IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

Tässä ois nyt jatko sitten hoidossa plussanneille. Mukaan vaan kaikki joilla LA loppuvuodesta tai alkuvuodesta :)







---NIMI---------------HOITO-------------MONESKO-------------LA

jerpuska..............2.IVF, 2 PAS............toinen..................30.12.09
wilsson..................1.IVF, 2.PAS..........toinen.................30.12.09
veena....................luomuylläri............eka...................30.12.09
millis1981..............1.IVF, 1.PAS...........eka.......................5.1.10
tahtoovauvan.........1.IVF......................toinen.....................6.1.10
Alexandria.............3.IVF, 2.PAS............eka......................12.1.10
Emily81...................1.IVF,1.PAS.............eka.....................13.1.10
Hipkukka...............2.ICSI, 3.PAS.........toiset...................19.1.10
junnu......................4.IVF.................. toiset.....................16.1.10
Marru73..................1.PAS.................. ekat.......................22.1.10
Tirulii........................?...........................?.........................24.1.10
Zin........................1.IVF.....................eka.........................31.1.10
NPG......................3.ICSI.....................?..............................?
Firefox..................2.IVF, 2.PAS.............eka.......................9.2.10
Nuppu76..............2.IVF.......................?...............................?




 
Huraa! Osasin tehdä tollasen hienon alotuksen tälle pinolle :D Aattelin sitten sinne päivittää tietoja sitä mukaa kun saadaan uusia plussanneita!

Toi muutkin saa päivittää ja jeesiä muutenkin, en oo mikään nero näitten koneitten kans..
:ashamed:
 
Terve kaikille varovaisesti yritän tälle puolelle hipsutella...

Tänään verikoe positiivinen ja näyttäisi ainakin toistaiseksi siltä että la ajoittuisi tonne tammikuun puoleen väliin eli oman arvion mukaan 12.1.2010.

Taustaa:
Takana lapsettomuutta ja hoitoja 2004 vuodesta lähtien. 3 keskenmenoa ( rv 5, rv 11 ja rv6) Tämä plussa tuli nyt 3.IVF:n 2.PAS:sta :D

Kovinkaan paljoa en uskalla innostua vielä piitkäään aikaan takaraivossa jyskyttää koko ajan noi 3 keskenmenoa ja pelkään tietysti että tässäkin käy niin. Hcg oli kovin matala ja sekös huoletti. Mulla veritestit on otettu aina pp12 ja hcg on ollut 218-224 ja nyt viikonlopun takia testi oli pp14 ja oletin että se oli paljon reilumpi niin arvo olikin VAIN 160... :|

Hoitaja sano kyllä että se on hyvin noussu mutta aina sitä ajattelee hölmöjä.Toivoisin niin kovasti että tällä kertaa raskaus päättyisi vasta tammikuussa vauvan itkuun :heart: LA:sta en ole varma kun en muista miten se pas:ssa lasketaan joten ajatuksena että nyt olis sitten 4+0.Mutta varmaankin siihen oikeasti kuuluu muutama päivä päälle?

Onnea kaikille plussanneille!! :D
 
Hei kaikki! :wave:

Ihana kun meitä on jo näin monta!! Ja lisää taitaa tulla... Kävin kurkkaamassa ja löysin ainakin pari haamuilijaa edellisestä pinosta :D

Meillä siis esikoinen 1v10kk. Tosi kiva kun on muitakin "toisella kierroksessa" olevia.

Jänniä aikoja eletään, jännitetään yhdessä. Meillä eka ultra vasta 26.5, tuntuu että sinne on ikuisuus!! Sen jälkeen uskaltaa edes vähä huokasta...

Kuinkas ootte voinu? Joko oireilette? Missä teitä muutes hoidetaan? Meillä TAYS.

Ja Alexandria, hlökohtaisesti en tiiä noista hcg arvoista mitään kun ei oo koskaan katottu (miksköhän ei?), mutta koitetaan nyt vaan uskoa sitä hoitajaa. Tietää varmasti paremmin kuin me :)
 
No voi hyvät hyssykät. Taisin täällä töiden "lomassa" laittaa vahingossa Lugen kaksi kertaa peräkkäin. Auts! Menee niin automaattisesti jo, että ei enää muista onko laittanut vai ei. :eek:
Alankohan kohta kouristella holtittomasti, vaahtoa suussa? :p
Onko muilla sattunut vastaavaa?
Se on tämä jatkuva väsymys.. :ashamed: en oikein nyt jaksa keskittyä.
 
tahtoovauvan kiitoksia,pitäis osata rentoutua mutta en vaan pysty... Ja mä luulen kans et se hoitaja tietää meikäläistä paremmin nämä asiat.

viiva ei ole koskaan käynyt noin mutta en usko siitä mitään haittaa olevan.Jos unohtaisit laittaa niin se olis eri asia.

