IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

Kävin ultrassa tänään. Kaikki oli hyvin. :heart: Nyt olisi menossa siirron mukaan 7+6, mutta ultran mukaan olisi sitten menossa 8+1. Mielenkiintoista. Mutta nyt siis uskaltaa alkaa nauttii tästä kaikinrinnoin. Ihanaa.
 
Terve naiseen! Varovaisesti kurkkaan minäkin tänne. Plussasin lahjamunasolu/icsi-hoidosta sunnuntaina ja eilinen veritesti sen sitten vahvisti: raskaana olen. LA olisi laskurien mukaan ihan tammikuun lopussa eli 28.1.

Taustaa: ikää jo 45 v. Plussasin elämäni ensimmäistä kertaa vuosi sitten, ja vielä ihan luomusti. Raskaus päättyi kuitenkin 8+5 keskeytyneeseen keskenmenoon. Miehen kanssa oli jo aikapäiviä sitten luovuttu toiveesta saada lapsi, mutta yllätysplussa pani sitten meihin vauhtia. Kävimme viime syksynä ja vielä nyt keväälläkin hoidoissa omialla soluilla. Tulos oli se, mitä sopi odottaakin: munasoluja kyllä tuli ja pariin siirtoonkin päästiin, mutta alkiot olivat hitaita ja huonolaatuisia eikä raskautta alkanut. Päätettiin sitten yrittää vielä kerran luovuttajan munasoluilla. Ja heti tärppäsi eli tuoresiirto nyt sitten toi tämän plussan.

Tuolla Lapsettomuus-puolen lahjasolupinossa on tullut plussia vaikka kuinka ja myös Vauvakuumepuolella 40+-osastossa on hoitoraskauksia alkanut. Eiköhän tähänkin pinoon porukkaa pikkuhiljaa kartu. Pettymyksiä kokeneet eivät vain välttämättä heti edes uskaltaudu tänne Odotus-puolelle. Mutta minä olen päättänyt, että murehtimalla en mitään voita ja nyt toiveikkaana pinoudun, vaikka viikkoja on vasta 4+4.

Ja Viiva ja Alexandria, olen todella pahoillani puolestanne.

 
Ihanaa nähdä sinut siellä odotus puolellaMatsalu :flower: Onnea!!!
Kirjoitit juuri kuten ajattelen,että on tarpeeksi noita pettymyksiä uskaltaakseen heti odotuspuolelle.Kurkkimassa käyn ja ehkä ekan ultran jälkeen(kesäkuun toka viikolla)jos uutiset hyviä,niin uskallan tulla tänne.Kuis siä laskit noi viikot itselles?
Eli onkos mulla sitten 5+2 kun siirto oli 5.5 ja 2 pv alkiot? Kun eikös siirto päivä ole sen 2 ja siihen lisätään alkioiden ikä eli 2+2??
Tekayn sivuilla uskaltauduin la:ta urkkiin ja se olis 26.01.

tiru ja pp 21 /5+2
 
Tirulii, tulkaa nyt vaan Lumettoman kanssa tänne hengailemaan, eihän se ota jos ei annakaan.

Tuosta lasketusta ajasta: mulle hoitaja sanoi, että alkupiste on 2 vk luovuttajan punktiosta eli hedelmöittymispäivästä taaksepäin. Kun meillä luovuttajan punktio oli 8.5, laskettua aikaa aletaan ynnätä 24.4. alkaen. Jolloin kyllä oli mulla omienkin menkkojen alkamispäivä. Tällä logiikalla sulla olisi viikkoja tosiaan 5+2, jos punktio oli 3.5. Mutta en sitten tiedä, lasketaanko se tavallisessa ivf:ssä jotenkin eri tavalla. Ehkä täällä joku muu osaa sanoa.

Ja meillähän on tuo eka ultra hyvin samoihin aikoihin, mulla 10.6.
 
Heipsistä,

en osaa vielä sanoa, uskallanko täällä palstailla...

Mutta toi laskettu aika menee mun käsitykseni mukaan just niinkuin Matsalu oli laittanut. Ainakin kun tuota esikkoa odotin se laskettiin siitä punktiosta ja sen mukaan Tirulii, sulla on tänään juurikin tuo 5+2.

