Jännitysniska...

Kiitos Tapuli! Minullakin varaston nurkassa tuo piikkimatto on (Jonkin lehden kylkiäislahjana myös saatu), mutta nyt olen niin monen kuulleen saaneen siitä avun, että täytyy kaivaa se esiin ja alkaa säännöllisesti käyttämään.
 
Sangria
kyllä käveleminen on raskasta, tänäänkin kun kävin tytön hakemassa päiväkodista (matka sinne n.200m ) niin ei kyllä millään olisi jaksanut kävellä jalat on niin raskaat ja ne lompsuvat ja tuntuu kuin joutuisi käyttämään jotain "ylimääräisiä lihaksia " että saa niitä liikuteltua :( mulla on tätä ollut kanssa hyvin kauan jo, tuntuu kuin olisi pahentunut. mä olenkin lähes aina hakenut tytön autolla ton säälittävän lyhyen matkan, kun en jaksa kävellä :( mulla on niin paha mieli kun en jaksa lapsienkaan kanssa ulkona olla....
 
Voi Sangria, toivottavasti sun tilanne helpottaa joskus. Onko sulla siis tuo jalkojen voimattomuus pahentunut tasaisesti vai onko siinä kausia, että helpottaa välillä? Alkoiko se ihan yhtäkkiä, vai vähitellen? Oliko sulla mitään kuumeilun tunnetta kun se alkoi tms sairauden tunnetta. Toivottavasti oireiden syy nyt kesän aikana selviää niissä tutkimuksissa tai sitten muuten vaan helpottaa.
Mullakin oli viime kesänä tuollaiset jalat. Ja kun niillä käveli parisataa metriä, niin molempien jalkojen sisällä oli kuin kireät kuminauhat jotka vaan kiristyi ja kiristyi. Jalat alkoi myös helposti lompsumaan. Tuo kaikkein pahin vaihe on mulla helpottunut mutta voimat ei ole palautuneet. Nyt on tilalla inhottavat säryt. Säryt on ihan viime aikoina moninkertaistuneet ja ne on kaikissa raajoissa. Ei taida ihan jännitysniskalla tämä mun oireisto selittyä.. Lisäksi alaselässä on aamuisin ihan järkyttävä polte. Hikikarpalot pyrkii otsalle ja kumartuminen on niin työlästä. :/
 
Sangria
dinosaurus: ikävän kuuloisia kipuja sulla, auttaako särkylääkkeet yhtään sua? jalkojen voimattomuus alkoi mulla siis reilu kaksivuotta sitten, ja alkoi aika nopeasti, olimme silloin kävelemässä lintupuistossa, emme olleet edes kävelleet vielä paljoa kun en yhtäkkiä jaksanutkaan enää kävellä. jalkoihin iski hyvin voimakas uupumus ja istumaan oli pakko päästä. hetken levättyäni jaksoin kävellä takaisin autolle, ja sen lisäksi olin aivan pyörryksissäkin. mulla on toisinaan ollut myös sellaista sairauden tunnetta, kuin olisi kuumetta mutta ei kuitenkaan ole. nuo jalat tuntuu väsyvän kyllä nykyään jotenkin vieläkin nopeammin, kuin ennen. helpompia kausia on onneksi välillä, mutta aina jotain pientä vähintään joka päivä huomaan. tänäänkin mulla on taas oikea pohje krampissa, aivan kuin olisi juuri niitä kuminauhoja siellä. onko sua dinosaurus tutkittu vielä kunnolla, oletko ollut magneetissa tai muissa noissa tutkimuksissa? voi olla että olet kirjoittanutkin, mutta mulla on muisti todeella huono :ashamed:
 
