Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

sandde: musta muutaman tästä pinosta valitteli ihan samaa aikaismmin, johtuu varmasti hormoneista. Jollain iho kuivuu ja jollain rasvoittuu (allekirjoittaneella), eli voidetta vaa kehiin. Sitten jos alkaa kämmenet ja jalkapohjat kutiamaan on vasta syytä huolestua, silloin on yleensä maksa-arvoissa häikkää, mutta siis ilmenee yleensä vasta myöhemmin raskaudessa.

Muistutus kaikille nyt, kun on nämä ihanat aurinkoiset ilmat, niin raskausaikana syntyy tooosi helposti maksaläiskiä ja niistä on sitten tosi hankala päästä eroon. Eli jos on vähänkin taipumusta, niin suojatkaa ihoa. Itse vetäisen lapsien 50-suojakertoimista voidetta ylähuulen yläpuolelle ja kulmakarvojen ulkonurkkien yläpuolelle estääkseni niiden synnyn.

Onnittelut kaikille jotka ovat saaneet ihania ultrakuulumisia! Itsellä se on edessä ensi viikolla, siis ultra. Jotenkin on alkanut pelottamaan, kun raskaus on muuten edennyt niin hyvin, että tuleeko sitten sieltä huonoja uutisia. Jotenkin olen aina vaan osannut pelätä sitä onko sikiö enää hengissä ja nyt kun tiedän sen oleven, niin peloksi onkin tullut se, että sikiössä on jotain vikaa :( Tähän ajatukseen heräsin klo 3 enkä nukkunut enää sen jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Täällä ollaan todennäkösesti vielä messissä..
Väsyttää ja huonoa oloa jatkuu, syötyä ei paljo saa kerralla, mielialat vaihtelee, äksyilen, itkeskelen ja harjoittelu ja kotityö vie voimat niin ettei taho jaksaa mitään ylimäärästä..
En ole täälläkään jaksanut käyä lueskeleen tai kirjotteleen..

Huomenna ois tarkistusneuvola ja ultra vielä ennen nt ultraa joka on sitten tiistaina ens viikolla.. Halusin käyä täälä ennen nt ultraa että ei tartte sitte ainakaan siellä huonoja uutiisia saada niinkuin ekassa keskeytyneessä keskenmenossa..
No.. Oireita ainaki tuntuis olevan ja masuki pömpöttelee jo tosi kivasti, mutta silti en voi olla varma, kun ekassakin kkm oli samalla tavalla vaikka sikiö oli ollut kuolleena jo pari vkoa..

Huutiksesta huusin itelleni dopplerin joka ei kylläkään ole vieläkään tullut postista..
Innolla sitä ootan ja taatusti joka päivä ääniä kuuntelen.

Jokos täällä pisimmällä olleet ovat liikkeitä tunteneet?
itse jo ajattelin yks ilta kyljelläni maatessa että voiko muka olla liikettä kun sellasta perhosten havinaa mukamas tuntui, mutta en usko että vielä..
Edellisestä loppuun asti menneestä raskaudesta tunsin n 14vkolla. Ekastakin joskus 16 ja tokasta kans joskus 14vkolla..
Eikös neuvolassa sanota että yleensä ensisynnyttäjä tuntee n. 18-21vkoilla ja useammin synnyttäneet jo aikaisemmin.. Riippuu tietysti vatsanpeitteistä ja paljosta mustakin..

Ihana oli nukkua vähän myöhäsempään kun melkein joka aamu on kello soinu puol 6 et ehtii kaiken ennen 8ksi harjotteluun menoa..

Mutta nyt pitää alkaa pukea pientä miestä ja laittaa ruoka iltapvksi valmiiksi miekkosille kun itse ilta 8 asti harjottelussa.. Huomenna oiski sitte yövuoroon meno 12h.. saa nähä miten tää pysyy hereillä.. Parempi olla vilkas yö =D

