Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Ma&Mi, tiiätkös ihan samaa olen miettinyt! :O Vaikka sulla on varhaisultran laskemat viikot paperilla ja näytät sitä neuvolassa niin ne ei ota sitä huomioon kun se saamarin kiekko näyttää ihan eri viikkoja. Kiekko kertoo kaiken. Kiekko tietää kaiken. Näin siis mun neuvolassa. =)
 
ikiäiti :heart::hug:

ultrakuulumiset

Kaikki oli hyvin.. turhaan pelkäsin viikon kestänyttä vuotoa.. se on loppunut. Ja
ultrassa vastas viikkoja siten että yhellä päivällä heittää..eli neuvolan mukaan rv 10+1 niin onkin tasan 10. tänään.. siellä sydän löi, ja pikkuinen liikkui jo ja käsi heilui. Oi että kävin yksityisellä ja ultraaja pyysi esikoisenkin katsomaan vauvvaa vatsassa <3 tää yksityisen neuvolan täti meinotteli että syke kuulostais tytön sykkeeltä?! :O no mutta sehän selviää sitten aikanaan kumpi tulossa. :heart:
 
Voi Ikiäiti, voimia :hug: ja pahoittelut!

Lurtsi, olipa iloisia uutia, hienoa, että kaikki hyvin :heart:

Onko kaikki menossa fb-ryhmään mukaan? Itse taidan nyt kuitenkin jäädä tänne "nimimerkin" suojiin... Tai voihan se mieli sitten muuttuakin :)

Tänään ollut vähän parempi päivä, olen jaksanut pikkuisen touhutakin ja en ole kertaakaan oksentanut! Väsyttää vain ihan sikana.

Aivan mahtavat olleet ilmat, sekin piristää kyllä, vaikka helteestä en niin kovin piittaakaan.

Aurinkoista viikonloppua ja hyviä oloja :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 7+3
 
Voi ikiäiti! Pahoittelut ja paljon voimia

Lurtsi - hienoa että kaikki on hyvin

Fb - mulla se jää myös väliin kun en kyseistä palvelua muutenkaan käytä.

).( täälläkin tuli vähän sellaista vetistä tuhrua tänään. Vaan sen yhden kerran mutta tietysti heti alkoi miettiä jos meneekin kesken. Täytyy vaan toivoa ettei tule enempää.

onko teillä alkanut jo päänsäryt? Mulla on hirveä päänsärky joka päivä. Ei kiva
 
Päivittelen nyt tännekkin. Eilen illalla (rv8+2) alkoi kivut ja kunnon vuoto ja tuli kunnon klönttejä. Harmitus on ihan hirmuinen :'(

Toivotaan et mä oon täst ryhmästä nyt viiminen joka tämän kokee ja kaikilla lopuilla menis sinne jouluun <3

Myrtti yksin
 
Otan osaa Myrtti ja kiitos toivotuksista meille muille :hug: Mulla on nyt 8+3 itselläni ja pistää miettimään, että kaikki on vielä mahdollista...

Sitten kysyisin, että kuinka pahaa teillä muilla on ummetus? Mulla ollut jo usean viikon, ja luumu ei paljoa auta :( Inhottavaa kun ummetus aiheuttanut ihan haavaumia tuonne, niin tulee sitten aina kirkasta vertakin kun on asioimassa. Pitäis varmaan apteekista hakea jotain voidetta. Miten te muut olette hoitaneet ummetusta?

Ajattelin tilata ens viikolla dopplerin :) Enpä vielä tiedä, milloin sillä sitten uskaltaa yrittää alkaa kuunnella :D
 
Myrtille pahoittelut ja jaksamistaa vaikeaan aikaan. Nyt on kyllä ollut huono loppu viikko tällä palstalla.

Ummetuksesta.. oli tosi pahaa vähän aikaa sitten mutta nyt kahvi toimii hyvin tehokkaasti.Eikä tartte kuin muutaman hörpyn.

Mulla myös suunnitelmissa etsiä doppler jostain jos jotain kuuluisi.

