IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Domi eikös täällä yksi pitkänlinjalainen joskus aikoinaan sanonut, että oliko just kyypakkauksen tms ostanut apteekista ja ominpäin ottanut kun ei lääkäri suostunut määräämään. Ja olipa ollut just siitä kierrosta plussannut vielä muistaakseni.
 
Adelmiina! Ihanalta näyttää sun viivat! :love:

Ravishing, ihan hurja sun tarina... Voimia toipumiseen, otat päivä kerrallaan. Iso halaus ja tsemppiä. Mulla oli lääkkeellinen tyhjennys kesäkuussa ja oli siinäkin kovat kivut ja 1,5 viikkoa supistelin ja vuotoa tuli varmaan 2-3 viikkoa. Kierto kuitenkin palautui suht nopeasti ja kuukautiset tuli 6 viikkoa keskeytyksestä. Itse koin silloin, että meni kuitenkin suht helposti, isoin kolhu oli henkinen...

Mun pitäisi tänään saada kyytiläinen. Jos ei soittoa tule. Maanantaina sain tiedon, että seitsemästä hedelmöittyneestä munasolusta viisi oli jatkanut kasvuaan aikataulussa. Toivon niin kovasti, että noista viidestä edes yksi ja mieluummin tietysti kaikki olisivat tänään blastoja ja saisin edes sen yhden mukaani.

Mulla käytössä tässä kolmannessa hoidossa kortisoni, intralipid, Klexane (verenohennuslääke), Gonapeptyl ja Lutinukset. Kiva coctail :p

Tsemppiä meille kaikille!
 
Sphinx: mä pidän täällä kovasti peukkuja, että pääset siirtoon ja että saatte kivasti porukkaa pakkaseenkin! :)

Tukilääkkeistä: mulle otetaan myös kortisoni seuraavalla kerralla mukaan, jos siis vielä siirrettävää saadaan. On tosiaan käsittämätöntä, et julkisella puolella eivät sitä anna vaikka pyytäisi. :mad: Ihmetyttää sekin, että yksityiselläkin apuja saa yleensä vasta sitten, kun on jo useampi epäonnistuminen takana. Entäs sitten, jos ongelma onkin just siinä ja ne hassatut alkiot olisi olleet kaikkein parhaita laadultaan? Että eikös niitä tukihoitoja, joista ei mitään haittaakaan ole, voisi kokeilla jo heti kättelyssä? :confused:

Mäkin muistelen, et joku täällä (osiko ollut Tupsuli?) neuvoi ottamaan pienen annoksen kyytablettia, jos ei kortisonia muuten suostuta määräämään. En nyt muista tarkkaa annostusta, mut tieto varmaan löytyisi vanhoja viestejä selaamalla?

Kohdun supisteluista piti vielä mainita se, et magnesiumista voi olla apua - sehän muutenkin ehkäisee lihaskramppeja. Kannattaa siis ottaa magnesiumlisä käyttöön jo hyvissä ajoin ennen siirtoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Tuolta toiselta puolelta huikkaan sen verran tuosta kortisonista, että itsekin sitä ihan omin päin söin kysymättä mitään. Oli jäljellä sitä, kun sain aikasemmin kuurin pahaan keuhkoputkentulehdukseen. En tiedä mitä vaikutti, mutta uskon ettei nyt ainakaan negatiivisesti, kun raskaana ollaan. Tsemppiä kaikille tuhannesti. Tulkaa pian toiselle puolelle.
 
En taas kaikille taida pystyä kommentoimaan suoraan, muuta kuin että voimia... Adelmiinalle onnea vahvistuvasta viivasta! Toivottavasti Sphinx saat hyvän kyytiläisen ja kavereita sille pakkaseen.

