Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

Mosmos ja iitu, voi ei! Ihan kauheaa, otan osaa :hug:

Lääkeistä vielä, toki turhia lääkkeitä tulee aina välttää mutta se mikä kenestäkin on turhaa ja mikä ei lienee varsin liukuva raja. Itse mieluummin otan lääkettä kuin sairauslomaa jos lääkkeellä ei ole todettuja haitallisia sikiövaikutuksia. Toki kyllä juuri tuota Primperania otan ihan vaan jos on pakko, esim. täällä työmatkalla oon nyt yhteensä 3 tbl kolmessa päivässä joutunut ottamaan että saan hommat hoidettua. Se ei ole paljon koska normisti aikuisilla annos on 1-6 päivässä. Omepratsolia joudun tosiaan nyt käyttämään päivittäin aiemman vatsahaavani takia, mutta sen turvallisuudesta on paljon tietoa.

Mahasta, mulla on kans ihan selvä maha nyt jo, ja esikoinenkin vielä kyseessä. Mahaa on jo hankala piilottaa ja muutama puolituttu on jo kysynyt oonko raskaana. Otin äitiyshousutkin käyttöön.

Rödluvan ja Beetakingi 8+4
 
Surullista kuulla menetyksistä, voimia teille! :( En oikein löydä sanoja...


En tiedä onko asuvalinta tehnyt oman osansa, mutta tänään on alkanut tuntua, että maha pömpöttää näkyvämmin... En tiedä onko osansa noilla edellisillä odotuksilla ja pienillä ikäeroilla... Ei näin aikaiseen ole kyllä tällä tavalla tuntunut... Painoindeksi taitaa olla mulla 28, eli terkkaria lainatakseni "lievää ylipainoa" on mukana... Ekassa neuvolassa ei onneksi ollut tullut kuin 200 g...

Olotila on ollut hyvä. Väsymys alkanut lisääntyä hulluna ja ihojutut jaksaneet jyllätä. Mulle on tullut sellaisia pieniä vesikellomaisia näppyjä, jotka kutiavat ihan hulluna... Mutta aikaisemmin kun googlailin, niin on näitä kohtalotovereita tässä asiassa... Np ultraan ois reilu viikko aikaa. Toivottavasti ei sitten tarvi enää miettiä onko sydänääniä vai eikö... Jotenkin noista ensimmäisistä odotuksista on jäänyt se viimeinen kolmannes tuskaisena raskausaikana mieleen, mutta on tämä alun odotus ja varmuuden saaminen todella piinaavaa... Mutta nyt tässä välissä oli ampiaisepisodi... pojan ulkohaalareihin oli mennyt amppari, joka tietysti pisti poikaa jalkaan... :(






 
Mosmos ja Iitu, pahoittelut molemmille!!:hug: Voikun löytyiskin ne oikeat sanat lohduttamaan, mutta eihän niitä tässä tilanteessa oo..:'(

Tulen paremmalla aikaa kirjoittelemaan.. Nyt on tiivis työviikko, joten vie täysin voimat.. Meillä np-ultra on rv12+3 eli ensi viikon perjantaina..

Sofi ja ekavekara esu 11+0 *poks*
 
Heinis, Iitu ja Mosmos: Suuret pahoittelut ja kovasti voimia teille kaikille :'( :hug:

nis: Tervetuloa :)

Np-ultra mulla on ens viikon keskiviikkona :) Siihen asti jännäillään. Tiistaina on tosin neuvolalääkäri, joka toivottavasti kuuntelis sydämensykkeet.

Mulla ei oo masu vielä mitenkää kasvanu, turvottaa tosin normaalia enemmän. Äiti tietenki kuitenkin aina haluaa nähdä mahan ja kovasti sanoo, että kasvanut on.. Niin, läskit lisääntyy :LOL:

Emerentia ja palleroinen 11+3
 
Viimeksi muokattu:
heippa hei..

kirjottelempa teille tänne kans :)
elikkäs mul oli viime to neuvola ja sielä se täti kertoili asioita jotka hyvin viel muisti. painoa tullu jo 2kg halleluja!! ja sitten kuunteli ääniä ja kappas sieltä ne tuli :)

perjantaina oli sitten ultra ja yksi siel köllötteli ja hyvin näky mahan päältä kaveri istu vieres melkein tippalinssis ;) hienot kuvatkin saatiin matkaan.. ukko ei päässy mukaan kun neiti 11kk oli päikkäreil joten siks otin sit ystävän mukaan..

oloja on todellakin järkyttävät huoh huomen taas neuvolalääkäri kun ei ota auttaakseen noi lääkkeet.. itku tulee. rinnatkin on kipeet jooh en valita enempää..

ai niin ja LA muuttuu 28.11.2012 jatkan nyt silti täs ryhmäs jos ok.. samoin jatkan noita facen sivujakin..





