~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

Hienoa iikki!!

Täällä ei mitään merkkejä mistään. Närästys saapui illan ratoksi. Pöh. :D Huomenna ois yliaikaiskontrolli josta kuulemma täällä päin saa sitten käynnistysajan. Eipä kyllä VIELÄKÄÄN tunnu siltä että tämän olisi aika syntyä, mutta kaippa herra joutas jo pois :) Jännittään, miltä pallero näyttää. :)

Ei ees suoistuksia ole ollut yhtään sen enempää. Eikä mitään vaivoja. Alkaa jo ihan ärsyttää ku mikkää ei vaivaa ja kaikki vaan kyselee, että eikö se synny. juu, no ei näy ei.

paivih ja palleroinen 41+0
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :heart:

Iikki ~ Siellä on jännät paikat, tiedä vaikka olisi vauva jo tällä puolella maailmaa??? :)

Käyn myös päivittäin katsomassa, ketkä ovat vauvanhakureissulla ja ketkä saaneet vauvan. Ei täältä voi olla pois ;) Ja tuuttehan sitten vauvautuneiden puolelle keskustelemaan?

Paivih ~ Ihanan positiivinen jaksat olla ja niin reipas kun ei ole vaivoja ollenkaan. Toisilla onkin sitten kaikki vaivat ;) Nautihan loppuraskaudesta :heart: Ja vielä ISO kiitos kun jaksat päivitellä näin viimemetreillä tätäkin pinoa!

-Judie ja poju 1kk
 
No tätä loppuraskautta ei kuulema oo paljoo jäljellä. Ei supisteluja oo ollu erikoisemmin ja paikat silti auki jo 3cm. :O Maanantaille sain käynnistys ajan. Olivat kuitenkin sitä mieltä, että aikaisemmin tavataan, kun kalvokin kuulema kivasti pullotti. Lapsivesien menolla arveli lääkäri alkavan synnytyksen. Että kohta varmaan tulee mini tauko tähän päivittämiseen tänne. ;) Mutta viimeistään siis maanantaina aletaan häätämään kaveri. :) Kamalan jännää. En oikein vieläkään käsitä sitä, että tähän on tulossa vauva. :)

Taidampa ottaa pienet torkut, tiiä vaikka yöllä koittaa lähtö :D

Paivih ja palleroinen 41+1
 
Moikka ja onnea kaikille vauvautuneille! <3

Meille syntyi 25.12.2013 (rv 41+4) klo 8.20 täydellinen tyttö mitoin 50cm ja 4000g, py 35cm. Synnytys alkoi supistuksilla n. klo 5 aamuyöllä eli synnytys kesti kolmisen tuntia. En ehtinyt saamaan kuin PCB-puudutteen ja ei kyllä kovin hyvin tehonnut. Kaikki meni kuitenkin hyvin, tyttö sai pisteitä 9 ja itse säästyin repeämiltä ja suuremmilta vuodoilta, vaikka typy päättikin syntyä nyrkki kasvoillaan :D

Kotona on arki lähtenyt ihan kivasti käyntiin, mitä nyt esikoinen (2v) uhmailee koko ajan. Imetyskin sujuu, joskin Minin paino hiukan junnaa. Toivottavasti paino lähtis nousuun jo!

Aina_ & Mini 10pv
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Meille syntyi täydellinen tyttö 2.1.14 klo 6.55 rv 41+3. Tytön mitat 3650 g ja 52 cm. Synnytys oli lopulta todella nopea ja raju, kivunlievitystä ei ilokaasua lukuunottamatta keritty antamaan. Repesin myös aika pahasti. Silti lopputulos oli kaiken arvoista. Tänään päästään lähtemään kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Täällä eilen 3.1.2014 klo 15.14 (41+2) syntyi poika 3980g, 53cm ja pipo 36,5cm. Vauva hörppäs lapsivettä synnytyksessä ja mulla meinas loppua voimat, joten imukuppia apuna käytettiin :)

