, mutta en mä silti mee yleistämään, että "no ku ne ei silloin ymmärtäneet, niin ette ymmärrä tekään", vaan _aina_ kansalaisuudesta, taustasta, ukonäöstä jne huolimatta jokaisen uuden ihmisen kanssa aloitetaan kaikki alusta. Ei oleteta, että "toi on tuollainen, kun se on suomalaisnen", vaan jokainen uusi ihminen on aina uusi ihminen riippumatta muista ryhmään (esim. suomalaisuus) kuuluvista ihmisistä, kenen kanssa oot joutunut olemaan tekemisissä ennen häntä. Ei ihme, että ennakkoluulot kasvaa, jos ihmisiä lokeroidaan. Ja siihen ovat syyllisiä niin suomalaiset, jotka vihaavaat ulkomaalaisia, kuin myös ulkomaalaiset, ketkä ovat katkeroituneet rasismin takia koko Suomen kansalle...
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Takaisin mistä olet tullut, väkivalta kuuluu vain suomalaisille!
Mitä se hyödyttäisi? Väkivaltaa sielläkin, enkä osaa kieltä.
Ei väliä meille, ratkaiskaa ongelmat maassanne ja antakaa meidän elää tavallamme.
miks kirjoittajan pitäis poistua ku hänet pahoinpiteli suomalaiset suomessa?
Suomessa on sellainen käytäntö, että kiusattu vaihtaa koulua, ei kiusaajat. Koska se on helpointa niin, kaikkien ollessa yhtä vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Takaisin mistä olet tullut, väkivalta kuuluu vain suomalaisille!
Mitä se hyödyttäisi? Väkivaltaa sielläkin, enkä osaa kieltä.
Ei väliä meille, ratkaiskaa ongelmat maassanne ja antakaa meidän elää tavallamme.
miks kirjoittajan pitäis poistua ku hänet pahoinpiteli suomalaiset suomessa?
Timbuktuun tai mistä hänen sukunsa onkaan kotoisin. Ei suomalaiset turhan takia suutu, Mrs on saattanut katsoa suomalaisia pahasti tai pukeutua väärin.
Ihan normaalisti olen pukeutunut. Tosin en vielä niin trendikkäästi, kuin ikäiseni. Heräsin siihen vasta myöhemmin. Mutta ehkä mun villapaita ja verkkarit sitten ärsytti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
eli loppujen lopuksi sie olet ihan suomalainen mutta kuhan vaan vittuuttas veätät meitä, niinkö?

no, toivottavasti sait ees hyvät naurut tästä. elä ihmettele sitten jos sinnuun suhtaudutaan negatiivisesti ku siulta jottain kysyy.

mie olen kyllä miltei 110%:n varma että jos kertosit maan niin en tosiaankaan suhtautuis niinku enemmistö. mutta ihan miten vaan, kannattee tosiaan polttaa ne sillat sitten ihan kokonaan kun niitä rupiaa tuleen tuikkaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Takaisin mistä olet tullut, väkivalta kuuluu vain suomalaisille!
Mitä se hyödyttäisi? Väkivaltaa sielläkin, enkä osaa kieltä.
Ei väliä meille, ratkaiskaa ongelmat maassanne ja antakaa meidän elää tavallamme.
miks kirjoittajan pitäis poistua ku hänet pahoinpiteli suomalaiset suomessa?
Suomessa on sellainen käytäntö, että kiusattu vaihtaa koulua, ei kiusaajat. Koska se on helpointa niin, kaikkien ollessa yhtä vastaan.
valitettavasti näin on. koettu on ihan omakohtasesti.