Mullekin on tullut kävellessä tuollaisia uupumiskohtauksia jo muutaman vuoden ajan. Jostain syystä yleensä kesäisin. Olen aikaisemmin ajatellut, että mulla on joku siitepölyallergia mutta ehkä ne johtuikin lämmöstä. Sitten sellaisia totaalisia voimattomuuksia on tullut kesken jonkin kotihomman esim pyykkien laiton. Silloin on pakko levätä puolisen tuntia. Ei voi liikahtaakaan. Niiden olen ajatellut johtuvan niskojen asennosta. Ihan kuin päätä ei olisi saanut roikottaa eteenpäin ollenkaan. Mutta ehkä nämä oireet ovatkin kaikki johtuneet ms-taudista. Siltähän tämä nyt vaikuttaisi.
Mulla on siis magneettikuvattu aivot ja selkäydin ja otettu selkäydinpunktio ja enmg ja ne kaikki on ihan kunnossa. Onhan se mahdollista että ms-tautia ei heti löydetä, mutta jos nuo aiempien vuosien oireetkin on johtuneet siitä, niin eikö sen sitten olisi jo pitänyt näkyä. Mä toivon täydestä sudämestäni, ettei tämä olisi ms-tautia mutta toisaalta, en mä sitä mitenkään kuollakseni pelkää. Ei elämä siihen lopu.
ps.särkylääkkeet auttaa vaan ihan vähän
 
Sangria
dinosaurus: mulla on siis ollut aivan samanlaisia voimattomuuskohtauksia kuin sulla, se alkaa yllättäen, tulee sellainen tärisevä olo joka näkyy myös käsistä, ne tärisevät näkyvästi mutta jaloissa se ei ole näkyvää, mutta sisällä inha tunne sitten seuraavaksi lyhistyn maahan jollen pääse IHAN heti sohvalle yms. siinä sitten makaan maassa puolisentuntia itkua pidätellen, ihmettelevät lapset vieressä :( se kohtaus vie voimat ihan täysin. näitä kohtauksia mulla tulee joku 3-5 kertaa vuodessa. mä en oikein enää usko että olisi paniikkihäiriö, niin kuin aiemmin ajattelin, koska tilanne on ollut rauhallinen ennen kohtausta, siis ei mitään stressiä ollut sillä hetkellä juuri. toi on muuten totta, että aina ms ei näy kokeissa varsinkin jos on juuri puhjennut, eikö noita kokeita voisi uusia jossain vaiheessa? mä olen kuullut vastaavista tapauksista, että ei ole näkynyt ensin mitään, mutta myöhemmin kyllä sitten. toivottavaa tietenkin olisi, ettei kyseistä tautia meillä kenelläkän ole, mutta jos onkin, niin ainakin olisi mahdollisuus saada lääkkeitä siihen sitten.
 
Mä en edes tiedä kuuluuko tuollaiset lysähdyskohtaukset ms-tautiin. En ole koskaan kertonut niistä lääkärille. Täytyis vissiin kirjoittaa paperille kaikki oireet ja näyttää sitä sitten jollekin neurologille, kun ainakin puolet oireista jää aina sanomatta tai menee lääkäriltä muuten vaan ohi. On varmaan joitakin muitakin juttuja, joihin tällaiset lysähdykset sopisi esim joku rakenteellinen juttu selkäytimessä. Jonkun sellaisen löysin joskus netistä. Tosin mulla ei niissä magneettikuvissa ollut sitäkään. :headwall: Se fatiikkihan kuuluu ms-tautiin, onkohan tämä sitten sitä? Se krooninen väsymysoireyhtymäkin mua hiukan mietityttää.
 
Sangria
mä olen tämän 2v aikana lukenut aika paljon ms palstoja, ja aika monella on ollut tuollaista totaalista voimien pakenemista hetkeksi, eli saattaa olla ms oire. mutta tosiaan voi olla muutakin, toivottavasti. väsymysoireyhtymää mäkin olen myös miettinyt... no jos niitä vastauksia kesän aikana sais....
 