Miten teillä on maku tottumukset muuttunut? Mulla on aika paljon herkkuja jotka ei enää maistu ollenkaan.
 
Voi Myrtti85 :hug: :'( Voimia :heart:

Toivotaan, että surulliset uutiset jäävät nyt tähän ja päästään joulukuulle. Paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia kaikille surun kohdanneille :hug:

Ummetuksesta, tännekin se on rantautunut jo hetki sitten.. Ikävä vaiva :( Olen pyrkinyt juomaan runsaasti vettä ja liikkumaan. Liikkuminen on kyllä jäänyt nyt ihan minimiin, olen vain niin poikki ja hengästyn ihan vähästäkin :ashamed: Peräpukamiakin on muutamia tullut aiemmista raskauksista ja ärtyyhän nekin sitten ummetuksesta. Vuodoilta ja kivuilta olen onneksi säästynyt.

Makutottumukset, mulla on kanssa vaihdelleet tosi paljon! Aluksi teki niin mieli pizzaa, rullakebabia ja kaikkea suolaista, nyt tulee paha olo jo pelkästä ajatuksesta. Nyt taas maistuisi kaikki raikas, omena, mehujää, vichy. Eilen kaupassa alkoi niin tehdä mieli sitä ruisleipää, missä on niitä isoja jyviä, mikähän sen nimi nyt onkaan... Maito on ihmeesti maistunut koko ajan, myös pahimpaan pahoinvointiin.

Unista, joku taisi niistä puhuakin jo aiemmin. Minä näen yleensä ihan joka yö unia ja monta kertaa mennään paikasta ja aiheesta toiseen. Viime yönä oli töihin liittyviä painajaisia ja heräsinkin keskellä yötä hiestä märkänä, huh.

).( Lauantaina oli hyvä päivä ja tänään ollut ihan tosi hyvän olon päivä. Ei minkäänlaista pahoinvointia missään vaiheessa! Ja sekös nyt sitten saa mielen sekaisin, että onko kaikki nyt ohi ja huonosti :ashamed: Tänään intouduin haravoimaan monta tuntia, ja ihmeesti jaksoinkin. Tosin helle ja auringossa oleminen teki nyt tehtävänsä ja olo on todella väsynyt, pikku torkutkin otin.
Vähän vihlaisuja ja repäisykipuja on ollut molemmilla puolin.
Huominen ultra jännittää ihan älyttömästi ja pelottaa, jos kohtu onkin tyhjää täynnä... Koetan nyt ajatella positiivisesti ja iloisesti. On tämä jännää aikaa, kun ei ole vielä mitään tietoa, onko siellä ketään :)

Voikaahan hyvin ja nauttikaa ihanasta auringosta :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 7+4 :heart:
 
Myrtille suurensuuret pahoittelut :(

Karhunvatukka: oireet voivat kadota hetkeksi, jopa useaksi päiväksi, älä huolehdi mokomasta :heart:

Lurtsi: loistavia uutisia, selvittikö lekuri, että mistä se vuoto sitten tuli?

Omanapa:

Jännittää tiistainen ultra. Massu on jo ihan massu, että hyvä, kun on kohta ultra, niin voi sitten rehellisesti tulla raskauskaapista ulos. Kuhan siellä nyt vain olisi pieni, oikean kokoisena ja terveenä.. Siinä lähinnä ajatukset nyt pyörii.

Tuulentyttö ja Poppana :D

11+2
 
Myrtti :':)hug: Onpa tämä nyt surkiaa, kun näitä ikäviä uutisia tulee. Toivottavasti ensi viikon ultrassa kävijöiltä saadaan iloisia uutisia.

Minä olen aivan ihmeissäni, että 24/7 kuvotus ei seurannut viikonlopulle, vaikka se viime viikolla oli kyllä uskollinen seuralainen. Olen siis melko normaalisti saanut nautiskella ihanasta kesäsäästä ja kasvimaapuuhista.

