Inseminaatio 2015

INSSILÄISET 2015

Perjantai 20.3.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysYritetty lähtien - Syy
Am802.02/15-lzselitm.
Mangalitza1.03/1510.3.cselitm.
Suvipilvi3.20.3.17.3mp+o+l9/12 - selitm.
Possunen3.03/1517.3.lz+puselitm.
Inspis4.03/15-fselitm.
Vihdoinhoitoon2.03/15-c+pr-
Neeeuska2.03/15-lz-
Intopiukka2.03/15-lz9/2013 - mfo
tiainen2.03/15--2014 - selitm.
Pupuska812.04/15-m+lz+prpco + siittiöt
Roope821.--t+g+okierto + siittiöt
Haaveilija864.---siittiöt
Nennalii2.--g+oselitm.

Rulla85? HilleviHiiri83?

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysYritetty lähtien - Syy
Hipsunpöpsy1.6.3.-m+lz+pr11/2011 - kierto+kilppari+ylipaino
Hulda841.11.3.26.3.c10/2011 - selitm.
Lara_3.11.3.-lz+mp+pr2011 - selitm.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Ruu841.6.1.c+pu+prselitm.
Madre-822.14.1.csiittiöt
Yaelle1.7.3.c+pu+prsiittiöt
Lisperi1.8.3.f+pr+lpco
Felis1.9.3.c+prselitm.


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Lara_ piinailuun! Meillä yritystä takana noin 3 ja puol vuotta, kummastakaan ei oo myöskään löydetty mitään vikaa. Inssissä lääkäri kehui miehen siittiöitä hyvin liikkuviksi ja mulla on kans ollu aina tosi säännöllinen kierto. Ihmetyttää kans, että miks ei tärppää :(

Täytyy tosiaan nauttia nyt näistä aurinkoisista päivistä ja olla murehtimatta turhia! =)
 
Nyt täytyy kyllä tulla ihmettelemään ja kysymään mielipiteitä. Tänä aamuna pregnylin pistämisestä tasan 10 vrk, mikä on se ohjeessa sanottu max. testissänäkymisaika. Ekassa inssissä pregnyliä ei näkynyt enää raskaustestissä muistaakseni enää 6-7 päivän jälkeen. Saman kokoinen annos pistettiin siis viime viikolla ke-aamupäivällä kuin sillon ekallakin kerralla. Nyt tein sitten aamulla "huvikseen" testin, ja siinä näkyy hailakan hailakka viiva?!?! Nyt on siis dpo~9, 10 vrk pistosta.

Mä en oo ikinä saanu vääriä positiivisia testeihin, mutta nyt mä oon ihan pyörällä päästäni että voiko se olla pregnyl joka vielä näkyy, vai voiko olla mahdollista että raskaus näkyis jo dpo9 testissä hailakkana viivana?? Toivoa en tahdo kenenkään mulle nyt nostattavan, tahtoisin vaan kovaa faktaa tiskiin tästä asiasta.
 
Mä oon miettinyt samaa. Mulla ei oo Pregnyl näkynyt testeissä enää 6.pistopäivän jälkeen, mutta nyt (edelliseen viestiin korjausta), näkyi edelleen 7 ja 8 päivää pistosta. Tänään en oo testannut enkä testaa, säästän maanantaihin jolloin on 11 päivää.
Mä toki painan toistakymmentä kiloa vähemmän kuin viimeksi pistäessäni joten ajattelen niin että isompana hävis nopeempaa.
Pitäis vaan malttaa oottaa testipäivään, mutta ken malttaa?
 
Viimeksi muokattu:
Nega täälläkin oli, eli Pregnyl ei ainakaan enää näy, jos nyt testiin jotain vielä ilmestyy. Mulla tänään dpo 8 ja pregnylistä 10 pv. Taidan unohtaa testit ja ..koko asian. Helppoa se ei ole kun menkkakivut on kovat ja naapurin rouva on punkemassa kolmatta lastaan päivänvaloon juuri.. :(
 