Olen kirjoitellut aijemmin tuolla Ahdistuneisuuden fyysiset oireet-ketjussa. Vaan tämä ketju ns. aukasi minun silmäni. Elikkä, taitaa mullakin olla vaivana jännitysniska + muita, ei niin kivoja vaivoja. Haluaisin erityisesti kuulla teiltä, minkälaisia tuntemuksia teillä on päässä? Minulla on sellaista heijaamista, venymistä vonumista, epätodellisuuden tunnetta, satunnaista pääkipua, ajatukset jumissa "jotain ahdistusta" ja eteenkin otsalohkon tietämillä on sellaista vannemaista kiristelyä.

Pahimmillaan minulla oli raajoissa sellaista ihmeellistä pistelyä, mutta niistä pääsin eroon, kun rupesin syömään Mivitotal Plussaa, jossa on runsaasti vitamiineja ja hivenaineita. Sen lisäksi syön Möllerin kalanmaksaöljyä 2 kapselia päivässä + 300 - 650 mg magmesiumsitraattia + 60 - 145 µ-gramma D-vitamiinia päivässä (Mölleristä, Mivitotalista ja erilliset D-vitamiini napit).

Onko teiltä muuten mitattu D-vitamiini "25ohd" tasot?

Viimejoulun tietämillä, minulla meni oikeapuoli silleen tunnottoman jäykäksi, mutta pitkällisten venyttelyjen johdosta, tuntuu sekin puoli vertyvän.

Ja palatakseni tuohon teidän esille tuomaan MS-tautiin ja sen "?ehkäisyyn?", kannattaa lukea seuraava blogi lävitse D-vitamiini ja MS.

Ja ennen kaikkea jaksamisia teille kaikille, tämän viheliäisen vaivan kanssa :).



 
Sangria
moi ooke ja tervetuloa! kyllä tänne saa miespuolisetkin tulla =) mulla ollut pään kanssa hyvinkin samanlaisia oireita laidasta laitaan, huimausta, pistämistä ja tuo epätodellisuudentunne on hyvinkin tuttu, tuntuu kuin aivot olisi jumissa ja silmät seisoo päässä kuin jossain hypnoosissa olisi. mä todella toivon että mun nää kummat oireet olisivat kaikki jännitysniskasta vaan, mutta olen alkanut epäilemään kyllä sitä vähän :/ magneetti mulla parinviikon kuluttua. mun vitamiinit pitäisi olla kunnossa, mutta tosta D-vitskusta en oo kyllä ihan varma, ei ole mitattukaan. viheliäinen vaiva on tosiaan, tsemppiä sullekin niiden kanssa!
 
Tervetuloa ooke! Mä syön kans Mivitotal Plussaa ja kaikenmaailman pillereitä niin, että pidän leivissä pienehkön luontaistuotekaupan. :) Syötkö sä vielä sen Mivitotalin lisäksi noin paljon magnesiumia? Minä kun kerran vahingossa otin liikaa magnesiumia, niin meinasin saada yöllä sydärin. D-vitamiinitasoja ei ole koskaan mitattu, 50µg:aa olen uskaltanut ottaa mutta "lääkehoito" mielessä pitäis kai ottaa enemmänkin.
Käväisin ms-liiton sivuilla ja sieltähän tietysti löysin kaikki mun viime vuosien jutut. Kolmoishermosäryt, huimaukset ja muut. No, joka tapauksessa toivon, että tässä saisi omin jaloin kävellä vielä kymmeniä vuosia. Päivä kerrallaan. Hoitomuodoista sielä sivuilla luki jotain sellaista että kaikki vaihtoehtohoidot on rahan tuhlausta, magiaa ja "kotoisin kansanparannuksen syvistä pohjavesistä" . :headwall: =) Mua sitten jurppii tuollanen teksti. Että turhaan edes yritätte hoitaa itteenne tai parantaa oloanne mitenkään. Saatte syödä terveellisesti, mutta älkää nyt mitään muuta sitten tehkö. Siis mitä iloa on nujertaa kaikenlainen toivonkipinä ihmisiltä. Jos jokin hoito tai pilleri virkistää mieltä, niin se on silloin hyväksi koko ruumiillekin, vaikkei sairautta suoranaisesti poistaisikaan. Höh, no anteeksi tämä purkaus. Kun rauhoitun, niin käyn varmaan poistamassa tämän tekstin täältä. B)
 