Vaavimasu ja valonpisara 11+0
 
Heippa. Tulin tänne tiedusteleen että voinko liittyä joukkoon pirteään. Meillä tosiaan kävi vähän hassusti että olemme mieheni kanssa käyttäneet kondomia sekä ehkäisypillereitä jo pitkään yhdessä,sillä meillä on 1v4kk ja 2v 10kk tytöt. Aloitin 3,5viikkoa sitten uudet ehkäisypillerit kun tuli omituiset kuukautiset jotka kesti vain yhden illan hirmu kovan paineen tunnun kanssa ja runsaana ja sitten tuli verenhyytymä. ja siihen loppui.
No viikko pillereiden aloituksen jälkeen alkoi tulla kuvostusta niin ajattelin kyseessä olevan pillereiden sivuvaikutus. Kunnes eilen hetken mielijohteesta tein raskaustestin ja meinasin pyörtyä kun testiin pärähti vahva plussa heti... Soitin sitten tutulle joka on kätlö että kerkeisikö keskustelemaan ja menimme ja kerroimme koko jutun. Hän järkkäsi minulle työpaikkaansa ultraääneen samalle päivälle kun epäili kohdun ulkoista. No selvisi että 3,5viikkoa sitten olen kokenut keskenmenon ,mutta kohdussa pyörii vielä yksi vauva ja viikkoja ei ollutkaan sen 3+4 vaan 8+6!! Shokki oli hirmuinen ja olimme puhuneet jo että abortti heti näin alussa,mutta kun näin ruudulla vauvan käsineen ja jalkoineen purskahdin itkuun. Ja pyysin ultrakuvan mukaan. Nyt sitten on varjeltu salaisuus tämä ihmevauva ja LA on 27.12.2012. toivottavasti ei jouduta synnärillä olee joulua ainakaan synnyttämässä tai kuopus ja esikoinen joutuu olee joulun mummolassa... :( Synnytyspaikkaa en vielä varmaksi tiedä ja ikää on 22.
Tässä eilinen yllätys:
Aijaa.com - 10246264

Joulukuu ja vauva 9+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Murunmami kiitos! Nyt vähän shokkitila ruvenu hälvenee mutta hiukan pelottaa mitä tulevaisuus tuo kolmen pienen kanssa... Mutta eiköhän kaikesta selvitä :) Huvittaa vielä enemmän kun minä en ole mitään helposti raskaaksi tulevaa sorttia. Esikoistakin tehtiin pitkään ja kellon ja kalenterin kanssa ja jonotettii hedelmöityshoitoihin jo ja sitten tuli plussa... Toisen tekoon meni 10kk ja oli ihan tarkoituksella pienellä ikäerolla. Noh nyt oli TUPLAehkäisy eikä paljoo seksiäkään olla harrastettu niin tää oli varsinainen ihme! Lääkäri nauroi ja sanoi että "se tarvii vaan sen yhden siittiön mutta ei hirveen montaa oo vastaan tullu ketkä tullu tuplaehkäisystä huolimatta raskaaksi. Pillerit voi aina pettää ja kortsu mennä rikki,mutta että samaan aikaan :D" ja ei siis kertaakaan ole kumi edes menny rikki niin että oltais huomattu... Nyt olis toiveissa kovasti poika kun on 2 tyttöä. Ei aiota ottaa selville etukäteen kyllä sukupuolta.
 
Joulukuu2012 meille on kans kolmas tulossa ,kylläkin ihan haluttu, mutta mun äiti oli järkyttynyt vaikka tiesekin että vielä haluan lapsia, mutta kun hää oli ajatellut että sitten joskus iltatähti :D Anoppi taas oli aivan onnessaan! :)
Mua on vaan ruvennut pelottamaan, että jos sieltä tulee kaksoset, kun suvusta niitä löytyy..?!
No ens viikolla sekin selkiää..
 
piio Mun vanhemmat oli puulla päähän lyötyjä kun tiesti että käytän tuplaehkäisyä,mutta onnellisia. Anoppi taas just tiedusteli mun mieheltä kun lopetin tupakoinnin pahoinvoinnin takia,kun en edes tienny vielä olevani raskaana että "eikai se oo taas paksuna" niin syystä hirvittää kertoa sille,mutta se kun kuulee koko stoorin niin luulen ettei se paljoo mitää sanoa voi...
 
Heips!

Nt-ultrassa käyty ja siellähän se pieni heitti heti kuperkeikan, kun alettiin kurkkimaan! <3 Voi että, voiko olla parempaa tunnetta! Pikkuinen vastasi viikkoja eikä LA:ta lähetty muuttelemaan. Myös niskaturvotus oli sallituissa lukemissa, 0,7mm. Samaten varhaisultrassa löydetty kysta oli pienentynyt huimasti ja kuulemma lähdössä kokonaan pois (aluksi halkaisija n.8cm, nyt enää alle 3cm).

