Inseminaatio 2015

Xesca, minulla ei ainakaan tietääkseni ole ollut kemiallisia raskauksia. Toki onhan voinut olla, ja en ole vain huomannut asiaa jos raskaus on kestänyt vain pari päivää ja menkat tulleet normaalisti. Aion kyllä nyt vaatimalla vaatia Naikkarilta progesteronitukea ja jos sitä ei heru haen reseptin yksityiseltä gyneltä. Kun ottivat keväällä lapsettomuushotojen aluksi kaikki tarvittavat verikokeet, keltarauhashormonitasoni oli normaali. Tästä johtuen varmaan luulevat tai olettavat, että mahdollisuus normaaliin kiertoon on olemassa. Ei vaan huvittaisi tässä kauheasti odotella josko luteaalivaihe pitenisi joskus hamassa tulevaisuudessa ilman lääkitystä.

Täytyykin alkaa syömään B6-vitamiinia. Kiitos vinkistä. :)

Tsemppiä, toivotaan sulle hyviä uutisia kahden viikon päästä! Itse alan testailemaan huomisesta kp 10 lähtien ovulaatiota.
 
Onpas täällä ollut aktiivista :) pitääkin lukea kaikkien kuulumiset paremmalla ajalla.

Meillä on nyt se tilanne että 3. inssiä ei tehtykään vaan päätimme siirtyä ivf-jonoon. Taustalla hektinen elämäntilanne (vaihdoin työpaikkaa) ja päätimme nyt näin. Jäämme siis noin 6 kuukauden tauolle tästä touhusta ja keväällä tulee sitten kutsu uusiin hoitoihin.

Kamalasti tsemppiä kaikille! Sori etten puhelimella saanut boldattua mitään.
 
Moi kaikki!

Eilen raskaustesti näytti negatiivista. Kuukautiset eivät ole vie alkaneet, mut kai nekin kohta tulevat ilahduttamaan minun oloani. Seuraava inseminaatio menee ens vuodelle, ku tarttee jälleen kerätä kokoon toi ihana 1400 euron potti. :(

Onnea ja tsemppiä mun puolesta kaikille loppuvuoden piinailijoille ja ihanaa raskausaikaa/äitiysaikaa kaikille, jotka sitä viettävät!
 
Hui, onpa tosiaan paljon tullut viestejä muutamassa päivässä! Tulin nopeasti päivittämään tämän päivän kuulumisia.

Suunnittelukäynnillä/folliultrassa käyty. Tänään kp 12, follikkeli oikealla puolella (niinkuin viime kierrossakin) 16mm eli hyvänkokoinen ja samankokoinen kuin viime kierrossakin kp 12. Tasaista tuntuu olevan meikäläisen kropan toiminta.

Lääkärin kanssa juteltiin pitkät tovit jatkosta. Tilanne siis tosiaan se että ainoa sperma mitä on, on pakastettuna ja sitä ei kauheasti enää ole. Jäljellä on 7 olkea. Alunperin sanottiin, että inseminaatioihin menee n.3olkea per kerta, mutta tänään kävi ilmi että viime kuun inseminaatioon oli jouduttu käyttämään 6 olkea jotta saatiin edes se 1,3miljoonaa siitiötä/millilitrassa.
Samalla kävi ilmi, että ekan hoitokierroksen (siis kun ekaa lasta yritettiin) molemmissa inseminaatioissa pesun jälkeen tulos oli ollut vain 0,5miljoonaa/ml joten ihmekös ne kaksi inssiä eivät silloin onnistuneet ja meidät passitettiin ICSIIN. Sperma näköjään kärsii pahasti sulatettaessa, vaikka onkin priimaa ollut pakastettaessa.

