Jeesikää käsityö ääliöö..

mä olen siis aivan totaalinen käsi, mut sepä ei haittaa mun iloani.. :D

Mutta siis, tahtosin tehdä vauvalle neuloen tilkkupeiton. Minkäkokosia tilkkujen tarvis olla, et ne olis riittävät. Olettaen, et vasta alottavalla on lyhyt pinna ja valmiiksikin olis kiva saada jotain joskus.. :whistle:

:flower:
 
Ammattilainen
Mä hain kirjastosta sellasen tilkkutyökirjan lainaan, siellä oli niitä ohjeita valmiina niin ei tarvinnut itte miettiä. Tilkuthan voi olal ihan minkä kokoisia vaan... siis laitat niitä vaan sen verran peräkkäin ja vierekkäin että tulee sopivan kokoinen. Vai mitä tarkoitat? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mä hain kirjastosta sellasen tilkkutyökirjan lainaan, siellä oli niitä ohjeita valmiina niin ei tarvinnut itte miettiä. Tilkuthan voi olal ihan minkä kokoisia vaan... siis laitat niitä vaan sen verran peräkkäin ja vierekkäin että tulee sopivan kokoinen. Vai mitä tarkoitat? :xmas:
Juu, ihan tätä tarkotan. Mut olis kiva tietää tarkkaan, et vaik esim. 12 tietyn kokosta palaa niin saa sit rauhassa tehdä. :)
 
no tee vaikka sellaisia 10cmx10cm. ja kun oot tehnyt vaikkapa 9 kappaletta niin katot tulisko siitä suunnilleen hyvän kokoinen (siis laitat yhden rivin vaakaan ja yhden pystyyn niin näet sen koon). noi ois kivan pieniä paloja tehdä, saa vaihdella lankoja paljon niin ei pääse kyllästymään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
no tee vaikka sellaisia 10cmx10cm. ja kun oot tehnyt vaikkapa 9 kappaletta niin katot tulisko siitä suunnilleen hyvän kokoinen (siis laitat yhden rivin vaakaan ja yhden pystyyn niin näet sen koon). noi ois kivan pieniä paloja tehdä, saa vaihdella lankoja paljon niin ei pääse kyllästymään.
No, ei mulla oo kun kahta lankaa kun suunnittelin sen niin. Mut joo, miepä sitten kokeilen noin. :)
Eiks pinkki ja limen vihreä oo aika jees? :D
 
vieras
Jos ei ole pakko olla tilkuista niin tässä yksi tosi simppeli =)

http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=285

Jos oikein haluat elvistellä niin tee helmineuletta. Älä säikähdä, se tarkoittaa että teet vuorotellen oikean ja nurjan silmukan, ja toisella kerroksella oikean päälle nurjan ja nurjan päälle oikean. Rautalangasta väännettynä, sulla on kahdella jaollinen määrä silmukoita. Aloitat aina oikealla eli o n o n jne. Kerros valmis, käännä työ ja taas aloitat oikealla =)
 
on ihana :heart: ei muuta kun sen ekan teet mittanauhan kanssa ja laitat ylös silmukat ja kerrokset niin muut sujuu nopsempaan.

suosittelen muuten kerroslaskuria jos enemmän alat neuloa. http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=tuotesivu&tuote_id=80560
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei ole pakko olla tilkuista niin tässä yksi tosi simppeli =)

http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=285

Jos oikein haluat elvistellä niin tee helmineuletta. Älä säikähdä, se tarkoittaa että teet vuorotellen oikean ja nurjan silmukan, ja toisella kerroksella oikean päälle nurjan ja nurjan päälle oikean. Rautalangasta väännettynä, sulla on kahdella jaollinen määrä silmukoita. Aloitat aina oikealla eli o n o n jne. Kerros valmis, käännä työ ja taas aloitat oikealla =)
Tää kuulostaa kivalta. Täytyy kokeilla joskus sitten kun oon oppinu sen nurjan.. :LOL: :D
Hitaasti mutta varmasti. :D
 

Yhteistyössä