Verikokeiden otto olikin sitten jälleen kerran taas todellinen haaste....Ensimmäinen hoitsu yritti kaikenmaailman keinoja ja lapsien ohuille suonille tarkoitettuja siipineuloja ja sanoi, että aina on veri saatu tulemaan. Mutta ei. Nämä mun ohuet, karkailevat suonet ei antanut sitten millään ihmeellä näytettä. Hoitsun turhauduttua (ja ehkä vähän mun...) piti sitten vaihtaa näytteenottajaa ja sitten hän sai sen heti otettua. Pyörtyminen ei ollu taas kaukana, mut yritin tsempata itteäni juuri nähdyn pikku-minän kuvilla ja sillä, että eiköhän synnytys satu kuitenkin enemmän :D

Mutta oih, nyt on niin helpottunut olo. En jaksa stressata enää itseäni minkäänlaisilla kauhukuvilla, sillä muuten sitä ei vois nauttia tästä raskaudesta ollenkaan. Parempi siis vain nostaa lippu korkealle ja olla sillä asenteella, että eiköhän se pieni nyytti saada syliin joulukuussa. <3

Tänään onkin sitten tarkoitus kertoa appivanhemmille uudesta tulokkaasta, vähän jänskättää kyllä... En oikein tykkää olla huomion kohteena, joten toivottavasti ei ainakaan mahaa tulla taputtelemaan. Siinä menee kyllä mun raja. :D

Joulukuu2012 Vautsi! Aika jännä tilanne kyllä teillä :D Mutta onnea paljon!

Ja onnea kaikille muillekin ihania ultrakuulumisia saaneille <3

Dzelli ja Tiuku 11+3
 
Hiipsis taas aikojen takaa.
Ne perinteiset onnittelut hyviä uutisia saaneille ja tervotulotoivotukset uusille.
Niiltä ikäviltä huonoilta uutisiltakaan ei näemmä olla vältytty joten jaksuja tielle :hug: Nämä tilaneteet on niin kökköjä kun ei päähän tuu mitään järjellistä sanottavaa :(

Täällä jäänitys tiivistyy, huomenna ois nt-ultra. Ans kattoo kuinka käy. Mies kyllä sanoo, että jos siellä ei enää asukasta/asukkaita ole niin on ihme sen verran mamma on tuulella käyny viime aikoina:ashamed: Kyllä ehkä omastakin mielestä on ihme kun niitä repäsy tuntemuksia on edelleen, varsinkin jos sattuu vessahätä olemaan, mutta muutenkin. Samaten oon joutunu siirtymään mammahousuihin kun ei vaan voi enää pitää normi farkkuja. Vaikka ne sopii niin silti ne painaa ikävästi vaikka onkin vyötäröltään matalaa mallia. Maha on kasvanu silmissä vaikkei paino oo nyt noussukaan. Mieskin sai nauruhepulin kun yks ilta mietti miltä minä tämän tuplapötini kans näytän sit loppummalla. Samaten oli niiiin sulosta kun mies oli eilen ihan tohkeissaan. Toinen niin innoissaan mietti kuinka meillä pitää ajoissa olla hommattuna niiiin paljon kaikkee, että kahdelle riittää, pitää olla potkareita, vaippoja, tutteja, tuttipulloja harsoja ja ja ja... ite en oo uskaltanu vielä noin pitkälle miettiäkään vaikka tehdään maailman typerin teko viikonloppuna. Ollaan reissussa ja samalla haetaan vaunut. Sattu netistä löytymään niiin mahtavan ihan 70-luvun vaunut että ne on pakko saada. Jos ei muuta niin kotipihanukkuvaunuiks, mutta mikspä noilla ei mennä körryyttelis muuallakin :heart:
 
Moikka. Täällä ei mitään suurempaa ole taphtunut. Doppleri saapui eilen postissa ja kyllä sillä mielstäni sain sydänäänet kuuluviin. Tosin aika hankalaa oli ja en ihan päätni laittaisi pantiksi että ne tosiaan oli vaavin jumputus eikä yleistä mahaääntä. Näyttöön tuli vaihdellen ihan järkeviäkin sykkeitä - onko jollain kokemusta noista näytöllisistä dopplereista miten luotettavai ovat? Musta tuntu välillä että kuulin sykkeeb mutta näytössä ei näkymyt mitään, ja toisin päin ( eli näytössä oli sopiva syke mutt en itse oikein erottanut mitään).