Mulla on ultra ensi viikolla jos sinne saakka päästään... pelottaa...
 
Halloo, onko tämä pino tosiaan näin hiljainen? Missä kaikki muut ovat?

Minulla olisi kysymyskin. Onko teillä ollut plussatestin jälkeen vielä kovia kipuja? Vähän huolettaa, kun minulla tuppaa varsinkin iltaisin kohtu supistelemaan kovasti. Koko alamaha on aivan hellänä. Mitään vuotoa ei nyt onneksi ole ollut.
 
lumeton ja Matsalu kiitos viikkolasku neuvonnasta eli tänään siis 5+3
Mulla tuhrutteli ed.onnistumisessa 5+5->hieman ja nyt ensimmäinen pelkoetappi on se.

Miulla on nämä hoito-onnitumiset olleet niin oireettomia,ettei miulla ole ollut minkäänmoisia tuntoja plussan jälkeen masussa.Luomu lähtöisissä on sitten todellakin ollut plussan jälkeen noita kuvailemisia oireita masussa ja olleet todella kipeitä.Päivystyksessä asti ramppasin silloin aikoinaan ja kaikki oli silloin alussa silti hyvin vaikka supistelevia kipuja oli paljon.
Toivotaan Matsalu et sulla on just niitä kipuja kun pienet poraavat itteään tiukemmasti äitiin kiinni =) ja haluavat enempi tilaa asumiseen!

lumeton onko sulla ollut kaikki ihan ok? Onko ollut kipuja tai tuhrua? Miten olet jaksellut? Mulla jäi se "toffee-mömmö" sinne pp10-11 ajalle.Toivon ettei tulis enää mitään töhniä ja tuhruja :x

).( ihan oireeton :eek: ei muuta kuin olisinko tänä aamuna huomannut/kuvitellut ylös noustessa et imettimet olis hiukan arkana :p ..mene ja tiedä? Vai ihan pakostako alan kehitteleen oireita itselleni?
Muualla ei ole turvotusta kuin masu on illalla aivan valtava pömppö! Joko olen sitten lihonut(olen kyllä syönyt aivan valtavasti herkkuja) tai sit se on turvotusta.Nykyiset housut on pakko avata vetskarin puoleen väliin auki :eek: Olen hoikahko kyllä muuten,mutta
aina on ollut alamassu sellanen pömppis,et on kyllä kysytty esim,kesäisin et olenko raskaana
|O |O

Nyt miun häätyy mennä.. :wave:
tiru pp 22/5+3
 
Tirulii, ihanaa, että edes sinä käyt täällä! Jos tämä hoitolaisten pino ei tästä elävämmäksi muutu, täytyy varmaan perustaa uusi 40+-pino tai soluttautua tuonne 35+-pinoon. Mutta toivottavasti tänne vielä porukkaa karttuu, olisi kuitenkin kivempi jutella sellaisten ihmisten kanssa, joille raskaus ei ole ihan itsestään selvä ja sormia napsauttamalla syntynyt juttu.

Noista kivuista jo googlasinkin ja tuntuisivat olevan ihan normaaleja, kohdun kasvamisesta ja lantion seudun verimäärän lisääntymisestä johtuvia juttuja.

Mullahan tulivat rinnat aroiksi jo ennen siirtoa eli se on täysin proge-oire. Mutta pp 14 turposivat nännipihat ja sen muistan edellisestäkin raskaudesta.
 
Matsalu, on mullakin ollut noita vatsakipuja välillä. Nyt on tosin ollut vähän rauhallisempaa. Muistan, että esikkoa odottaessa olivat välillä varsin kovia, vielä raskauden puolivälissäkin.

Tirulii, kiitos kysymästä. Tuhrua ei nyt ole mullakaan tullut. Tosin, onnistuneessa raskaudessa mulla tuhrutteli rv14 viikolle asti ja välillä oli pari oikein kunnon vuotoa. Nyt sitten mietin, että onkohan se huono merkki kun tuhrua ei ole... Rinnat on vähän kipeät, varsikin toinen rinta ja pikkuisen ellottavaa oloa on ilmassa ollut. Mutta eipä mullakaan mitään muuta oikein ole.

