Jos mielestäsi homot/lesbot eivät saisi adoptoida, niin mitä mieltä olet

yleensä yksinhuoltajista?? Äideistä ja isistä joilla on lapsi/lapsia, mutta isä/äiti ei ole kuvioissa?? Kyllähän sitä aina siittää/synnyttää voi, mutta jos häippäsee, eikä pidä mitään yhteyttä?

Monet tuntuvat perustelevansa asian sillä, että lapsilla on oikeus sekä isään että äitiin, mutta eihän tämä toteudu kaikkien heteroidenkaan kohdalla.

Kysyy hän =)
 
vieras
Kaikilta vähänkin epäilyttäviltä ja erikoisilta ihmisiltä pitäisi ottaa lapset pois. Jos ei mielipiteet ja maailmankuva ole keskivertoja, niin ei semmoinen saa lasta kasvattaa.
 
onhan se ihan eri asia kun isi ja isin mies kaveri pusuttelee ja halailee vieressä tai äiti ja äitin tyttökaveri ... itte en ole vastaan mutta tiedän että taatusti lapselle tulee monta häpeän/kiusaamis tilannetta kun kaverit kuulis perheelämästä... näin se vaan menee... mutta tähänkin jokaisen lapsen vanhempi vois lapsiaan kotona ohjeistaa ja näin omalta osaltaan vaikuttaa ettei moiset parit ole kummajaisia vaan luonnon oikkuja... näin mie olen omiani valjastanut....
 
Aurora
Vähän sille näyttää, että voimme luottaa tulevaisuuteen - ei tule suvaitsemattomuus Suomesta katoamaan seuraavankaan sukupolven myötä, kun tällaisia eväitä kotoa annetaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
onhan se ihan eri asia kun isi ja isin mies kaveri pusuttelee ja halailee vieressä tai äiti ja äitin tyttökaveri ... itte en ole vastaan mutta tiedän että taatusti lapselle tulee monta häpeän/kiusaamis tilannetta kun kaverit kuulis perheelämästä... näin se vaan menee... mutta tähänkin jokaisen lapsen vanhempi vois lapsiaan kotona ohjeistaa ja näin omalta osaltaan vaikuttaa ettei moiset parit ole kummajaisia vaan luonnon oikkuja... näin mie olen omiani valjastanut....
No mitäs jos ne pusuttelee salaa? ;)
Eiköhän jokainen esiteini/teini tunne häpeää jos oma äiti ja isi julkisesti pussaa. Ja miksi se lapsi sitä häpeää, jos sille on opetettu, että se on ihan normaalia??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Vähän sille näyttää, että voimme luottaa tulevaisuuteen - ei tule suvaitsemattomuus Suomesta katoamaan seuraavankaan sukupolven myötä, kun tällaisia eväitä kotoa annetaan...
jos miun luonnonoikkua tarkoitit... niin tuota on vähän muuten vaikia lapsille selittää kun luonnotontahan se on... ei se sitä tarkoita etteikö lapset heitä kunnioittais samalla tavalla kuin heteroitakin.... kaikki on samalla viivalla ja yhtä arvokkaita....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
onhan se ihan eri asia kun isi ja isin mies kaveri pusuttelee ja halailee vieressä tai äiti ja äitin tyttökaveri ... itte en ole vastaan mutta tiedän että taatusti lapselle tulee monta häpeän/kiusaamis tilannetta kun kaverit kuulis perheelämästä... näin se vaan menee... mutta tähänkin jokaisen lapsen vanhempi vois lapsiaan kotona ohjeistaa ja näin omalta osaltaan vaikuttaa ettei moiset parit ole kummajaisia vaan luonnon oikkuja... näin mie olen omiani valjastanut....
Tuolla kiusaamisjutulla on niiiin turha perustella näitä juttuja, että melekin tekisi mieli jättää vastaamatta. Mutta vain melkein. Otetaanko lihavilta lapset pois? Näkyvästi vammaisilta? Köyhiltä? Kaikilta, joista löytyy"syy" jonkun toisen kiusata? Taitaisi olla aika paljon huostaanotettuja lapsia sen jälkeen. Ja siitäkin voi kiusata, joten..

TAI, entäpä jos puututaan siihen kiusaamiseen, eikä niihin syihin, miksi joku kiusaa? Oisko ideaa?

 
-Jonttu-
Pussailipa homoisät salaa tai julkisesti, niin joka tapauksessa tämän adoptoidun lapsen elämä tehdään hankalaksi. Koulukiusaamista ei kannata vähätellä, se on asia joka voi jättää elämän mittaiset arvet.
 