 
kyssäri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
ja ku suomalainen raiskaa suomalaisen, niin se on naisen syy kun se on saattanut katsoa väärin tai pukeutua väärin? ei suomessa ole iha omia nirppanokkia jotka katsoo tosia nenän vartta pitkin? ja se oikeuttaa pahoinpitelemään?
Ei jos se on suomalainen. Ulkomaalainen on aina syyllinen, oli hän raiskaaja tai raiskattu. Joskus nuo ulkomaalaiset yrittävät jopa potkia liikkeessä olevan auton puskureita hajalle :(
oi ku ihania nää porvoolaiset :D älykkyysosamäärä nolla ja silti pitää yrittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Syyttää itseäni mistä?
Kärkkäistä vastakommenteista. Sillä metsä vastaa sulle nyt just niinkuin sä sinne huusit. Nyynä (kö se oli?) kysyi ihan ystävällisesti ja sä vastaat tosi tympeästi väheksyen samalla oikeastaan kaikkia suomalaisia heidän maantiedon osaamisestaan...
No en kai mä nyt ketään muuta syytä omista teoistani? Itse olen vastuussa omista valinnoistani. Kerroin vaan, mistä tämä suhtautumiseni johtuu. Ja ne taas eivät ole mun valintojani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei ole selitykset auttaneet, ei saa ihmisten syvään juurtuneita käsityksiä muuttumaan. Sä olet siis sitä mieltä, että mun pitäisi lähteä? Minne? Ruotsiin, Norjaan?
Ruotsi kävivi, sinne otetaan ketä vain. Jopa suomalaisia.
Ollaan me mun miehen kanssa Ruotsiin muuttamisesta puhuttukin. Mä olisin kuitenkin sielläkin muukalainen. Ei olla vielä päätetty... Parasta olisi, kun kaikki pysyisivät omassa kotimaassaan, ja yrittäisivät ratkoa ongelmat siellä.
 
wr
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Minkä takia ylipäätään asut Suomessa jos asenne meitä kohtaan tollanen, painu oikeesti takas sinne missä on parempi olla, ja vertaisiasi ihmisiä.

En ole rasisti, mutta jos pitää tulla tänne puhumaan paskaa suomalaisista, niin voit ostaa lipun synnyinmaillesi.
 
eipä
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mä en ole vastuussa muiden ihmisten tekemisistä. Ja mä annankin teidän elää tavallanne, pysyttelemällä kotona.
Viet suomalaisilta asunnon ja sähköä, muuta vain takaisin sinne afrikkaan.
Miksi mun pitäisi lähteä yhtään mihinkään, kun mut on tänne tuotu kasvamaan? Vieraaseen maahan vielä, jossa en osaa kunnolla kieltä.
Ei oo vissiin toi kasvu onnistunu...Vai millon tulit,viikko sitten? Jos ei asenne muutu, ni painu helvettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Syyttää itseäni mistä?
Kärkkäistä vastakommenteista. Sillä metsä vastaa sulle nyt just niinkuin sä sinne huusit. Nyynä (kö se oli?) kysyi ihan ystävällisesti ja sä vastaat tosi tympeästi väheksyen samalla oikeastaan kaikkia suomalaisia heidän maantiedon osaamisestaan...
No en kai mä nyt ketään muuta syytä omista teoistani? Itse olen vastuussa omista valinnoistani. Kerroin vaan, mistä tämä suhtautumiseni johtuu. Ja ne taas eivät ole mun valintojani.
mutta et sie voi sitä vastuuta sysätä kaikkien muitten niskoille enää. jos sie olet törmänny ihmisiin jotka ei tajua kahen maan eroa niin ei se sitä tarkota että jokaikinen on niin idiootti ettei ymmärrä. ja joku vois oikiasti haluta vaikka lisätietoakin aiheesta.

mie haen tässä nyt juuri sitä takaa. vaikka kyllä mie toisaalta ymmärrän mitä sie tarkotat, ei walesilainen tykkää että sitä kututaan englantilaiseksi, tai jos baskia kututaan espanjalaiseksi. vahvasti omaan kulttuuriin sidoksissa olevaa itsetuntoa ei niin vain voi pois kitkeä vaikka kuinka yritettäis se pois hakata.

ole ylypiä siitä kotimaastas ja kerro siitä. mitä suuremmalle joukolle kerrot, sen parempi. eikö ois mukavampi oikasta niitä väärinkäsityksiä? pistää kerranki suurelle joukolle jauhot suuhun? ai, mie tykkäisin kyllä semmosta erittäin paljon :)

 
Hus
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.

Pysyisit sitten sen verran kaukana, että pysyisit poissa myös täältä. Hus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei ole selitykset auttaneet, ei saa ihmisten syvään juurtuneita käsityksiä muuttumaan. Sä olet siis sitä mieltä, että mun pitäisi lähteä? Minne? Ruotsiin, Norjaan?
Ruotsi kävivi, sinne otetaan ketä vain. Jopa suomalaisia.
Ollaan me mun miehen kanssa Ruotsiin muuttamisesta puhuttukin. Mä olisin kuitenkin sielläkin muukalainen. Ei olla vielä päätetty... Parasta olisi, kun kaikki pysyisivät omassa kotimaassaan, ja yrittäisivät ratkoa ongelmat siellä.
ruottissa kaikki on muukalaisia :D

 

Yhteistyössä