Lumeton
 
Lumeton, se EI ole huono merkki, jos tuhrua ei ole. Vuodot ovat tavallisia, mutta silti tavallisempaa on se, että ei ole vuotoa! Mä just mietin, että miksi olen nyt jotenkin rauhallisempi kuin edellisellä kerralla. Ja päättelin, että se varmaan johtuu siitä, kun vuotoja ei ole. Viimeksi olin aivan hermoraunio, kun koko ajan tiputti.
 
Varmaan kirjoittelun hiljaisuus johtuu myös siitä, ettei näin alussa oikein tapahdu mitään :D Jännätään vain selvitäänkö ekaan ultraan... Mahakin alkaa monesti kasvamaan vasta myöhemmin...

Miulla on huomenna ultra. Silloin toivottavasti löytyy selitys näihin stressaaviin ja ärsyttäviin vuotoihin... Miulla on plussasta asti ollut tuhrua ja vuotoa, johon ei pikkuhousunsuoja riitä. On ollut kipujen kanssa ja ilman. Nuo kunnon vuodot on tyrehtynyt muutamassa tunnissa. Mutta on se ärsyttävää, kun joutuu pitämään kuukautissidettä varmuuden vuoksi :kieh:
Raskausoireitakin on :whistle: esikoisesta ne alkoivat vasta rv7 jälkeen, tuulimuna raskaudessa heti plussan jälkeen... Joten tässä mietin, että onko se hyvä vai huono asia, kun on väsy ja kuvottaa...

Jos huomenna taas kirjoittelis, sitten on jo jotain asiaakin ;)
Hipkukka ja AatosII 6+
 
Niinpä niin Hipkukka, sitä ultran odottamisen ahdistusta juuri voisikin lievittää kaikenlaisella vertaishöpöttelyllä... Nuo vuodot ovat inhottavia, syövät todella naista. Sulla ei onneksi ole enää pitkää aikaa odotella sitä ultraa. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Lumeton, se EI ole huono merkki, jos tuhrua ei ole. Vuodot ovat tavallisia, mutta silti tavallisempaa on se, että ei ole vuotoa! Mä just mietin, että miksi olen nyt jotenkin rauhallisempi kuin edellisellä kerralla. Ja päättelin, että se varmaan johtuu siitä, kun vuotoja ei ole. Viimeksi olin aivan hermoraunio, kun koko ajan tiputti.


lumeton olen samaa mieltä Matsalun kanssa tosta tuhruttelusta!
Hipkukka peukut ultraan sinulle!!

Oireettomana kulutetaan aikaa.Ainoostaan hyvin lievää aristusta etumuksessa,ei muuta.

Mä luin tuolta lapsettomuuspuolelta sellasen jutun,et luget vois antaa haamuja r-testiin ennen 14 päivän testausta :eek: :eek: :eek:
Ei kyllä ikuna ole mulla vaikuttanut!! Entäs kun on lääkkeellinen pas ja sillon joutuu käyttään monta viikkoo lugeja,niin mistä silloin sit tietää et onko oikee +?? Mä en oikein usko sitä.Ainoostaan pregnylin on sanottu olevan se aine joka voi aiheuttaa liian aikaisin testattuna väärän positiivisen...
Eipäs täs kummempii kuin hyvää päivänjatkoa kaikille!!!

tiru pp23/5+4
 
Tirulii, en minäkään ole kuunaan kuullut että lugesteronista voisi haamuja saada, se kun on keltarauhashormonia.

Omaan napaan ei uutta kuulu, paitsi toi etova olo alkaa välillä olla melkoisen etovaa...

Ja yritän uskoa teitä palstasiskot ettei tuhrua kannata kaipailla.
 