Paivih ja palleroinen melkein 1vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Ehtisköhän sitä nyt vähän raapustaa sitä synnytyskertomusta, poika tänään jo viikon vanha :)! Älytöntä säätöä tää alku 3 lapsen kanssa käytännössä yksin ku mies joutu heti lähtee töihin ja vielä iltavuoroon :|...En oo koneelle kunnolla ehtiny ja hyvä ku ehtii jossain vaihees suihkuun ja syömään,kun vauveli ollu aika kanneltava (masuvaivoja)! No niin, mutta siis itse aiheeseen viime pe. klo 22.05 olin yllättäen koneella fesessä ja joku kyseli multa "ekkö oo vieläkään synnyttämässä?" ja sanoin etten yhtään tiiä millon tulee ;)...sit kuulu mahasta outo naps ääni ja tuntu et vettä lirahti housuihin! Soitin anopille,että tulla lastenhoitoon ja sit miehelle että pistää vauhtia,ku töistä pääsi kymmeneltä...Lähdettiin iloisin, jännittynein mielin ajelee ja autossa puol tuntii vesistä alko supistelee aika säännöllisesti 6 min. välein...Otin kotoa lämpötyynyt ja ne oli mun parhaat kaverit koko synnytyksen ja sen jälkeenkin :p! Sairaalassa käyrillä olin 2 sormelle auki,mutta tilanne eteni aika nopeesti ja siirryttiin synnytyssaliin n. tunti saapumisestamme...00.35 supistuksia 2-4 min. välein,istuin keinutuolissa koko ajan lämpötyynyjen kans ja hengitellen...00.55 supistaa 1-2 min. välein kipeämmin, 7 cm. auki! 01.15 alkaa aktiivinen ponnistusvaihe ja se OLI KAUHEAA! Tuntu etten ollu vielä valmis ponnistaa,siis pidättelin,enkä ollu niin rento mitä oisin mielestäni voinu olla...Iso poika ja hartiat tiukassa niin oli tällä pikku mammalla tekemistä mutta 9 pisteen vauva synty 1.27 ja helpotti äitin oloa kummasti mä vaan hoin kiitos, kiitos, kiitos kätilöille, vauvalle ja Jumalalle, että hän tuli ulos :D!

MeMaMi ja poitsu 1 vk. <3
 
Heippa pitkästä aikaa! :)
Täällä senkus odotus jatkuu.. en ole tänne käyny kuukauteen kirjoittelemassa jumahtanu tuonne fb ihmeelliseen maailmaan vaikka joka päivä kyllä teidän jutut käyny lukemassa!

Mitähä tässä olis nyt tapahtunut, joka paikkaa kipuillu ja paikatki on pehmentyny auennut ja kanavaa 2cm mut vauvaa ei vaa näy!
Hermot alkaa jo menemään ku tuntuu ettei mittää tapahu! Onko täällä vielä muita jotka ei ole kääröä saanu sylii? En tällä puhelimella pysty selaamaan samaan aikaa ja tarkistaa :)
Torstaina oli yliaikais kontrolli missä pikkuinen painoi 3, 6 kg muutapa en osaa sanoakkaa, huomenna synnärille käyrille ja tiistaina sitten käynnistykseen aika ei tämä sitå ennen tule -,-

Anteeksi tällänen viesti näin pitkän ajan jälkeen, tympii vaan!

Näin loppuun onnittelut kaikille vauvan saaneille ja ihanaa vauva arkea jokaiselle jossakin vaiheessa kuitenkin! ?

? PRINCESSSA JA PAPU 41+3 ?
 
Onnea paivih ja aina! Tsemppiä princesssa jos vauva vielä masussa.

Nyt jo muistelen synnytystä lämmöllä. Oikeestaan se oli aika ihanaa ja vauva on niin ihana! Vielä kun pystyisi itse istumaan tai seisomaan niin arki olisi täydellistä. Eiköhän se pikkuhiljaa tästä.. rinnat meinaa koko ajan räjähtää maidosta ja joudun pumppaamaan osan pois, mikä taas kiihdyttää maidon tuloa.. en tiedä mitä tekisin asialle, mutta tuskallista!

