IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Haluaisiko joku päivittää tuohon listaan mun elokuisen kohdalle, että km....ei ollu kemiallinen. Joo, hiusten halkomista, tiedän.... mutta... tämä nyt on mulle jostain syystä tärkeää. En viitti mennä sotkemaan listaa itte ku puhelimella tätä palstaa käytän. Kiitos❤
 
Huomenta rakas vertaistukeni:love:

Marrasmai: Isosti tsemppiä ja onneksi tosiaan pääset tuosta työpaikasta pois. Henkinen kuormitus tekee kropalle monesti temppuja ja ideaalitilanteessahan näitä hoitojakin pitäisi päästä tekemään jossain lempeämmässä elämäntilanteessa.

ON: Viiva oli tänä aamuna PC:n liuskatestissä jo sen verran vahva, että ehkä se on vähitellen uskottava... Säästän viimeisen CB-testin viralliselle testipäivälle, isänpäivän aamuun. (Mun miehellähän ei ole omaa lasta, vaikka onkin toki loistava bonusisä mun alakouluikäiselle lapselleni.)

Toivon niin, että kaikkien näiden vuosien jälkeen, kaikkien pettymysten, keskenmenojen, murheiden, kyynelten ja pettymysten jälkeen tämä onni olisi totta ja pysyvää...
 
Marrasmai, olen miettinyt ihan samaa, siis stressin vaikutusta näihin hoitotuloksiin. Syyt vähän erilaiset kuin sinulla, mutta kuormitusta ihan helkkaristi jatkuvasti. Viimeisen reilun vuoden pääasiassa tätä hoitopaskaa. Siinä on fyysisestikin aika kova setti, elokuussa 2015 eka IVF, joulukuussa toka, tammi- ja huhtikuussa keskenmenot, syyskuussa stimulaatio, nyt marraskuussa seuraavan yritys... jotenkin oli ihan pakko päästä hoitoon pian, pää ei olisi kestänyt odottelua enää, mutta liekö tosiaan viisas valinta.

Roxanne, eiks sulla nyt tehty stimulaatio vasta ovulaation jälkeen? Kummasti sitä näköjään ihminen vaan rippeensä keräilee ja mietin jo eilen olisko se sittenkään niin huono, että ovuloin tässä kohtaa (siis niin selvät ovisoireet, että folli se takuulla siellä on) ja sitten aloitettais stimulaatio? Se toimiiko Synarela jarruna tarpeeksi, kun ei ole näköjään onnistunut munasarjoja sammuttamaan, onkin eri juttu...
 
marrasmai voimia, vaikkei se tässä varmaan autakkaan! (n) on oikeasti vaikea kuvitella mihin kaikkeen stressi voikaan vaikuttaa, ennenkuin sen itse kokaa ja näkee. Toivottavasti sun kroppa lähtee palautumaan nyt kun stressaava työ on poissa! Eihan se tietysti tapahdu päivään tai viikkoon, mutta toivon ettei tämä ole sun kohdalla pysyvä haitta. Haleja ja tsemppiä ja voimia ihan hirveesti! (y)

Sphinx oo sä oot oikeesti tulossa toiselle puolen! :love: ihana testipäivä sattui, nyt pos testin kanssa varmasti todella hyvä päivä! (y)

kalabaliikki tsemppiä hoitoihin! Toivottavasti kaikki menee niinkuin pitää, eikä vuoto pilaa tätä kierrosta (y) en oo viittinyt tällä puolen hirveesti "valitella oireitani", tuntuu tässä vaiheessa jotenkin hölmöltä kun kuljen tällä hetkellä ns. kaistojen välissä :D mut raportoin kun raportoitavaa ;) mut siis vuoto oli runsahkoa silloin sen kaksi päivää, sen jälkeen on lähinnä tipotellut/tuhrutellut. Yleensä aamuisin ei ole mitään tiputtelua tai tuhrua, mutta kun kroppakin "herää" niin sitten tuhruaa.. (n) mut jotain siellä vielä jossain on, tän aamu testissä kaksi viivaa, vaikka testiviiva onkin melkein haamu-luokkaa :love: tiistaina on eka ultra, niin siellä selviää onko kyydissä enää ketään ja jos on onko oikealla paikallaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Nyt ommaa nappaa :) Siirrossa kävin ja lääkäri kun aloitti session kehumalla siirrettävää alkiota, latistin tunnelman heti kättelyssä ja kerroin, mitä niistä "hyvistä" alkioista olen mieltä. Hän hämmästyksekseni alkoi perehtymään historiaani ja vertailemaan siirrettyjä alkioita ja ihan selkeästi oli kiinnostunut mun keskenmenoista. Hän määräsi mut siltä istumalta verikokeisiin ja tutkitaan vasta-aineet. Kävin siis ja tulokset tulee heti maanantaina ja jos niissä jotain on, niin minidisperiini alotetaan sitte. Tämmöstä! Eli pp0 :)
 
Sphinxille Onnittelut!

