Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

Moi kaikki!
En oo kirjotellu piiiitkäään aikaan pahoinvoinnin takia, mut tässä mun tilanne lyhyesti:
9+2 on viikot, eilen neuvolassa kuulu sykkeetkin :) sykkeet löyty jo vkolla 6+3 kun pahoinvointitarkastuksen yhteydessä ultrasivat.
Mulla np-ultra 4.6, sillo on just vkoja 11+4. Seuraava lääkärineuvola on sitte 18.6.

eipä muuta kun pahoittelut vastoinkäymisen kohdanneille.

iloa odotuksiinne!
 
Täällä ei mitään ihmeellistä. Odottelen ensviikkoa, että se doppleri tulisi postissa.. :p Pahaa oloa edelleen ja närästys tullut mukaan kuvioihin. Mulla on myös vatsa turvonnut palloksi.. :ashamed:

Maanantaina pitäisi työterveyslääkärin soitella mun työskentelyoloista. Jospa saisi selvyyden siihen, että mitä voi turvallisin mielin tehdä.

Vogue ja Taimen alku 10+4 (11+2)
 
Vogue, mitä hommia teet? :)
mul on onneks lähinnä vaan kassalla seisomista, mut mul on sellanen paha tapa etten osaa levätä vaikka pitäis.. toki väsymys on ottanut joskus niin kovin vallan että pakko välillä vaan istahtaa !
 
Sandde Mä oon harjoittelussa, joka sisältää paljon raskaita nosteluita, kovaa melua, matalataajuista tärinää, mahdollisia altistumisia kemikaaleille, listerioosin ja toksoplasmoosin tartuntariskejä yms. Eli raskaana olevan unelmaduuni.. :saint:
 
Moi!

Mahtuisko mukaan vielä yksi esikoistaan odottava nuori äiti? :) Olen seuraillut teidän kirjoituksia tässä hetken aikaa, mutta en ole vielä ryhtynyt kirjoittamaan tänne mitään.

Omaa taustaani: Olen nyt 10+5 ja olen käynyt varhaisultrassa toteamassa, että raskaana tässä ollaan ja että pikkuinen sijaitsee vielä oikeassa paikassa. Neuvolassa on myös käyty viime viikolla ja ensi viikolla torstaina (11+4) on sitten nt-ultra, jota odotan kuin kuuta nousevaa! :) Vastoinkäymisiä on tuntunut jo olevan ihan riittävästi ja on tullut käytyä päivystyksessä sekä kontrolliultrissa, sillä raskauden toteamisen yhteydessä multa löydettiin oikeasta munasarjasta melkein 8cm kokoinen kysta, joka majailee tällä hetkellä kohdun päällä. Tuo kysta on aiheuttanut tässä jo harmaita hiuksia, mutta tuolla nt-ultrassa selviää, että miten sen suhteen tullaan toimimaan. Varhaisultraan mentäessä luulimme laskureiden mukaan olevamme 7+2 viikolla, mutta ultrassa koko vastasi 5+4 ja ultraaja sanoikin, että saattaa olla, että tämä tästä vuotaa pian pihalle. Keskenmenopelko on siis ollut vahvana (kuten monella muullakin), mutta kontrolliultrassa selvisi onneksi, että hedelmöitysaika oli vain heittänyt usealla päivällä. Se loi siis uskoa tämän pienen kehittymiseen. :)

Päivystyksessä tuli käytyä järkyttävien ja lamaannuttavien vatsakipujen seurauksena (pelkäsin keskenmenoa tai kystan kiertymistä kiinnikkeiden ympärille). Tuolloin kuitenkin selvittiin säikähdyksellä ja pienen sydänäänet saatiin kuulumaan 10+1. <3

Mut voi tosiaan lisätä tonne listaan :
LA 10.12.2012 / dzelli / 21 / esikoinen / TYKS
 
Vogue ohhoh! Kuulostaa kyllä aika raskaalta ! :( Hyvä homma että soitat sinne työterveyteen. Otahan rauhallisesti siellä töissä <3 sitäpä hoen itellenikin, vaikka kyllä nuo 9h työpäivät vaan meinaa väsyttää..