Hei naiset, saanko liittyä seuraanne?
Olemme mieheni kanssa yrittäneet esikosta 9/2013 lähtien arvatenkin huonolla menestyksellä. Neljän jatkuvasti pitenevän luomukierron jälkeen hakeuduin yksityisen gynen vastaanotolle viime vuoden alkupuolella, jossa todettiin mulla olevan mfo, eli pco:ta lievempää monirakkulaisuutta. Lääkäri oli tosi toiveikas raskautumisen suhteen, mutta yli vuosi siitäkin vierailusta jo on ja letrozoleja vedetty kesäkuusta lähtien kierron tasaamiseksi. Kolminkertainen annos kp 3-7 on toiminu mulla hyvin ja ovis tullu kp16. Nyt taitaa kyllä munikset olla enemmän jo pco-tyyppiä eikä mfo. Julkisen puolen hoitoihin päästiin tammikuussa. Aukiolotutkimus tehtiin helmikuussa ja pari viikkoa sitten eka inssi. Siinä saatiin laitettua toivottua pienempi määrä uimareita matkaan, katsotaan kuinka käy tässä uudessa kierrossa, joka alkoi tänään. Poikkeuksellisesti en oo nyt uutta kiertoa itkeny vaan osasin tähän jo valmistautua ja tiesin todennäköisyyden raskautumiselle olevan tosi pieni. Noin muuten me ollaan terve +/-30v pariskunta, normaalipainoisia (tai hoikkia), ei käytetä päihteitä ja liikutaan aktiivisesti. Lähipiirissämme vauvoja tulee maailmaan tiuhaa tahtia ja kuten arvata saattaa, lähes kaikilla tärppi käynyt ekasta tai toisesta kierrosta. Tämä kaikki satuttaa niin kovin paljon meitä molempia ja kuten varmasti meistä jokainen, olen välillä niin maassa ja uupunut tähän kaikkeen. Asiasta tietävät läheiset ovat ärsyttävän toiveikkaita ja monet kyselevät miten hoidot etenee. Suoraan sanottuna vituttaa kun jotkut jaksavat selittää, että eihän sitä tiedä vaikka ois jo tärpänny teillä. Näiden lukuisten pettymysten jälkeen sitä ei kuitenkaan jaksa suhtautua kovinkaan positiivisesti menetelmään, jolla onnistumisen TN on 10-20% ja meillä viimeksi vielä pienempi kun niitä uimareitakin oli vähemmän. Että tällaisin miettein liittyisin joukkoonne näin uuden kiertoni ensimmäisenä päivänä ah niin kovin positiivisin miettein, jos sopii. :)
 
Tervetuloa mukaan Intopiukka. Kirjoitukseesi oli todella helppo samaistua. Meillä lapsettomuuden syy on selittämätön, ja yritystä on alkaen 9/12, mutta muuten ajatuksesi kuulostavat tutulta. Mekin ollaan niin terveitä, päihteettömiä ja hoikkia, että kaikki jaksavat koko ajan kannustaa ja olla positiivisia. Ja tietysti kertoa "kannustavia" esimerkkejä tutuntutuntutuista, joilla onnistui vasta reilu vuoden yrittämisen jälkeen kaiken maailman vaivoista huolimatta, eli kyllähän meilläkin varmasti kohta tärppää, sillä meillä on kuitenki "kaikki hyvin"... Ja samalla itse sikiävät sormia napsauttamalla ja valittavat yövalvomisia...

No joo, täytyy taas kaivaa itsensä ylös synkistä ajatuksista ja keskittyä tähän hetkeen. Kävin tänään ultrassa eli nyt tiedän inssipäivän ja loput lääkkeet. Ultrassa näkyi oikealla puolella kaks noin 15 mm follia. Tänään pistän viimeisen annoksen Menopuria, huomenna illalla pistän Ovitrellen, inssi on perjantaina 20.3. ja sen jälkeen alan käyttää Lugesteronia. Pyysin nuo Luget, sillä tämä on nyt viimeinen inssikerta ja IVF:ssähän loppukierron lääkkeitä joutuu sit kuitenkin käyttämään, ni hyvä kokeilla jo nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on dpo 10 ja Pregnylistä 12 päivää. Ebaystä tilattuun puikkotestiin (samanlainen kuin apteekin oma) tuli haaleanpunainen viiva tunnin pidätyksellä pöiväpissasta. Todnäk huono testi, muuta en usko. Oon tullut niin skeptiseksi tässä vuosien aikana...
 
Hipsunpöpsy; mitäs testit tänään näyttää? Täällä negaa (huomenna virallinen testipäivä), ja vuotoakin jo näköjään aloittelee joten harakoille meni tämä kolmaskin inssi. Voipi olla että mennään ivf:ään tästä sitten eikä koiteta enää neljättä inssiä, tuntuu että nämä on niin nähty nyt ja onnistumisprosentitkin niin älyttömän pieniä että ajatukset on ainakin jo rankemmissa hoidoissa joissa prossatkin jo paremmat.

Minut saa poistaa piinailijoista ja siirryn taas taustalle.
 
Hei,

Minäkin lähden mukaan kirjoittaen. Olen lueskellut ketjua viime talvesta, koska takaraivossa on ollut ajatus inseminaation joutumisesta.
No, nyt se aika on tullut käsille.

