Hyvinkääläiset! Millainen paikka asua? Etenkin alakouluikäisten lasten vanhemmat!

  • Viestiketjun aloittaja "Mää"
  • Ensimmäinen viesti
"Mää"
Mietitään Hyvinkäälle muuttoa ja pelottaa tietty kaikki uuteen kaupunkiin liittyvä kun on kouluikäisiä lapsia jotka jättävät kaverit taakseen... Saako kavereita, onko turvallinen paikka asua. Millaisia kouluja, opettajia... Kertokaa! Kiitos
 
"vierailija"
Mulla pk-ikäinen, joten en kouluista osaa sanoa. Hyvä ja rauhallinen, sopivankokoinen kaupunki. En poiskaan haluaisi muuttaa enää. Olen siis syntynyt ja kasvanut täällä, aikuisena käynyt muualla asumassa, mutta takaisin piti päästä. Ei oikein mitään negatiivista sanottavaa ole.
 
"mie"
Millainen Aseman koulu on "Pikan" Oletan että jos muutetaan tulisi lapseni tähän kouluun. Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?
Muunlaisia kokemuksia?
Mitä lapset, nuoret puuhailevat Hyvinkäällä? Onko paljon tapahtumia?
 
"vierailija"
[QUOTE="tsadaa";25660161]Hyvinkäässä on se huono puoli, ettei siellä ole vesistöä lähellä... Jotenkin karu kaupunki :/[/QUOTE]
On suht lähellä Rajamäellä Sääksjärvi, jossa hyvä uimaranta. Hyvinkäältä ehkä 5km päässä Usminjärvi, jossa hyvä uimaranta. Hieno Sveitsin ulkouimala kesällä, maauimala keskustan lähellä. Ihan riittävästi vettä ainakin meille.
 
Asutaan ihan "keskustassa" hyvinkäällä ja poitsu 4luokalla.
Kavereita on ja menevät bussilla kylänkin "läpi" toistensa luokse.
Koulusta saa kavereita ja harrastusmahdollisuuksia on ja tätä myöten lisää kavereita toki.

Meillä esim 10vuotiaasta liikkunut linja-autolla itse harrastuksiin jos ei olla ehditty viemään (ollaan oltu töissä) ja myös kavereilleen kulkevat julkisilla, jos eivät asu pyöräilymatkan päässä.

Ja mitä tuohon vesistö-asiaan, ei varmaan ala-koululaista pitäis luonnonvesiin ilman valvontaa päästääkään.
Sääksi on lähellä ja samoin herusten ranta, jossa hyvä uida jos luonnon vettä kaipaa. Uimala myös hyvä ja suosittu paikka :)
 
"Pikan"
Myös mustassamännistössä oleva maauimala on huippu!

Mulla on jo isot lapset, kuopuskin aseman koulussa 3:lla, ja siis 9 vuotta ollaan jo asiakkaita oltu. Ja hyvin tyytyväisiä sellaisia. Tarkempia kysymyksiä?
 
määä
[QUOTE="Pikan";25662319]Myös mustassamännistössä oleva maauimala on huippu!

Mulla on jo isot lapset, kuopuskin aseman koulussa 3:lla, ja siis 9 vuotta ollaan jo asiakkaita oltu. Ja hyvin tyytyväisiä sellaisia. Tarkempia kysymyksiä?[/QUOTE]

Aseman koulusta mielenkiinnolla kaikkea voi kertoa :) Esim. onko koulukiusaamista? Millainen henki? Kaikkea?
 
Hyvinkääläinen
[QUOTE="Mää";25671853]Miten hyvinkäällä toimii palvelut? Onko rauhatonta esim. iltaisin tai vkl?[/QUOTE]

Riippuu mihin päin olette muuttamassa.
Paavola on Hyvinkään Monaco :D
Monta eri kansalaisuutta eikä kukaan maksa veroja.
Siellä on rauhatonta.
 
"miu"
Uimala jotenkin ankea kun ei ole järven rannalla, mutta menettelee tietty paremman puutteessa... Keskusta kans vähän ankea... yhden tien varrella niitä kauppoja jonossa...
 
"miii"
[QUOTE="miu";25715721]Uimala jotenkin ankea kun ei ole järven rannalla, mutta menettelee tietty paremman puutteessa... Keskusta kans vähän ankea... yhden tien varrella niitä kauppoja jonossa...[/QUOTE]

Mutta hei, kohtahan meillä on se KAUPPAKESKUS!! ;D
 
laitoin tänään huomiolle
[QUOTE="miii";25715747]Mutta hei, kohtahan meillä on se KAUPPAKESKUS!! ;D[/QUOTE]

joo ja kaikki kaupat siellä ja loppu hyvinkää täynmä tyhjiä liikehuoneistoja
 

Yhteistyössä