Tervetuloa Dzelli! Ompa hauska saada mukaan TYKS-odottajia, sulla on vaan päivän mun jälkeen laskettukin!
Mahdammekohan törmätä joulukuussa osastolla... ;) Molemmilla vielä esikoiset!
Kiva et oot lopulta saanu hyviä uutisia ja kuullut sykkeen.
Ei kyllä muuten ole sen parempaa tunnetta !
 
Sandde Kappas vain, säkin tosiaan TYKSiin suuntaamassa samoihin aikoihin. Aika jännää tosiaan, kun eihän sitä tiedä, vaikka kohdattaisiinkin osastolla tuolloin ;) Vois tässä kevään ja kesän mittaan vaikka tavatakin jollakin Turku-remmillä - ne tulee ken haluaa ja uskaltaa. :) Tällä hetkellä kukaan kaveri tai tuttava ei oo raskaana, joten se vertaistuen saaminen olis kyl tosi jees. Varsinkin, kun on kyseessä esikoinen ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä! Mutta onneksi on nämä palstat, jonne saa tulla purkamaan fiiliksiään, kun ei tolle miesrukalle viitsi koko aikaa pölöttää näitä vauvajuttuja, vaiks hän innoissaan onkin. Ja ei, mikään ei oo parempaa kuin se, että näät sun pikkusen sydäsen pamppailevan monitorilla tai sykkeen tykyttävän vauhdikkaasti! :) Siinä rakastuu joka kerta entistä enemmän <3

On tää raskaana olo vaan niin ihmeellistä aikaa - yhtenä hetkenä on niin ällöttävä ja oksettava olo, mutta nyt taas tekee mieli syödä niiiiiin paljon kaikkea, eikä mikään tunnu riittävän. Äsken piti lähteä Amarilloon syömään chicken pocketia, kun teki niin mieli :D Voi tätä ihanuutta. Ja itkeä tirauttaa pitää joka välissä...

Tosta dopplerista on ollu myös paljon keskustelua täs palstalla. Itekin oon harkinnu kovin sen hankkimista, mutta sitten taas pelkään, että pian en muuta teekään ku kuuntele sykkeitä. Mut toisaalta, voishan se myös helpottaa niinä epätoivoisina hetkinä, kun miettii, että onko siellä masussa kaikki kunnossa. Ehkä täytyy tuolle miehelle nyt vakuuttaa, että sellainen on vaan nyt ostettava. Heh... :)
 
Dzelli Mä olen ainakin tapaamisessa ihan mukana! :) vaikka sit törmättäiski kahdestaanki! :) Mulla samankaltainen tilanne; täällä turun suunnalla ei ole tuttavia eikä ystäviä raskaana (pohjanmaalla on toki kolmatta odottava sisko, mutta aika kaukana on :( ) Ja olisi tosi kiva vaihtaa kyllä kuulumisia ja kokemuksia jonkun kanssa :) Oletko tuolla FB-ryhmässä? Jos liityt sinne, voitais aluks tsättäillä vaikka fb:n välityksellä... :)

Sanos muuta tästä ihmeellisyydestä; mäkin kun luulin että aamuoksennukset on jo ohi kivasti niin ei, taas viimeiset kolme aamua oksentanut tuosta vaan :) toki ultran jännityksellä oli osuutta asiaan... Mun mielihalut on ollut lähinnä vaan päinvastaisia; melkein mitään EN ole pystynyt syyä.. tänään olin helpottunut kun pystyin jo haistamaan juustoa ja juomaan lasillisen maitoa :D

Ain00 Mullakin on paino tippunut, ei kylläkään kun kilon, mutta silti.. toivotaan että selviit pelkällä säikähdyksellä!

