Inseminaatio 2016

Mä aion seuraavalla kerralla kysyä tosta tiputtelusta mitä mulla on jos alkaisivat jotai tekemää. Mulla on ny pe aika folliultraan ni näkee pääseekö piinailemaa tässä kuussa :) Nyt vasta kp 7 onko sulla ollu mitää oireita?
Kysy vaan, jos saisit kanssa jotain tukea luteaaliin. 1-2 päivää taitaa olla normaali, mut meikäläisen 5 päivää ei kyllä.. :(

Kiva, ilmoita sitten miltä ultrassa näytti. Täällä välillä pienenpientä jomottelua joka viittaisi menkkoihin. :( Usko vähän mennyt. 5 päivän päästä pitäis alkaa menkat. Hätäsenä testasib jo negan. Ainakin siis Pregnyl poistunut kehosta.
 
Kysy vaan, jos saisit kanssa jotain tukea luteaaliin. 1-2 päivää taitaa olla normaali, mut meikäläisen 5 päivää ei kyllä.. :(

Kiva, ilmoita sitten miltä ultrassa näytti. Täällä välillä pienenpientä jomottelua joka viittaisi menkkoihin. :( Usko vähän mennyt. 5 päivän päästä pitäis alkaa menkat. Hätäsenä testasib jo negan. Ainakin siis Pregnyl poistunut kehosta.
No yleensä menkkaoireet ja raskausoireet on nii samankaltaiset ni ei voi tietää vasta sitku menkat pitäs alkaa. Toivottavasti tärppi kävis vaikka tiiän ton tunteen. Aina sitä toivoo mut sisimmässään tuntee et menkat sieltä kumminkin tulee :( mulla on aina kauheet pms oireet ni aina tiiän ettei tärpännyt enkä mä oikee usko et tää inseminaatio toimii hyvä ois jos toimis ni ei tarttis enempi maksaa hoidoista. (n) Harvoin raskaustesti jo näin varhain näyttäis plussaa malta oottaa hetki :)
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Välli me ollaa vissii ainoat jotka keskustelee tääl tällä hetkellä :D kaikki aina vaa katoo johki. Käyttekö julkisilla hoidoissa vai? Me käydään julkisella
Näköjään :-D ihmiset taitaa tulla jutteleen aina piinapäivillä. (Itsellä samaa vikaa, sit voi taas masentua rauhassa pari viikkoo)
Me käydään kanssa julkisella. :) ja ihanan nopeeta toimintaa heillä! Meillä siis ensikäynti oli viime kuussa. Siitä 2vkon päästä inssi, kun horminilääkkeitä olin yksityisen kautta kokeillut jo monta kiertoa (Clomifen, Terolut).
 
Onko teillä muilla ennestään lapsia muuten? Jos on, onko ne hoidoilla vai luomuna?

Meille tämä kaikki tuli ihan yllätyksenä, koska kohta 3v lapsemme on täysin luomulapsi neljännestä kierrosta. Sitä nyt polillakin ihmetellään, missä vika. Itsehän syytän itseäni eniten, koska esikoista yrittäessä olin laiha. Nyt oli 10kg painavampi (tosin normaalipainoinen ja meillä on terveet elämäntavat). Mitä nyt stressiä kauheesti, onko sitä tutkittu vaikeuttaako se raskaaksituloa? Aina siitä kyllä puhutaan.
 
Näköjään :-D ihmiset taitaa tulla jutteleen aina piinapäivillä. (Itsellä samaa vikaa, sit voi taas masentua rauhassa pari viikkoo)
Me käydään kanssa julkisella. :) ja ihanan nopeeta toimintaa heillä! Meillä siis ensikäynti oli viime kuussa. Siitä 2vkon päästä inssi, kun horminilääkkeitä olin yksityisen kautta kokeillut jo monta kiertoa (Clomifen, Terolut).
Varmaa siks oli nopeeta ku olit jo kokeillut eri lääkkeitä. Meillä vähä hidasta ku keväällä alkoi tutkimukset ja nyt vasta kk sit eka inssi. Koska ei mitää vikaa ja vaa 1 vuosi yritystä takana. Mut iha tyytyväinen oon harmi vaa ku joka kerta lääkäri on eri. Onko sulle tehty aukiolotutkimusta en muista kerroitko? Mä en osaa olla hiljaa vaik masentaa menkat :D sillo kai eniten vertaistukea kaipaa tai ainaki minä ku kaikki kaatuu päälle ja raskaus näyttää mahdottomalta :unsure:
 