Nyt kuitenkin edelleen toiveenani oli inseminaatio, koska munasolujen keräys pelottaa viime kerralla tapahtuneen komplikaation vuoksi, kuten olen kertonut. Lääkäri tuki mielipidettäni, ja sanoi että voimme tehdä vielä inseminaation ja sitten miettiä taas että mitä teemme. Tosin, päätettiin että maksimissaan sulatetaan inssiä varten 5 olkea nyt oli laatu mitä tahansa, jotta pakkaseen jää edes 2 olkea mahdollista tulevaa ICSIÄ varten. Tässä kohtaa kysyin lääkäriltä suoraan, onko MITÄÄN mahdollisuutta onnistua noin huonolla määrällä siittiöitä. Sanoi, että on mahdollisuus enemmän kuin 0 mutta ei osaa muuta sanoa. Myöhemmin juteltuani kätilön kanssa, hän sanoi että mikäli läääkäri ei usko mahdollisuuteen raskautua jostain hoidosta, sitä ei tehdä. Jatkoi vielä, että yleensä jos on alle 10% mahdollisuus onnistua, lääkärit ei lähde tekemään mitään?!? TOIVONKIPINÄ!!! Sehän on paljon jos lääkäri uskoo että minulla on kuitenkin 10% mahdollisuus raskautua noin huonoillakin siittiöillä? En kyllä meinaa uskoa tuota, mutta ei kai se kätilö voi noin sanoa jossei se totta olisi? Eli kai niillä paskoillakin sitten voi onnistua. En tiedä.

Lisäksi toiveeni samana päivänä, kun ovisplussa tulee, tehätävästä inseminaatiosta kuunneltiin ja tämä lääkäri totesi sen olevan parempi niin juuri sen takia että munasolu tosiaan pysyy vain sen noin vuorokauden maksimissaan hedelmöittymiskykyisenä ja siittiöt taas useamman päivän, joten on parempi että siittiöitä on valmiina odottamassa kun munasolu sitten irtoaa. Tiettekö, tuli fiilis että miksi helvetissä te sitten teette ne inseminaatiot vasta seuraavana päivänä ovisplussasta jos kerta nyt myönnät että on parempi tehdä samana päivänä! Noh, en jaksanut saivarrella mitään joten olen vain onnellinen että nyt pääsen inseminaatioon niinkuin itse tahdon.

Sellaista minulla tänään. Katsotaan siis tämä yksi inseminaatio vielä, sitten varmaan alan henkisesti valmistautua siihen munasolujen keräykseen ja uuteen ICSIIN. Minulle kyllä luvattiin jo erityisjärjestelyt punktion suhteen, mikäli sinne asti päätän mennä. Käynnistä tuli siis lämmin ja turvallinen olo jotenkin, vaikka kaikki tuleva jännittää ja pelottaakin. Voi kumpa jollain maailmanluokan tuurilla tämä inssi nyt onnistuisi, eikä tarvisi lähteä noihin erityisjärjestelyihin.
 
Kolibri87 Kuin teillä noin kallis inssi on? o_O

AdeliinaJosefiina voi kyllä sydämeni pohjasta toivon, että teillä nyt tärppää! On varmasti tosi ahdistava tilanne kaiken kaikkiaan..

ON: täällä viiihdoin ollaan taas aktiivisessa vaiheessa eli nyt on maanantaisti asti taas pistelty Gonalia mahaan. Ensi torstaina kontrolliultra, toivotaan että olisi hyvä vaste edelleen lääkkeelle eikä km oo sekoittanut pakkaa...
Onko kellään muulla tullut tosta Gonal-f -pistoksista päänsärkyä?
Mulla ei oo ennen ollu mitään oireita siitä, mut nyt on oikeastaan koko viikon särkeny päätä. :sick:
Mut saa päivittää takas aktiivilistalle, kiits!
 
Mulla muistaakseni tuli päänsärkyä gonal-f:istä silloin kun sitä käytin. Muista pistettäisiin ei tullut mitään mutta tuosta tuli. Itse yhdistin sen omaan migreenitaipumukseeni, vaikka muistaakseni missään sen ei sanottu sen lisäävän sitä. Nyt mulla ei oo ollut käytössä mitään lääkkeitä tässä hoidossa, mutta jos tämä inssi epäonnistuu ja ICSIIN matka käy niin sittenhän tietysti tulee taas lääkkeetkin kuvioihin ennen munasolujen keräystä.

Kiitos tuuti81, ja tsemppiä kovasti sinullekin tähän uuteen kiertoon!
 
