Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

kattikatille voimia ja jaksamisia. :hug: Ihan kamalaa ja epäreilua. :'( Onpa meistä jo moni pudonnut pois, tuntuu niin pahalta teidän kaikkien puolesta.

Eipä tietenkään helpota nämä suru-uutiset myöskään omaa oloa, joka on kuin ei raskaana olisikaan. Ensi torstaihin asti sitä saa vielä nitkutella, silloin pääsisin itse vihdoin ultraan. Toivottavasti hyviä uutisia olisi tulossa.. Niin, ja onnea tietysti kaikille, jotka jo hyviä uutisia olette saaneet, etenkin tuplana :heart: Ihan mahtavaa!

Pääkaupunkiseudun synnäreistä mulla on kokemusta Kätilöopistosta ja Haikaranpesästä. Olisin halunnut synnyttämään Haikaranpesään, mutta käynnistyksen vuoksi itse synnytys hoidettiin Kätilöopistolla. Pääsimme kuitenkin pesän puolelle lapsivuodeosastolle perhehuoneeseen. Tosi tyytyväinen olin sekä Haikaranpesän valmennuksiin että lapsivuodeosastoon ja itse synnytyskin hoitui oikein asiantuntevasti Kätilöopiston puolella. Tässä raskaudesssa on samanlaiset suunnitelmat, eli pesään toivoisin pääseväni. Katsotaan, miten sujuu ja toivotaan parasta. Kunhan nyt tosiaan sinne synnyttämään asti päästään :p

Aurinkoa lauantaihinne, itse kullekin!
 
Voih, onpas kehnon kuuloisia tarinoita teillä :/ Toivotaa, et tällä kertaa saatais kaikki hyvää palvelua, mihin mennäänkään! :) Jotenkin ite hoitaja yrittää aina mahd. asiallisesti asukkaiden ja omaisten kanssa keskustella.. Toki kaikilla meillä on niitä huonojakin päiviä, mut ei sitä tartteis asiakkaisiin purkaa!

Täällä kans torstaina häämöttäis se ihka eka ultra, oli jo niin huikee kokemus toi neuvolan doplerilla saanut sydänäänet, että varmaan hajoon siihen ultraan! :) Miten maltan sit iltavuorossa sen jälkeen pysyy nahoissani :D Toivotaan siis, et kaikki on hyvin tuolla masussa! :heart:

Nenna85 ja pikkunen 11+2 :heart:
 
Kyllä tietää et on raskaana, ku moni joka ei vielä tienny asiasta on huomauttanu jotain ulkomuodosta. Eli kyllä tässä vaiheessa pikkusen normimpia turvonnu on.

Muuten ei kauheasti ees huomaa olevansa raskaana, mutta oon huomannu et normaalia useammin saa vessassa käydä, vaikkaki näin alussa. Dopplerin sain ystävältä lainaan tossa eilen, koitin tossa aamusella, ja kyllähän sieltä kuului. <3

Ens viikkoa ja ultraa odottaessa. <3

Susanna#1 & LillaMy 9+5 <3
 
Olen käynyt lukemassa palstaa päivittäin, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Täällä paha olo jatkuu yhä vaan ja päivittäin saa oksennella. Lisäksi olin monta päivää vatsataudissa ja voimat meni kyllä aivan täysin. Nyt vatsatauti on onneksi väistynyt, mutta tuo normipahoinvointi vaan jatkuu. Saisi sekin jo pikkuhiljaa väistyä.

Yksityisellä gynelläkin kävin viime viikolla, koska tuli taudin myötä pakottava tarve saada tietää, että pikkuisilla on kuitenkin kaikki hyvin. Hyvinhän ne siellä pärjäsivät:) Vatsa myös kasvaa kovaa tahtia.

Voimia kaikille surun kohdanneille, se on niin väärin.

Minskis Paljon onnea tuplista! Mukavaa saada lisää tänne tuplien odottajia. Meilläkin oli tuo uutinen täysi shokki. Mutta tässä kolmen viikon aikana on ajatukseen ehtinyt tottua, vaikka se toki vieläkin uskomattomalta tuntuu. Ja clomit oli meilläkin käytössä.