Ravishing, tosi ikävää, että olet joutunut vielä moiseen prässiin kaiken muun pahan päälle :( Mullahan lääkkeellisessä keskeytyksessä kävi vähän samoin, osa tuli ulos, mutta osa jäi kiinni kohdun kaulaan muutaman päivän päästä. Sulla oli pidemmällä raskaus eli matskua enemmän ja voin vaan kuvitella tuskan, karseeta. Multahan päivystävä kaivoi sen pihdeillä ulos, mies ja hoitaja piti kiinni ja mä huusin. Aika jäätävää hommaa, mutta se kyllä helpotti kivun sitten aika nopeasti. Miksi noissa lääkkeellisissä ei käytetä sitä kohdunkaulaa avaavaa lääkettä mukana, sellainenkin ymmärtääkseni on olemassa?

Omasta navasta sen verran, että Synarela alkoi pe, menkkojen pitäisi alkaa näillä näppäimillä, mutta todennäköisesti venyy taas. Parisuhde rakoillut todella pahasti, mutta nyt ehkä näyttää vähän valoisammalta, huh...
 
  • Tykkää
Reactions: adelmiina_
Toivo2016 Mulla myös kkm tyhjennyksen jälkeen tuli ensin tulehdus ja joku kökkökin oli jumittunu kohdunkaulaan, sitten kun piti siirtää seuraava alkio niin todettiin että siellä on vieläkin jotain ylimäärästä ja sitten jonottelin kohdun huuhteluun...sitten toipumiskierto ja vasta joskus 4-5kk jälkeen kkm toteemisesta pysty jatkaan hoitoja. Kuitenkin seuraavissa parissa siirrossa omiin silmiin kohdun limakalvo näytti ihan oudolta, muuten tosi ohut ja vaan sinne perälle oli kertyny hiukan paksumpi köntti.. lääkärin mielestä oli kuitenkin ihan ok ja siirtokelponen, mutta eihän ne kumpikaan blastoista yrittänykään kiinnittyä. Sitten tehtiin 4.ivf tuoresiirtoineen, ja tän jälkeen tulikin kesätauko ym. hässäkkää niin että seuraava siirto eli ainoa pas venyi 4kk päähän. Kesän kuluessa olin syöny parissa kierrossa gelee royalea ja ubiqinonia, ja liekö ihan sattumaa vai noin vuoden toipumisaika kkm:stä, mutta limakalvo näytti taas normaalilta tuossa siirrossa! Se siirto johtikin sitten synnytykseen seuraavana keväänä.

Domi Kortisonia kokeilisin omin päin (ja kuten oon joihinkin siirtoihin tehny), ihan käsittämätöntä miksei sitä voi antaa kun kuitenkin useempia negasiirtoja takana! Nykysin ei taida enää saada sitä kortisonia mitä ennen oli kyytableteissa (deksametason) mutta ajaisko hydrokortisonkin, mitä niis kai nykyään on, samaa asiaa..?
Mun klinikan lääkärin mukaan siitä ei oo tarpeeks tietoo miten vaikuttaa kohdussa, mutta eihän se nyt monellakaan näytä kiinnittymistä ainakaan estävän..
Ite sain sitä (prednisolonia) julkisella kahden tuoresiirtonegan jälkeen joissa oli siirretty yht. 4 alkioo. Niitä on useemmanlaisia annostuksia, toiset on alottanu jo muutama päivä ennen siirtoo, jotkut isommalla annoksella ekat päivät ja sitten vähentäen, mulla määrättiin alotus siirtopäivästä ja samaa annosta testiin saakka. Mulla kortisonit ei auttanu mitään, eli ongelma negoissa on varmaankin enempi alkioperäinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Tsemppiä Ravishing. Mulla vastaava kokemus kesäkuun PAS plussasta. Kkm todettiin 12 viikon normaaliultrassa, sydän oli varmaankin lakannut lyömästä melkein heti 8. viikon alun ultran jälkeen, jossa siis kaikki oli vielä hyvin. Valitsin suoraan kaavinnan, mutta omalla kohdallani jouduin kokeilemaan lääkkeellistä tyhjennystä kaavinnan jälkeen ja siitä sitten vielä toiseen kaavintaan. Olettaisin, että kaavinnan onnistuminen riippuu myös kohdun asennosta, itselläni varsin hankalassa kulmassa ja siksi sokkona tehtävä imukaavinta ei varmaankaan onnistunut 100%. Nyt yhden ehkäisypillerikierron jälkeen kohtu näyttäisi olevan vihdoinkin tyhjä. Seuraava PAS kuitenkin aikaisintaan joulukuussa, koska halutaan antaa kohdulle kunnolla aikaa toipua ja ajaa muutamia keskenmenoverikokeita varmuuden vuoksi. Aluksi tuntui, että siihen henkiseen kipuun suunnilleen kuolee, mutta ihmeellisesti sitä on tuostakin kokemuksesta toipunut. Halusin tällä sanoa, että tunnelin päässä on valoa. Itselläni on auttanut keskittyminen täysin muihin asioihin ja alussa asiasta puhuminen ystävien ja perheen kanssa. Enää en koe tarvetta puhua asiasta eikä se ole mielessä edes päivittäin ja silloinkin kun on, asian ajatteleminen ei tunnu enää niin surulliselta vaan olen sen hyväksynyt. Itselläni hyvänä terapiana on toiminut ruokavalioremontti eli olen keskittynyt omaan hyvinvointiin ruokavaliomuutoksen avulla. Uusi ruokavalio vaatii suunnittelua ja tarkkaavaisuutta joka päivä, joten se vie hyvin ajatuksia ja energiaa muualle. Tulokset ovat myös olleet todella hyviä ja olen saanut vuosia vaivanneet vatsavaivat kuriin.