Iikki ja tyttö 4 pv
 
Minäkään en oo räjähtänyt vielä. Joku ihan armoton väsymys iskenyt päälle, tuntuu että vois vaan nukkua. Päivittäin supistelee kipeästi mutta ei tää vauva tunnu vaan tulevan :( Pelottaa hieman, jos nuo supistukset availee paikkoja ja synnytänkin sitten matkan varrelle, kun synnärille matkaa 70km ja risat.. Viime neuvolassa sanoivat että on jo lähtökuopissa.

Judidi ja Venkula rv 39+0 POKS
 
Heiii..
Tais 3 kilometrin lenkillä ja muilla koti konsteilla olla tehoa.
Eilen illalla alko limatulppa sitte tippuu aamulla vissii kokonaan.
Yöllä ihka ekat siis nii kipeet supistukset etten nukkunu ku ehkä jotaki puol tuntia.. nyt aamulla tultiin tänne käynnistyksee vaan synnytys oliki lähteny itestää käyntii, sattuu särkee 3-4cm auki ja kanava hävinnyt. Geelityynyjä ja ammeessa juuri lillun tässä :D voin sanoa et nyt jo tuska hiki et tajuha tässä lähtee lopussa!
Huh!
Princesssa ja papu 41+6
 
onnea kaikille vauvan saaneille! :)

olisi tosi kiva kirjoitella teidän kanssa vielä vauva-asioistakin :) täytyy käydä kurkkaamassa tuolla vauvapuolella, että onko siellä aktiivista keskustelua. Tulkaa sitten fb-ryhmään juttelemaan, jos ei täällä juttu jatku. (Neyskille viestiä siis :D )

Kiitos kaikille ihanille tuesta ja juttuseurasta, täältä sai taas kivoja kavereita :) Toivottavasti vielä lisääkin muutaman :) Kaikille oikein ihanaa vauva-aikaa ja onnellista vuotta 2014!

tömpsis ja pikkusiskoPersikka 3 viikkoa ja 1 pv :)
 
Oi, nyt on paljon päiviteltävää. En ehtinyt eilen päivitellä etusivua. Teen sen tänään kunhan saan koneen päälle. Ei tällä tabletilla ole niin nopeaa se. :) Mutta onnea kaikki vauvan saaneet ja kyllä Judidikin kohta lähtee :)
Kirjoitan myöhemmin lisää, mutta nyt vauvan syöttöön.

Paivih ja palleroinen 5vrk
 
Onnea tafgu ja princesssa :flower:

Ja tulkaahan fb:ssä olevatkin kertomaan kuulumisianne vauva puolelle :)

poikienäiti84 ~ Mitä sinulle kuuluu? Oli mukava saada vertaistukea sinusta odotusaikana, kiva kun en ollut yksin tuon sektioarven kanssa painija... Tule sinäkin ihmeessä tuonne vauva puolelle keskustelemaan :)
 
Ensinnäkin, onnea onnea onnea kaikille vauvautuneille!! :heart::heart:
Sieltä ne loputkin nyytit maailmaan saapuvat. =)

Meille syntyi tyttö 2.1 2014, rv 40+2. Mitat 2890g ja 50cm.