Hauskaa ihanaa kesäistä loppupäivää ja kannustetaan Suomi tsekki-pelissä voittoon ;)
 
  • Tykkää
Reactions: dzelli
Ei mua tuo paino huoleta, aikasemmassakin tipahti,tosin ei näin kovalla vauhilla kylläkään. enemmän huolettaa tuo huonon olon katoominen, mut kai siihe on totuttava et on normaalia.
viikkoi olis nyt jotain 9, ehkä.. eikös viel näil viikoil yleensä oo pahaa oloo? vai joko se alkaa loppuu täs vaihees?
 
Sandde vastailin sulle yksityisviestillä tohon sun kysymykseen. :)

Mut tosiaan, mul kans ollu tota pahoinvointia aina ajoittain. Heti herättyäni aamulla, jos en samantien syö jotain, on ällö olo vaivana. Mun täytyykin siis koko ajan syödä, että saan pidettyä sen karmeen olon pois. Muutaman kerran oksu meinannu lentää hampaita pestessä ja jääkaapilla vierailtaessa, mut muuten oon säästyny kyl siltä kamaluudelta. Aihetta olis ollu kyl moneen otteeseen, mut jotenkin oon saanu sen vaan pysymään sisällä. Mut ton alituisen syömisen takii mul taas tää paino onki jo päässy nouseen yli 2 kiloa :D Ruuan suhteen oon nyt kyl tosi nirso, vain tietyt jutut maistuu ja menee alas.

Vähän kauheeta, kun teillä on ollu tota alituista huonoa oloa. Ei tää raskaana olo välttämättä niin hehkeetä oo ainakaan fyysisesti, vaikka samalla haluais kirkua ilosta tätä pientä ihmettä kohtaan. :) On se niin jännää!

Tuo jääkiekko on ollu kyl niin verenpainetta kohottavaa "viihdettä"...melkein sais kieltää multa tommosten kattomiset :D
 
Hei kaikille ja hyvää viikonalkua!:wave: Tämä onkin vissiin jännä viikko monelle (myös allekirjoittaneelle), koska np-ultrat alkavat lähestyä..

Kaikki taitaa nauttia alkavasta kesästä ulkoilmoissa, kun on ollut hiljaisempi viikonloppu kirjoittelujen suhteen..

Murunmami ja Ittuli, toivottavasti saitte hyviä ultrakuulumisia viimeviikolla!!! Sanddelle ainakin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!:heart:

Monet on saanut sydänäänet kuulumaan kotosalla, joten ainakin Tombattarelle ja Malttamattomalle onnittelut siitä!! Tuosta kotidopplerista on ollut paljon puhetta.. Itse vähän kahden vaihella, kun varsinkin tässä vaiheessa niitä olisi kiva kuunnella, mutta mikä stressi siitä koituisikaan, jos niitä ei saisi kuulumaan.. Ja kuinkas, kun oon kuullu, että sillä saattaa helposti kuulla vain omat sydänäänensä, että kuinka te tunnistatte ne sykkeet?

Nana, paha allergia täälläkin!:snotty: Neuvolan ja apteekin suosituksesta oon yrittänyt kärvistellä vain nenäsuihkeella ja silmätipoilla.. Jotenkin silti tuntuu, että voisko raskaus antaa pientä siedätystä, koska en koe olevani aivan niin tukossa kuin muina vuosina, vaikka nyt pitäisi olla oikein paha kevät koivuallergioille.. Mene ja tiedä..

