Joko muita ahdistaa syksy ja pimeys???

Pasri viikkoa sitten se alkoi, syksyankeus. Tämä harmaus ja pimeys vetää mielen matalaksi ja ajatus siitä että tätä kestääkin sitten seuraavat puoli vuotta ei auta tsemppaamaan yhtään. Joko muilla vaikuttaa syksy mielialaan vai olenko ainoa joka ei jaksa fiilistellä kynttilöiden parissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
Mulla on noin pari viikkoo ollu mieli maassa. Hermot on myös kireellä, ja väsyttää koko ajan. Mie sitten inhoon syksyä!!!!!
ihan samaa täällä joka syksy.
mä palelen aina jostain syyskuusta huhtikuuhun, elän täysin auringonvalosta, näivetyn ja kuihdun tässä pimeydessä.. edes kynttilät ja takka ei saa fiilistä koheneen kun sillontällön.
oon syntyny niin väärään maahan!!!
 
viiras
joo mulla alko kaamosmasennus heti tässä lokakuun alussa.. se niin veemäistä vaikka se tulee joka syksy ja sen tietää että se tulee, mut nyt ku on ollu pari helpompaa syksyä taas tässä välissä ni tänä vuonna tuntuu olevan taas maailma oikein mallillaan ja mikään ei jotenki suju. pelkkää sontaa koko elämä taas. mä niin ootan tammikuuta ku kuuta nousevaa.. sit tää p*ska olo alkaa taas helpottamaan ihan itekseen..
 
Ihanaa...muitakin kohtalotovereita, jotka eivät saa kiksejä kynttilöistä ja viltin alle käpertymisestä. Onhan se käpertyminen mukavaa muutamana iltana, mutta kyllä tuo puoli vuotta pimeyttä on jo aika vaikea pakka selätettäväksi pelkällä tuikkuliekillä! Kyllä auringonvalo sytyttää minut huomattavasti paremmin...

Mulla on nyt pari syksyä mennyt tämän pimeysahdistelun kanssa vaikka ennen syksy ei juurikaan ollut muuta kuin yksi vuodenaika muiden joukossa. Liekö kyseessä ikä vai lapsen kanssa kotona arjen viettäminen, mutta nyt tuntuu NIIN ankealta ajatellakin seuraavia kuukausia rännän ja pimeyden keskellä. Tulisi jo pian kevät! Ehkä meissä jokaisessa syysahdistelijassa sitten asuu se pieni karhu??? :headwall:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlajainen:
Ihanaa...muitakin kohtalotovereita, jotka eivät saa kiksejä kynttilöistä ja viltin alle käpertymisestä. Onhan se käpertyminen mukavaa muutamana iltana, mutta kyllä tuo puoli vuotta pimeyttä on jo aika vaikea pakka selätettäväksi pelkällä tuikkuliekillä! Kyllä auringonvalo sytyttää minut huomattavasti paremmin...

Mulla on nyt pari syksyä mennyt tämän pimeysahdistelun kanssa vaikka ennen syksy ei juurikaan ollut muuta kuin yksi vuodenaika muiden joukossa. Liekö kyseessä ikä vai lapsen kanssa kotona arjen viettäminen, mutta nyt tuntuu NIIN ankealta ajatellakin seuraavia kuukausia rännän ja pimeyden keskellä. Tulisi jo pian kevät! Ehkä meissä jokaisessa syysahdistelijassa sitten asuu se pieni karhu??? :headwall:
Mussa ainakin asuu karhu. Tai siili.

Just tänään exän kanssa puhuttiin, että kunhan muutama vuosi vielä menee, niin häippästään kumpikin suuntiimme johonkin lämpimään. Exä haluaa jonnekin Tyynen meren saarelle loppuelämäänsä viettämään ja mä taas Meksikoon, Floridaan tai jonnekin sinne päin. Eikä enää ikinä tulla kylmään, pimeään ja räntään.