Alex ja 4+1??
 
tahtoovauvan kysymykseen vastauksia. Mulla olisi vissiin otettu verikoe mutta hoitsu sitten sanoi, että ei oteta. He uskoo kun pari testii näyttänyt plussaa. :) OOn hoidoissa ollut Naistenklinikan kautta maksusitoumuksella Väestöliitossa. Mutta eiköhän me tuolla naikkarilla sitten synnytellä. Mulla ei oo ollut mitään ihme oireita. Rinnat kipeät ja hiukka turvoksissa, masussa joka päivä jotain tuntemuksia, väsymys.
Mulla on eka neuvola jo 14.5. Nopsaa tulee. :) Sitten on eka ultra väestöliitossa 25.5. Sinne vielä vähän matkaa.

millis ja lupu 5+0
 
Millis1981 ollaan sitten molemmat naistenklinikalla punnertamassa samoihin aikoihin :D

Täällä ei ihmeitä hirvittävä väsymys vaivaa.Voiko se näin pienillä viikoilla olla jo raskausoire? Oon meinaa toipumassa myös flunssasta ja sen piikkiin oon tän laittanut.Nukuin tänään 3 päikkärit!! :LOL: Ja siltikin väsyttää :LOL: Muuten oireeton olen edelleen. Miten muut jakselee?

Neuvolaan en ole vielä uskaltautunut soittamaan. 3 aikaisempaa raskautta on tehnyt vähän jälkiä ajatuksiin ja vähän väliä on mielessä keskenmeno vaikka sitä yrittää välttää.Ajattelin odottaa sen ekan ultran mikä on 25.5 ja jos silloin on kaikki ok niin sitten soittelen ja lupaan ja vannon että nautin tästä raskaudesta sen jälkeen tosissani!!Siihen asti joudutte kestämään mun purnauksiani.Tällä hetkellä olette ainoita jotka tietää raskaudesta joten ei ole muuta väylää mihin epäilyjäni purkaa. :|

Oletteko ajatelleet missä vaiheessa ilmoittaa raskaudesta?
 
alexandria ajatteleppas jos olisikin niin että samaan aikaan..:) Mulla eka ultra samana päivänä. :)

mä oon tässä miettinyt, että mitenkäs noita nosteluja uskaltaa tehdä. Varmaankin ihan normaalisti johonkin asti..vai? mulla on sellainen työ, että joutuu väkipakolla nostaa ja aika paljon joka päivä. oon tässä nyt pelännyt että mitenköhän uskallan sitä jatkossa tehdä..
 
Empä millis osaa sanoo juuta enkä jaata tohon nosteluun... Kaist se on vähä omasta fiiliksestä kiinni. Mulla oli ekassa raskaudessa niin, että ekoilla viikoilla jos kovasti riehuin ja nostelin, niin alamahaa alko jomottaa. Ei siis ollu mikään kipu, mutta sellanen epämiellyttävä tunne. Sit aina heitin hanskat naulaan ja lepäsin, kunnes tuli parempi olo. Kuuntelet siis omaa kroppaas, siinä mun ohje. :D

Aleksandrian kysymykseen vastauksena, lähimmät ystävät tietää jo. Tietävät hoidoista ja tiesivät mikä on testipäivä. Muuten koitan oottaa ainakin sen ekan ultran, ennen kun kerron. Toki tosi moni tietää kysellä, enkä kyllä valehtelemaankaan ala. Työpaikalla kerron vasta sitten kun ei enää pysy maha piilossa.

ON: mulla on ihan kamala olo... Oon siis jotenki ihan varma, ettei tuolla mahassa oikeesti oo ketään. Tänään piti varalta pissata uusiks tikkuunkin, ja olihan se viiva siinä, mutta ei helpottanu yhtään... Tuulimunasta kun tulee yhtälailla viiva...
Verikokeessa sen vissiin näkis onko arvot noussu tarpeeks...? Pitääkö mun soittaa Taysiin ja kinuta itelleni verikoe? Vai saanko sellasen tosta omalta lääkäriltä terkkarista? Onko kellään tietoo mitä ne arvot pitäsi olla näin 6vkon alussa?
En tiiä miks on näin kauhee olla... Esikosta en pelänny hetkeekään. Sillonkin oireilu alko vasta 2 vkoa plussauksen jälkeen, eli sen puolesta ei tarvis olla huolissaan vaikkei oireita vielä ookkaan... Tää ei kyllä oo yhtään hyvä, että oon yöt yksin töissä. Ihan liikaa aikaa miettiä!!!

Huoh.

tv ja minimii 5+1
 
millis olen samoilla linjoilla tahtoovauvan kanssa tuossa rehkimis/nostelu-asiassa. Voimien mukaan. Mulla ei kylläkään ole sitä työssäni, jos en järjestä siellä itselleni mitään extremeä ;) Nyt ajattelin kyllä laiskotella, jos hiukankin siltä tuntuu. Kotonakin, kun näitä hommia aina riittää. Meillä tuntuu koti olevan paljon rankempi työmaa... :/ Ulkotöitä, remppaa yms. muuta mukavaa.

