IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

Soitin klinikalle ja eivät antaneet lopettaa lääkityksiä.Passittivat uuteen hcg-kokeeseen jonka tulos oli 5040...Soittavat huomenna klinikalta jatkoista.Tod.näkösesti en saa lopettaa lääkitystä ja joudun pitämään kiinni siitä 25.5 ultra ajasta jolloinka nähdään tyhjä kohtu. Mä en pysty odottamaan sinne asti.Eikö sitä tyhjää kohtua pysty mukamas nyt näkemään ultrassa?? Ei sitä vauvaa tarvitse nähdä jos ne sitä aattelee et nyt on liian aikaista. Mulle riittää että uä:ssä on tyhjä kohtu ja voisin lopettaa lääkkeet jotta vuoto alkais kunnolla ja mun ei tarttis kärvistellä näitten kipujen kanssa enää täällä kotona!!!
 
Alexandria: Sanat ei riitä lohduttamaan! :hug: Toi on varmasti kamala tilanne. hCG-taso on kyllä vielä korkea, sullahan alkoi vasta eilen vuoto. Paljonko sulla olikaan viikkoja? Tuolla toisessa pinossa oli monella tosi runsasta vuotoa, eikä silti mennyt kesken. Tietysti ymmärrän, että haluat pian selvyyden tilanteeseen, etenkin kun tämä ei ole ensimmäinen kerta. :( Kovasti jaksamista ja voimia odotteluun! :hug:
 
Soittikin klinikalta jo tänään.Maanantaina on ultra (onneksi!) jolloinka tosiaan nähdään tilanne.Itseläni ei kovinkaan paljon uskoa tähän asiaan enää ole mutta maanantai sen kertoo.

Vuoto on rauhoittunut.Vähemmän sitä oli kuin viime kerralla kun oli keskenmeno jolloinka en pystynyt pöntöltä nousemaan kun verta vaan lorisi. Nyt tulee oikeastaan niukasti siteeseen tilkka verta kun lugetkin valuu ulos. Sitä haluais uskoa että kaikki on hyvin mutta historia taitaa toistaa itseään...

Palaan maanantaina kertomaan uutiset.

Alex ja epätoivo 5+3?
 
:'(

Pahoittelut viivalle, tm:n kokeneena tiedän miltä tuntuu, ei ole reilua ei. Alexandrialle vielä lähettelen toivonsäteitä....

Mulla on itsellä myös -taas- "hieman" huonot fibat tästä raskaudesta. Oireita ei voi sanoa että olisi nimeksikään....esikosta kuitenkin oli jo tässä vaiheessa tosi äklö olo lähes kokoajan. Ei saisi vertailla juu, mutta samahan se viimeksi oli, olo oli aikast oireeton, ja keskenhän se oli mennyt.

Mitenkäs muilla? Onko teillä jo oireita ilmaantunut ja minkälaisia?
 
Junnu Mie taas olen huolissani, kun oireet on alkanut jo nyt. Esikoisesta alkoi vasta 6/7 viikoilla. Tuulimunaraskaudessa alkoi aikoinaan myös näin aikaisin. Vaikka eihän se mitään tarkoita, ei kai raskauksia kauheasti voi verrata...
Mutta oireita: väsymys/uupumus, nenäverenvuoto (ei kauheasti, mutta ärsyttävästi), satunnainen kuvotus. Ja kerran olen oksentanut. Mies tosin tuossa totesi, kun ihmettelin miten tänään on ollut niin hyvä olo, että eihän mulla esikoisestakaan koko aikaa huono olo koko ajan ollut. Kamalan tarkaan en musita mitä se silloin oli, olisiko tosiaan ollut silloinkin vaihtelevia oloja hyvästä huonoon...

Hipkukka ja AatosII 5+
 
Mitenköhän tässä käy... :/ Puolenpäivän aikaan alkoi vuotamaan kirkasta verta. Nyt tyrehtynyt ja enää tulee tummaa 'vanhaa' verta. Kaivoin päivystävän numeronkin, jos vielä yltyy ja tulee kipeä olo, ajattelin soitella. Joka tapauksessa soitan maanantaina klinikalle.
 