Varmaa siks oli nopeeta ku olit jo kokeillut eri lääkkeitä. Meillä vähä hidasta ku keväällä alkoi tutkimukset ja nyt vasta kk sit eka inssi. Koska ei mitää vikaa ja vaa 1 vuosi yritystä takana. Mut iha tyytyväinen oon harmi vaa ku joka kerta lääkäri on eri. Onko sulle tehty aukiolotutkimusta en muista kerroitko? Mä en osaa olla hiljaa vaik masentaa menkat :D sillo kai eniten vertaistukea kaipaa tai ainaki minä ku kaikki kaatuu päälle ja raskaus näyttää mahdottomalta :unsure:
Ymmärrän. Meillä alkaa kohta yk17 :( Mulle ei kuulemma tarvi tehdä, kun eka lapsi tullut luomuna eikä mitään tulehduksia/sukupuolitauteja tässä välissä.. :eek: Saanko kysyä missä käytte hoidoissa? Voidaan me yv:kin puhua. :)
 
Pitkästä aikaa taas aktivoidun.... ollut ihan tolkutonta touhua taas töissä ja muuten....
Meillä välikierto ja seuraavista menkoista sit taas kohti inssiä. Ollut jotenkin ihan totaalisesti ajatukset muualla, pääsykokeissa ja muussa.
Pahoittelut vuodosta hoping-for-baby!!
Välli, tervetuloa mukaan , jos en ole jo sanonut.

Kuinka vapaasti te muuten puhutte lapsettomuudesta? Mä lopetin salailun nyt ihan totaalisesti. Meni hermot, kun työkaveri totesi, että onpas se helppoa ja ihanaa kun voi olla itsekkäästi vaan etelän lomilla miten huvittaa ja kahdestaan. Keskustelu siis kahvipöydässä kun kerroin, että lähdetään kevättalvella thaikkuihin miehen kanssa.
Tästä se sitten lähti, totesin reilusti ääneen, että arvaappa vaihtaisinko etelänloman raskausmahaan tai vauva-arkeen heittämällä?! ( Hänellä siis 6-, 4-, ja 1,5 vuotiaat lapset )
 
Illacrimo pitkästä aikaa :) mulla toinen kierto menossa dpo 4 nyt. Meilki välikierto koska mulla oli jo kp10 23mm folli ja vknloppu tulossa :unsure: aika vapaasti puhun lapsettomuudesta ni ei kukaa turhia kysele. Kyl työpaikalla mun työkaverit tietää. Musta tuntuu hyvältä puhua vaikkakin ihmiset jotka sitä ei oo kokenut ni ei voi samaistua tai ymmärtää tunteita joita käyn läpi
 
Aloittelin taas eilen pistämään Gonal F:ää ja nyt ihan positiivinen mieli. Sain tänään hyviä uutisia, pääsin hakemaani kouluun! Jes, kamala työstressi loppuu väkisellä ja voi ottaa iisimmin ja opiskella.
Josko tuo stressin helpottaminen toisi myös vihdoin plussankin.
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Eilen ehtiin toka inssi. Nyt katetrin laitto onnistui ykkösellä, eikä ollut sellaista tusaamista kun viimeksi. Näin itse myös näytöltä kaksi n. 20 mm munarakkulaa, simppoja vähemmin kuin viimeksi, 11 milj.
Mutta taas toivo elää ja peukut pystyyn. Missäs vaiheessa te meette nyt?
 
Eilen ehtiin toka inssi. Nyt katetrin laitto onnistui ykkösellä, eikä ollut sellaista tusaamista kun viimeksi. Näin itse myös näytöltä kaksi n. 20 mm munarakkulaa, simppoja vähemmin kuin viimeksi, 11 milj.
Mutta taas toivo elää ja peukut pystyyn. Missäs vaiheessa te meette nyt?
Onnea kouluun pääsystä ja kärsivällisyyttä piinapäiviin! Hyvä simppamääräkin ja tuplamunikset. Lähtökohdat hyvät. (y)

Täällä dpo 8 ja toista inssikiertoa mennään.
 
miten teillä on muuten annettu ohjeet inssin jälkeeen tehdä testi? Mun paperissa luki 5.1 ja inssi tehty 15.12? Miten mä jotenkin ajattelin mielenisopukoissa että testin voi tehdä kahden viikon kuluttua inssistä? Onko virhe lekurin vai onko mun pää nyt täyttä sahajauhoa? :D
Tsemppiä molemmille , voi kunpa tulis plussia!!
 
