IVF/ICSI huhtikuussa

Malttamattomana ja kärsimättömänä aloitan uuden pinon, vaikka maaliskuun puolessa välissä vasta ollaan :ashamed: Mutta, mutta... kun meillä alkaa ensimmäinen IVF/ICSI-hoito tavallaan jo ensi viikolla. Aloitan ens ke (21.3) primolutit. Seuraavista kuukautisista alkaa piikittely (tod.näk 2.4). Ja lyhyellä kaavalla sitten kohti punktiota, jonka lääkäri arvioi ajoittuvan vkolle 16.

Toivottavasti saan edes yhden tai kaksi kanssasisarta vertailemaan kokemuksia kanssani. Ettei tarvitse yksin piinailla ja pinoutua :whistle:

Kuka - - - Mikä hoito? - - - - - - - - - - - Arvioitu punktioaika

Anuski - - - 3. IVF - lääkkeetön - - - - - - - vko 14

Nennuliini - 1./2. IVF/ICSI - lyhyt kaava - vko 14

Mai - - - - - 2. IVF - pitkä kaava - - - - - - vko 15 Ruotsi

Siisami - - -2. ICSI - pitkä kaava - - - - - vko 15 TAYS

Pippuri - - - 2. ICSI - lyhyt kaava - - - - - vko 15

Siilis - - - - 1. IVF/ICSI - lyhyt kaava - - - vko16 TAYS

Tietämätön 1. IVF - - - - - - - - - - - - - - - vko 16

Hippu - - -1. IVF - pitkä kaava - - - - - - - vko 17

Toivo - - - 1. IVF - lyhyt kaava - - - - - - - vko 17 TAYS

Himppu - - 3. IVF/ICSI - pitkä kaava - - - vko 17

Helinäkeiju 2. IVF - lyhyt kaava - - - - - - vko 18 ???<br><br>
 
käypäläinen
Heips!

Sattumalta tänne eksyin tuolta ihan toisilta sivustoilta. Meillä oli vastikään hoidon suunnittelukäynti ja icsi-hoito alkaa tästä kierrosta, mutta menemme pitkällä kaavalla eli punktio ajoittunee vasta viikolle 19. Eli ei ihan samaan aikatauluun ehditä. Lyhytkin kaava olisi voitu aloittaa, jolloin piikittely olisi alkanut nyt hetimiten ja punktio siis olisi ollut kenties jo vk:lla 13-14, mutta ajattelin, että pää ei ehdi mukaan tuohon nopeaan tahtiin =)

Tsemppiä sinulle, toivottavasti kaikki menee nappiin!
 
Kirjoittelin jo pitkät tarinat, mutta mun viestini katosi jonnekin bittiavaruuteen.
Eli uudestaan lyhennettynä: =)
Ilmottaudun minäkin tähän pinoon.
Viime maanantaina testasin PAS-hoidoista negan ja nyt ensi viikolla on uuden ICSI:n suunnittelukäynti.
Omaa hoitohistoriaa:
syksyllä 2004 eka IVF, jonka tuoresiirrosta meille syntyi tyttö. pakkaseen ei saatu mitään.
viime syksynä ICSI, tuoresiirrosta nega ja nyt helmikuun PAS:sista nega. Pakkanen on taas tyhjä ja pitäisi aloittaa taas hoitorumba alusta. Pikkusen pelottaa taas aloittaa aivan nollasta, viime syksynä negan jälkeen kävin todella pohjalla. Nyt tuo PAS-nega tuntui paljon helpommalta (vaikka satuttihan sekin).
Omat ajatukset menevät vuoristorataa ilman noita piikitettyjä hormoneitakin, niin saas nähdä mitä kaikki sumuttelut ja muut tuovat tullessaan.

~himppu
 
En tiedä kuulunko tähän pinoon, mutta hyvä yrittää... Eli sen verran untuvikko olen, jotta mistään en vielä mitään tiedä muuta kuin sen, että meillä edessä IVF. Lääkäri on ke 21.3 ja silloin käydään aikataulua läpi. Ihan ensimmäinen käynti oli joulukuussa, jossa sovittiin, että maaliskuussa alkaa hoidot. Nyt sitten tämän maaliskuun ajan piti olla ennen 21 kiertopäivää, joten kuvittelen, että jotain sumuttelua aloittelen piakkoinkin!? jännittää...