Aurora
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Vähän sille näyttää, että voimme luottaa tulevaisuuteen - ei tule suvaitsemattomuus Suomesta katoamaan seuraavankaan sukupolven myötä, kun tällaisia eväitä kotoa annetaan...
jos miun luonnonoikkua tarkoitit... niin tuota on vähän muuten vaikia lapsille selittää kun luonnotontahan se on... ei se sitä tarkoita etteikö lapset heitä kunnioittais samalla tavalla kuin heteroitakin.... kaikki on samalla viivalla ja yhtä arvokkaita....
Sun logiikka ontuu aika pahasti - jokin on luonnonoikku ja kuitenkin samalla viivalla muiden kanssa?! Ei kaikkia asioita tarvitse nimetä ja laittaa johonkin kategoriaan, miksi ei voi vain sanoa, että jotkut miehet tykkäävät miehistä ja jotkut naiset naisista? Luonnonoikuksi nimittäminen arvottaa asioita aika rankasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Pussailipa homoisät salaa tai julkisesti, niin joka tapauksessa tämän adoptoidun lapsen elämä tehdään hankalaksi. Koulukiusaamista ei kannata vähätellä, se on asia joka voi jättää elämän mittaiset arvet.
Juu, niin voi. Mua on kiusattu koulussa ja mulla on isä ja äiti B)
Perusteletko paremmin??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
onhan se ihan eri asia kun isi ja isin mies kaveri pusuttelee ja halailee vieressä tai äiti ja äitin tyttökaveri ... itte en ole vastaan mutta tiedän että taatusti lapselle tulee monta häpeän/kiusaamis tilannetta kun kaverit kuulis perheelämästä... näin se vaan menee... mutta tähänkin jokaisen lapsen vanhempi vois lapsiaan kotona ohjeistaa ja näin omalta osaltaan vaikuttaa ettei moiset parit ole kummajaisia vaan luonnon oikkuja... näin mie olen omiani valjastanut....
No mitäs jos ne pusuttelee salaa? ;)
Eiköhän jokainen esiteini/teini tunne häpeää jos oma äiti ja isi julkisesti pussaa. Ja miksi se lapsi sitä häpeää, jos sille on opetettu, että se on ihan normaalia??
tuossahan se ero just tulee... miten lapsi voi koskaan sitä pitää normaalina kun muitten vanhemmat on heteroja.... tietäähän hän et hänen "vanhemmat" ovat erinlaisia... koulussa uskontoa tuputetaan ala luokilta asti ja painotetaan miehen ja naisen välisestä elämästä, yläluokilla tuomitaa homous ja lesbous raamatussa jne....
 
tietenkin
Tietenkin kaikki, jotka haluavat elää erilaisessa parisuhtessa, kun minä, pitäisi laitaa häkkiin loppuelämäksi. Ja kaikki, jotka ajattelevat lasten hoito- ja kasvatusasioita toisin kuin minä, ovat väärässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
tuossahan se ero just tulee... miten lapsi voi koskaan sitä pitää normaalina kun muitten vanhemmat on heteroja.... tietäähän hän et hänen "vanhemmat" ovat erinlaisia... koulussa uskontoa tuputetaan ala luokilta asti ja painotetaan miehen ja naisen välisestä elämästä, yläluokilla tuomitaa homous ja lesbous raamatussa jne....
:eek: No todellakin se on normaalia jos siine kasvaa!!! Meillä on lapsista normaalia se, että mulla on silmälasit, vaikka tasan varmasti siitä joitain kiusataan koulussa!!

Ja eikö sitten ole jo koulun opetuksessa retuperällä jos tuollaisia opetetaan? Kuuluukohan toi nyt ihan todelliseen opetus suunnitelmaan "homojen synti" ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Jos ei ole itse aiheuttanut yksinhuoltajuuttaan, niin eihän sille mitään voi. Kunhan ei ala ehdoin tahdoin seurustelemaan lasten nähden oman sukupuolensa edustajan kanssa.
no kenekä kanssa sitte?
:LOL: Eikun pitää olla sinkku tai sit hommata feikki-äiti/isi ja hymyillä sen kans onnelisena :kieh:
Siitähän kasvaa tasapainoisia ja koulukiusaamattomia lapsia jos äiti/isi ei ole onnellinen B)
 
Aurora
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no mä en oo koskaan vaan hyväksynyt ei heteroita :ashamed: siinä syy..
Miksi et?

se on vaan ällöö ja minusta luonnotonta..mut silti jokainen tehköön mitä huvittaa..en kuitenka päätäni asialla vaivaa..
Oletko miettinyt, mitä tekisit sitten, jos oma lapsesi kertoisi olevansa homo?
 

Yhteistyössä