Voimia sinulle ja kaikille muillekin keskenmenon kokeneille sekä kaikille jotka eivät ole sitä ensimmäistäkään plussaa saaneet lukuisista yriksistä huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Roxanne juu tiedän tuon että Magnesium voisi auttaa mutta en valitettavasti voi syödä sitä ollenkaan kun ei sovi mahalle yhtään :( Joillekin se aiheuttaa jatkuvan vesiripulin, kuin mahataudissa olisi, ja mä olen yksi niistä :(

Mulla katseet on jo niin vahvasti tulevassa. Mietin jo annostuksia millä uskaltaisi sen viimeisen ICSIN kasvatella folleja, paljonkohan munasoluja tulee, löytyykö pakkasessa olevasta ainoasta oljesta yhtään siittiötä niitä hedelmöittämään, jos niin kuinka monta alkiota saadaan ja jos vaikka saadaan 3 niin tuoko nekään 3 PAS:ia meille onnistumista. Olispa se kristallipallo niin tietäis luovuttaako vaan vai lähteekö vielä repiin itteensä.

Negafiiliksen voi siis päätellä vaan vahvistuneen päivä päivältä, ja tänään "vasta" pp7 ja joudun vielä viikon ajan tunkemaan lugeja vaikka nyt jo tiedän tuloksen...turhauttavaa ja ärsyttää joka kerta kun sen tuonne laittaa!

Anteeksi negatiivisuus, onneksi sentään moni pääsi täältä pois hiljattain :love: onhan se vaan ikävää faktaa ettei niitä plussia millään riitä määräänsä enempää!
 
AJ Olin samaa laittamassa, tuosta suihkutettavasta magnesiumista. Luulis että se ei vaikuta vatsaan. Kannattaahan sitä kokeilla (y) mulla tekee noi multitabsin ja multivitan vitamiinit ihan samaa, mietin just et mitähän vitamiineja alkais vetämään ku ainakaa noista kumpaakaan en voi syödä. Välillä tuli vaan tosi huono olo ja välillä veti pakin ihan sekasin.. o_O

Sphinx on toivottavasti saanu kaverin kyytiin ja sisaruksia pakkaseen! :)
 
AJ! Mullakin joskus magneesium tekee ripulin. Sanotaanhan sitä niinkin, että se tulee läpi jos elimistössä sitä on riittävästi, mutta näin sillon kun eka on saanu syötyä tasot täyteen. Läpi tuleminen on merkki siitä, että elimistössä sitä on riittävästi. Mutta jos tulee jo eka pilleristä läpi, niin epäilen kyllä, ettei vaan jostain syystä imeydy.