Kiri + Tiuhti ja Viuhti POKS 10+0
 
Halusin vielä tulla kiittämään kaikkia osanottoja ja myötäelämisiä.

Tunnin päästä pitäisi alkaa verenvuoto, jos ohjeistusajat pitävät paikkansa. Toivottavasti minä olen tästä ryhmästä nyt se vihon viimeinen tippuja!

Tsemppiä ja paljon onnea odotuksiinne! Tämän myötä jätän ryhmän seuraamisen.



Keinutan, kuuntelen
sut suojaan peittelen.
Keinutan, myöhä on
jo kuulen aallokon.

Ethän pelkää pimeää
siel on monta kynttilää.
Ja viimein sun matkaan
ei pääse saattajatkaan.

Yötä vasten vaikka lähdet
jatka vain vaikka on
se suuri suunnaton.
Kohti valkeata rantaa
laivaan mun laulujen
sä kuljet tietäen.

Ettet pelkää enempää
siel on monta kynttilää.
Ja viimein sun matkaan
ei pääse saattajatkaan

Ethän pelkää pimeää
siel on monta kynttilää.
Nuku vain jos väsyttää
vielä valvon vierellä.

Ja viimein sun matkaan
ei pääse saattajatkaan.
Ja lohtu on mulle
että siellä on kaikki sulle.
 
Oi miten ihana runo kattikatilta. :'(
Arvatkaa vaan alkaako itkettää ku eilen teki tiukkaa jo rauhotella itteesä ku ambulanssi ajo ohi pillit päällä. Joo ei hätää. vielä. Melkosta herkkistelyä tää kevät kyl ollu.

Kiitos tosi paljon onnitteluista, kyllä täs nyt alkaa vähitellen itsekin tajuta että tässä nyt ollaan jonkumoiseksi erikoisperheeksi alkamassa. On jo järkytetty lähipiiriäkin yllläriuutisilla, onneks isovanhemmilta ja kavereilta on hoitoapua odotettavissa. :) Tietenki on jo vähä kateltu isompaa asuntoa, tai sit tämmöstä samanalaista kolmiota mut rivitalosta niin ettei arki ois ainaista portaiden kiipeämistä beibit kainalossa... Mut saa nähdä jaksetaanko oikeesti muuttaa täs vielä kaiken muun häsän ohella. Mut toisaalta helpompi kai se nyt ois ku vuoden päästä..?

Harmittaa kyl vähä ku menee syksyn työkuviot ihan uusiks ku olin aikonu olla töissä tosiaan lokakuulle asti, mut näemmä kaksosraskaudessa äippäloma pitäis alottaa jo viikolla 26 eli elokuun lopulla se ois mulla. Huoh. Maha on sitten jo kuulemma sen kokoinen ku teillä muilla sit ku lähdette synnyttämään! Sitä isoa mahaa pienellä kauhulla odotellessa...:/ Nopeestihan toi kasvaa, vois jo alkaa mahakuvia ottamaan...
Yritetään täs nyt nauttia täysillä liikkumisesta kun se vielä on helppoo, mä oon koittanu käydä lenkillä ja pelata tennistä. Vois etsiä myös jonkun hyvän selkäjumppa -ohjeen, onks kellään tiedossa sellasia netistä?

Nyt lenkille!
Minskis ja nappulat 12+4
 
Kattikati kovasti voimia! Tippa tuli linssii tuota siun teksiä lukiessa <3
Toivotaan tosiaan, ettei näitä huonoja uutisia enää tähän ketjuun tulisi..