Lyhykäisyydessään: Ollaan 30+pariskunta, lapsi yrityksessä jo yli vuoden. Kävin minua muissa naisten vaivoissa jo pidempään hoitaneella gynekologilla viime syksynä, ja purin hänelle mieltäni, kun lasta ei vuoden yrittämisen jälkeen kuulunut. Samainen lääkäri työskentelee yksityisellä lapsettomuusklinikalla ja suositteli sinne jatkotutkimuksia, jollei talvella ole lasta kuulunut.

Tutkimukset tehty eikä vikaa löytynyt. Ensimmäinen inseminaatio tehty maaliskuun alussa, mutta lopputuloksena oli maanantaina alkaneet kuukautiset...
Nyt sitten kaiketi parin viikon päästä seuraava inseminaatio tiedossa, jos ovulaatio ei osu viikonlopulle.

Oma uskoni tuohon hoitomuotoon hyvin alhainen, vaikka nähtävästi jotkut siitä tälläkin palstalla ovat hyötyneet. Hirvittää toisaalta noin ivf:n hinnat, ainakin yksityisellä puolella, jos sinne asti joutuu. Tällä hetkellä ajatuksissa, että ne ovat vuorossa sitten vasta tulevan syksynä. Mutta on tää odottelu, tikkuihin pissiminen, inseminaatioaikataulujen säätäminen ym. todella turhauttavaa!

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Suvipilvi, toivottavasti inssisi sujui hyvin, tsemppiä piinailuun!

Tiainen, onko teidän mahdollista hakeutua julkiselle niin, että pääsisitte sinne ivf-hoitoihin, jos ei insseistä tärppää? Voihan sen lähetteen varmuudeksi pyytää jo nyt? Mä ottaisin kauheet paineet noista yksityisten ivf-hinnoista niin etten varmasti raskautuisi ihan jo stressinkään takia. Mulla samaa epätoivoa inssin suhteen kuin sullakin ja turhautti kieltämättä noi aikataulujen sumplimiset viime kierrossa, että saatiin kaikki polikäynnit sovitettua työarkeen. Jotenkin kauhee vaiva (okei ei nyt niin paha kuitenkaan :D) sen eteen, että lääkäri ruiskii siittiöt sisään. Tulee hölmö olo kun eipä se juuri perinteisestä menetelmästä eroa, paitsi että kaikki paljon monimutkaisempaa säätämistä. Mulla tuleva toinen inssi ajoittunee pääsiäistä ennen, jos kroppa toimii letroilla kuten aiemminkin. Tietty laskin muutaman kuukauden siitä eteenpäinkin ja saattaa olla, että saadaan kaikki toteutettua peräkkäisillä kierroilla. Ajatukset kuitenkin jo syksyssä ja toivottavasti tehokkaammissa menetelmissä...
 
Joo, täyttyy miettiä tota julkistakin puolta, kunhan tässä tehdään lääkärin kanssa hoitosuunnitelmaa pidemmälle. Lääkäri on sellanen teho-heikki, että ehdottaa varman pian jo ivf-hoitoa. En halua kesää vasten sitä, sillä varman vaatii nykyistä huomattavasti enemmän säätöä.

Näiden inseminaatio-aikatauluja enemmän rassaa se, että tähän menee todella paljon henkisiä voimavarjoa joka kuukausi. Ensin odottelee ovulaatiota, sitten yrittämistä kotona (tai nykyään klinikkaolosuhteissa) ja sitten kuukautisten odottelua/ toiveikkuutta, joka aina päätyy itkuksi. Sama kaava joka hemmetin kuukausi. Ja yht´äkkiä sitä huomaa, että tässähän on menny yli vuosi näissä merkeissä. Monet kaverit on tällä välin tulet raskaaksi ja synnyttäneetkin jo lapsensa, meitsi täällä vaan tilailee ovulaatiotestejä ja toistaa tätä samaa, ilmeisen turhaan.

Sori, ei kovin positiivisia aamumietteitä tänään:).
 
Pahoittelut Hipsunpöpsy. muoks: Ja pahoittelut myös Nuolisade. :(

Tervetuloa mukaan tiainen.

Kiitos Intopiukka. Mulla on nyt siis viimeinen inssi ohi. Ajoitus meni ihan hyvin, sillä inssissä follit olivat vielä ehjiä ja noin 4 tuntia myöhemmin tuntui kova vihlaiseva kipu oikealla alavatsassa, ja toinen samanlainen kipukohtaus noin 20 sekuntia myöhemmin.