Ravishing❤ Olipa sulla aikamoinen kokemus, huhhuh! Ja en ymmärrä minäkään, miksei anneta kunnon lääkkeitä. SE SATTUU!!!! Se kipu oli hetken mullakin niin kova, ettei jalat kantanu. Loppu kyllä heti kun istukka lähti tulemaan, mutta auts, voin kyllä laidasta kuvitella, mitä on kestää sitä tunti tolkulla. Ei siinä oo enää mitään inhimillistä. Onneksi sait kaavinnan ja toivottavasti tämä on nyt sillä selvä. Tsemppiä kovasti toipumiseen. Ei sitä edes jaksa ajatella syvemmin tätä kaikkea hoitoihin liittyvää paskaa...ei vaan halua niitä miettiä, kun muuten ei kyllä jaksa eteenpäin mennä, liian paljon kohtuutonta ja turhaa henkistä sekä fyysistä kärsimystä. Silti tässä vaa on ja silti sitä vaan jatkaa ja ottaa sen riskin, että hakkaa taas uudelleen päätä seinään.

No joo, se siitä. Mulla huomenna ultra ja kuulen tuomioni. Joudun ottamaan tytön mukaan ja se ahdistaa ajatuksena. Miehellä samaan aikaan palaveri. Onneksi tyttö pysyy hyvin rattaissa ja on niin pieni, ettei ymmärrä mitä äitille tehdään.
 
Mukana kyydissä yksi 5 pv blasto, jee! :love:
Yksi samanlainen blasto meni pakkaseen jo tänään. Kahta vielä viljellään huomiseen, josko nekin saavuttais kunnolla blastovaiheen. Noihin kahteen ei voi siis toivoaan laittaa, mutta kiva, että jotain (eli se yksi) meni 100 % varmasti pakkaseen!

Testipäivä 13.11. Se on isänpäivä...
Mut voi siis laittaa piinailijoihin, jos joku päivittää listan jossain vaiheessa. Mä en uskalla puhelimella tehdä sitä.:unsure:

Nyt otan pienen lasin punaviiniä ja huomenna tuikkaan Gonapeptylin. Jospa pysyisin seuraavat 1,5 viikkoa rauhallisena.

Tsemppiä Siidalle huomiseen! Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Sphinx. Onnea kyytiläisestä ja toivon sulle levollisen seesteisiä piinapäiviä!

Hah tänään tuli postissa lappu tayssista, että potilas ei ole käynyt verikokeissa!?!?! What? Viikko sitte maanantaina soitin polille ja vielä varmistin, etä se perjantainen verikoepäivä on ookoo....no täytyy toivoa että lääkäri vaan on ollu liian hätäinen ja postittanu lappusen ennenku ne tulokset on polille ehtiny. TAI SITTE NE ON HÄVINNY!!!

Adelmiina! Siis huomenna kuulen ne tulokset, jos ne nyt siellä on :D
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 2.ICSI/3.PAS
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä?#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1#selittämätön#3.ICSI

Mamma vaan #1.yht#matala amh/ikä#1.IVF
MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/8.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Sphinx # 06/13 #1.yht#selittämätön+endo#3.ICSI
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS

Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/1.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
AdeliinaJosefiina 9.11 (6pv/26.10)
Xienna 9.11 (3.pv/26.10)
Talvi82 ??? (??/29.10)

