Ihanaa KAS nostaa TAAS vuokraa ja vesimaksuja.

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Professional Griefer
Ja ne tulee nousemaan joka vuos tästäkin eteenpäin sen 15-15cnt/m2..

Kyllä välillä tulee kelattua, millonkohan Suomeen ilmestyy ensimmäiset hökkelikylät.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27396586:
En usko. Olen oppinut palstalta, että nämä kunnalliset vuokra-asuntofirmat eivät ole samanlaisia riistäjiä kuin yksityiset asuntosijoittajat, vaan kunnalliset pitävät vuokrat matalina. Muistaakseni ne ovat samaa luokkaa kuin vastikkeet samantasoisissa omistusasunnoissa... Muistankohan minä nyt oikein... Hmm...
Rovaniemellä on niin päin etä KAUPUNGIN asunnot ovat kallimpia kuin yksityisten. totta se vaan on.
 
"vieras"
ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.

olisko nyt se jääkaappi hajonnut...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27396525:
Ja pointtisi oli mikä? Että kannattaa maksaa ikivuokraa, koska sähkö ja vesi kallistuvat myös omistusasujilla, ööh...
ööh, ei varsinaista pointtia, kunhan totesin...

ollapa sellaisiakin elämäntilanteita, että IKIvuokralla asuminen on järkevää...
 
"vieras"
Eiköhän ne nouse ihan joka paikassa ja jokaisella vuokranantajalla.

t: 6 vuotta ja 400eurosta - 650euroon.

Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu, näin s evain menee.

Kiitoksia nykypäättäjien suuntaan.

Eikä ole ainoita asioita mitkä kallistuu päivä päivältä, KAIKKI tuntuu kallistuvan kovaa vauhtia. tulot sensijaan pysyvät aikalailla samoina.
 
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";27396646]Eiköhän ne nouse ihan joka paikassa ja jokaisella vuokranantajalla.

t: 6 vuotta ja 400eurosta - 650euroon.

Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu, näin s evain menee.

Kiitoksia nykypäättäjien suuntaan.

Eikä ole ainoita asioita mitkä kallistuu päivä päivältä, KAIKKI tuntuu kallistuvan kovaa vauhtia. tulot sensijaan pysyvät aikalailla samoina.[/QUOTE]

Niin kauan kun kiinteistöveroa ja pääomaveroa nostetaan, nostetaan myös vuokria. Että vähän tulee takas päin pläsiä nämä "vitun rikkaat, pääomavero yhdeksäänkymmeneenprosenttiin ja köyhille rahaa!!" -jutut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27396586:
En usko. Olen oppinut palstalta, että nämä kunnalliset vuokra-asuntofirmat eivät ole samanlaisia riistäjiä kuin yksityiset asuntosijoittajat, vaan kunnalliset pitävät vuokrat matalina. Muistaakseni ne ovat samaa luokkaa kuin vastikkeet samantasoisissa omistusasunnoissa... Muistankohan minä nyt oikein... Hmm...
Täällä on kunnalla kallimmat vuokrat ku yksityysillä.
 
[QUOTE="vieras";27396661]Ja mistä lähtien? Me ollaan asuttu vuokralla miehen kanssa jo 10 vuotta opiskellen ja töitä tehden, eikä vieläkään ole vakkarityötä kummallakaan. Ja aina ollut yksityinen vuokranantaja.[/QUOTE]
Minä oon asunut kolmessa yksityisen omistamassa asunnossa vuokralla, ilman vakkarityötä tai jopa ilman työtä.

Muttamutta; en Rovaniemellä. Se on oma paikkansa, jossa vallitsee omat sääntönsä, sen olen tällä palstalla oppinut. Vissiin autonominen, vähän kuten Ahvenanmaa.
 
Minä oon asunut kolmessa yksityisen omistamassa asunnossa vuokralla, ilman vakkarityötä tai jopa ilman työtä.

Muttamutta; en Rovaniemellä. Se on oma paikkansa, jossa vallitsee omat sääntönsä, sen olen tällä palstalla oppinut. Vissiin autonominen, vähän kuten Ahvenanmaa.
Rovaniemen Kelas ja sossus on aivan omat lait.
 
  • Tykkää
Reactions: mamatsu
"vieras"
Minä oon asunut kolmessa yksityisen omistamassa asunnossa vuokralla, ilman vakkarityötä tai jopa ilman työtä.

Muttamutta; en Rovaniemellä. Se on oma paikkansa, jossa vallitsee omat sääntönsä, sen olen tällä palstalla oppinut. Vissiin autonominen, vähän kuten Ahvenanmaa.
:D

Niin, eikä muuten tässä nykyisessä tilavassa asunnossamme ole vuokraa korotettu kuin kerran, ja vesimaksuja kerran. Sekin melko mitätön määrä. Ja asuttu ollaan tässä kuudetta vuotta..
Kaikki vuokralla asuvat kaverit taas kertovat että kaupungin/vvo:n ym. asunnoissa vuokra nousee vuosittain.
 
"vieras"
siihen nähde miten paljon sua itseesi harmittaa, jos/kun porukka sulle täällä vittuilee, harrastat ite ihan samaa rolloa kohtaan.
no eiköhän nuo kyseisen ap:n pimeät luulot mitä vielä kertoo totuuksina vähän ansaitse palautetta. vähän eri asia olis jos ap edes joskus myöntäisi olevansa väärässä. mutta kuten anatolia sanoi, ilmeisesti Rovaniemellä kaikki on todellakin toisin kun muualla Suomessa. :D
 
Kyllä me ollaan asuttu yksityisellä kolmessa eri asunnossa, kahdessa eri kaupungissa. Molemmat opiskellen, sekä niin että minä olin työttömänä.

Nyt asutaan Mikalon kämpässä (Mikkelin kaupungin asuntoja), 76neliöö ja 690e/kk sisältää veden. Sähkö joku 50e/3kk.
Samaisella firmalla asuin kaksiossa, 58neliöö ja 580€/kk joku vuosi sitten.
Että eiköhän se alue vaikuta aika paljon, ja se että onko valmis tinkimään vaikka saunasta.

Samallahan se tt-tuki nousee, kun vuokrakin. TT-tuellahan ja asumistuella vuokran kuitenkin maksatte, ni eihän se vuokran nousu vaikuta mihinkään. Vuokrakatto sossulla tai kelalla ei tule vastaan, jos asuu kaupungin kämpässä joka ei ole kohtuuttoman suuri tai ihan uusi. Ihan samahan se on vuokran nousun kanssa.

Voittoa tavoittelemattomiahan nuo kaupungin kämpät on. Maksetaan vaan todellisista kuluista. (Yhtiön velat, korjauskustannus, justiinsa ne "ei tartte hoitaa ite mitään"-puhelut huoltomiehelle, lumien auraus jnejnejne. Helppoa on asua vuokralla, rahalla maksaa ne mitä oman omistajat tekee työllä.)
 

Yhteistyössä