Tuuti81: Ihan vaan minä, ei me. Ja siitä syystä onkin noin kallista. Itsenäiset naiset eivät saa Kelalta tukea niin kuin parit saavat - joudun maksaa kaikki ite täytenä hintana. Ja olen hoidoissa yksityisellä, koska täällä päin julkiset eivät halua hoitaa itsenäisiä naisia vaan hoitavat vaan pareja, "ettei veronmaksajat suutu". Lain mukaan niiden pitäis hoitaa meitä myös ja kyllä teoriassa hoitavatkin ehkä, 5 vuoden jonotusajalla (parit menee eelle).

Simpat 850€+ultrat (3-4kpl) 400-500€ + muut "pikkumenot".
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
Täällä ahistaa. Inssi tehtiin 2vko sitte to ja nyt on jo mikä, dpo 17? Testit negaa ja menkat tiessään.. Voi video. Enkö nyt sitte ovuloinutkaa kun ultrassa sillon inssin yhteydessä 2x 27,5 mm follia!! Ja o-testi ed.pv plussa! Voi kilin kellit! Onko muita naikkarilla hoidoissa? Miten kauan ootte oottanu ensikäynnille kutsua? Nyt on 1,5 kk hyväksytystä lähetteestä..pakko pian päästä ees icsi jonoon mitkä on hirmuiset!hajoo pää..anteeksi omanapani :(
joku oli plussannutkuin, hienoa..anteeksi en enää muista kun luin niin paljon. Onnea :):)!!
 
kolbri87: oi että, oon aina arvostanut sunlaisia naisia! :) itekin miettinyt että jos ero jostain syystä tulisi niin varmasti siirtyisin yksityiselle hankkimaan lapsen itsekseni. On kyllä kurjaa että kunnallisella edelleen ollaan noin vanhanaikaisia ettei hoideta muuta kuin pariskuntia, tai sitten jos hoidetaan niin olet jossain pahnan pohjimmaisena. Ei kyllä reilua, mielestäni jokaisella oikeus valita itse lapsenteosta.

Mamido: kuulostaapa oudolta :/ itse kyllä biologiaa lukeneena väittäisin ettö jos lh-huippu saavutetaan niin kyllä oviskin silloin tapahtuu, ei se voi enää "jäädä välistä". Pääsisitkö ultraan/verikokeisiin varmistamaan mitä on meneillään?

Täällä kp 15, tänään ei vielä tullu ovisplussaa.. Toivottavasti huomenna tulee! Aina ollu siis kp 16, mut silti jännittää tuleeko sitä ovisplussaa vai ei.
 
Hei kaikki inssiläiset!
Meillä tuo inseminaatio nro 2 tuotti tulosta. Folliultrassa oli kaksi follikkelia näkyvissä, 12mm ja 14mm, muuten luomukiertoon, mutta Pregnyl 5000 irroituspiikkinä, jotta saatiin varmasti tarkka päivä.. ja ihan kunnallisella oltiin.
Melkein kaksi vuotta lapsettomuutta takana, IVF-ICSU lääke reseptit jo valmiina ja kuinka kävi.. "Tehdään nyt se pakollinen inssi pois" ja siitä tärppäsi. Syy lapsettomuuteen oli selittämätön. Vaikea uskoa, että inssi onnistui ja nyytti on sylissä ensi kesänä.
Eli voimia kaikille, jotka painivat lapsettomuuden kanssa... näköjään inssitkin ovat mahdollisia!
 
Onnea feelia!

Mua alko just kaduttaa etten suostunu ottaa edes irroituspiikkiä kun tahdon pitää tästä luonnollisesta kierrosta kiinni.. Nyt meinaan kp 16 eikä vieläkään tänä aamuna tullut ovisplussaa. Alkaa oleen ketutus aika suuri. Ovis on ollu aina kp 16. Mitähän mulle nyt tapahtuu ja miksi taas tulee vastoinkäyminen?
 