(.) Mie innostuin puutarha hommista tänään ja käänsin kasvimaan kesää varten, jos joku päivä pääsis sit istuttelee! Loppui vaan voimat kesken ja piti mies hätyyttää tekee pieni nurkka loppuun! :D Ja hajoitin yhden lautasenkin, ku vissiin vs pääs laskee liikaa syönnin välis ja alko huippaa, niin tippu käsistä.. Pitäis muistaa kait syyä vähä tasasemmi välein! Ihanan kesäisiä ilmoja kyllä ollut, toivottavasti jatkuukin tälläisenä! Ensviikon lopulla ois tarkoitus vähä paljastella salaisuutta, mikäli siel ultrassa kaikki hyvin! :) Vähä jänskättää reaktiot.. Miehen puolelta ois ensimmäinen mummitettava, kun hän ainut lapsi :)

Nenna85 ja pikkunen 11+3
 
Mulla oli tänään jännittävä päivä. Oli np-ultra (joka samalla elämäni ensimmäinen ultra) ja verikokeiden otto tänään! Molempia jännitin kovasti, hassua ehkä mutta mun ei oo ikinä tarvinnut käydä verikokeissa, joten pelkäsin että se sattuu kamalasti, mut ei se edes sattunut :) Oli myös aivan upeeta nähdä VIHDOIN JA VIIMEIN ekaa kertaa pikkuinen. Sydän pompsotti vauhdilla ja kaikki oli muutenkin hyvin. Vähän piti pikkuista tuuppia hereille, kun niin tyytyväisenä siellä kölli. Pituutta oli jo huimat 51mm. Laskettu aikakin pysyi samana, eli 10.12 :) Voi kuinka onnellinen sitä voikaan olla. Ihmeellistä että masussa todellakin on elämää! <3

Tsemppiä muillekin ultraan, joilla se koittaa lähipäivinä!! :)

Enny rv 12+0
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli oikein loistavasti! :heart: Beibe oli reilut 6,2 cm pitkä ja huitoi niin vimmatusti. Laskettua-aikaa ei muutettu, vaikka sikiö vastasi kokoa 12+4, mutta kättärin laskujen mukaan mun la olisi 10.12. ja nyt viikkoja 12+0. Eli näiden mukaan alan elämään tästä eteenpäin.. =)

Ennylle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja malttamattomalle tsempit ylihuomiseen ultraan!

Vogue ja Taimen alku 12+0
 
Vogue, mulla on kanssa ultra tällä viikolla, torstaina. Jostain kumman syystä ei (vielä) jännitä oikeestaan yhtään. Töissä on tosi härdelli viikko ja eilen illalla taas kuuntelin jumputusta - ehkäpä ämä seikat vähentää jännitystä.

Onnea teille hyvistä kuulumisista, ihanaa saada hyviä uutisia tänne! Vissiin ei kenellekään ole sukupuolta kerrottu, kättärillähän on se uusi ultra jolla joskus näkevät kumpi on tulossa jo tässä ekassa ultrassa.

Työkaveri tuli tänään kysymään milloin jään töistä pois. Että näin, ei siis ole enää mikään täysin piiloteltava tuo maha. En kyllä aio sanoa yleisesti mitään ennen ultraa, eli ensi viikolla sitten kaapista ulos.

Muuten väsymys on kova, muita oireita ei oikeastaan ole.

Undu & Taimi 11+1
 
Jee! Kutsu ultraan saapui, sinne päästään reilun parin viikon päästä. Siihen asti jännäillään, tuleekohan tästä lasta vai... :D

Tuntuu, et mä oon niin hirveen paljon jäljessä teistä muista, kun mun LA on vasta ihan joulukuun lopulla. Mutta perässä tullaan!

Tänään kävin lounaalla intialaisessa ja söin ruokaa, jossa oli tosi tosi paljon inkivääriä. Lounaan jälkeen tuli hirveä morkkis, et nyt meidän lapsesta tulee vähintään "vammainen"(sorry, sanavalinta). Toivottavasti yksi ateria ei aiheuttanut pysyviä vaurioita, kai intiassakin syntyy normaaleja lapsia.