Osaako joku kertoa, olenko oikeassa pinossa...? =)

Hippu
 
Kuka - - - Mikä hoito? - - - - - - - - - - - punktioaika-------testipäivä--tulos

Anuski - - - 3. IVF - lääkkeetön - - - - - - - vko 14---------17.4 nega

Nennuliini - 2. IVF- - lyhyt kaava --------- vko 14---------21.4 nega

Hemuli-----1. IVF-----------------------------vko 14---------18.4 nega

Siisami - - -2. ICSI - pitkä kaava - - - - - vko 15 TAYS---26.4 nega

Iida---------1. ICSI--------------------------vko 15 TAYS---27.4 nega

Tietämätön 1. ICSI - -pitkä kaava-- - - - - vko 16---------3.5 nega

Toivo - - - 1. IVF - lyhyt kaava - - - - - - - vko 17 TAYS

Himppu - - 3. IVF/ICSI - pitkä kaava - - - vko 17-------- 11.5 Plussa

Tessa24---1. IVF-lyhyt kaava---------------vko 17

Leenuliinu--- 3.IVF Pitkä kaava-------------vko 17 ----------Plussa

Hippu------1.ICSI Pitkä kaava--------------vko 18-----------Plussa


Heippa kaikki, mäkin tulen tänne. Olenkin jo pinoa odotellut mutta laiskana en ole sitä itse jaksanut ruveta pykäämään :snotty:

Siilis: Sä kävitkin jo tuolla meidän tammikuisten pinossa muutaman sanan vaihtamassa :D Kiva, että on joku lähes "tuttu" piinailemassa

Hippu: Kuulostaisi siltä, että ihan oikeassa pinossa olet. Tervetuloa vaan mukaan.

Oma napa sitten: 32-vuotias Etelä-Suomalainen rouvashenkilö ensimmäistä yrittämässä. Yritystä takana alk. 7/05. Tutkimuksiin lähdettiin vuoden jälkeen ja vika löytyi miehestä. Siittiöitä on mutta tosi vähän ja ne on hitaita sekä epämuotoisia. Meillä mentiin siis suoraan ICSI hoitoon. Nyt on toinen yrityskierros menossa. Enismmäinen päättyi siihen, että mulla ei munasolut lähtenyt kypsymään. Tällä kertaa kokeillaan siis isommalla Gonal-f annoksella ja toivotaan parasta. Sumuttelut aloitin jo tällä viikolla tiistaina ja puntiota on suunniteltu viikolle 15. Vielä ei päässä napsu pahasti vaikka se sivuoire lista on aika massiivinen Synarelassa.

Viime kerralla olin koko hoidon ihan täpinöissäni ja tällä kertaa huomattavasti rauhallisemmalla mielellä. Sellaisella puolipessimismillä mennään eteenpäin. :/ <br><br>
 
Mukavaa, että tänne ilmaantuu muitakin kuin minä :)

Meilläkin ensimmäistä yritetään. Minä täytän tänä vuonna 30, mieheni täytti samat jo viime vuonna. Pirkanmaalla asustellaan.

Ja Hippu meidänkin lääkäri halusi suunnitteluajan ennen kp21. Luulin, että lähdetään pitkällä kaavalla IVF/ICSI-hoitoon (kun siinähän sumut alkaa kp21). Mutta lyhyellä kaavalla sitten mennäänkin. Ja HYVÄ niin! Pimahdan aina kaikista lisähormooneista (terolut, clomifen, primolut, e-pilleritkin aikanaan) ja itken kun vesiputous, joten mitä vähemmän ja lyhyemmän aikaa niitä joutuu itseensä lappamaan, sen parempi.
 
Meillä ensimmäinen IVF edessä, jännittää kovasti. Samoin kuin Hipulla meillä myös lääkäri ke 21.3. ja aikatauluja katsellaan silloin. En tiedä vielä mennäänkö lyhyen vai pitkän kaavan mukaan, mutta oletettavasti pitkällä.
 
Hassua kuinka noi hormoonit vaikuttaa erilailla eri ihmisillä. Toiset itkee, toiset raivoo ja joillain ei tunnu missään.