Hipkukka: Toivottavasti ei ole kyse mistään vaarallisesta :hug:

Alexandria:Täällä peukut pystyssä että kaikki on hyvin b :) d

Junnun oirekyselyyn: Huonoa olo ei juurikaan ole ollut (muuta kuin muutamana pvnä ja sitten se loppui). Väsymystä ja palelua on ollut kyllä ja rinnat ovat kipeät (ja tuntuu kuin ne oisivat jo kasvaneet).. Niin ja virtsaamistarve on lisääntynyt (kun yölläkin saa rampata vessassa). Oireiden voimakkuus tuntuu vaihtelevan ja se pistää aina ajatuksia liikkeelle :/

Veena 8+2

 
Mene suoraan omaan napaan... :ashamed:

HCG tänään oli 12 282 eli nousussa,mutta pelonsekaisin tuntein mentiin ultraan.Vuotoa on ollut jokaikinen päivä tai pikemminkin tuhruttelua.Suurta vuotoa ei ole VIELÄ tullut. Lääkäri ultras ja näytti meillekin sitä ruutua.Kohdussa oli raskauspussi mutta pussin sisällä ei oikein näkynyt mitään...Eikös sitä sanota tuulimunaksi? Mutta se lääkäri jatko ultraamista pitkään ja sano ettei uskalla mun antaa vielä lopettaa lääkityksiä,koska oli näkevinään pienen tiivistymän siinä raskauspussissa joka saattaisi olla alkio? Mä en nähnyt mitään mutta enpä mä gynekologi olekaan.

Eli nyt ootellaan taas viikko ja sitten on uusi ultra jolloinka tiedetään 100% varmasti miten asiat on. Se lääkäri sano että viikon päästä pitäis olla viikkoja kassassa 7 ja silloin ultrassa näkyy varmasti jos on jotakin nähtävää.Toki se lääkäri sano myös että varautukaa pahimpaan. No sitähän tässä on kohta viikon verran tehty. :'( Luulis että kun viikkoja on kasassa 6 niin näkyishän siellä alkio vaikka sykettä ei vilä näkyisikään...No nyt odotellaan viikko sitten taas. Haluaisin jo selvyyden tässä asiassa.Omat toiveet on matalalla. :'(

Oireetkin on tulleet: rinnat tosi kipeät ja jatkuva pahoinvointi.Mutta oireethan voi olla just ton hcg:n nousun takia vaikka vauvaa ei olisikaan...

Miten te muut jakselette?Onko Hipkukka saanut selvyyttä asioihin?

Alex ja epätoivo 6+0?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alexandria:
Miten te muut jakselette?Onko Hipkukka saanut selvyyttä asioihin?
Voi harmi, ettette mitään selkeätä vastausta saanut :(

Miulla ei sitten lauantain jälkeen ole ollut vuotoa, eikä tuhrutteluakaan. Joten en tänään klinikalle soitellut. Luultavasti olisivat vain käskeneet seuraaman tilannetta. Kun ei mitään menkkamaisia tuntemuksiakaan enää ole. Kävi mielessä, että onkohan tähän vuotoon myös syynä kaksoisalkio. Edellisessähän raskaudessa kaksoisalkio ilmeisesti aiheutti uhkaavan keskenmenon. Ja silloin mie vannoin ja lupasin, etten kahta enää halua siirrettävän :snotty: :ashamed: Niin sitä vain unohtaa...
Toivottavasti mitään uutta huolestuttavaa ei tapahdu ennen ultraa.
 
Kovin hiljainen palsta ollut joten ajattelin tulla nostamaan...

Mulla ei ole kerrottavaa ennen sitä maanantain ultraa jolloinka todennäköisesti poistun täältä odottajien puolelta :'( Vuotoa ei ole enää ollenkaan ollut,oireetkin alkaa pikkuhiljaa poistumaan rinnat ei ole enää niin arat ja pahoinvointi väistyy. Mikä sinänsä hyvä,en halua turhan voida pahoin!Sitten on aivan eriasia jos massussa olisikin joku.