Undu, täällä vietetään lähes koko kesä töissä, mutta pientä viikon kotimaan matkaa on suunnitteilla..:) Tarkoitus nauttia kesästä täysin rinnoin tilasta huolimatta, maha näyttää varmaan sopevalta kesämekoissa..;) Muutamat juhlat on tiedossa, mutta juhlatantun hankkiminen jää varmaan viime tippaan, että sitten tietää vielä juhla-aamuna mahtuvansa pukuun..:LOL:

Täällä kanssa maha kasvanut/turvonnut niin, että muutamat housut on jo heitetty kaapin perukoille.. Kovasti odotan perjantain ultraa, että sitten uskaltaisi jo nauttia mahasta ja uskaltaa tuoda sen "näytille", eli pukea jotain muutakin kuin löysää hupparia päälle..:) Tuo perjantai jännittää aivan järkyttävästi, niin pelkää huonoja uutisia..: /

Ihanaa auringonpaistetta luvassa...:cool:

Sofi ja ekavekara esu 11+6
 
Sofi kyllä ne erottaa. sikiön äänet kun on paljon nopeemmat. 130-160 välillä yleensä...oma syke on tällä hetkell 70-77 pintaan...

mulla on ultra (vasta) ens viikon tiistaina |O ei millään malttas oottaa!!!!! samana päivänä on lääkärineuvolaki.
tänään hammaslääkäriin :x ei huvittais,mut pakko...

jääkiekkoo en kato ollenkaan. mut superpesistä jos sattuu SoJy pelaamaan ;)

Saddellaki kiva pikku kumpu :heart: mulla ei voi enää ees pienestä puhua. äippähousut jo käytössä :ashamed:


 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa dzelli! Mua huolettaa hieman, kun nyt jo yli viikon oireet on olleet poissa ja ei vaan tunnu yhtään raskaana olevalta :/ tässä pähkäilen meniskö kuitenki viel ultraan mielenrauhan takia, mut vauhkoomistahan se on kun varhaisultrassa pari viikkoa sitten oli kaikki hyvin. En oo oksentanu kertaakaa koko aikana mutta sitä etovaa oloa ja yökötystä oli kuitenki aika säännöllisesti ja nyt ei enää ollenkaan. lisäksi uutena alkoi sellaset terävät nipistelyt ihan alavatsassa joita eilen esim. tuli pari kertaa tunnissa? Onko kenellekkään muulle tuttua?

nyt olis jotai 8+3 sen mukaan, että alkio vastasi viikkoja 6+5 varhaisultrassa.

inhottavaa tää jatkuva huolehtiminen :/
 
Heippahei kaikille!! On taas jääny tää kirjottaminen taka-alalle vaikka lukemassa oon käyny...

Omaa napaa: Ultrassa oli kaikki hyvin, pikkunen oli kasvanu hurjasti ja sydän alkanut lyödä =) :heart: Eli tässä elellään tällä hetkellä 7+5 ja verenvuoto ollut poissa taas pari päivää.

Sanddella on ihana masu!! Mulla vaan kamala tuvonnut plösö :LOL:

Mä en ole ees vaa'alle uskaltanut mennä.... Jäi niin hirveesti painoa esikosta... Olin kyllä ihan yyberlaiha sillon ku esikkoa kävin oottaa, et nyt oon niinku varmaan normipainonen, mutta mun silmiin se luku vaa'alla on järkyttävä :ashamed:

Mut nyt me lähetään ulos ku on näin kaunis ja lämmin päivä :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Heissan, tervetuloa uusille minultakin ja pahoittelut keskenmenneille...
Eipä tässä vielä kukaan kovin varmassa veneessä olla.

Mullakin on perjantaina (12+2) eka ultra niinkuin näyttää olevan muutamilla muillakin, ja vähän tuo alkaa jo jännittää. Katttelin noita dopplereitakin jo, jonkunverran on näköjään käytettyjä myynnissä, tiedättekö ketään kellä ois täällä Kuopion suunnalla sellaista joutavana? :)

Labratuloksista soittivat neuvolasta, mulla kilpirauhasen molemmat hormoniarvot heitti vähän raja-arvoista, niitä nyt sit seuraillaan vähä useammin verikokeilla. Toivottavasti pysyyvät kurissa...