Edellisestä kierroksella mä sain Synarelasta kunnon itkukohtauksia ja muutaman kunnon raivarinkin. Mä en yleensä huuda. Nyt en ole huomannut minkäänlaisia vaikutuksia. Oikeasti jäin miettimään, että kuinka paljon mä viimeksi kehittelin noita oireita itse kun nyt ei ole mitään. Olin niin tohkeissani ekasta hoidosta, että kaikki epämiellyttävätkin sivuoireet olivat plussaa :LOL:

Kohta pitäisi lähteä ratsastustunnille. Saa nähdä missä vaiheessa sen joutuu jättämään väliin. Hyperin riskin takia olisi vissiin syytä välttää raskaampaa ja pomputtavaa liikuntaa. Viimeksi kun ei oikein mitään kasvanut niin mulla ei ollut minkäänlaisia rajoituksia.

Nyt kuitenkin nauttimaan hevostelusta :D
 
Taas on yksi lauantai melkein takana. Tulipahan kierreltyä kirppiksellä ja siellä sitä vaan näki vauvanvaatteet. Joskus on mukaan tarttunut ihan pienet potkarit jemmaan odottamaan, mutta kyllähän se olisi järkevää odottaa ja katsoa, mitä tuleva tuo. Olo on jotenkin epätodellinen, vois sanoa että "melkein raskaana"... Nyt varsinkin kun hoidot on vihdoin alkamassa, sitä elää vaan jotenkin niin tässä ja nyt ja takaraivossa ajatus, että pian olen raskaana.

juu, monta mutkaa on vielä edessä, mutta silti sitä jo jotenkin odottaa valmiiksi niin kovasti, että käärö ihan oikeasti tulee. Annoin itselleni luvan ostaa ensimmäisen odotusajanlehden ja sitäpä sitä sitten on lueskeltu. Olikohan virhe? Jokseenkin hieman alakuloinen olo... :/

Hippu
 
Joo kyllä se niin on, että noi hormoonit on kyllä maailman hirvein keksintö, mutta toisaalta mitäpä sitä ei olisi valmis tekemään maailman kauneimman asian eteen. Ja Siisami sama on ollut täällä, että raivarit on kans joskus liittynyt itkuun ja itku raivareihin jne. Mutta olen kyllä huomannut, että ajan kanssa hormooneihin "tottuu" (ihan hirveää!!!). Siis että kymmenennestä keltarauhaskuurista osaa jo tietää mikä on mitä tunnetta, eikä enää reagoi niin vahvasti. Ja lisäksi osaa järjestää itselleen ei-niin-kireitä aikatauluja... ettei pinna ole ylikireällä ja ehtii vähän ulkoilla, levätä jne. Joo silti/edelleenkin itkee, mutta tietää mistä se johtuu ja siihen on pikkuriikkisen helpompi suhtautua. Ja sitten ehkä vielä tärkeämpää: mies on oppinut mistä mikin johtuu ja osaa lohduttaa ja sanoa ne oikeat sanat "Tiedäthän, että tuo paha olosi menee pois, kun nuo kamalat pillerit loppuu?".

Mä en ole vielä uskaltautunut missään vaiheessa ostamaan vauvanvaatteita tai odottaja-lehtiä. Enkä varmaan uskaltais, vaikka testi näyttäis positiivistakin. Jotenkin on tullut niin tiedostavaksi tässä viimeisen vuoden aikana (tieto lisää tuskaa!), että jos joskus tulisin raskaaksi hoidoilla, niin pelkäisin varmaan monta kuukautta keskenmenoa. Se kun tuntuu olevan niin hirveän yleistä. Tai siis yleisempää kuin oli ikinä kuvitellut/ajatellut.

No joo positiivisempiin asioihin. Miehen kanssa on mennyt taas ihanasti tämä viikonloppu! Ah! Aurinko paistaa. Ja tänään kävellään käsi kädessä äänestämään :)

Ihanaa sunnuntaita teille. Hurjaa ajatella, että primolutien aloittamiseen on 3 päivää. Piikittelyn aloittamiseen 2 vkoa. Huh.
 
mai
Heippa!

Minäkin ilmottaudun tähän pinoon...
Taustaa: Olen 38.v ja mieheni 43.v. Toinen IVF. Eka IVF oli loppu vuodesta joka tuotti plussan, mutta se onni kesti vain viikkoon 11 ja sain keskenmenon tammikuussa :'( .
Odotimme eka menkat km:n jälkeen jonka jälkeen aloitin sumutukset 27.2.
26.pvä maanantaina menen verikokeisiin josta näkee milloin saan aloittaa piikitykset.Punktio on arvioitu viikolle 15.

 
Tervetuloa joukkoon Mai! Muistankin lukeneeni teidän pinon "uutisia" joskus loppuvuodesta, kun itse jännäilin inssin tuloksia.