Mulla on vähän ristiriitaisia fiiliksiä: tää skidi on toivottu ja odotettu, mut jotenkin mulla on vähän haikea olo niistä asioista, joista joutuu luopumaan. Hyvästi huoleton elämä! Mun mielestä, elämä oli kuitenkin ihan hyvää ja hauskaakin ennen raskautta. Toisaalta tilalle saa varmasti paljon uutta, vähintään yöheräämisiä ja kakkavaippoja:LOL:. No, emmä nyt ihan noin synkeillä fiiliksillä sentään oo...


lanttu-anttu + retiisi 9+5
 
Varasin tänään ultraan ajan ja kappas sin sen 13.6 ja se on minun syntymäpäiväni! Näkee sitten mitä se macgyver meinaa. Tänään alkoi ruskea vuoto ja soitin vähän huolissani jorviin ja vastaus oli vähän tyly kun tiukka täti sieltä tokas vaan että "no jos ei tule kovempana kun kuukautiset ja ei ole ihan kunnon verta niin älä tänne tule" No kai se sitte on normaalia. Sainpa tietää että seksi voi aiheuttaa rusehtavaa vuotoa alkuraskaudessa. Mies sitte saa tyytyy käsipeliin ultraan saakka. :D


Oonkin miettiny että mikä Lohjalaisia entisiä ja nykysiä vaivaa ku kaikki pamahtelee tuon tuosta paksuks ja saa vauvoja! :D No näemmä itsekin sain saman kohtalon ehkäisyistä huolimatta. :D Ainakin saadaan miitti aikaseks!

Huh täällä oksettaa ja oksennetaan edelleen... ja väsymys on jtoain tähtiteiteen luokkaa...

Joulukuu & Macgyver 9+4
 
Heippa!

Sain vihdoin postissa ultrakutsun tänään Naistenklinikalle, sama päivä kuin joulukuu2012:lla, 13.6. :) vaikka onkin käynyt jo parissa ultrassa niin ihana päästä taas näkemään pikkuinen! Nyt miehenikin pääsee mukaan (toivottavasti ei tule yllättävää työmatkaa!)

Ollut nyt kaksi päivää todella kummallinen olo, tykyttää päätä ja sydän hakkaa tosi tiheästi, on hengästynyt olo vaikka istuisi vain sohvalla... Mietin onko tämä jotain mistä pitäisi soittaa neuvolaan? Tuntuu vain ettei mikään päivä olo normaali olo :ashamed: missä on se raskausajan hehku?

Toinen asia mitä aloin miettiä nyt illalla on cheddar-juusto, voi olla taas tosi tyhmä asia, mutta kahvilassa käydessäni söin tänään croisantin, jossa oli cheddaria, nyt aloin sitten miettiä onko se pastöröitua vai ei... ärh!

Onko teille muille tullut vielä mielitekoja? Itseni tekisi mieli kaakaota koko ajan...mmm...

Ciru+nuppu 9+3
 
Ciru mikä hehku mä oon ollu kaks kertaa näppyläinen punanen,hikinen,turvonu jne niin siit on hehkut kaukana. Muistathan juoda paljon vettä. Helposti tulee tärinää ja huippausta helteillä kun on raskaana. :) Normaalia :)
ja mieliteoista niin tekee ihan julmetusti mieli punasta lihaa pihviä!!
 
Piiiiiitkäään aikaan en ole kirjoitellut, joka ikinen päivä kylläkin känyt pikaisesti valkaisemassa uudet kuulumiset..

Pahoitteluni kaikille huonojen uutisten saajille :( Ihan liikaa ollut huonoja uutisia. Tänään kuulin vielä hyvän ystävän saamasta keskenmenosta.. Raskaus sai alkunsa kolmannessa IVF:ssä ja kauan ei kerennyt raskaudesta iloita. Tuntuu jotenkin niin epäreilulta :(
Etenkin kun itselläni tämä raskaus alkoi niin helposti ja muutenkin mennyt kuin unelma ilman mitään oireiluja, väsymyksiä tai muutakaan..