Tervetuloa uusille! :wave:
Eiköhän tämäkin pino pian aktivoidu kun ekat ultrat on takana ja alkaa jos jonkinnäköiset vaivat =)

Painelen suoraan omaan napaan:
Tänään siis eka ultra ja olohan on ollut aikast oireeton joten olin varma että taas tuulimuna tai keskeytynyt ja lääkkeelliseen keskeytykseen tässä taas joudutaan.
Ja meinasin sitten siitä petiltä tipahtaa kun lääkäri kertoikin ja näytti näytöltä että.....KAKSOSET!!!!
:eek: :eek:
Kaksi pientä sydäntäkin siellä läpätti omissa pikku makuusopeissaan
:heart: :heart: :heart:
Päivä on kulunut järkytyksen ja ilon sekaisin tuntein...mieskin vaan tuijottaa eteenpäin suu auki, raukka!
:LOL:

Kaipa tässä sulattelussa menee hetki!
Onnea muille ultriin myös!
Junnu ja Dubbel 6+4

 
Hei kaikille piiitkästä aikaa! Ja ihan heti onnittelut uusille plussanneille ja junnulle tuplaonnittelut :flower: :flower:

Omalla kohdalla hiljaisuus on johtunut tästä aivan tolkuttomasta väsymyksestä :eek: nukun n. 10h joka yö ja väh. joka toinen päivä pitää ottaa päiväunet että jaksaa edes jotenkin päin.

Ekassa ultrassa on käyty ja samaten ekassa neuvolassa. Neuvolassa tuli uutta ja vanhaa tietoa. Siellä myös ultrattiin ja katsottiin että syke näkyy. Koko vastasi täysin viikkoja. Mulla tulee vissiin kaikki raskauden ajan lääkärikäynnit olemaan äitipolilla edellisen raskauden vaikean raskausmyrkytyksen ja kiireellisen sektion takia. Jos kaikki menee hyvin, siellä pitää käydä kolme kertaa (tai jos huonosti niin kuin viimeksi, 7 kertaa viimesen viiden viikon aikana ennen osastolle ottamista :( )

Mutta hengissä (ja hengessä mukana) ollaan, mutta nyt vaihteeksi nukkumaan |O

-wilsson 9+3-
 
Tänään oli odotettu varhaisultra. Tässä välissä on jos minkälaista vuotoa ollut. Lääkärin tuomio heti ultrauksen alussa oli, että kaksihan täällä on :D Minulle siirrettiin kaksi alkiota ja molemmat ovat siis edelleen mukana. Syytä vuodoille ei löytynyt ja lääkäri halusi minun vielä ensi viikolla menevän näytille. Molemmat ovat kiinnittyneet hyvin ylös. Toisen paikka on ihan ok, mutta toinen on hieman epäselvä. Lääkäri selitti, että sijainti on nurkassa ja vaikka näyttääkin siltä, että se selvästi on kohdussa (eli ei kohdunulkoinen) haluaa hän varmistaa, että alkio lähtee kehittymään ja kasvamaan oikeaan suuntaan. Kohdun sisäänpäin, ei ulos (tuon tarkemmin ei selitys jäänyt mieleen). Sanoi kyllä, ettei tilanne mitenkään huolestuttavalta näytä, mutta hän vain haluaa varmistaa asian :/ Myös tukilääkitystä jatkan nyt ainakin viikon samalla tavalla kuin tähänkin asti.

Onhan se vielä vähän epäuskoinen ole, että olis raskaana. Joten lähinnä naurattaa kaikki asiat mitkä menee uusiksi kaksosten takia (auto, suunnitelmat...) Vielä kun nämä hämärät vuodot loppuisivat.

Niin ja mie en koskaan ole saanut Lugesteroni-lääkityksestä huolimatta väärää plussaa. En haamua tai muutakaan. Ja minulla on joka kerta ollut tukena Lugesteron ja estrogeeni-laastari.

Hipkukka ja AatosII 7+2
 
Hipkukka, Wilson ja Junnu, ihanaa, kun tulitte takaisin! Minä jo pelkäsin että saan täällä palstailla yksinäni seuraavat yhdeksän kuukautta. Myönnän, että olen palstautumisessani hiukka hätäinen, mutta oma tilanne on sellainen, että olen aivan täpinöissäni jo pelkästä plussasta. Koettakaa ymmärtää...

Onnittelut hienoista ultranäkymistä! Tässä jo itsekin alan vähän katua, etten antanut siirtää kahta priima-alkiota. Olisi se vaan hienoa saada kaksoset!

Hipkukka, jaksamista vuotojen kanssa. Ei se lääkäri sitten nähnyt kohdussa mitään hematoomaakaan?