Viikonloppuna sukuloitiin mummolassa, nyt on kerrottu jo aika laajasti miehenkin sukulaisille, toivotaan vaan että nyt sit ultrassa ois kaikki ok ettei tarvi alkaa perua puheitaan..:/ Iltaturvotus alkaa jo näkyäkin niin slevästi että hankala enää peitellä.
Pitää kai alkaa jo mammavaatteita katsella.
Olo on alkanu muuten normalisoitua vähitellen, rinnat on vaan tosi arat vieläkin, mut onneks, ni tietää vielä olevansa raskaana:)

Aurinkoa!
Minskis 11+5 tai jotain..
 
Ultrakuulumisia....

Aivan kaamee jännitys iski , olin aivan tohkeissani koko ultrasta.
Kaikki hyvin, siellä pieni vauveli köllötteli :) Voi ihanuus sentään.

Jännitin kovasti myös veriseulan tuloksia, ultraaja sanoi että minun ikäisellä down riski on 1:140 mutta seula paljasti riskiluvuksi 1:12000. Niskaturvotus oli 1,4

Joten huojentunut olo kun kuulin tulokset.
Ainahan kaikki voi muuttua mutta omalla kohdallani en jää sitä murehtimaan , riittää kun sain nuo luvut ja tyytyväinen , onnellinen olen. :)

Laskettuaaikaa ei lähty muuttamaan , se ois 3pv heittännyt. Ultran mukaan tänään siis 12+2 ja neuvolan mukaan 11+6, Katotaan mitä merkkaavat sitten huomenna kun on lääkäri.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. :)
 
Tässä on tännekin masukuva, nyt on alkaneet parin päivän sisällä ystävät ihan suoraan kysymään, että onkos siellä masussa vauva taas. Normaalielämässä mulla siis ei todellakaan ole mahaa...Varmasti noi lääkkeet lisää turvotusta ja kohtu turvottaa alaosan mahasta ja yläosassa tuntuu vatsalaukku olevan koko ajan jonkinlaisessa käymistilassa ja kerää kaasua suolistoon. Menossa 7. raskaus, joten kai sekin vaikuttaa, koska joka kerta näköjään tulee aikaisemmin esiin.



juron-jaure: onnea hyvistä ultrakuulumisista :)
 
Viimeksi muokattu:
kohtu turvottaa alaosan mahasta ja yläosassa tuntuu vatsalaukku olevan koko ajan jonkinlaisessa käymistilassa ja kerää kaasua suolistoon.
Malttamaton, musta tuntuu ihan samalta :kieh: Näkisit mun mahan, äitikin päivitteli eilen että onpas sun maha kasvanut. Ensimmäistä kuitenkin vasta odotan, mutta mulla on ihan järjetön turvotus.

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!! Onpa hurjaa että ne meistä, joilla on kuun alussa LA alkavat jo olla sen maagisen 12 viikon rajapyykillä! Ihanaa :D Itsellä sinne on kuitenkin vielä muutama viikko matkaa ja kyllä odotan kuin kuuta nousevaa. Ei sillä etteikö pahoja asioita voi tapahtua myös ensimmäisen kolmanneksen jälkeenkin, mutta riski on kuitenkin silloin selvästi pienempi. Osittain odotan myös siksi tuota aikaa että silloin pitäisi olla jo parempi olo, ja saa kertoa kaikille, ja voi ruveta pukeutumaan niin että maha näkyy :)

Olen toki kovin kiitollinen siitä että olen päässyt tähänkin asti.

Rödluvan ja Beetakingi 9+2
 
Viimeksi muokattu:
malttamaton : On sulla hieno masu :)

Olin unohtanut että mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, ultraaja muistutti siitä tänään ja näköjään sitten maha alkaa näkyä kunnolla. :) Turvotusta ei ole enää eikä olo tunnu ähkyltä.
 