Aijaa.com - 10198243

minsku82 ja bonsku 11+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: juron-jaure
Huomenta :)

Tuntuu ihan kuin aika junnais paikallaan, olen taas 6+6, kun otettiin takapakkia siellä ultrassa.... Se syke kun ei siellä näkynyt niin heitin siinä vaiheessa jotenkin hanskat tiskiin. Oireetkin loppu aika nopeesti, oli pari tosi hyvää päivää ja olo mitä mahtavin ja samalla pyöri ajatus päässä että vauva on kuollu.... Hyi mua ku tollasia ajattelen :kieh: Eilen onneks alko tulla ällötys takaisin ja pieniä tuntemuksia mahassa jälleen.... Kai siellä jotain tapahtuu. Pientä ruskeaa vanhaa verta tullut parina päivänä pyyhittäessä, muttei kuitenkaan housuun asti mitään.... Jänskättää, vielä 2 päivää ni näkee mitä masuun kuuluu. Nytkun noita keskenmenneitä muutama paljastunut, ni ajattelin heti että kohta itekin joudun ilmoittautumaan....

Voi ihanaa, alkaa masuja näkymään :heart: Itellä vaan järkyttävä turvotus joka näyttää kyllä siltä kun ois viikkoja enemmänkin, tosin mun mielestä erilailla tuntuu nyt viikkoihin nähen kun sillon esikosta. Laittakaahan masukuvia!! ;)

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!! :cool:
 
murunmani: mulla pelko nosti kanssa taas reippaasti päätään noiden eilisten huonojen uutisten jälkeen :(

).( millä tässä selviää selväjärkisenä vielä muutaman viikon, riittäisi sekin että pystyisi kuunnella sydänääniä, niin en olisi näin hysteerinen. Eilen yritin illalla varmaan 30 min, että jos olisi kuulunut jotain mut ei. Neuvolalääkärikin yritti siis kuunnella, mutta ei todellakaan ollut huolissaan, koska eilen oli vasta 8+4 ja kohtu taaksepäin kallellaan. Mutta kun ne sykkeet vilahteli kuitenkin siinä monitorilla, niin pakkohan sen laitteen on ollut ne jostain ollut ottaa eikö? Vitsi, kun kuopuksen kirjassa luki vaan rv 10 kohdalla, että sydänääniä kuunneltu, mutta ei yhtään että missä vaiheessa rv:ta. Ei se ultra-aika tule täksi viikoksi, kun ei eilen ole voinut ehtiä postiin ja torstai on pyhä eli ensi viikkoon menee jännitys :( Olen lähdössä lauantaina kavereiden kanssa juhlimaan ja olisi ollut niin paljon parempi mieli lähteä, jos olisi tiennyt, että masussa vielä elämää...
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille! :hug:

Minä olen ollut viidestä asti hereillä ja hermostuttaa iltapäivän ultra. Jotenkin pelottaa ettei kaikki vaan voi olla kunnossa, kun kolme viikkoa sitten ei näkynyt ultrassa mitään muuta kun paksuntunut limakalvo :/ Toisaalta sillon viikkoja oli vasta n. 5 että ehkä mitään ei vielä olisi pitänytkään näkyä. Koko ajan muutenkin ollut ihan epätodellinen olo koko raskaudesta kun tuli niin kertakaikkisen puskista koko uutinen. Oireiden perusteella kyllä hyvin paksuksti voidaan, mutta takaraivossa koko ajan kummittelee ajatus tuulimunasta. Noh, tänään se selviää ja sen mukaan mennään.