Kiitos vastauksista alkion siirtoajankohtaan liittyen :) Mulla on maanantaina seuraava ultra, jolloin taas näkee munarakkulan koon. Toivottavasti se on sopivan kokoinen ja aion kyllä ottaa lääkärin kanssa puheeksi, jos tuntuu että normaalista siirtoajankohdasta poiketaan. Mutta luulisi kyllä, että lääkärikin siitä huolehtii, vaikka julkisella ollaankin.
 
Heippa vaan kaikille!

Onnea plussanneille ja pahoittelut negoista.

Täällä alkoi eilen vuoto jotenka toinenkaan pas ei tuottant tulosta. Jotenkin osasin aavistella, menkkakivut alkoivat JO lauantaina..onko kellään progesteroni aiheuttanut täällä ennenaikaisia menkkakipuja?? Rauhoitetaan varmaan loppuvuosi ja jatketaan siirtoja taas alkuvuodesta.

Kaikesta huolimatta, tsemppiä isosti kaikille (y)
 
Pahoittelut negasta, Talvi82. :(

Sphinx, mahtavaa! Kovasti onnea matkaan, olkoon tämä nyt teille se pysyvä isänpäivälahja! :love:

Siida, onnea kyytiläisestä! :love: Hieno juttu että ottivat verikokeet ja että tukihoitoja on mahdollisesti tarjolla. Itse ainakin haluan jatkossa kaikki tropit, mistä ei varmuudella haittaakaan ole. Kerrohan vielä alkion ikä ja testipäivä niin pääset piinalistalle. :)

SalamaT: juu, mulla siis aloitettiin stimulaatio heti ovulaation jälkeen. Joillain tämä kaava on kuulemma tuonut parempaa laatua, mut omasta puolestani en vielä osaa sanoa, kun vasta hedelmöittymistulokset on tiedossa. Kovasti tsemppiä ja voimia joka tapauksessa, toivottavasti sun kroppasi nyt viimein suostuisi sovinnolliseen yhteistyöhön!

AJ pohdiskeli alkioiden laadun parantamista, ja sitä olen itsekin pitkään pähkäillyt - tai siis lähinnä sitä, miten munasolujen laatua voisi parantaa. Lisäravinteista kai ainakin foolihaposta ja ubikinonista voi olla apua, ja lisäksi sellainen aine kuin inositoli voi joidenkin tukimusten mukaan parantaa munasolujen laatua (mä olen vetänyt sitä nyt kuukauden ajan). Jotkut uskoo siihen, että solujen pienempi määrä toisi parempaa laatua, joskin mun lääkärini mukaan laatu alkaa heikentyä vasta sitten kun määrä on jotain 20 munasolun luokkaa. Ylipäätään terveelliset elämäntavat ja stressin välttäminen (jos se nyt tässä touhussa on ylipäätään mahdollista) on tietysti avuksi. Jos jollakulla on muita konsteja takataskussa niin mielelläni kuulisin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Pitää tulla sivusta kommentoimaan tuota munasolujen mahdollista laadun parantamista. Mulle tehtiin ivf alkusyksystä yksityisellä klinikalla ja johtuen mm hyvin alhaisesta amh arvosta, otettiin käyttöön saman tien ns koko arsenaali lääkkeitä. Lääkäri suositteli aloittamaan hoidon pistoksia edeltävässä kierrossa (pienehköllä annoksella) testosteronia. Tämä oli kuulemma nimenomaan munasolujen laadun parantamista varten, jos ymmärsin lääkäriä oikein. Kuulemma esim USA:ssa hyvinkin suosittu hoitomuoto.