Aleksandria meillä tietää myös vain lähimmät. Muilta aion salata tämän niin pitkään, kuin saan palloni piiloteltua ;) (toivottavasti sellaisen saan). Näin kesää vasten se ei taida kyllä kovin pitkään onnistua.

tahtoovauvan mulla on vähän samoja fiiliksiä tän suhteen. Ei tunnu hiukkaakaan "raskaalta". Ainoastaan väsyttää ja vatsa hieman pullottaa (hoidoista saakka pullottanut). Ensimmäisessä raskaudessa oli jo oksentelua tässä vaiheessa... :| Nyt menee aamukahvit vielä aivan loistavasti alas. Ainoastaan hampaita pestessä olen pari kertaa yökkäissyt, siinä kaikki. Enpä tiedä onko täälläkään farkunnapin alla kukaan kotona. :/
Ultra vasta ensi viikolla |O päivät matelee... pelko kasvaa. Sä olet kyllä vielä viikon perässä, joten ehkä ne oireet ovat vielä sulla piilossa. Soita vaan verikoetta, jos se helpottaisi sitten seuraavaan etappiin odottelua. Yritetään jaksaa.


viiva ja Raksu 6+1
 
Viiva:lla taitaakin olla meistä ekana ultra? Saadaan siis piakkoin ihania uutisia!
:heart:

Mä olin eilen pitkästä aikaan töissä.On toi viikon sairastettu lentsu sen verran voimia verottanut että ei siellä kyllä rehkiä olis jaksanu.Onneksi oli vähän normaalia rauhallisempaa :) Tosta nostelusta...Mä joudun työssäni nostelemaan aika ajoin eri painosia asioita joskus hyvinkin painavia joten saa nähdä kuinka käy.En oikein voi kieltäytyä ennen kuin työkaverit tietää raskaudesta ja siihen menee kyllä vielä pitkä aika. Mutta toki miksi en nostelis jos vointi on ihan hyvä ja kipuja ei ole.

Tiedättekö muuten milloinka pas:ssa aletaan vähentämään lääkityksiä?Ja tapahtuuko se kertaheitolla vai pikkuhiljaa?

Alex 4+4
 
Mulla oli lääkkeetön PAS niin en osaa sanoa tuohon mitään. Sain ne ludet lopettaa sinä päivänä kun tein plussatestin. :)
Onkos muille ilmaantunut oireita? Mulla tää väsymys ja kauhea turvotus.

Mä oon kertonut niille raskaudesta jotka tiesi hoidoistakin. Koska olisivat joka tapauksessa kyselleet jossain vaiheessa asiasta. :)

millis ja lupu 5+3
 
Mulla on käytössä lugejen sijaan Crinone, allergian takia. Ja siitä sanoivat, että yleensä lopetellaan sitte ekan ultran jälkeen. En sitte tiiä kuinka lopetetaan kun oon ymmärtäny kahden eri lääkärin jutuista eri tavalla. Mutta luulisin, että loppuu jotenki porrastetusti... En jaksa oottaa. Ihana päästä eroon näistä pirun puikoista! :D

ON: Eipä mainittavia oireita. Hetkellisesti välillä tekee vähän huonoa. Ja rintavarustus vähän turvoksissa. Ootellaan, ootellaan...
 
Täällä edelleen kauhea hermoilu jatkuu. Sain uuden verikokeen otettua eilen jolloinka olisi virallisesti ollut pp18 ja hcg oli VAIN 476 :eek:

Noususuuntainen mutta taitaa tässäkin raskaudessa huonosti käydä.Kyllä se olisi normaali raskaudessa jo reilummin koholla... :'( Jos tämäkin menee kesken on se meidän 4 keskenmeno ja mä en ihan oikeasti tiedä kestänkö sitä enää.Täytyy nyt vain elätellä pientä toivetta että kaikki olisikin hyvin...
 
Alexandria toivon todella, että kaikki on kuitenkin hyvin. Eikös 3 viikkoa hedelmöityksestä hcg:n tulisi olla n. 20-7300 välillä? Olen muistaakseni jostakin katsonut... eli siihen rakoon tuo arvo mahtuu kyllä helposti.
Yritä olla murehtimatta etukäteen (paraskin puhuja täällä). :ashamed: Itse pelkään täällä ihan hulluna, että ei ole normaaliraskaus tämä. :ashamed: Tuo pelkkä oireiden vähäisyys saa pelon valtaan.
Koita jaksaa! Olet kokenut jo niin kovia, että soisin sulle nyt todellakin sen nyytin syliin saakka.
 

Yhteistyössä