Tirulii, ei munkaan mielestä Lugesteronista voi mitään plussaa saada, eihän se sisällä lähellekään samaa hormonia kuin mihin raskaustesti reagoi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Hipkukka, jaksamista vuotojen kanssa. Ei se lääkäri sitten nähnyt kohdussa mitään hematoomaankaan?
Mitään selitystä ei löytynyt. Katsoi jopa emättimen ja kohdunsuun tilanteen erikseen. Edes alkioiden paikka ei selitä vuotoa. Noh, jos ne loppuisivat nyt tai jos jotain selviäisi ensi viikolla.
Tästä se varsinainen jännitys lopun sujumisesta alkaakin. On tullu turhan paljon luettua noita tilastoja... Kaksoisraskaushan on aina alttiimpi häiriöille. Eiköhän se tästä kunhan puoliväli on saavutettu.

Mie oikeastaan vähän epäilinkin, että molemmat alkiot olisivat kiinnittyneet. Oireet alkoivat niin paljon aikaisemin kuin esikoisen kohdalla. Vielä eivät sentään ole voimakkaampia. Tosin rv7 oli viimeksi se raja, kun oksentelu alkoi...

Hipkukka 7+3

Ai, niin Tahtoovauvan laskettuaika on 13.1, jos etusivulle muuttaisi. Aika lähelle päättelin sen itsekin :D
 
Hipkukka, muista lukea netistä myös niitä lukemattomia tarinoita, joissa vuotelevat raskaudet päättyvät onnellisesti. Olisihan se varmaan siinä ultrassa näkynyt, jos jotain todellista hätää olisi.

On: Vk 5 täynnä. Vatsakivut ovat hiukan vähentyneet, mutta eivät tyystin loppuneet. Rinnat ovat hyvin kipeät, haittavat vatsallaan nukkumista. Kamalan pitkä aika odotella ultraa, puolitoista viikkoa vielä.
 
Hipkukka, mulla ainoassa raskaudessa tuhrutteli ja välillä vuotikin kunnolla eikä koskaan syytä oikein löytynyt. Kokenut lääkäri lopulta päätteli, että iso verisuoni vuosi lähellä kohdunsuuta ja ennusti vuodon/tuhruttelun loppuvan ennen rv 14. Ja niin kävikin, mutta koskaan missään ultrassa tai missään ei pystytty näkemään mitään syytä.
 
Mulla oli esikoisen kohdalla myös tuhruttelua ja rv12 uhkaava keskenmeno (silloin vuosin verta, hyytymiä, kalvonpalasia eikä kuukautissuojakaan riittänyt). Silloinkaan ei kunnollista selitystä vuodolle löytynyt. Arvailtiin vain, että ilmeisesti kaksoisalkio (silloinkin siirrettiin kaksi) oli kiinnittynyt myös, mutta menehtynyt aikaisessa vaiheessa. Jolloin ei näkyisi ultrassa. Veikattiin, että kohtu poisti kuolleen solukon. Olihan se hermostuttavaa, kun suuri pelko oli, että vuoto olisi vetänyt mukanaan myös toisen.

Niin kauan kuin ei kipuja ole, tuntuu nää vuodot lähinnä ärsyttäviltä. Ovat sen verran vähäisiä tuohon uhkaavaan keskenmenoon verrattuna. Kukapa haluaa raskaana ollessa pitää kuukautissuojaa :kieh:
 
Tervetuloa uusille. :) Kiva kun porukka lisääntyy.

hipkukka ja junnu Onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Kaksoset, mahtavaa. :heart:

Täällä ei ihmeempää. Väsymys vaivaa, muuten ei mitään mainittavia oireita. Mulla on juhannusviikolla np-ultra. Sain eilen ajan. Sitä odotellessa. Silloin onkin se maaginen 12 vkoa täynnä.

millis ja lupu 8+5
 
Voi Lumeton! Millaista se tuhru on? Mikä kp/ viikot sulla on? Onko mahdollista, että nyt olisi oman kiertosi mukainen kuukautisten aika?

Mulla tuli omien kuukautisten alkamisaikaan kahtena päivänä tuhruvuotoa ja myös kk-kipuja oli oikein navakastikin.

Mä pidän sulle ihana satana peukkuja! Rohkeutta, älä vielä luovuta!
 

Yhteistyössä