dinosaurus Monelle vaihtoehtohoidot ovat tuoneet kaivatun avun moneen eri vaivaan joten ihmettelen kans miksi niitä väheksytään :eek: En usko että sulla olisi ms:ää koska kuitenkin aika kattavat tutkimukset olet mennyt läpi puhtain paperein :hug:

ooke Tervetuloa mukaan!

 
Alkuperäinen kirjoittaja dinosaurus:
Tervetuloa ooke! Mä syön kans Mivitotal Plussaa ja kaikenmaailman pillereitä niin, että pidän leivissä pienehkön luontaistuotekaupan. :) Syötkö sä vielä sen Mivitotalin lisäksi noin paljon magnesiumia?
Ilmaisin vähän huonosti tuon magnesiumin käytön. Eli otan purkista tabletteina 300 mg ja Mivitotalista saan sitten sen noin 350 mg, koska otan pikkusen yli suositellun 30 ml, kun on suuret ruokalusikat ;). Ja tottakai ruoasta tulee tuntematon määrä magnesiumia, joten en olisi yllättynyt, vaikaa saisin sitä yhteensä vajaa 900mg / päivä.

Esim banaani 100 grammaa sisältää 33 mg magnesiumia ja aamullinen kaurapuuro semmoset 50 mg.

Alkuperäinen kirjoittaja dinosaurus:
Minä kun kerran vahingossa otin liikaa magnesiumia, niin meinasin saada yöllä sydärin.
Toki magnesiumi saattaa aiheuttaa keskushermoston lamaantumisen, jos henkilöllä on munuaisen vajaatoiminta. Itse otin kerran liikaa magnesiumia, ja siitä meni vaan maha todella sukkelalle, eli varpusparvi pörähti pönttöön :).

Oletko varma, ettet saanut kyseisenä päivänä liikaa kaliumia? Kerran koitin oikein uhalteni, että pitääkö paikkaansa että, kun liikaa nauttii kaliumia, niin pumppu rupeaa tekemään tepposia, ja niinhän se rupes hauskuuttaan / hirvittämään, että onko se tässä nyt. Oli muuten viimeinen kerta kun tuota koitin. :D

Söin sinä päivänä paljon kuivattuja taateleita -> 100g kuivattuja taateleita sisältää kaliumia 687.3 mgrammaa. Ettei tuota kovin herkästi liikaa saa.

PS. Jenkkit kun teloittaa pistoksella ihmisiä, niin kaliumi on juurikin se, joka pysäyttää pumpun.




Kaliumin saanti ja tarve

Keskimääräinen päivittäinen kaliumin saanti asettunee välille 2-4 g. Kaliumia saadaan maitotuotteista, kasviksista, viljatuotteista, banaanista, perunasta ja sitrushedelmistä. Runsas kaliumin saanti tasaisi runsaan natriumin nauttimisesta aiheutuvat ongelmat, kuten korkea verenpaine ja munuaisten kuormitus. Käsitykset kaliumin päivittäisestä tarpeesta vaihtelevat rajoissa 1,6-3,5 g. Se saadaan yleensä hyvin tyydytettyä runsaasti kasviksia ja hedelmiä syömällä. Diureettien käytön yhteydessä määrätään yleensä myös kaliumia, ehkäisyyn 1-2 g/vrk ja hoitoon 2-4 g/vrk.