Painoa tullut jo ihan liikaa joka toivottavasti johtuu ihan vaan hurjasta turvotuksesta. Eilen oli pakko jättää työhousutkin puoliksi auki kun niin hurja turvotus päällä eikä millään kehtaa vielä vaihtaa isompiin housuihin :D

muoks: Niin tänään siis kuukautisista laskettuna 8+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
).( sain just soiton äitipolilta ettei niillä ole ultra-aikoja ennen 30.5. eli sain silloin ultra-ajan ja lääkärikäynnin. Mutta siis voidaanko np-ultra tehdä jo rv 10+5, tai siis näköjään voidaan...Voi tätä ketutuksen määrää!!! Kai se on pakko käydä yksityisellä tässä välissä ellei ne syänäänet ala kuulumaan :(
 
malttamaton: np-ultra tehdään rv 10-13 välisenä aikana. Toki se aika yritetään tähdätä siihen rv 12 paikkeille, mutta kuulemma ihan jo siksikin että jos tulee pientä heittoa laskettuun aikaan niin ei ole ultraa liian aikaisin tai liian myöhään.
 
Onko sulla semmonen angelsounds doppler? Minä oon kans miettiny et jos tänään on ultrassa kaikki hyvin niin pakko tilata semmonen kotiin :) kahdesta aiemmasta en tiennyt tommosia olevan edes olemassa joten tällä kertaa on pakko saada :D Täätaitaa muutenkin olla viimeinen raskaus niin tästä haluaa kyllä ottaa kaiken irti :D
 
Mukana odottamassa! Joulupallo/28/toinen/k-pks ja laskettu aika tietysti 24.12 (ultran mukaan)

Toista siis odotellaan! Ensimmäinen vauva menee syksyllä eskariin... ja mun vaan on jotenkin niin vaikeaa sitä hyväksyä, ettei se enää vauva oo. Eihän tässä siis ollu vaihtoehtoja ku pistää uus tilaukseen. <3

Pahoinvoinnilta oon säästyny. Luojalle kiitos. Mutta tämä väsymys!! Nukahdan minne vain milloin vain. Ja missä hitossa on se hehku??? Kyselempä vaan! ;)

Onko täällä muita urheilijoita? Ootteko ajatellu keventää/vähentää odotusajaksi? Itse ajattelin tän ekan kolmanneksen mennä normaaliin tahtiin (n.10h/viikossa) jos tuntuu hyvältä... ja vielä ainakin tuntunut!
Varmaankin vatsan ehdoilla mennään loppuaika...

8+2
 
Moikka moi! En oo aikoihin kirjotellu tänne, muistaakohan mua ees enää kukaan.. Lukenu oon käyny lähes joka päivä mut väsymys ja pahpoinvointi on ollu niin valtaisaan etten oo jaksannu kirjotella. Nyt olo jo pikkusen parempi. Masu pömpöttää selvästi jo. ei olla kerrottu muille ku anopille vasta tästä raskaudesta, muille ehkä sitte vasta ku huomaavat ku tiedän ettei kellään kuitenkaan mitään niin kauheen iloisia reaktioita ole, vaan lähinnä voivottelua ja ihmettelyä että taasko teille tulee ja miten te stte pärjäätte jne jne.. Tällä viikolla oli eka neuvola-aika, eipä siellä mitään niin ihmeellistä ollu, paitsi et sydänäänet kuului jo todella hyvin ja selkeesti :) Ens viikolla olisi sitte np-ultra, tasan viikon päästä keskiviikkona. Joudun käymään sairaalassa noin reilu viikko sitten ¨verenvuodon vuoksi joka onneksi osottautui vaarattomaksi, luultavasti istukan reunalta niin siellä vaihdettiin vielä tuota mun LA:ta joten sen sais päivittää 9.12--->7.12
Kaikille menetyksen kohdanneille suuret:hug: ja jaksamista surun keskelle.
Tervetuloa uusille mukaan!

Ikuinenkuumeilija 10+5
 
Heippa!