Aloitan luget maanantaina ja jatkan niitä kaksi viikkoa, paitsi jos menkat alkavat lugeista huolimatta. 10.4. hoitaja soittaa mulle jatkosuunnitelmiin liittyen. Juttelin miehen kanssa ja päätettiin, että pidetään kesän yli lomaa hoidoista, eli ei mennä yksityiselle vaan odotetaan ihan rauhassa julkisen IVF-jonossa. Saas nähdä jos mieli vielä muuttuu....
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oikein edes jaksanut uskoa että ekalla tärppäis. Niin skitsoja noi testit mitä tilasin ebaystä kun näyttivät punaista viivaa ilman syytä. Onneksi en ehtinyt pregcheckiä tuhlaamaan vaan vuoto alkoi ennen sitä.


Vähän sellainen olo että jättäis inssit väliin ja odottais syksyn ivf:ää. Miksi helvatassa ramppais Tampereella asti (500km menopaluu) for nothing.
 
Hei kaikille.
Itse kirjottelin aikoinaan paljonkin täällä kaksplussalla ja juurikin näissä lapsettomuus ja inseminaatio ketjuissa. Halusin vaan nyt tulla kertomaan oman tarinani ja antaa toivoa teille jotka vielä odotatte sitä omaa onnistumistanne.
Meillä oli yritystä takana vuoden verran kun menin lääkärille ja sain lähetteen lapsettomuuspolille. Minulle todettiin pco ja miehen siittiöt olivat tosi huonossa kunnossa. Vain muutama miljoona ja n.3% normaaleja ja eteenpäin liikkuvia. Ensin kokeiltiin vain clomeja, mutta kun nekään ei kunnolla toimineet niin siirryttiin puregon pistoksiin ja inseminaatioon. Enimmäinen inssi tehtiin 12/12 ja kaikkien yllätykseksi se onnistui!! Terve tyttö syntyi siis 08/13. Vauvakuume kasvoi taas aika isoksi loppuvuodesta ja tammikuussa otin uudelleen yhteyttä lapsettomuuspolille. Koska olimme vanhoja asiakkaita, saimme varata ajan heti eikä, tarvinnut mennä jonon päähän. Enaimmäinen inssi tehtiin tammikuussa samalla menetelmällä kuin ennenkin. Se ei kuitenkaan onnistunut. Jotenkin sitä oletti että on taas kerrasta poikki ja pettymys oli aika kova. Olihan se rahallisestikin aika kallista!! Seuraava inssi tehtiin heti seuraavaan kiertoon kun puregoniakin oli vielä jäänyt aika paljon. Taas alkoi ne piinaavat 2 viikkoa.. Pari pv sitten en enää malttanut vaan testasin ja plussaa se näytti! Vielä toisenkin testin jälkeen tulos on edelleen sama. Nyt alkoikin sitten se erilainen piinaaminen ja odottelu että viikkoja kertyy lisää!

En halua tällä kirjoituksella aiheuttaa kellekään pahaa mieltä kun näin tungen tänne kertomaan plussaamisesta.. Haluan vaan antaa teille toivoa, että kyllä nämä inssit voi onnistuakin.
Itsellä kesti vuosia, että opin olemaan onnellinen muiden raskauksista ja opin ajattelemaan että ei se ole minulta pois jos joku muu lapsen saa, joten ymmärrän hyvin jos tämä jotain häiritsee..
Toivon teille kaikille kuitenkin onnea matkaan ja toivottavasti jokainen teistä saisi sen toivomansa tuloksen mahdollisimman pian <3
 
Onko muilla ollut mitään erikoista menkkojen suhteen inssin jälkeen? Mulla on ainakin kivut aika jäätävät, oksentaa ei ole vielä tarvinnut sen takia kuitenkaan.

On tää niin perseestä. Se on todellakin totta, että ihmeet tapahtuvat muille. Joo, onhan meillä ihana terve tyttö, joka sai alkunsa clomeilla ja syntyi 6/11. Kun toisen lapsen yritys alkoi 11/11, olin niin typerä että ajattelin, että kun "pää on auki", eli yksi lapsi on jo, toinen tulisi kun sitä haluaisimme. Little did I know.

Silti meillä on jo niin paljon... me aikuiset pystymme elämään helppoa elämää yhden lapsen kanssa, mutta kun meistä aika jättää, toivomme että lapsella olisi joku, ja tietenkin, että hän saisi kasvaa aikuiseksi sisaren kanssa.

Vaikeaksi on tehty, tää muka maailman luonnollisin asia, "elämän tarkoitus".
 

Yhteistyössä