Alkuperäinen kirjoittaja dinosaurus:
D-vitamiinitasoja ei ole koskaan mitattu, 50µg:aa olen uskaltanut ottaa mutta "lääkehoito" mielessä pitäis kai ottaa enemmänkin.
Käväisin ms-liiton sivuilla ja sieltähän tietysti löysin kaikki mun viime vuosien jutut. Kolmoishermosäryt, huimaukset ja muut. No, joka tapauksessa toivon, että tässä saisi omin jaloin kävellä vielä kymmeniä vuosia. Päivä kerrallaan. Hoitomuodoista sielä sivuilla luki jotain sellaista että kaikki vaihtoehtohoidot on rahan tuhlausta, magiaa ja "kotoisin kansanparannuksen syvistä pohjavesistä" . :headwall: =) Mua sitten jurppii tuollanen teksti. Että turhaan edes yritätte hoitaa itteenne tai parantaa oloanne mitenkään. Saatte syödä terveellisesti, mutta älkää nyt mitään muuta sitten tehkö. Siis mitä iloa on nujertaa kaikenlainen toivonkipinä ihmisiltä. Jos jokin hoito tai pilleri virkistää mieltä, niin se on silloin hyväksi koko ruumiillekin, vaikkei sairautta suoranaisesti poistaisikaan. Höh, no anteeksi tämä purkaus. Kun rauhoitun, niin käyn varmaan poistamassa tämän tekstin täältä. B)
Tuosta MS-liiton kannasta, että kaikki muut hoitokeinot ovat rahan tuhlausta, tuo mieleen Diabetesliiton ja lääkäreiden ruoka suositukset hiilihydraateista. Antti Heikkilän blogissa on hyvä esimerkkitapaus SUOMALAISEN KOULUTERVEYDENHOIDON ARKIPÄIVÄÄ.

Se on kuitenkin niin, että terveys lähtee mahasta, eli jos keho saa tarpeeksi vättämättömiä ravinto- / hivenaineita, niin kehon pitäisi toimia suurin piirtein kunnolla. Mutta nykyään ruoka on pitkälle jalostettua, eli ravintoköyhää, joten tätä nykyä, me emme saa ravinnosta kaikkia niitä tarpeellisia ravintoaineita.
 
Kirjoittelen nyt taas tänne, vaikkei mulla ole varsinaista asiaakaan.. Tuosta magnesiumista vielä sen verran että kun siinä lukee purkin kyljessä että sydämelle, hermostolle ja lihaksille niin ajattelin, että ne kamalat rytmihäiriöt saattoi tulla siitä. En tiedä sitten. Rytmihäiriöitä mulla on ollut "aina", mutten ole koskaan aiemmin niihin herännyt.
Mä olen kyllä terveellisen ruoan kannattaja kaikin puolin. Silti en kuitenkaan syö niin hyvin kuin haluaisin. Rimanalituksia tulee välillä.
Olen jo miettinyt sitä, että mitä tästä tilanteesta täytyisi kertoa töissä? Olen siis nyt hoitovapaalla, mutten tiedä kykenenkö entiseen työhöni enää. Vaikea tilanne mutta ehkä tämä vielä ennen töihinpaluuta selkenee, suuntaan tai toiseen. Harmittaa, että elämän piti mennä näin vaikeaksi.
 
Pään ja kaularangan MRI:t tehty, molemmat täysin kunnossa. Likvorissa jotain pientä häikkää+ vasta-aineita. Syytä ei tiedetä. Seuraavaksi kuvataan lanneranka jos sieltä löytyisi esim. jokin hermopuristus tms. Kovin hitaasti nää tutkimukset ( lue hutkimukset) etenee.... |O

Tosi asia on se että yhä edelleen mulla magneettikuvat ovat täysin kunnossa joten kannattaa vaatia se selkäydinnäyte jos oireet vaan jatkuvat niillä joilla pään mri on ollut puhdas. ei kerro koko totuutta....
 