Mut saa siis poistaa listalta, kävin tänään lääkärissä vähän etuajassa, kun kivut oli niin kauheet ja vuoto oli runsasta, eli keskenmeno se sitten oli. :( Toivottavasti ens kerralla olis tääläkin onnelliset tulevat vanhemmat. :( Onnea ja kaikkea hyvää teille kaikille, pidän täälä teille kaikille peukkuja, että kaikki sujuu loppuun asti hyvin! :heart:
 
:wave:

Ei täs oikein taas tiiä et minne pitäis kirjotella,niin kirjottelen nyt vuorostaa tänne.
tänää oliki kiva herätä kun ei ollu pahaa oloo ja aloin sapuskan tekoon, kun ei okseta ja ei huono olo vaivaa. viel olis reilu 3vk, niin pääsis sinne ultraan, johan täs on koht kuukaus sitä odoteltukkin.
Nyt on painokin alkan taas laskemaan, kuten esikon aikanakin (-8kg) nyt on noin kilo tippun viikos. no saas nähä koska alkaa nousemaan. :p
 
Osanotot Mosmos, iitu ja miwwi! :hug:

Minäkään en ole pitkään aikaan kirjoitellut yhtään mitään... Lueskellut oon kyllä teidän muiden juttuja ja hengessä täällä ollaan mukana! :) Jotenkin vaan tuntuu, ettei ihan täysillä osaa vielä iloita raskaudesta, kun on vielä ultrassa käymättä ja sydämensyke kuulematta... Täällä siis np-ultra 4.6., joloin mennään jo viikoilla 11+3. Siihen asti pitäisi siis jännäillä, vaikka järki yrittääkin rauhoitella turhaa huolehtimista!! :LOL:

Lähes oireeton olen ollut, lukuunottamatta todella arkoja rintoja ja ajoittaista pientä etomista. Iltaturvotus täälläkin on ihan järkyttävää luokkaa kuten jotkut muutkin kirjoitteli! :LOL: Painoakin oli normaaliin tullut lisää melkein neljä kiloa! Vähän poskia kuumotti neuvolassa! :LOL:

Pepsimax86 8+5
 
Mosmos, iitu ja miwwi: minäkään en löydä sanoja. teidän tarinat on todella kurjia ja saa itsenkin miettimään meneekö sittenkään kaikki hyvin, keskenmenot vaan tuntuu olevan nii kovin yleisiä (omista kavereista kaikki paitsi 2 on kokeneet ensimmäisen kohdalla joko keskenmenon tai tuulimunan :/ ) kaikki voimat jaksamiseen toivotan täältä teille.

mäkin haluisin kokeilla doppleria vaikka tiedän et stressaisin aivan sikana kun ääniä ei kuuluiskaan. Oon vähän pihalla mun päivistä, kun laskettua aikaakaan ei olla päivällee osattu sanoa mun sekavista kierroista johtuen. Nyt on ehkä 7+5 tai 8+0.?? kuukautiset on ollu viimeks 19.3 et sen mukaa ois 8+2 mutta hedelmöittyminen ollu ilmeisesti kp18. oon hieman hämmentyny tästä kun en pysy oikee perässä :D

mulla oireet tosi vähäisiä. etomista joinai päivinä, useimmiten ei. turvotus kyllä on olemassa ja illoiksi masu paisuu jalkapalloksi. töissä pitää olla iltapäivällä housunnappi auki. yks työkaveri oli kuulemma nähny mun olemuksesta että oon raskaana, mutta infosi mulle tästä vasta kun itse mainitsin hänelle asiasta :) kuulemma on aina nähny etukäteen jos joku odottaa :)

mulla jäätävä siitepölyallergia, onko muita? lääkkeitä pakko ottaa....

joulupallo: sä tarkoitit varmaan urheilua sen virallisessa merkityksessä, mä kuntoilen kyllä salilla ja käyn ryhmäliikuntatunneilla, pyrin käymään kuten ennenkin mut oon vähä vaihtanu lajeja et hyvältä tuntuu esim spinning, zumba jne. vanhojen kahvakuulan ja cx worksin sijaan. Te muut jotka liikuntaa harrastatte, kertokaa omia tuntemuksia ja ootteko muuttanu omia tottumuksia raskauden myötä?

Nana + pikku-tapas
 
nana&joulupallo: mä normaalissa elämässä treenaan 3-4 krt/vko: spinning, kahvakuula, tanssi, zumba, lenkkiä. Tässä raskaudessa vaan, kun on ollut tuo hematooma riesana, niin treenaus on jäänyt kokonaan liikuntakiellon takia. Ennen ei uskalla tehdä mitään, kun ultrassa näkyy ettei hematoomasta ole enää jälkeäkään. Toisaalta pahoinvointikin on sitä luokkaa ettei oikeasti ole voinut kyllä tehdä mitään. Kun noita keskenmenoja on takana 4, niin sitä tulee vähän ylivarovaiseksi ihan vaan varmuuden vuoksi. Heti jos joku sattuu, niin lopettaa. Kävin siis lenkillä viime viikolla ja 1,5 tunnin jälkeen alkoi tuntumaan niin kauhea kipu mahassa, että soitin miehen hakemaan...
 