Minä käyn äkkiä tänne sanomassa, että meidät laitetaan kuulemma suoraan icsi-jonoon. Aamulla soittelin polille, että menkat alkoivat ja sitä uutta inssi-aikaa, niin tyly nainen luki lähetteestä, että inseminaation tehnyt lääkäri on kirjoittanut "ei mitään järkeä jatkaa".
Yritin saada puhua lääkärin kanssa asiasta, josko me voitas vielä tässä odottaessa yrittää inssiä, mutta EI.
Vänkäsi vastaan, kun sanoin eikö millään käy. "Ei käy, kun ei siinä ole mitään järkeä".
Purskahdin itkuun ja lopetin puhelun. En tiedä mitä tehdä nyt, muutakuin odottaa sitä icsi suunitteluaikaa. Miksi ei voida vielä odottaessa kokeilla. Eihän se heidän rahoistaan ole pois.
Miksi me alunperinkään mentiin sinne, jos tässä ei ole mitään järkeä?
Yksi lääkäri sanoo yhtä, ja toinen toista. Tätä tämä on, kun on julkisella puolella. Mulla on ollut tässä 3 eri lääkäriä, ja ton yhden tölväisy epää meiltä tämän tulevan inssin joka ois ollut siis noin viikon päästä. :(
 
Pirunpelto: ompa perseestä tuo kohtelu! Mitähän ihmettä? En voi ymmärtää. Joo, tiedän kyllä ja ymmärrän että lääkäreillä on tietyt "kriteerit" tehtävien hoitojen suhteen mutta silti todella tyly asenne. Ja kai näitä hoitoja pitäisi yhteistyössä potilaan kanssa kuitenkin tehdä ja kuunnella potilaan tahtoa. Voi luoja että pisti oikein nyt suututtaan tuo miten teitä on kohdeltu :( ihan kun tää ei muuten olisi jo tarpeeks rankkaa!

Mietin tässä että suuttuukohan joku (?) jos tekisin uuden keskustelun tyyliin "lapsettomuushoidoissa 2015-2016" niin sinne sais tulla kaikki, huolimatta siitä onko inseminaatiovaiheessa vai jo ivf:ssä tai icsi:ssä? Tuolla oli joku keskustelu otsikolla ivf/sinne joutuvat, mutta se oli tosi iso keskutelu lähes 200 sivuinen jo ja aloitettu tyyliin kaks vuotta sitten ja en ehkä itse jaksaisi lähteä sellaiseen opetteleen kaikkien tilanteita että pääsis edes vähän mukaan :D
Olisko tältä palstalta tulijoita uuteen keskusteluun jos luon?
Musta tuntuu että tässä olis kivaa porukkaa kenen kanssa jatkaa keskustelua, huolimatta siitä mikä kenenkin hoitomuoto on kun ne tuppaa kauheesti kaikilla vaihteleen, luonnollisesti :)

Ps. Pakko vielä ruikuttaa loppuun tää oma tila: tänään oon tehnyt kevyet 3 ovistestiä eikä perkele hymynaamaa... missä hitossa se nyt on??
 
INSSILÄISET 2015

Keskiviikko 18.11.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
NeleLiis 1. 16.11. 11.11. g+o endo
AdeliinaJosefiina 2. 11/15 13.11. - siittiöt
mar80 2. 20.11. 18.11. lz+pr 2012 selitm.
tuuti81 2. 11/15 19.11. t+g+pr pco+km
vane83 3. 11/15 - lz 2013
Eino 3. 11/15 - f 2014 selitm.
Jes94 1. 11/15 - - 3/2014 ovulaatio
-bella 2. 12/15 - g+pr+l 2013 selitm.
Xesca 1. 12/15 - g+o+l ovulaatio/kemialliset raskaudet
amys 1. 01/16 - c+pu 2008 siittiöt
kolibri87 3. ?/16 - lz siittiöt
Mursu83 3. - - -
EinoSanelma 3. - - lz 2014
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
kulmalla 1. 22.9. - - 2011
Nappeus 2. 29.10. 12.11. lz+pr 05/2014 pco+siittiöt
Mamido 2. 29.10. - lz siittiöt
Sangollinen 1. 6.11. - lz+pr selitm.
Kirsi-Mari 1. 6.11. - m+lz+mp+pr+l 1/2015 pco

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.
Jookos79 2. 11.8. lz selitm.
Jensku80 2. 2.9. lz 2012 selitm.
tuuti81 1. 13.9. t+g+pr pco
vane83 2. 28.9. lz 2013
Petraus 2. 29.9. g+o 2013 selitm.
miicu 2. 12.10. g+o 2013 siittiöt
eläinystävä 1. 31.10. lz+pr+l selitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Plussa IVF-hoidoista
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta
nans 3 siittiöt + pcos Siirtyi IVF-hoitoihin
Bunny91 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Felis 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
taimi 1 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Vaavikuume80 0 Ei päivityksiä yli 60 päivään
tuuti81 1 pco Plussa insseistä sitten km, nyt tauolla
Xesca 0 ovulaatio Plussa välikierrosta
Reuna 4 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
spring 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
thelma_ 2 siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Pirunpelto 1 siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Nopea päivitys.