Clematis2
Teille kaikille, joilla on kummallisia puutumisia, suonenvetoja, kramppeja, hiustenlähtöä, elohiiriä, silmien turvotusta ym, huomioittehan myös mahdolliset homeiden aiheuttamat haitat. Portaiden nouseminen on myös ollut välillä yhtä tuskaa: tuntuu ettei jaksa nousta kaksia rappusia pötköön, kun voimat häviää. Voiko teillä kotona/töissä olla kosteusvaurio? Homehan ei aina haise eikä välttämättä edes näy pinnoilla :( Itselläni on ollut aika ajoin samanlaisia kummallisia oireita, tosin ei niin pahoja, että olisin vielä tutkimuksiin lähtenyt. Olen alkanut epäillä tuota hometta, koska ihoni on mennyt kauhean huonoon kuntoon. Home voi pahimmillaan aiheuttaa saman tyyppisiä oireita kuin esim MS. Tässä linkki, joka kannattaa tsekata ja muutenkin etsiä tietoa "Homevaurion oireista". Jos epäilet homevauriota esim kotona, tarkkaile oireita, kun olet viikon tai kauemmin poissa kotoa. Jos oireet helpottavat, kyse voi olla homeesta. Jos altistuminen on pitkä, voi oireiden häviäminen viedä myös kauan. Katsokaa myös tietoa homekoirista! Niin ja kaikki perheenjäsenethän eivät sairastu homeesta.
Aloitin joku aika sitten kunnon kuurin Efamol rasvahappokapseleilla ja sinkillä; ikään kuin oireet olisivat helpottaneet :) Jostain luin, että rasvahapot parantavat vaurioituneita soluja, joita homeet ovat "pahoinpidelleet". Kirjoittakaa tähän liittyen, jos tästä on mitään apua. Jos joillakin teistä tulee diagnoosiksi MS, senkin hoidossa on nykyään huimasti kehitytty. Itsekin olen pelännyt MS:ää, mutta tuo tieto jotenkin helpotti. Mitä nopeammin lääkityksen saa, oireetkin saadaan kuriin.
http://www.verkkoklinikka.fi/keskustelut/&m=3126980&c=1753197&f=1016118&t=9266571# =) :)
 
Clematis2
Alkuperäiseen viestiketjun otsikkoon liittyen piti vielä kehua asiaa, joka on auttanut hurjasti toimistotyön aiheuttamissa niskavaivoissa: Method Putkisto Pilates. Tässä keskitytään keskivartalon lihasten hallintaan, oikeaan ryhtiin ja siihen, että hartiat pysyvät ALHAALLA. Huonona puolena on se, että aito Putkisto Pilates on aika kallista (yli 10? /kerta) ja aluksi laji on tosi vaikeaa. Ensimmäinen vuosi menee perusjuttujen harjoittelussa eli vatsa-/lantiopohjalihasten harjoittamisessa ja hallinnassa yms. Laji on myös hidastempoinen eli sykkeet eivät nouse kovin korkealle. Mutta suosittelen! PS. Jos aloitatte lajin, älkää venyttäkö lihaksianne tunnilla liikaa, koska sekään ei ole hermosoluille ja lihaksille hyväksi.
 
Enpä ole kuukausiin tänne mitään kirjoitellut, koska löysin hyvän avun fysioterapiasta. En halunnu lukea oireita, koska pelkäsin että alan taas löytämään niitä itsestäni :LOL:

No kuitenkin, nyt kun terapia on ohi, palasivat oireetkin pikkuhiljaa. PAHEMPINA mitä ne olivat. Aivokasvain pelot nostivat jälleen päätään... Pitäis sitä kai lääkäriin mennä, kun meinaa kokoajan oksennus tulla niskan takia.

