Jep! Tää on niin tätä! (valitusta kelasta)

Heh, oispa kiva jutella semmosen henkilön kanssa nokakkain, joka näitä säädöksiä ihan oikeesti miettii.
Alotan tammikuussa koulun, ja tiedossa oli että tiukkaa tulee olemaan.
Kaveri kävi tuossa jokunen päivä sitten kylässä, ja hehkutti, että miten vuoden alusta tulee muuttumaan se pykälä, ettei asumistukeen vaikuta enää puolison tulot. Eli opiskelijat olisi oikeutettuja asumistukeen omasta osastaan vuokrasta!

Jesh, kerkesin jo tuuletella ettei tarttee ihan niin paljoa sitä valtion takaamaa ottaa.. ja paskanmarjat.. :headwall:

Kävin kelalla, niin se täti minulle ystävällisesti ilmoitti, että koska meillä on lapsi, kuulumme eri kategoriaan ja haemme siis yleistä asumislisää, johon vaikuttaa puolison tulot!! :headwall: :headwall:
Jep, lapsiperheillähän on tunnetusti paaaaaljon pienemmät menot kuin lapsettomilla. |O

Yhteenveto: Kaveripariskunta, joista mies tienaa 2x sen mitä miun ukko, nainen opiskelee ja käy sen lisäksi töissä saavat asumistukea.

Me, joista minä opiskelen, tuloinani opintotuki, miehellä perus kk palkka, ja lapsi, saamme vain velkaa :heart: :flower:

Oispa verbaalisti lahjakas, niin saattais jonkinnäköistä kirjelmää/adressia ruvea irtoomaan...
Helpottipas...
 
:eek: :eek: :eek: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O

Olikohan siinä tarpeeks havainnollistettu mun ällistystä ja muita fiiliksiä...? Tosta täytys laittaa pika pikaa palautetta, ehkä adressin kera. Tossa on jääny huomioimatta iso osa ihmisiä, toivottavasti ihan vahingossa.
 
onko tosi
ei voi totta..itellä on opiskelut ens syksynä edessä..ja olen siis perheellinen..voi vee jos toi menee noin..eli saa pärjätä sillä HUIKEALLA opintorahalla..reilu 200 kuussa..jippii
 
mie
Tästähän pitäisi nyt ehdottomasti pistää eduskuntakysely tms... Vanhanenhan just hetki sitten kehotti opiskelijoita hankkimaan lapsia... eipä näköjään kannata kun lapsista noin rankaistaan!
 
jepjep
Noihan se menee. Kun syntyy lapsi, siirtyy eri asumistuen piiriin. Meille kela ystävällisesti lähetti lapun kotiin et teiltä lakkas nyt asumistuki kun vauva syntyi ja kamala valitus et miksei olla lähetetty siitä selvitystä. No, mä ilmoitin kelalle että eipä käynyt mielessäkään et kun perhe suurenee, tuet pienenee ;)
 

Yhteistyössä