Kp 10 ultrassa yksi 14mm folli
Inssi 16.11 eli kp15 folli 2.5mm kokoinen näytti siltä et ovis tapahtuu pian. Illalla oviskivut.
Siittiöiden määrä oli 7milj. Naikkarilta sanoivat että siittiöiden määrä on hyvä vaikka kuullosti mun korvalta vähän kiikunkaakulta.

Nyt odottelua. 7.12 soittavat polilta.
 
Tänään saatu vihdoin aamulla ovisplussa kp 17.

Inssi tehtiin heti aamupäivällä, eli mut voi laittaa piinailijoihin vaikka usko raskauden alkamiseen on 0.

Siittiöitä vain 0,3milj./ml :cry:

Mun olosuhteet täydelliset: limakalvo 15mm, 24mm follikkeli "hieman litistyneenä" eli irtoamaisillaan eli ajoitus lääkärinmukaan paras mahdollinen.
Eipä taida silti taida meikäläisen olosuhteet noin vähäistä määrää paskoja siittiöitä auttaa.

No, koskaan kai ei saa sanoa ei koskaan mutta sovittiin jo että tammikuussa suunnitteluaika ja ICSIn aloitus.
 
Lomat vietetty ja menkat kärsitty. Eli ei tullut tärppiä tänne. Tähän kiertoon tehdään vielä viimeinen inssi ja sen jälkeen meitä kutsuvat ivf-hoidot. Ensi maanantaina ultra ja inssi toivottavasti ensi viikolla ja sen jälkeen meidän osalta tämä insseily on tässä.

Tällä kertaa menkat ei edes harmittanut, kun niitä jotenkin vaan niin odotti. Viime yönä näin taas unta, että oliin raskaana. Menee ihan selkeesti toiveunien piikkiin. Mutta tähän kiertoon uudella tsempillä! :)
 
moi kaikki! kertaan muille ja itselle tähän :D ja esitän kysymyksenkin.
eli eka inssi (luomuna) väestöliitolla=negatiivinen tulos.
Sitten siirryimme Gravitakselle,toinen inssi tärppäsi (tueksi sain ne menkoista tokana vuotopäivänä otettavat aamuin/illoin pillerit-5pv)viikolla 4+2:keskenmeno.keskenon jälkeen piti olla kontrolli ultra,päivällä 8,kappas olikin ovulaatio,kaikki oli ok,vatsaan pistettiin varmuudeksi "irrotus piikki"eilen oli päivä 11..menin yksityiselle verikokeeseen,kun en kertakaikkiaan pystynyt odottaamaan perjantaihin jolloin olisi 14pv ja näkyisi kotitestissä.Tänään tuli puhelu, että arvo 1,4 eli negatiivinen:( no pettymys oli suuri..tein huvikseen ovis testin clearbluen digitaalisen joita käyttänyt: ilmestyi Hymynaama, että nyt olisikin taas ovis..soitin gravitakseen, että lähdetäänkö tulemaan olen valmis neljänteen inssiin..hetken päästä kätilö soitti takaisin,että turha tulla,ovulaatio tossa kohtaa kiertoa ei mitenkään mahdollinen :( onko se tosiaan niin ettei yhdessä kierrossa voi olla kahta ovista?!? mielenrauhan takia oisin halunnut ultraan, mutta eihän täälä käpykylässä millään yksityisellä tänään gynelle päässyt :( ajattelin jos aamulla vielä teen ovistestin ja vieläkin positiivinen niin ajan helsinkiin ja saavat tarkastaa asian..onko ihan hullua? menkat pitäis siis alkaa ilmeisesti v-lopun aikana,,elämä tuntuu jatkuvalta piinalta ja epäonnistumisilta.kiitos ja anteksi.
 