Mulla on ruokavalio mielteipä muuttunut kasvisruokavalioksi, kun lihaa en saata syödä. Onko muilla tällaista? Ummetus vaivaa aika ajoin. Vedän niitä luumuja aamuisin ja koitan syödä kaksin käsin kasviksia ja muuta kuitupitoista. Tänään taas ei ole kaki irronnut... : /

Olen nyt jälkeenpäin vähän miettinyt, että ensimmäinen neuvolakäyntini oli kyllä aika kökkö. Varsinainen th oli antanut vuoronsa jollekin sijaiselle, ja se sijainen oli vähän ehkä pihalla? Multa ei otettu mitään hemoglobiineja eikä verikokeita - no olen huomenna menossa niihin verikokeisiin, mutta silti. Verenpaine vaan mitattiin... Jäi jotenkin vähän hutastu olo, että ihan sama olisinko käynytkään. Mitenkä teillä muilla? Jäikö ensimmäisestä neuvolasta hyvä mieli? Tää oli mulle vielä spesiaali kerta, kun se oli ensimmäinen neuvola kertani koskaan.
 
myrttiVuoto oli limansekaista valkovuotoa,kirkasta limaa,verta siis ihan punertavaa.välisä oranssihtavan vaaleapunasta.välisä lorahti oikein kunnolla rusehtavaa ja punertavaa.. vuotoa tuli myös tänään ihan hiuksen hienosti silmällä haivatessa.. neuvolassa meinasivat,että joillain vuotaa jotain oletettavien menkkojen aikaan.. ja mulla olis just pitäny olla menkat ni oisko jotain semmosta.sanoivat myös että voi olla polyyppi joka vuotaa.. vaaraton.. ja joilain tulee ihan kunnolla kuulemma verta, eikä gynetkää oo löytäny syytä. omituista, mut kylläse säikäyttää.. otan osaa sun tilanteseen :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Joo täälkin on alkanut ummetus vaivata, saannu tehdä työtä et maha toimis blääh!
Pahoinvointikin tuli takas perjantaina neljän päivän tauon jälkeen, joten ostin eilen nää sea band-rannekkeet, auttaa hieman nyt kun hiffasin oikeat kohdat ranteesta:p

Miltsu76 ja hempukka 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: LLilja
Ihan hyvä mieli mulle jäi neuvolasta. Otettii hemppa ja verenpaine ja juteltiin, papereita täyteltiin ja juteltiin lisää mm mun suuniteltu sektio mietityttää..
Meen nyt tulevana torstaina siihen verikokeseen mikä litetään siihen kromosomitutkimukseen, mullahan nt-ultra 9.6..

Tuntuu vaan et kauheen vähän käydään neuvolassa verratuna mitä kävin 1995-96, mutta tääl espoossa saa soittaa semmoseen neuvoloiden keskitettyyn numeroon jos on huolia :)
 
Hemoglobiini käsittääkseni ihan alkuraskaudessa jopa nousee hieman. Siksi ainakaan multa ei sitä otettu.

Neuvolakäyntejä on ainakin täällä vähennetty tosi paljon ja tiputettu yks lääkärikin vielä. Itse käyn lääkärit yksityisellä, niin periaatteessa mua ei haittaa. :)
 
Heipat kaikille :wave:

Myrtille ja Ikiäidille paljon jaksamista ja voimia :hug: Nää on aina niin surullisia uutisia.

Mulla esikoisen ja nyt tän uuden tulokkaan kanssa ei mitenkään ihmeellinen ollut tuo ensimmäinen neuvola. Täytettiin perustietoja äitiyskorttiin ja mitattiin verenpaine. Siinäpä ne oikeastaan olikin. Ai niin ja paino katsottiin myös. Oli muuten pilkulleen paino samassa lukemassa nyt ekalla neuvolakäynnillä, kuin Onnia odottaessa ensimmäisellä käynnillä :D

Toissa iltana sain dopplerilla ensimmäistä kertaa kuuluviin sydänäänet (rv 9+1) ja esikoisen aikaan taisin ekan kerran kuulla 10+ jotain. Sai aika kauan hakea ja ihan sieltä alhaaltahan ne löytyi lopulta :heart: Eilen oli pakko kuunnella uudestaan ja pienen hakemisen jälkeen löytyi jälleen.