Hipkukka: vaikuttaa lupaavalta! :D
 
Täällä taas! Melko hiljanen pino... Mutta eipä täällä niin kovasti oo väkeekään. Jotenki aattelin, että meitä plussanneita ois enemmän. Taidan muuttaa ton otsikon tammi-helmimasuiks niin saadaan sit enemmän väkee!!

Ja sit mietin että aikamonella on toinen tulossa, eikä enää yhtälailla aikaa roikkua palstalla kun ykköstä ootellessa... Näin ainaki omalla kohdalla. Koitetaan kuiteski olla edes vähä aktiivisia, ettei koko pino unohdu.

Pidän Alexandrian kuitenkin vielä listalla siihen ultraan asti... tuu sitten kertomaan miten kävi. :/

ON: Jännittää kovin. Tiistaina ois ultra. En ikinä menny siihen verikokeeseen, kun oon nyt reilun viikon potenu "krapulaa". Kai se on site hyvä merkki, että saa ihan tosissaan taistella, että syöty ruoka pysyy mahassa. Voimakkaat hajut etoo kans. Ei kylläkään niin pahasti kun ykkösestä, mutta ehtiihän tässä vielä... Kun vaan ei ihan kamalaks tää olo menis, ens viikolla ois tarkotus lähtee Lontooseen ja ihan kiva jos sais vähä nautittuakin reissusta.
Mutta siis oireita on. Rinnat kans kovin kasvanu, liivit on jääny ihan pieneks...

Onkos teillä muilla muuten havaittavissa turvotusta? Mulla turpos maha jo hoidon aikana, eikä oo yhtään laskenu. Vaatteet ei mee päälle ja maha on se näkönen, ku oisin 6kk raskaana. Töissä kysyivät jo ennen punktioo, että tuleekos teille vauva... (olipa muuten kamala tilanne... :ashamed: ) Mulla on kylläkin PCO, että lieneekö sitten sitä vai mitä, mutta tukala on olo.

Kuulumisia hyvät naiset? Millonkas ne muitten ultrat onkaan?

tv ja minimii 7+1
 
tahtoovauvan Mulla oli esikoista älytön turvotus alussa. Ei menny housut kiinni :D joskus rv12 turvotus laski/hävisi ja maha alkoi pyöristyä raskaudesta hyvin eritavalla. Itse asiassa se maha pieneni, kun turvotus hävisi. Ja melkein koko raskauden pärjäsinkin normihousuilla, nappikin meni kiinni. Vaikka alkuturvotuksen aikana ei housuja saanut edes jalkaan. Mammhousuja tarvin vasta viimesillä viikoilla.

).( Miulla on maha ihan krampissa. En kyllä ymärrä miksi. Ei tunnu kuukautiskivuilta, eikä varsinaisesti ole kivulias olo vain epämukava. Vähän samanlainen, kuin jos maha olis ihan sekasin. Mie tässä arvon, että pitäskö soittaa huomenna IVF-hoitajalle vai ei :/ Ultra on ensi torstaina... Toisaalta sekin tekee epävarman olon, kun näihin aikoihin on yksi raskaus mennyt kesken. Voi itku, tätä epävarmuutta :headwall:

Alexantrialle stemppiä, ei ole kivaa, ei...
 
Kurkkailen varovasti tänne pinoon,kun ivf plussasin vaikkakin olen tuolta v-haave puolelta..en tiedä pääsenkö eteenpäin odotuksessa hcg arvon takia.Se oli 180 pp14 joten tässä on täydet piinat päällä.Mutta kiva käydä kurkkiin mitä teille kuuluu..täytyy tunnustaa,et alusta lähtien olen seuraillut ketjuanne :ashamed:
Mutta toivotan teille onnea vaiheisiinne ja enkeleitä turvaksenne=)
Erityishalaus Alexandrialle. :hug: :hug: toivon että kaikki olisi hyvin,tiedän täsmälleen mitä käyt läpi :hug:
Poistunpas samaa tietä jota tulinkin...
=)
tirulii pp17
 