Töissä kerroin pomolle tänään, sen verran epätoivoista tää mahan peittely alkaa olla. Muille en kerro ennen ultraa, johon on tasan viikko aikaa.

Trvetuloa joulukuu2012, ja onnea kaikille ihanista ulrtista, niitä n ollutkin ihan urakalla.

t. Undu & Taimi 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Undu näytöllisestä ei kokemusta mutta tavalisesta kyllä. Sen vauvan sykkeen erottaa helposti koska se on nopea. voit koklaa panna sen doplerin oman rintas päälle niin huomaat et oma syke on hitaampi kun löydät sen vauvankin sykkeen sieltä alavatsalta. :)

Jenksula Meille tää on jo kolmas mutta meillä on vaan vaunut ja pinnis. uutta pitää sitte keskimmäiselle hankkia uusi sänky ja sitteri meille uus keittiön pöytä,uus auto... :D ja mä odotan vaan yhtä mutta turvotus on melkoinen. Mulla on kohtu eteenpäin kallistunutkin niin se näkyy nopsaa ku alkaa maha kasvaa. Äiti tässä pohti jo pari viikkoo sit että "ettet sä kuule olis pieniinpäin?" :D

dzelli onnea huimasti hyvistä ultrakuulumisista! :) se on kyllä jännää! :) Ihanaa että kaikki hyvin. Multa ei meinattu tänään saada neuvolassa hemoglobiinia otettua kun ei tulu sormesta verta millää :D


Yök. Pahoinvointia,pahoinvointia,väsymystä ja vähän lisää molempia... :stick:

Joulukuu ja houdini 9+0
 
Undu Mulle tuli doppleri toissapäivänä ja silloin sain nopeat sykkeet kuuluviin, mutta ne ei rekisteröitynyt näytölle. Eilen yritin uudelleen ja sain ne kuuluviin ja näytölle. Tänään en saanut taaskaan näytölle. Joten tulin siihen tulokseen, että eilen sain bongattua sen sykkeen suoraan sikiöstä kun se rekisteröi ne näytölle. Nää muut sykkeet on varmasti tulleet napanuorasta tai istukasta, jolloin ne ei vielä näillä viikoilla olleet tarpeeksi voimakkaita.
 
Vogue ja joulukuu2012, kiitos neuvoista. Nyt kun juuri äsken kokeilin niin löysin tosi selkeän sykkeen, kuului hyvin ja tuli jopa näyttöönkin (pyöri siellä 150 tuntumassa) Ilmeisesti en ole painanut anturia ihan riittävästi ja ehkä paikkakin ollut hakusessa. Mutta siellä se sykkii!

Huomasin muuten että siihen malliin joka mulla on, kannattaa kytkeä kuulokkeet, kuuluu paljon paremmin kuin kajareista.
 
Lähete

" 11+6. UÄ-tutkimuksessa intraut. amnionontelo. Jätettä sikiöstä näkyy.

Sopii ab.inhibitus-tilanteeseen. Suos. koht.lääk.evacuaatioon"

Mut voi poistaa listalta, ei taida huominen tuoda mukanaan ihmeitä.

Voikaahan paksusti ja onnea kaikkien odotukseen!
 
Voi kamalaa..:'( Kovasti voimia Kattikati!! Tuntuu, että tosi monet ovat meistä kohdanneet suuren surun, ihan epäreilua!!!:(

Saa pelkäämään huomista omaa kohtaloa kahta kauheammin..:(

Joulukuu2012, tervetuloa!! nTeillä on melkoinen "ihmemies" siellä masussa..:)

Sofi ja ekavekara esu 12+2 ja huomenna np-ultra
 
Huh huh kun pelottaa....
Sain eilen kans dopplerin (käytetty) postista ja siinä ei ole sitä näyttöä.. Minä en kyllä sillä löytänyt muutaku sellasia ääniä jotka oli minun sykettä..
Saatteko te kuulumaan ilman sitä geeliä?
Minä alan olla taas varma ettei siellä ole ketään hengissä..
10.00 se tarksitusneuvola ja mua ärsyttää ku en saa sillä dopplerilla ääniä kuuluun... Mistä kohin te sitä kuuntelette ja pitääkö teidän painaa kovastikki?
Joko siellä on kaveri kuollut taas tai sitten mä oon lihonu niin pahasti ettei saa läskien läpi kuuluun =D
Voi kääk!!!!
En halua kolmatta kertaa kokea sitä hirveyttä!!!
 

Yhteistyössä