Viime viikolla kävin nt-ultrassa ja laskettua aika siirtyi sitten taas 10.12. Niskaturvotusta ei ollut ollenkaan, riskiluvuksi tuli 1:54 000.. Ihan mahoton tohina oli pikkuisella päällä :)

Tänään taiskin poksahtaa 12+0 :)
 
Voi, onnea kaikille, jotka on ihania ultrakuulumisia saaneet! :)
Pahoittelut ja voimia kattikati! :'(

).( Näin viime viikolla kahdesti unta, että kävin nt-ultrassa. Toisella kertaa kaikki oli hyvin. Muistan miten onnellinen siinä unessa olin! :D Noh seuraavana yönä näinkin unta, että alkio vastasikin viikkoja 5+ jotain, eli olis siis menny kesken... Että ai miten niin vähän jännittää mitä tulevan pitää. :LOL: Viikko ois vielä jänskättävä, 4.6. olisi siis eka ultra.

lanttu-anttu ja Ciru itse en ainakaan usko, että yksittäisistä kerroista olisi jotain haittaa, siis jos tulee syötyä jotain "kiellettyä". Mäkin tein yks päivä ruokaa ituisista perunoista, ja tän jälkeen tietty huomasin, et niitä ei suositeltais raskausaikana käytettävän. Ja siis varmasti on muitakin juttuja, mitä on tullut syötyä, ajattelematta sillä hetkellä tarkemmin...

Pepsimax 10+3
 
lanttu-anttu: mä kysyin neuvolassa inkivääristä ja sitä todellakin saa syödä. Ennenhän siis ne raskauspahoinvointipillerit oli inkivääristä. Neuvolantäti sanoi, että ne poistettiin kun määrällisesti kun joka päivä ottaisi niin määrä kasvaisi. Mutta siis huoletta kuulemma voi ruuassa käyttää. Me syödään tosi paljon thaimaalaista ja siinä käytetään tosi paljon inkivääriä ja kuulemma voi huoletta syödä jatkossakin. Kun vaan alkaisi taas tehdä mieli.

ciru: olen syönyt cheddaria ihan huoletta eikä kertaakaan ole käynyt edes mielessä ettei saisi. Kylmä kaakao on kanssa ihan herkkua ja auttaa pahoinvointiin. Tänään kyllä tuli aamulla niin yllättäen oksennus suihkussa etten ehtinyt tehdä mitään, 2 v. oli kanssa suihkussa ja kyllä hänellä oli ihmettelemistä, kun ei ole koskaan nähnyt kenenkään oksentavan.

silti onnellinen: onnea hienoista ultrakuulumisista!

joulukuu2012: onkohan lohjan vedessä jotain vikaa, koska olen kärsinyt vuosia lapsettomuudesta ja eronnut sen takia. Muutettiin Lohjalle, kun esikoinen syntyi ja sen jälkeen olen tullut 5 kertaa raskaaksi aina 1-2 yrityksestä... ;)
 
Taas on vierähtänyt kirjoittelusta tovi. Ikäviä uutisia on sadellut joukkoome näköjään yhä lisää, voimia surun kohdanneille :hug:

Omat alkuoireilut ovat vähän helpottaneet. Väsymys on hieman hellittänyt otettaan, toki edelleen tekee mieli työpäivän päätteeksi pitkäkseen vetäistä, mutta nyt jaksaa jo tehdä päivän aikana muutakin kun maata. Etova olo on helpottanut lähes kokonaan, enää silloin etoo jos ruokailun väli on todella pitkä. Hajut eivät enää tee yhtälailla pahaa kun aiemmin. Juilimiset vähentyneet, enää välillä kirpaisee kun äkkinäisesti jotenkin liikahdan. Turvotus on ajottain jo vähentynyt - toisaalta välillä turvottaa oikein kunnolla. Paino on kuitenkin noussut jo useita kiloja, joka vähän päänvaivaa tuottaa :( noh, kaipa jokaisen painonnousu alkuraskaudessakin on yksilöllistä. Uutena oireiluna on itkuherkkyys. En ole kovin itkuherkkä luonteeltani, ja nyt se tulee mitä kummallisimmissa tilanteissa. Saatan herkistyä kun selitän jotain "herkkää" juttua toisille. Hui miten noloa. :D