Pahoittelut niille joilla raskaus keskeytynyt :( En löydä sanoja.

En ole ehtinyt palstailemaan... ja aikakin kulunut kuin siivillä... Pohjaton nälkäkin meni ohi, oli aivan huipussa 9-10viikolla nyt ei taas mitään oireita, hyvä niin.

Jäin tossa viimeviikolla kiinni sillä yksi äiti kysyi että onko meille vauva tulossa, piti sitten myöntää että on :) Muuten ei olla kerrottu vielä ja pitelen tän vielä salaisuutena.
Tosin maha on turvonnut , eikä aikasemmissa raskauksissa tällästä mahaa ollu näillä viikoilla.

Mulla on kans toi AS-doppler, yritin eilen kuunnella mutta en saanut sydänääniä kuulumaan, mutta tänään sitten keksin että kuuntelen makuulla ja kuuluikin sitten :)

Ens ma ois np- ultra ja heti ti lääkäri, yksi neuvola käynti takana.

Näillä mennään :)

Tänään 11+1
 
heippa kaikki taas !

rödluvan, ihana kuulla että jollakin muulla (tai itse asiassa vissiin useammallakin) on jo vatsa kasvanut niin, että näkyy ! itsellä viikkoja tosiaan 10+ 4, ja jouduin tänään ostamaan isommat työhousut (käyttänyt jopa mieheni farkkuja tähän asti, omat farkut jäänyt pieneksi about kuukausi sitten :D) silti paino ei nouse juurikaan, masu se vaan kasvaa.. että kyllä masusta jo alkaa varmasti pikkuhiljaa arvaamaan mitä on tuloillaan ;)
ihan hullua mutta kyllä aika ihanaa <3

ultra perjantaina ja mua jännittää iiiihan hirveeeeeeeeesti että onko siellä kaikki hyvin.. tuntuu vaan jotenkin että kaikki on mennyt liian hienosti ollakseen totta, mutta eipä auta stressaus, toivomme vaan parasta :)

väsymystä myös havaittavissa, silloinkun en ole töissä, voisimpa melkein vaan nukkua ja nukkua.. toki herätä välillä vessaan ja syömään. :D

Iloista odottelua kaikille ja nautitaan kaikki tosta ihanasta kesäänpäin menevästä säästä :heart:
 
Pahoittelut täältäkin suunnalta keskenmenon kohdanneille.

Vähään aikaan ei ole tullut kirjoiteltua, eipä juuri mitään raportoitavaa olekaan. Ultraan on vielä 2 viikkoa, tuntuu kamalan pitkältä ajalta, varsinkin kun täällä on ollut paljon huonoja kuulumisia. Toisaalta eihän tässä voi tehdä muuta kuin odotella, yritän vastustaa kiusausta mennä vielä yksityiselle tässä välissä - eihän siitä ole muuta hyötyä kuin parin päivän mielenrauha.

Maha on täälläkin kasvanut, iltaisin on jo ihan selkeä raskausmaha. Alkaa käydä vähiin vaatteet jolla masun saa töissä piiloon, kuljen kamalissa mustissa pussineuleissa ja mekoissa. Kiva tulla parin viikon päästä kaapista ulos kun voi pukeutua taas normaalisti.

Pahaaoloa ei ole ollut enää viikkoon, väsymys kyllä vaivaa edelleen. Muuten on kyllä sangen oppikirjan mukaan mennyt tämä, ei mitään vuotoa tai kipuja - mistä olen tosi iloinen.

Minkälaisia kesälomasuunnitelmia teillä on?
Itse aion ottaa ilon irti lomasta, masu on kuitenkin sen verran pieni vielä kesällä että voi reissata ja mökkeillä rauhassa.

t. Undu + taimi 9+3 (piti oikein laskea missä mennään, ei tässä pysy oikein perässä)
 

Yhteistyössä