 
Samat on haaveet. Kesäksi voisi tulla pyörähtämään ja häipyä sitten heti syksyn tullessa taas takaisin sinne missä se aurinko oikeasti paistaa!
Oikeasti, muistan jo lapsuudesta, että ensilunta odotettiin kyllä kovasti, mutta heti sen jälkeen alkoi jo kesän odotus. Johtuukohan tuo geeniperimästä? Ehkä mun geneettisessä kartassa on joku pieni karibialainen vivahde...?

Oletteko muuten kokeilleet kirkasvalolamppua? Onko ollut apua syysketutukseen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlajainen:
Ihanaa...muitakin kohtalotovereita, jotka eivät saa kiksejä kynttilöistä ja viltin alle käpertymisestä. Onhan se käpertyminen mukavaa muutamana iltana, mutta kyllä tuo puoli vuotta pimeyttä on jo aika vaikea pakka selätettäväksi pelkällä tuikkuliekillä! Kyllä auringonvalo sytyttää minut huomattavasti paremmin...

Mulla on nyt pari syksyä mennyt tämän pimeysahdistelun kanssa vaikka ennen syksy ei juurikaan ollut muuta kuin yksi vuodenaika muiden joukossa. Liekö kyseessä ikä vai lapsen kanssa kotona arjen viettäminen, mutta nyt tuntuu NIIN ankealta ajatellakin seuraavia kuukausia rännän ja pimeyden keskellä. Tulisi jo pian kevät! Ehkä meissä jokaisessa syysahdistelijassa sitten asuu se pieni karhu??? :headwall:
Mussa ainakin asuu karhu. Tai siili.

Just tänään exän kanssa puhuttiin, että kunhan muutama vuosi vielä menee, niin häippästään kumpikin suuntiimme johonkin lämpimään. Exä haluaa jonnekin Tyynen meren saarelle loppuelämäänsä viettämään ja mä taas Meksikoon, Floridaan tai jonnekin sinne päin. Eikä enää ikinä tulla kylmään, pimeään ja räntään.
http://mummo.sarjakuvablogit.com/2009/10/21/mummon-suunnitelma/
 
syksyn lapsi
Olenko ainoa joka nauttii syksystä.Ihanaa tämä pimeys...Sataa ja myrskyää,mutta aina pääsee sisälle lämpimään jossain vaiheessa.Inohan kesää...Ihmettelen miten ihmiset kehtaavaat kulkea vähissä vaatteissa,lihavatkin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja syksyn lapsi:
Olenko ainoa joka nauttii syksystä.Ihanaa tämä pimeys...Sataa ja myrskyää,mutta aina pääsee sisälle lämpimään jossain vaiheessa.Inohan kesää...Ihmettelen miten ihmiset kehtaavaat kulkea vähissä vaatteissa,lihavatkin...
Ehkä ne tykkää kulkea vähissä vaatteissa siksi, et ihminen syntyy alasti.
 
JONSERED Karhunkantaja
Inhoan pimeää!!

Elokuussa alkaa jo järki kaikota valonpuutteen vuoksi. Asunnossa on kaikkialla päivänvalolamput, kirkkaudeltaan samaa luokkaa, kuin kirkasvalolaitteissa, tosin etäisyys on suurempi. Ilman niitä olisin jo talviunessa.

Suomessa pystyy elämään kesäkuusta heinäkuuhun, jotka muuta väittävät, ovat vinksahtaneita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Inhoan pimeää!!

Elokuussa alkaa jo järki kaikota valonpuutteen vuoksi. Asunnossa on kaikkialla päivänvalolamput, kirkkaudeltaan samaa luokkaa, kuin kirkasvalolaitteissa, tosin etäisyys on suurempi. Ilman niitä olisin jo talviunessa.

Suomessa pystyy elämään kesäkuusta heinäkuuhun, jotka muuta väitäävät, ovat vinksahtaneita.
Täysin samaa mieltä!!! Tässä vuodenajassa ei ole mitään hyvää muuta kuin että se loppuu joskus.
 

Yhteistyössä