Mielitekoja on alkanut nyt ilmetä, olen hulluna fetaan! Uskallan tosin syödä vain sitä Arlan fetaa, ja ainoastaan kun otan sen suoraan purkista. Jo avatusta purkista, tai salaatista joka on jääkaapissa lojunut, en uskalla enää fetoja syödä ollenkaan. Mieleni tekisi kovasti katkarapuja, siis ihan älyttömästi! Haaveilen katkarapusalaatista tai -patongista. Katkarapuja en kuitenkaan ole uskaltautunut syömään :(

Kotidoppler pamahti postista. Sain sydänäänet kuulumaan pitkän etsinnän jälkeen. Välillä ne löytyvät ja välillä eivät, en ota siitä mitään stressiä (ainakaan vielä..) Löydän sydänäänet yllättävän ylhäältä, jonkin verran häpyluun yläpuolelta.. kuitenkaan kohtu ei ole tunnusteltavissa. Ja kyseessä eivät ole omat sykkeet. Mulla on näytöllinen doppler, josta erottaa kyllä heti että kummat on kyseessä. Toisaalta mietin, että saankohan sikiön sykkeet kuulumaan esim. istukasta ja napanuorasta välillä? Mikäköhän ääni sellainen humina mahtaa olla.. kun olevinaan "tuulisi"? Mieskin sanoi, että taitaa olla aikamoinen myrsky siellä sisällä - siellähän tuulee ihan älyttömästi :D

Pokspoks!

luppi & tappi 11+0 (Tasan viikko np-ultraan!)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille ultrakullumisista ja jännitystä sinne meneville :)

Tosta vesijutusta... tuossa viereisessä kunnassa syntyy paljon kaksosia, joku tuossa puistossa taannoin vitsailikin että taitaa olla vesijohtovedessä syy :D

Mulla on kaamee mieliteko kirsikkatomaatteihin, voisin syödä siitä vaikka kuinka paljon :) Tomaatille allerginen mutta noista ei ole muuuta tullut kun kitalaki vähän kutisee :)

Jotenkin olen nyt oikein parhaaassa terässä, lomaa odottelen ja sitä rauhoittumista kotiin jolloin kiirettä ei ole.
Tää on jotenkin niin ihanaa vauvan odotusta, tekis vieli ostaa jo vaikka mitä, mutta odottelen heinäkuulle että näkis sitä sukupuolta.
Vaunut ostin kun ne tuli sopivasti vastaan ja ovat ne meille sopivat kärryt.

Oon alkannu tuntee oikein tuolla alhaalla sellaista nykimistä, en tiiä onko sitä liikettä vai mitä, saattaa olla sillä mulla kohtu eteenpäin. Mahaa on tullut , pitäisi vielä muutamia viikkoja piileskellä sitten voipi lapsille kertoa :)

13+0
 
luppi Joku muukin arasteli noita katkarapuja aiemmin. Miksi ihmeessä niitä ei voisi syödä? Pakastekatkaravuthan on jo kertaalleen keitetty ennen pakastamista, eli eivät ole tuoreita. Itse en ole ainakaan törmännyt missään kehotukseen välttää niitä. Olen syönyt niitä näissä molemmissa raskauksissa ihan huoletta, pelkästään sulatettuina kuin lämmitettyinäkin. Palkitsehan itsesi tänään semmoisella herkkusalaatilla :) Dopplerista kuuluva humina lienee istukan ääni.

Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: Itsellä edessä siis ylihuomenna eli torstaina, kuten taisi olla parilla muullakin. Saatiin kuin saatiin lastenhoitajakin, niin päästään miehen kanssa molemmat. Olen jotenkin todella skeptinen koko ultran suhteen, sillä raskausoireista mulla on jäljellä enää vain väsymys ja vessassa ramppaaminen, tosin yöllä ei ole enää tarvinnut käydä. Mahakin on kyllä ehkä vähän kasvanut, vaikka en järin hoikka ole ennestäänkään. Mutta siis ei mitään todellista tunnetta raskaudesta! Onneksi kohta selviää, onko siellä ketään enää matkassa...

Tsemppiä kaikille ultraa odottaville! Ja turvallisille vesille päässeille aurinkoa!

kwaidan ja tyyppi 9+4 (?)
 

Yhteistyössä