Heippa hei! Ihania mahakuvia ilmestynyt tänne =)

Mulle voisi päivittää synnytyssairaalaksi naistenklinikan, sori en löytänyt miten tuon saa värjättyä punaiseksi...:confused:

Turvotusta on myös täällä, ihan kamalaa, viikkoja on vasta 8+4 ja tänään työkaveri, joka kyllä tietää raskaudesta tuli sanomaan, että tuo alkaa jo näkyä! Huh, tätä kun pitäisi saada piiloteltua töissä muilta kesäkuun loppuun saakka :D taitaa muodostua mahdottomaksi tehtäväksi. Kuitenkin ensimmäistä minäkin odotan joten en ajatellut että tämä ihan vielä alkaisi näkyä. Oon käynyt jumpassa 2-3kertaa viikossa ja vatsalihakset olleet hyvässä kunnossa, nyt tuntuu ettei niistä yhtäkkiä ole mitään jäljellä :O jospa huomenna kävisin shoppailemassa hiukan löysempiä paitoja...

Keskiviikkona käyn taas ultrassa katsomassa onko kaikki tuolla masussa hyvin, toivottavasti on, sitten voi hetkeksi huokaista huolesta.

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa kaikille :)

Ciru+nuppu 8+4
 
Heipparallaa, pitkästä aikaa!

Nyt on ollut niin hienoja ilmoja, että kirjotteleminen jäänyt vähemmälle - vaikkakin joka päivä olen käynyt teitä täällä seurailemassa. Ei vain ole ollut juurikaan mitään kirjoiteltavaa :)

Ihanat massut Sandde ja malttamaton! Kateellisena voi vain katsoa omaa turvonnutta kertymäänsä :D ajoittain jo luulen vatsan olevan pullahtanut ulos, kunnes vedän vatsan sisään - ja "tadaa" raskausvatsa on kadonnut. Kyseessä siis turvotusta ja pehmikettä :/ noh, ehkäpä se siitä aikanaan tulee :)

Tasan kaksi viikkoa vielä np-ultraan. Jännitys on käsin kosketeltava, mutta onneksi on vielä paljon puuhaa.. niin ei ehdi jatkuvasti odotella ultraa :) Eilen kävin neuvolassa, jossa otettiin vain verikokeita - ne pakolliset ja seula - jonka pohdinnan jälkeen halusimme ottaa. En jaksaa seulaa vielä hirveästi stressata, tuloksetkin tulevat vasta noin kuukauden päästä - jos silloinkaan. Hb otettiin omasta pyynnöstäni, oli noussut jo normaalille tasolle. Alkuraskaudessa kun oli roimasti humahtanut alas - eli väsymystä ei voi hempan piikkiin laittaa :D

Tilasin eilen kotidopplerin, vaikka päätin jo plussatessa, että sitä ei tähän taloon tule - noh, minkäs teet :) Samoin innostuin, ja tilasin Bola-korun, jonka sitten pujotan kaulaani puolessa välissä.. toivottavasti sinne asti päästään!

Pokspoks! <3

luppi & tyyppi 10+0
 
Kivoja mahakuvia ilmestyny! En oo jaksanu kauheesti kirjotella ku toi esikoinen pitää niin liikkeessä ja pihahommat ja kohta alkaa viel remontit. huhhuh, toivottavasti olis jotain valmiina joulukuuhun mennessä.
Mulla maha on jo sen verran iso että kioskinpitäjäkin onnitteli että ei vissii oo enää mitään mahiksia salailuun, oon muistaakseni rv11 nyt. En oo jaksanu pysyä edes raskausviikoista kärryillä. Ens viikolla on np ultra nii sitten oon luvannu itelleni pysyä paremmin kartalla ja ruveta katselemaan vähän et mitä milläkin viikolla tapahtuu. Huolissani oon ollu edelleen siitä etten oo oksentanu kertaakaan mut täytyy vaan luottaa siihen et raskaudet on erilaisia ja kiittää että on päässy vähemmällä. Viimeks mä sain sellasia oksennusvatsakramppeja et soitin miehelleki töihin wc:n lattialta et oon kuolemassa =) Osaan tarvittaessa olla dramaattinen. Tsemppiä kaikille ultriin ja toivotaan että huonot uutiset ei enää kohtaa.
 

Yhteistyössä