Tirulii: Tuosta sun hcg:stä.Eihän sillä varsinaisesti ole väliä mitä se arvo on kunhan se suurinpiirtein tuplaantuu joka toinen päivä. Se voi alkupiinapäivissä olla matalahko jos alkio on kiinnittynyt myöhemmin.Mut tiedän tunteen...mulla hcg oli pp14 160 ja hoitaja väitti sen olevan ok ja kuinkas tässä kävikään... No mutta mun hcg:t on ollu korkeita,matalia ja keskitasoa ja siltikään niistä raskauksista ei ole tullut mitään...Pointti oli se että älä heitä kirvestä kaivoon.

Täällä ei edelleenkään vuotoa mikä ehkä jo vähän potuttaakin.Olisi mukava että kohtu tyhjenisi itsekseen jos niikseen tarvii käydä. Mun kokemukset tosta kohduntyhjentämisestä lääkkeellisesti taikka kaavinnalla ei ole kauhean hyviä.Parempi olisi jos luonnollisesti kaikki kävisi.Vatsa on sekasin.Tuntuu et sais vessas käydä koko ajan mutta mitän ei tule.Tällänen mun vatsa on kuukautistenkin aikana joten siksi sitä vuotoa odotan koko ajan alkavaksi.
 
Poistun palstalta jälleen kerran :'( Runsas vuoto alkoi eilen,en ole yllättynyt pettynyt ja surullinen tosin.Ei edelleenkään ollut meidän vuoro saada pienokaista. Vetäydyn palstalta kokonaan,koska en tiedä mitä tässä elämältä haluaa.Hoidot ei näköjään anna meille sitä mitä haluaisimme ja jotenkin alkaa olemaan liian rankkaa touhua. 7 siirrosta ei mitään tulosta... Pakkasessa on vielä 7 alkiota mutta en tiedä tullaanko me niitä koskaan käyttämään,mitä järkeä kun positiivisen testin jälkeen se menee kesken joka tapauksessa.

Onnea teille kaikille loppuraskauteen!
 
Alexandria ymmärrän, että tuossa tilanteessa on toivo jo hukassa. :'( Olen hyvin pahoillani teidän puolesta. Mä täällä kärsin vasta ensimmäistä keskenmenoa, mikä on mennyt täysin persiilleen SEKIN. Ei tämäkään tunnu helpottavan. Aina, kun fyysinen kipu loppuu, niin henkinen jatkuu.
Nostan teille todellakin hattua, että olette selvinneet noin monesta. Enkä usko, että jäätte "palkinnotta", koska olette käyneet niin kivisen tien. Olet ajatuksissani! :hug:
 
Alexandrialle kovasti jaksamista.....Itsellä siirtoja takana 10, mutta yksi onnistui sentään, tierdän tasan tarkkaan sen toivottomuuden tunteen joten paljon voimia sinulle, mikäli jaksat vielä löytää sen pienen toivonsäteen...helppoa se ei ole.

ON: aika oireeton olo edelleen ja pelkään taas pahinta. Mitään vuotoja ei ole olut, mutta se ei kerro mitään, ei ollut tuulimunasta eikä viimeksi keskeytyneestäkään. Esikosta tosin oli pientä vuotoa. Ultra on torstaina ja olen jotenkin jo varautunut siihen pettymykseen. Jännä, tällä kertaa en ole edes yhtään -vahingossakaan- edes suunnitellut tulevaa (nimiä, sukupuolta, miten elämä muuttuu, saatikka laskeskellut päiviä millä viikoilla olen). Jotenkin nämä pettynykset ekast5a ultrasta on kaiketi tehneet tehtävänsä eikä uskalla toivoa yhtään mitään.

Olipa ikävä vuodatus! Tsemppiä kaikille ekoihin ultroihin, tulkaahan kertomaan olotilastanne ja ultristanne!

Aurinkoista viikkoa!
 

Yhteistyössä