Torstaina olisi tarkoitus mennä seulonta verikokeisiin ja 9.6 on sitten np-ultra. Odottavan aika on piiitkä :attn:

Raskausoireita ei juurikaan enää ole ja kuvotuskin on jo taaksejäänyttä :) Ainakin toistaiseksi!

Cj ja papu 9+3 :heart:
 
Myrtti ja ikiäiti :hug:

Täällä alkanut toden teolla jännittämään ylihuominen ultra! Oireita kyllä on vieläkin ihan tarpeeksi, mutta koskaanhan ei voi olla varma..menispä nyt nämä kaksi päivää nopeesti :headwall:

Ensimmäinen neuvolakäynti oli todella mukava. Meilläkin on aiemmin vaihtunut tiheään tahtiin terkkari ja kakkosen odotusaika olikin aika peestä, kun sai selitellä aina jollekin uudelle ne samat asiat mitä oli kertonut jo aiemmalle. Nyt on onneksi pysynyt sama ja on vielä mukavakin :) multa otettiin myös hemoglobiini, verenpaine ja paino.

Onko ketään muita, joita väsymys vaivaa edelleen? En kestä, jos tämä uupumus jatkuu koko raskauden!

Murunen ja pöntsykkä rv 11+6
 
Täällä myös väsymystä ilmassa. Jos tekee liikaa ja väsyy niin heti tulee huono olo.

Meillä oli esikon kanssa eka neuvola käynti aika turha musta. Katsottiin verenpaine ja paino ja sit täyteltiin lappuja ja juteltiin niitä näitä. Niin ja opeteltiin miten tikkuun pissataan.. :LOL: Hemoglobiini katsottiin musta joskus rv 14-16 aikaan ja sit uudestaan vasta pari kuukautta myöhemmin. Mä toivon et tällä kertaa toi eka käynti menisi nopeammin. Luulisi että kun on sama täti niin tiedot olisi koneella jossain. Olisi kiva jos ne sydänäänet voisi katsoa kun se np ultra menee varmaankin sinne juhannukseen.

Neuvolakäyntejä on kyllä karsittu kovalla kädellä. Viimeeksi alussa oli kyllä vähän orpo olo kun käyntien välillä oli joku pari kuukautta. Lopussa siellä taas saikin juosta kun oli viikon välein. Nyt kai tostakin on luovuttu.

Helsingissä on myös toi keskitetty neuvola numero mikä mua ärsyttää. Siellä on se takaisinsoitto systeemi ja ne soittaa välillä tosi myöhään / seuraavana päivänä. Ja sinne voi soittaa vaan klo 13 asti. Ennen oli omalla tädillä soittoaika joka päivä jos oli jotain. Tosi ilmeisesti sähköisen palvelun kautta voisi laittaa mailia omalle tädille.

Pampula 9+3
 
Täällä on ollut melkoinen aamu.. liekö sitten olleet verenpaineet vai verensokerit matalalla, mutta kaikki alkoi, kun lähdin herättyäni viemään koiria piha-aitaukseen. Yhdenäkin sitten tulikin huono olo. Koirat äkkiä aitauksen sisäpuolelle, portti kiinni ja takaisin sisälle. Vähän ennen kuistia alkoi todella olla huono olo ja eteisessä nojasin jo seinään. Pääsin kuin pääsin pitkälleni sohvalle seiniä pitkin kävelleen ja nostin saman tien jalat kohti kattoa. Silloinpa alkoi sitten oksettaa ja eipä auttanut kuin oksuta lattialle.. 10 minuuttia kokoilin itseäni ennen kuin pääsin nousemaan ylös. "Kylmähiki" puski kyllä vielä senkin jälkeen.. Vaikka sinällään tiesi, mistä on kyse, säikäytti kyllä pirusti.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Täälläkin ultraa odotellaan, aikaa viikko ja 2 päivää.

Mrs Rock 11+1
 

Yhteistyössä