Kuinka olette selvinneet keskenmenosta? Ja kuinka jaksatte lähteä uuteen hoitoon? Ei voi kuin hämmästellä ja ihmetellä sitä voiman ja jaksamisen määrää mikä tuollaisessa tilanteessa täytyy olla.
 
mai
Siilis:
Kyllä tässä pikku hiljaa on palattu elävien kirjoihin...kovalle se kyllä otti niin keskenmeno kuin surukin, tuskinpa siitä ihan yli koskaan pääsee. Pakkaseen meillä ei jäänyt eka kerrasta mitään, joten kaikki alkoi taas alusta. Halusin itse että aloitetaan mahdollisimman pian uusi hoitokerta yritys. Mullahan on jo tätä ikääkin jo näin paljon, niin kauheen paljon ei ole aikaa tuhlattavana. Se antaa voimia, kun miettii, että jos vaikka sais sen oman nyytin tuohon käsivarsille vielä joku päivä.

Voimia ja jaksamisia kaikille!
 
Joo ei kovin vahvasti mennyt tänään täälläkään... En kyllä tajua miksi, koska viikonloppu oli ihana!!! Sit tänään ihan pois päältä ja jopa vähän itketti ja surutti. Ehkä mua jännittää keskiviikkona alkavat pillerit. Että turpoanko mä (tai siis kuinka paljon :LOL: ) ja tuleeko taas riitaa ja itkua (tai siis koska se alkaa :) ) ja niin edelleen. Voi kyllä tämä on sitten helppoa tämä naisen elämä.
 
Onnea huomiseen lääkäriin! Hyvin se menee! Kyselet vaan kaiken mikä mieltäsi painaa ja kiinnostaa.

Mulla alkaa huomenna primolut-kuuri. Jänskättää, kun on tavallaan tripla-annos edellisiin kuureihin nähden. Grrrrrrrr. Ja enää vajaa kaksi viikkoa piikittelyihin. Kävin tänään ostamassa puregonit apteekista. Ihan hintavaa tavaraa :)

Kuinkas muilla? Eikös joillainkin ollut alkanut jo - pitkällä kaavalla?
 
Hei kaikille!

Minullakin ivf huhtikuussa, joten mahtuuko pinoon mukaan?

Meillä tilanne sellainen, että ensimmäistä lasta tässä yritetty kesästä -04 ja tutkimuksia ja hoitoja takana jo aikamoinen määrä, lapsettomuuden syynä on minulta löytynyt endometrioosi.. Nyt edessä kolmas ivf ja tämä hoito yritetään tehdä ilman lääkkeitä.. Punktio ja mahdollinen siirto olisi viikolla 14, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan?

Anuski
 
Heipsistä kaikille!

Lääkärissä käytiin tänään ja lyhyellä kaavalla mennään! Aloitan primolut-kuurin 25.3. ja punktio osuu sitten näillä näkymin viikolle 17! Eilen jännitti aivan hirveästi lääkäriin meno, mutta kyllä nyt helpotti. Ensin vähän kauhistutti tuo lyhyellä kaavalla meno..ajattelin, että oho jo viikolla 17...Mutta nyt kun on sulatellut asiaa niin kyllä se on hyvä, että tapahtuu ja pian! Sopii minulle kyllä oikein hyvin. Nyt jännitetään vain, että kaikki menee hyvin!
 
Tänään oli minullakin lääkäri ja selvisi paljonkin asioita. Pitkällä kaavalla mennään ja punktio osuu viikolle 17 tai heti 18 vk:n alkuun! synarela sumuttelu alkaa ensiviikolla. Meillä on Toivon kanssa melkein sama aikataulu!

Lääkäri oli kovin positiivisella mielellä lähdössä hoitoja aloittelemaan ja meinasi, että todella hyvät mahdollisuudet plussata :)

Hippu
 
Ilmoittelenpa minäkin välillä itsestäni..
Me mennäänkin sitten melkein kaiman, hipun, kanssa samalla aikataululla. Mäkin kävin eilen suunnittelukäynnillä ja ens viikon perjantaina alkaa synarela. Meillekin tosiaan on hoito pitkällä kaavalla ja jos kierto ei veny, niin silloin punktio osuisi viikolle 17.

Vaikka nämä hoidot on henkisesti rankkoja, niin mulle nuo odotteluajat, kun mitään ei tapahdu, on paljon rankempia.. Nyt on taas parempi mieli kun tietää mitä on tulossa ja milloinkin. Voi hiukan suunnitella muutakin elämää, vaikka tuntuu että koko elämähän pyörii vain näiden hoitojen ympärillä.