En ole varma kerroinko viimeksi kirjoittaessa (aikoja sitten) mikä mulle tuli diagnoosiksi, mutta jännitysniskahan se oli. Fysiossa lisättiin siihen vielä yliliikkuvat nikamat niskassa ja rintarangassa. Sinne meni haaveet joogasta ja venyttelystä ylipäätään, harmittaa koska venyttely auttoi välillä tosi hyvin. Mutta nyt se on kielletyllä listalla. Pilatesta kyllä mun terapeuttini suositteli, kuten Clematis2 näköjään :)

Onko kenelläkään muulla pahoinvointia niskan takia? Siis voimakasta pahoinvointia, niin että meinaa kokoajan oksennus tulla. Mikä siihen auttaa? Mä syön Tramaleita välillä, silloin kun menee niin pahaksi etten voi kuin maata. Olis vaan kiva löytää sellainen apu mihin ei lääkkeitä tarvitse..
 
Clematis2
Kun niskat ovat oikein pahana jännityksestä, mulla alkaa hirveä päänsärky ja pahoinvointi. Jos otan heti buranaa tai ketorinia, se yleensä talttuu. Jos en ota mitään lääkettä, pahoinvointi vain pahenee ja jyskytys päässä kasvaa. Erityisen paha tilanne on silloin kun on syönyt huonosti. Mitä pahempi särky sitä enemmän hartioita tulee "jäpitettyä", mikä vain pahentaa tilannetta. Joskus olen huomannut, että kroppaa rentouttamalla kipu hieman hellittää. Mutta kun kipu on kova, se on jotenkin "luonnollista", että rupeaa jännittämään hartioita kahta kauheammin. Nimittäin rentoutusyritykset saattavat joskus tuntua aluksi pahemmalta kuin alkuperäinen olotila. Sekavaa selitystä... Kummallinen tää ihmisen kroppa!
 
Mitä kaikille kuuluu? Hyvä että olet Muku saanut apua fysioterapiasta. Oletko Sangria jo saanut tulokset?

Mä olen myös joskus ajatellut tuota hometta josta Clematis2 kirjoitti. Siinä on kyllä tutunkuuloisia oireita. Mutta ei mun oireet ainakaan muutu miksikään, vaikka olisin pitkään poissa kotoa.
 
Sangria
heippa! sain tulokset päänkuvasta ja siinä ei ollut mitään, oli ihan puhdas. nyt sitten vaan ihmetellään näitä oireita edelleen. mitään jatkotutkimuksia ei nyt olla tekemässä, mutta jos mun vointi selkeesti huononee tai tulee uusia hälyttäviä oireita niin sitten aion kyllä ottaa yhteyttä sinne, mullahan ei ole mitään muita tutkimuksia tehty, kuin toi päänmagneetti joka ei mielestäni riitä yksinään pois sulkemaan ms:ää, mutta en viitsinyt neurolle sellaista selittään.oireet on ja pysyy edelleen samanlaisina..
 
Hyvä juttu Sangria, että pään magneetti oli kunnossa. Mutta kyllähän se stressaa kun syytä ei löydy. Olishan ne voinu ottaa vaikka sen selkäydinpunktionkin. Täytyy toivoa, että oireet helpottais. Noihin kunnallisiin tutkimuksiin tuntuu olevan kovin vaikea päästä.
 
Itse olen tiiviisti seurannut tätä ketjua, koska olen itse oireillut nyt reilun puolitoista vuotta. Oireita on vaikka millä mitalla, pahimpana puutumiset ja tuntohäiriöt käsissä, jaloissa ja kasvoilla. Lisäksi lihasnykäyksiä ja uusimpana näköhäiriöitä ja silmäkipua. Niska on ollut koko ajan totaalisen jumissa, särkylääkkeistä ja lihasrexanteista ei ole mitään apua. Fysioterapeutilla ja osteopaatilla olen käynyt, mutta suurempaa apua en ole niistäkään saanut. Neurologin tutkimukset on myös tehty ja kaikki oli kunnossa (pään magneetti ja selkäydinpunktio). Toisaalta helpottava tieto, mutta edelleen ihmettelen, mistä nämä kaikki oireet voivat johtua? Voiko tämä tosiaan olla niskan ja jatkuvan ahdistuksen aiheuttamaa?
 

Yhteistyössä