Omalla kohdalla hoito johti 9 munasoluun joista 8 hedelmöittyi ja 7 jatkoi päivään 5 saakka, 4 lopulta niin hyviä että pakastettiin. Yksi kasvaa nyt kohdussa, 10. vko lähti juuri käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Alkio on pakastettu 3päiväisenä ja tänään sulatettu aamulla, niin onko se sitte 4päiväinen...en minä tiiä :D Oli kuitenkin morula. Virallinen testipäivä vasta 2.12 ku on pregnyl tuki. Mutta enköhän minä taas ihan hyvissä ajoin ala testaamaan..viikon päästä viimeistää. Nyt kyllä en oo ollenkaan innoissani koko jutusta...en oikein ittekkään tiiä, että miksen!?
 
Minun lokiikalla se on vielä 3 päivänen sulatus päivän ja seuraavana 4.. mut siis ei mitään faktaa vaan oman pään ajattelu.. :D:rolleyes: eli olen varmaan väärässä :ROFLMAO:
Talvi82 pahoittelut ja Sphinxille hurjasti onnea ja onnellista matkaa "toiselle puolelle".
Siidalle nopeita ja "tahmaisia" piinapäiviä (y)
Marrasmai hyvä tosiaan että olet päässyt pois uuvuttavasta ja stressaavasta työstä. Itse kanssa aijemmin töitä hurjana paiskin (ajatus oli toki et sit kun lasia niin olis säästöjä että vosi olla kotana, jepjep) lopetin toisen työn juuri siksi kanssa et jos siinä syy, no ei ole ainakaan näin 2,5 vuotta myöhemmin auttanut asiaa, tilinsaldo vaan sen kun pienenee, rahat hupeneekin siihen et jos vaikka saisi sen nyytin ja huonolta näyttää.. Mutta on totta sekin että ilmeisesti koho ottaa aika kauan palautuakseen pitkäkestoisesta stressistä ja uumukusksesta. Luulisi kuitenkin että yli kaksi vuotta olis jo tarpeeksi, mutta tiiä tota, ehkäpä sillä ei minun kohdalla ole ollut mitään tekemistä tämän aisian kanssa. Sulle suosittelisin nyt eritoten sitä jodia, mistä viime viikolla mainitsin. Pitkäkestoinen stressi aiheuttaa lisämunuaisen uupumusta (suosittelen googlettamaan oireet ;)) johon apua jodista.. tsemppiä tähän rumpaan sekä oman kehon huoltoon!
Palaanpa vielä siihen viime viikon magnesium keskusteluun sen verran että, koittakaa ottaa joku muu muoto kun sitraatti (en nyt muista miks se ei ole hyvä, mutta niin viisaammat sanoneet) vaikka sitä eniten tarjolla. Tällä viikolla satuin siitä lukemaan ainakin sen että voi heikentää raudan imeytymistä, eli ainakin jos sillä osastolla ollu heikko niin joku muu muoto.
 
Siida onnittelut kyytiläisestä (y)

ON: tänään vilkkuva hymynaama eli ehkä se ovis on sieltä tuloillaan. Maanantaina ultra ja sitten tietää pääsenkö siirtoon ens viikolla... vähän houkuttais pyytää kahden alkion siirtoa. Mulla kun on tuplina pakastettu ja jos molemmat selviäisi. En tiedä..
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 3.ICSI?
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1#selittämätön#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/1.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
KuuBe 20.11 (3pv/9.11)
Siida 2.12 (3pv/12.11)


Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (2x5pv)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Miten muuten Nennaliin piinailut?!!!
Vilijonkalle kans piti vielä tsempit sanoa, kyllä se ovis sieltä tulee.. eikun vaan tuoplat jos siltä tuntuu, niillä on ainakin nyt tuntunut olevan hyvä onnistumis prosentti :)
 
Siidalle hyvää ja rauhallista piinailua ja onnittelut kyytiläisestä! Minunkin logiikalla Siida sun kyytiläinen olis kuitenkin 3 päiväinen, kun se on siirretty samana päivänä ku on otettu sulamaan. Mutta hei, mä oon blondi, joten voipi mennä pieleen :LOL:

Ja negan saaneille voimaa ja valoa. :love:
 
Sphinx: Et suinkaan blondi! Tuo oli ihan järkipuhetta, kuten Domikin jo meinasi, että kyllähän se 3pväinen on! Nyt kun muistelen niin kolmipäiväisistä alkioista se lääkärikin puhui, kun noita edellisiä siirtoja kävi läpi.