 
Tännehän on tullut taas paljon asiaa :) Tervetuloa joukkoon Anuski! Sulla onkin hiukka varhaisempi aikataulu. Mutta voitko selittää tuon "tehdään ilman lääkkeitä"? Tarkoittaako tuo sitä IVM:ää, mistä kovasti on puhuttu kevyempänä hoitona?

Toivon kanssa mennään suht samalla aikataululla. Aloitin primolutit siis 21.3. Eli olen sitten neljä päivää sua "edellä". Mulla kaavailtiin punktio vkolle 16. Mutta senpä näkee sitten, kun alkaa piikittely, kun tämä on ensimmäinen IVF/ICSI:mme, niin ei voi vielä tietää, miten vastaan puregoniin. Ootko Toivo muuten hoidossa Taysissa?

Pitäisköhän muuten tehdä tuonne aloitussivulle sellainen lista meistä pinoilijoista? Kun koko ajan tipahtelee uusia, enkä mä ainakaan pysy ihan perässä, että ketäs kaikkia täällä olikaan ja millä aikataululla jne. :) Siis tarkoitan, esimerkiksi:

Kuka - - - Mikä hoito? - - - - - - - - - - - Arvioitu punktioaika

Siilis - - - 1. IVF/ICSI - lyhyt kaava - - - punktio vko16

Teenpä siis sellaisen :) Tosi demokratiaa :) Jos haluatte listaan mukaan, niin ilmoitelkaa samantyyppisiä tietoja itsestänne. Voin lisäillä aina kun ehdin koneella käymään rauhassa.
 
Minulle tehdään lääkkeetön ivf eli käyn jatkuvasti ultrassa seurannassa ja kun luonnollisen kierron johtomunarakkula löytyy, ovulaatioa seurataan ja irrotuspiikin jälkeen punktiossa otetaan vain se yksi ainoa solu joka hedelmöitetään ja siirretään jos kaikki menee hyvin. Eli ei muita lääkkeitä kuin sitten luget siirron jälkeen tavallisesti. Tässä hoidossa on tietysti ongelmana se, että onnistuuko hedelmöitys ja alkaako solu jakautua kun ei ole kuin se yksi ainoa. Lääkäri sanoi, että ilman lääkkeitä "tehty" solu on laadukkaampi, luonnon valitsema ja näin ollen kiinnittymisenkin mahdollisuus parempi.. saas nyt sitten nähdä.
Meillä siis kolmas ivf hoito ja arvioitu punktio 14 vko:lla

Anuski
 

Tuli tuossa mieleen, että kun tuolla lääkärissä kävin niin siellähän oli liuta muitakin lääkärille meneviä. Mekin tässä pinossa olijat voidaan "törmäillä" toisiimme käytävillä tietämättä, että kirjoiteltu on keskenään. Hassua!

Meillä on Himpun kanssa sama aikataulu ja odottelua siis riittää vielä vk:lle 17, eli 5vko jäljellä siirtoon. Kaikkea muuta olen yrittänyt virittää, jotta ei ihan koko aikaa miettisi tätä hommaa. Viikon päästä kuitenkin alkaa jo sumuttelu ja kohta on jo huhtikuu =) Eli kyllä se aika menee varmasti nopeasti!!

Siilis tässä minun tietoni: Hippu, 1.IVF, pitkällä kaavalla, Punktio vko 17.
 
Moikka kaikki vanhat ja uudet :wave:

Mä olen nyt viettänyt vähän hiljaiseloa kun on tossa parisuhteessa muutama mutka matkassa ja energia menee niitä pohtiessa. Hoidot täällä etenee niin, että maanantaina on nollaultra ja sitten alkaa piikitys.

Mielialat menee ylös ja alas ja onkin nyt hivenen vaikeeta tietää mitkä tunteet on todellisia ja mitkä hormoonien aiheuttamia. Tai siis kaikki tunteet varmaan on todellisia mutta jos noi hormoonit nostaa ne potenssiin 10 niin se on vähän liikaa :x

Mä olen hyvin tyynellä mielellä tällä kierroksella ja en varmaan ihan kauhiasti palstaile. Kiva silti kun on joku pino mihin voi kuulua :)

Mun tiedot:

Siisami........2. ICSI......... pitkä kaava.......punktio viikko 15......TAYS
 

Yhteistyössä