Ihan ensin Feelialle onnea! Kiva kuulla kun insseillä tärppää.

Muuten tuntuu olevan aika monta IVF/ICSI jonoihin tai hoitoihin siirtyviä. Siitä pahoittelut tasapuolisesti jokaiselle, kyllä niitä onnistumisilla ryhmästä poistumisia toivoisi olevan paljon enemmän.. Tuo Adeliinan ehdotus uudesta keskusteluryhmästä on hyvä idea, tai en ainakaan usko että siitä kukaan suuttuisi, pitäähän tästä tosiaan kohta kai munkin keskusteluryhmää vaihtaa..

Omaa napaa: Mulla oli tänään folliultra, kp11. Vasemmalla puolella folli 20 mm toisella puolella vain pieniä, limis 7,6mm. Ens yönä sitten pregnyl ja perjantaina inssi. Enkä oikein tiedä mitä odottaa. Onhan siinä taas toivoa seuraavat viikot, mutta sitten taas se pettymys.. Ja nyt alkaa jo sitten mietityttämään jatko. Koitan kuitenkin olla miettimättä. Päivä kerrallaan. Nyt pitää kuitenkin edes yrittää uskoa siihen että perjantain inssillä voisi tärpätä, muutenhan tässä ei mitään järkeä ole. Tympii nyt vaan jo etukäteen ne pregnylin "raskausoireet". Jotenkin tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta ettei seuraavassa kierrossa ole mitään lääkkeitä, kun alkukierrosta on letroista "vaihdevuosioireet" ja loppukierrosta nuo pregnylin oireet, niin mä alan tuntea itseni aika sekopäiseksi :)
 
Heippa kaikki!

Ensiksikin onnea Feelia plussasta! Ihanaa!

Pahoittelut Pirunpelto menkoista ja täytyy kyllä sanoa, että tylyä kohtelua olet saanut! Ihan kuin tämä kaikki ei muutenkin olisi jo raskasta...

Adeliina, tsemppiä piinailuun! Uskon että insseissä ja hedelmöittymisessä yleensä on paljon kiinni sattumasta (mikä tästä tekeekin tietty vähän turhauttavaa). Eli vähäiselläkin sittiömäärällä voi tärpätä mikäli kaikki on kohillaan ja YKSI siittiö onnistuu tehtävässä! Meillähän oli siittiöitä runsaasti, mutta niinpä vain taitaa tämä kierto päättyä negaan. Tänään lopetan lugesteronit ja testasin eilen negan (dpo 11). Olot ovat myös negan kannalla ja vuotoa odotan viikonlopuksi.

Raskaan tästä viikosta teki myös se, että eilen olisin aloittanut äitiysloman mikäli kaikki olisi sujunut hyvin... Kesäinen keskenmeno ahdistaa välillä yhä tosi paljon.

Kaikille voimia odotteluun... oli kyseessä sitten menkat, piinailut, raskaus, folliultra.
 
Vane83: on mahdotonta että olisi kaksi ovulaatiota kierrossa. Kuukautisten jälkeen kierron alkuosaa kutsutaan proliferaatiovaiheeksi eli kasvuvaiheeksi, ja tässä vaiheessa siis munarakkulat vasta alkavat kehittyä ja kuukautisvuodon aikana tuhoutunut limakalvo uusiutuu nopeasti. Tässä kohtaa estrogeeni (estradioli) hormonilla on suuri merkitys, joka nousee pikku hiljaa. Munarakkuloita kehittyy useita, mutta yleensä vain yksi johtofollikkeliksi asti. Hieman ennen ovulaatiota (jolloin johtava, isoin follikkeli on n.18-25mm) estrogeenin eritys kasvaa huomattavasti, koska munarakkula on kypsynyt valmiiksi ja tarpeeksi isoksi. Tästä aiheutuu LH-piikki eli lutenisoivan hormonin erityksen lisääntyminen ja siis tässä kohtaa vasta plussa ovistestiin on mahdollinen. Tuota lutenisoivaa hormonia ei erity kuin tuossa vaiheessa muutamasta tunnista maksimissaan pariin päivään asti.
Sen jälkeen puhjenneen munatakkulan tilalle muodostuu keltarauhanen, ja munasarjat tuottavat runsaasti progesteronia. Kierron loppua kohden LH:n, estrogeenien ja progesteronin eritys pienenee, ja mikäli hedelmöittymistä ei ole tapahtunut niin limakalvo irtoaa ja poistuu menkkoina.
Toki kaikenlaiset häiriöt kierrossa on aina mahdollisia, mutta mä en oo koskaan kuullut että tuota lutenisoivaa hormonia eli LH:ta olisi mahdollista erittyä kahta kertaa samassa kierrossa.