Synnytyskertomuksen saan heti samantien:
Eli 31.12 oli kontrollikäynti Taysiin ja ajattelin sen olevan nopee homma mutta toisin kävikin. Ultrassa lääkäri tutki vauvaa pitkään ja otti mittoja ja ilmoitti sitten että ensinnäkin perätilavauva oli kääntynyt itse raivotarjotaan (jee) mutta kasvoi alakäyrällä painoarvion ollessa nyt laskettuna aikanakin vain 2700g (nou). Hän sitten laittoi meidät osastolle 4b käynnistysajatuksella.
4b:lle sitten mentiin ja siel mulle laitettiin balonki ja sen kanssa sitten se päivä meni. Illalla ja yöllä alkoikin supistaa mut ne meni ohi 02 mais ja sain vähän nukuttua.
Seuraavana päivänä balonkia vedettiin vähän kireemmälle ja käskettiin liikkua ja niin sitä sitten hypittiin ympäri Taysin käytäviä. N. 17 mais menikin lapsivedet ja päästiin synnytyssaliin vaikka en ollut auki kuin 2cm. Koko aikana balonki ja supistukset oli avannut mua vain sen 2cm. Kuitenkin synnytyssalia kohti ja siellä piuhoihin kiinni ja supistusten tahtiin puhisemaan. Vuoden eka päivä meni siis sillain.
Joskus yöllä en enää tahtonut kestää supistuksia pelkän tens-laitteen, oxanest-piikin ja jumppapallon avulla, joten sain epiduraalin ja synnytystä vauhdittamaan oksitosiinia. Edelleen auki ne samat kirotut 2cm. Epin voimalla sitten sitä koitti nukkua, kunnes rauha häiriintyi järkyttävästi; kätilö ja lääkäri juoksivat saliin, käskivät mut kontilleen ja happimaski suun eteen tiukasti ja käsky kuului hengittää pitkiä hengenvetoja happea. Vauva ei kestänyt oksitosiinia enkä edelleenkään ollut auennut kuin ehkä 3cm:iin. Kiireellinen sektio -päätös ja minä itkin pettymystäni, kauaa en kyllä kerinnyt koska siitä lähdettiin samantien leikkaussaliin. Siellä sain vielä spinaalipuudutteen ja sitten jo oltiin viiltelemässä, hyvä kun ehdin puutua.
Kun masu viillettiin auki nähtiin, et mulle oli kiinnikkeitä tullu ed. sektiosta ja lisäks kohtulihas oli vaurioitunu siten että lihasta puuttui kokonaan yhdestä kohtaa. Se kohta ei siis vieny supistuksia eteenpäin, ja siks en koskaan auennut, enkä olis saanu neitiä alakautta syntymäänkään.
Nyt noiden ongelmien johdosta en sais enää alakautta yrittääkään, jos kolmannen haluaisin.
Vauvan ulossaaminen kesti kauan ja spinaali oli jotenki vaillinainen, tunsin aikalailla kaiken paitsi sitä kipua. Homman jälkeen tarkkailuhuoneessa mun kivunhoito aloitettiin liian myöhään ja osastolla kaikki jälkisupistukset otti suoraa haavaan ja mä itkin kivusta kun muuta ei voinu. Sit onneks kätilö tajusi antaa semmosen kipulääkkeen mikä auttaa supistuksiin, sit vasta helpotti. Epin kautta toki sain lääkettä koko ajan mut se ei auttanu kun sen vaikutus ei ehtiny tulla. Kävin siis aika alhaalla mutta sieltä sitä noustiin pikkuhiljaa. Kotiin päästiin sunnuntaina mut oon ollu tosi voipunut ja pääkipuinen ja mitä kaikkea, ei ole jaksanut kuin olla. Nyt vihdoin olo alkaa helpottaa ja pääkipukin on poissa.
Jatkan varmaan pelkästään fb:n puolella tästä eteenpäin, iso kiitos kaikille teille täällä mukana olleille! Mahtavaa vertaistukea täältä on saanut koko raskausajan, melkein harmittaa että se aikakausi on nyt ohi.. ..mutta uusi aikakausi on vasta alkamassa, ihana vauvavuosi. =)

Tiikeli ja prinsessa 6pv
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Meille syntyi poika 8.12 painoa oli 3744g ja pituutta 51 cm rv 39+4 . Synnytys meni tällä kertaa mahtavan hyvin seinäjoella..tällä kertaa sain tosi hyvää hoitoa ja varautuivat tosi hyvin synnytykseen jo etukäteen josta olen tosi onnellinen ja et tällä kertaa meni kaikki tosi hyvin ja kätilö oli taas ihan huippu =) .Synnytys salissa oli paljon huumoria mukana =).
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski

Yhteistyössä