Sphinx 13.11 (5pv/2.11)
Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (2x5pv)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF(5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS(2x5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Mistä näitä plussia nyt oikeen tulee (y) Onnea adelmiinalle ja toiveelle!!! Pääsitte jo plussiin, että sain taas tilaa :)
Uusille tervetuloa, Talvi82 sinut jo lisäsin listaa, mutta tarkista menikö oikein ja sit jos piinalistaan sais moni päivänen siirrettiin ja millon testi.
KuuBe (ja jos muita uusia) laitatako vielä seuraavat tiedot jos listalle tahdot Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään
Ravishing erityis lämpimiä ajatuksia ja voimia toipumiseen
AJ (toki muutkin) saitkin jo vinkin iholle suihkutettavasta magnesiumista. Itselläni ollut hetken käytössä nyt magnesium hiutaleet (http://www.nordichealthsprays.fi/Products/11/LUONNON-MAGNESIUM) on siis kylpyyn tarkoitettu, imeytyy ihon läpi, itse en tosin ole vaanut jalkakylpyä tehtyä laistkuuttanu. Ja siis tehokkaampi tapa käyttää on liottaa veteen (1rkl/2,5dl) ja purskutella suussa ja sylkee sit pois. Ilmeisesti jos alkaa maistua makealta (ei todellakaan maistu) niin voisi halutessaan myös niellä, mutta ei sinun tapauksessa tietenkään jos herkkä olet. Voi purskutella sen n.10 sek. muutoman kerran päivässä. Imeytyy tehokkaasti limakalvoilta..
Salamalle peukkuja uuteen hoitoon ja voimia siinä sit vielä parisuhdetta koittaa hoitaa, on tää.. :(
Joo siis kyypakkauksessa tosiaan on hydrokortisoni.. ja itseasiassahan kesällä parissa luomukierrossa sitä popsinkin.. ja sehän sen vaikeeks tekee et kun ei tiiä sopiiko se, tai solomet (methylprednisolo) ja että milloin ja millä annoksella jne. Tosin kyllä sen vielä tulen testaamaan, en ehkä tähän seuraavaan PAS:siin, mutta jos nyt en mitään uutta saa ja tulos taaaaas nega, niin sit voi olla et itselääkitsen sit itteni vaikka tolla kissalle määrätyllä..
Siidalle tsemppiä polikäyntiin, eihän se nyt oo mahdollista et ne verikokeet ei oo menny.. (joo totta kaikki :poop: tässä hommassa on mahdollista)
 
Mulle voisi lisätä testipäiväksi 10.11, alkio oli siirrettäessä 4 tai 5 päiväinen, en oo varma koska pakastettaessa oli kolme päiväinen, otettiin sulamaan jo pe kun la oli siirto. En osannut lisätä tämän padin kanssa, vai lieneekö vika käyttäjässä (n)

Muutoin on hyvinkin oireetonta ollut.. Pari päivää supisteli lievästi siirron jälkeen, kuten taisi myös AJ asiasta mainita. Edellisessä siirrossa sitä ei ollut. Älytön väsymys ollut mutta taitanee johtu crinonesta. Oispa jo ens viikko mut ei sit ehkä kuitenkaan..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikki ihanat vinkeistä tuosta sukhkutettavasta magnesiumista! Menee ehdottomasti kokeiluun!

Ja onnea toivekin!!! :love:

Kyllä tää oma kohtalo alkaa olla sinetöity, ei täältä niin monet samaan aikaan pääse pois :unsure: en vaan haluu tuijottaa taas sitä negaa, kelpasikohan polille ilmoitus vaan oman fiiliksen ja palstan tilastojen perusteella negasta :D

Terkuin masentunut AJ ja pp8
 
Ehkäpä sitä voisi listoille liittyä eli:
KuuBe # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1. IVF/1.PAS

Täällähän on hyviä uutisia monella :love:

Omasta aamun ultrakäynnistä voin pikaisesti päivittää, että nyt kp 10 jopa 14mm folli löytyi ja muutenkin hyvältä näyttää. Limakalvon paksuudesta ei puhunut muuta kuin että se on hyvä, joten kai siihen sitten pitää uskoa. Loppuviikko meneekin sitten ovista bongaillessa ;) Lääkäri vielä loppuun tuumasi, että on kyllä ihan selkeä ovulatorinen kierto nyt. Peukut ja varpaat pystyyn, että saadaan ensi viikolla kyytiläinen matkaan ja päästään piinailemaan.
 

Yhteistyössä