Kiitos tsempeistä! Lähetän niitä teille myös takaisin itse kenellekin❤ Mun piinapäivät ei oo onneksi tahmeita muutoin kuin ajan kulumisen suhteen ;)....pregnyl tukena :)
 
Siida onnea kyytiläisestä :love: nyt taas jännittää hurjasti minuakin seuraavat pari(kolme?) viikkoa!! (y) On se hyvä että on muuta jännitettävää kun itellä ei mitään tapahtumia.

Aika matelee, vasta ei ens mutta sitä seuraavalla viikolla lääkäri jatkoista.. Odottelu ei ole paras puoleni :rolleyes: Haluun jo tietää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään meille enää!
 
Voi Domi! Kunpa olisikin oooikein tahmea :)

AJ: Odottavan aika on pitkä!! Kyllä ne päivät vaan yhtäkkiä hurahtaa. Voimia venailuun.

Mulla on nyt vähän sama seesteinen olo ku viimeksikkin alkupiinassa oli. Jotenkin toivois, että tää vaan jatkuis ja kestäis kauan nää alkupäivät. Ne loppupiinan hetket on hirveän tuskallisia...kävi sitte miten kävi. Jos ei käy mitenkään, se ottaa päähän ihan hulluna, jos tulee ne kaksi viivaa, niin sitte se menee ihan hysteeriseksi panikoimiseksi. Nyt kun mitään ei voi vielä näkyä/tuntua kaikki on mahdollista ja pystyy olla ihan rauhassa.
 
Meille valkeni isänpäivän aamu niin kuin toivoinkin, positiivinen testi antoi mulle hyvän syyn toivottaa miehelleni hyvää isänpäivää ❤

Vielä en uskalla siirtyä toiselle puolelle, mutta yritän nyt iloita tästä uutisesta ja vähitellen totutella ajatukseen :barefoot::love:
 
Voi Sphinx miten ihanaa <3 <3

Pahoittelut Talvi82 negasta ja voimia :(

Siida pitkää pinnaa piinailuun ja kiitos tsempeistä!

Samoin kiitos Domi ja muut kommenteista ja tuesta, tämä palsta on kyllä ihan korvaamaton tuki tässä synkässä prosessissa.

Alkioiden laadun parantamisesta: Olen itse vedellyt Ubiqinonia eli Q10 300mg päiväannoksilla nyt pari kk, mutta saa nähdä vaikuttaako se mitenkään kun meillä siittiöissä se suurin ongelma. Fertinovan lääkärin mielestä kuitenkin hyvä että vedän noinkin suurta annosta. Ja jos tämä hoito ei toimi, otetaan mukaan DHEA pariksi kuukaudeksi. Samoin olen vedellyt kuurina nyt E-vitamiinia suurehkolla annoksella, vahvaa B-komplexia ja C-vitamiinia samoin, perus mammavitamiinin lisäksi.

Perjantain ultrassa tilanne oli vähän keskiviikkoa parempi, joten päätettiin jatkaa kuitenkin hoitoa ja tiistaina punktioon. Mulla näköjään vaan "hidas sytytys" kropassa ja tarvitsen todella suuret lääkeannokset että mitään tapahtuu (nytkin monta päivää vielä Elonvan jälkeen Gonal-F 350IU annoksella). Nyt illalla irrotuspiikki (Pregnyl 10 000IU) ja sitten vaan jännitetään ettei munikset karkaa ennen tiistaita, huomenna lento Helsinkiin. Toivottavasti lentäminen ei muuten tee hallaa hoidolle o_O
Paluulentoa en ole vielä edes varannut, kun ei tiedä vielä siirtopäivää, tai päästäänkö koko siirtoon ylipäänsä. Alavatsan paine ei ole tänään enää kovin paha, toivottavasti se ei ole huono merkki :unsure:

No, mikäli kaikki menee hyvin ja edes muutamia muniksia saadaan, niin meillä kokeillaan nyt Picsi-maljaa, jonka pitäisi auttaa laboranttia valitsemaan parhaat siittiöt. Mielenkiintoista nähdä vaikuttaako alkioiden laatuun mitenkään.

Tyhmä kysymys mutta mun dementoitunut burnout-pää ei pysty enää pitämään lukua tai muistikuivia mistään: EIHÄN irrotuspiikin kanssa samana päivänä enää pistetä jarrupiikkiä?? Eli pelkkä irrotuspiikki ja sitten yksi lääkkeetön välipäivä?
 

Yhteistyössä