Ok, kiva että uusi ketju saa kannatusta! Yritän tänään illalla luoda sen kun pääsen koneelle, tällä puhelimella en viitsi yrittää räpeltää.
 
Pikainen ONpäivitys: kontrolliultrassa käyty ja pistokset toimii edelleen näköjään hyvin.
Nyt kp 13 ja vasemmalla yksi filli kasvanut, 16mm. Tänään vielä gonal ja huomenna illalla pregnyl. Viikonloppuna sit peittojen heiluttelua omatoimisesti. Nyt siis ei inssiä tähän kiertoon tehdä ollenkaan, kun sattuu tohon viikonlopulle ja täällä on paikka auki vaan arkisin. Mut koska simpat on priiimaa, niin oon ihan tyytyväinen tähänkin versioon. :) Minkäänlaisia odotuksia mulla ei oo plussaamiseen, koska yksinkertaisesti todennäköisyydet ei riitä siihen, että heti taas tärppäisi. :LOL:

Ja sain lääkäriltä "luvan" juhlia tulevissa pikkujouluissakin lauantaina, totesi vaan, että ei se munasolu siellä tiedä mitään siitä, onko veressä alkoholia. Että ei tässä vaiheessa kiertoa oo mitään rajoituksia, vaikka onkin hoidot käynnissä. :D
Nauroi vaan, että teillähän aikaisin on pikkujoulut jo!

Muoks. Oho tulikin vähän pitempi kuin pikapäivitys.:LOL:
 
Kiitos myötäelämisestä teille! Mun tarviis ottaa nyt niin paljon selvää asioista, että tuntuu että hukun näihin ajatuksiini. Tänään posti toi tullessaan kirjeen, jossa on varattu jollekkin tohtorille aika? Sopimatta meidän kanssa mitään? Ja ei siis ollut lääkäri, vaan tohtori. :eek:
Pitää huomenna soittaa polille ja kysyä, mitähän tämä tarkoittaa. Me teemme vuorotyötä ja emme pääse noin vaan -ei sovittuihin tapaamisiin-.

Mun täytyy kysyä tuolla ivf-palstalla, onko muita jotka ovat joutuneet pitkän matkan päähän hoitohin. Meillä nimittäin tämä icsi tarkoittaa sitä, että hoidot siirtyvät 300km:n päähän. Yhteen suuntaan!!

Yksityinen niitä tällä paikkakunnalla tekisi, ja alihankintana julkisen kautta siellä tuo inseminaatiokin tehtiin, mutta eivät ole ottaneet ostopalveluna ivf tai icsi- hoitoja vaan lähetetään tonne hornan tuuttiin.

En ymmärrä, miten se on mahdollista, miten saada sairaslomaa itselle ja miehelle, miten me kuljetaan niin pitkä matka päivässä 600km eestaas punktioon, hedelmöitykseen jne? Kysymysten lista on loputon.

Ja kun Kela tukee 3 hoitoa, niin oliko tuo inseminaatio nyt siis ensimmäinen? Eli meillä on 2 tuettua hoitoa jäljellä?

Arrrgh! Anteeksi omanapainen viesti. En pysty yhtään keskittymään mihinkään.

Paitsi Vanelle että ovulaatio ei tosiaan voi olla, kuin 1 kerran kierrossa.

Tsemppiä teille kaikille. Ja ihanaa Adeliina että pohditte tuota icsiä pahasta kokemuksesta huolimatta. Toivon sydämestäni, että olisitte tilastopoikkeus ja saisitte plussan nyt tällä inseminaatiolla! Vois käydä nyrpisteleville lääkäreille näyttämässä..noh..kieltä vaikka. :p
 

Yhteistyössä