Hei
Mulla kyl on sanottu 2viikkoa inssistä joten se ois 2.1. Mut virallinen kyl vasta 4.1. Varmaa tullu joku lasku virhe. Tunsitko ovulaation? Mä lasken aina siitä millo tunsin oviksen. Mulla toinen inssi takana. Mun laskujen mukaa sun testipäivä 29.1:D
 
Kiitti, näin mäkin sen laskin. Tunsin kyllä oviksen, ei paljoa tarvinnut arvuutella. Joulun yli kun jaksaa piinailla vaan... olis niin hyvää viiniä kaapissa mutta jääpi avaamatta jos sattuis käymään iso onni. Toivottavasti ei tarvisi avata piiiiiiitkään aikaan . Mitkäs on teidän tuntemukset?
 
Olen pahoillani.... Toivoin meille kaikille sitä parasta mahdollista joululahjaa . Mun pitää vielä piinailla hetki. Onneksi oltiin kotona joulu kahdestaan, ei tarvinnut vastailla typeriin kysymyksiin typeriä vastauksia . Oli kivan erilainen, stressitön joulu.
 
Ja täällä jälleen epäonnistunut inssi.
Näin ihan hirveetä untakin yöllä, että koira piti lopettaa jonkun aivokasvaimen vuoksi, enkä saanut edes hyvästellä.

Täytyy taas kasasta välikierron aikana itsensä, kohti kolmatta inssiä.
Se on meille viimeinen, jonka jälkeen mennään IVF-jonoon.
Miten voikaan olla raskasta tää prosessi?
Aattelinpa avata sen joululta jääneen punkun uuden vuoden aattona ja toivon todella, että vuosi 2017 tuo meille kaikille sen toivotun tuloksen.

Ärsyttää niin suunnattomasti tää oman kropan toimimattomuus, ihan perustoimintoja kun kuitenkin pitiäisi olla.
Onneksi vaihtuu elämä hetkeksi tuon koulun myötä, siellä saa pään täyteen ihan uusia ajatuksia. Onneksi.
 
Ja täällä jälleen epäonnistunut inssi.
Näin ihan hirveetä untakin yöllä, että koira piti lopettaa jonkun aivokasvaimen vuoksi, enkä saanut edes hyvästellä.

Täytyy taas kasasta välikierron aikana itsensä, kohti kolmatta inssiä.
Se on meille viimeinen, jonka jälkeen mennään IVF-jonoon.
Miten voikaan olla raskasta tää prosessi?
Aattelinpa avata sen joululta jääneen punkun uuden vuoden aattona ja toivon todella, että vuosi 2017 tuo meille kaikille sen toivotun tuloksen.

Ärsyttää niin suunnattomasti tää oman kropan toimimattomuus, ihan perustoimintoja kun kuitenkin pitiäisi olla.
Onneksi vaihtuu elämä hetkeksi tuon koulun myötä, siellä saa pään täyteen ihan uusia ajatuksia. Onneksi.
Tiedän miltä susta tuntuu. Mulla sama tilanne, ensi viikolla kolmas inssi ja sen jälkeen haluan pitää ainakin yhden välikierron ja sitten IVF. Lääkäri viimeksi sanoi, että meille voitais tehdä neljäskin inssi jos haluan. Tällähetkellä on olo että ajanhukkaa, katsotaan nyt. On tämä raskasta. Toivon meille kaikille vauvoja vuonna 2017 <3 Sitä jo viimevuoden uv ajatteli että ensi vuonna meillä on varmaan vauva. Paskat.
 
Tulin kertomaan ultrakuulumisia. Tänään kp 10 ja tosiaan oli ultra ja yllätykseksi sieltä löytyi kaksi follia. 19-20mm ja 18mm. Lääkäri varoitti kaksoisraskauden riskistä, mutta olen pessimisti. Torstaina kolmas inssi.. Jänskättää miehen näyte, oispa se hyvä(n):rolleyes:
 

Yhteistyössä