~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

Niin ne vauvat vaan putkahtelee yksi toisensa jälkeen <3! Onneksi olkoon vaan uusista tulokkaista!!

Yllätykseni oli suuri kun neuvola vaaka näytti -900g. Tosin ei kyllä ruoka ole maistunu samalla tavalla.. Sf kauniisti sentin enempi ku viime viikolla joten ei paljon nälkä voi olla kun junnu mahalaukkua lyttyyn survoo.

Mua ei oikeestaan häiritse kyselijtä, oma äiti lähinnä spekuloinneillaan ja kysymyksillään kun ei malta odottaa vauvaa tulevaksi - joka on sallittua. En vaan jaksaisi joka päivä kuunnella sitä, että kohta mennään. Mennään mennään ihan varmaan :) mut ekaks tarttis kyl tuntuu jossain et tarttis mennä :D

On muuten ankeeta kun etelässä ei ole sit lunta yhtään :(
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Meille syntyi 12.12. Poika, 2750g ja 46cm. (40+2).

Synnytys oli aika kamala suoraan sanottuna. Kertomusta ehkä sitten kun kaikki ovat synnyttäneet :) ?

Nyt ollaan kotona. Vauvaa pitää herätellä syömään ja antaa lisämaitoa, koska väsähtää imemiseen ja nukahtaa. Vauva on aivan ihana. Nännit on rikki, mutta yritän kestää. Kokemuksesta tiedän, että se helpottaa jonkin ajan päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Jeccika
Huomenta ja onnea vielä kaikille vauvan saaneille! :flower: Meitähän on jo runsaasti.

(.) Täällä lähtenyt arki sujumaan ihan hyvin. Nyt siis vajaa viikko oltu kotona ja aika menee kyllä nopeasti. Täytyy kyllä sanoa että edes raskausaikana mielialat eivät ole vaihdelleet näin paljoa kuin nyt. Olen siis välillä ihan hyvällä tuulella mutta sitten monta kertaa päivässä kauheat itku kohtaukset tai raivon puuskat ja ties mihin aina kohdistuu.. yleensä meidän koiraan jostain syystä vaikka ei se oletehnyt edes mitään. Sitten kiukuttelen miehellekin vaikka hän on niin hyvin ollut mukana ja tukenut. Tosi ahdistavaa ja nyt yritän vaan pysyä positiivisena ja välttää kaiken maailman masennukset. Kuitenkin nautin ihan hirveästi vauvasta ja tästä kotipuuhailusta ja siitä että mies on kotona. En tiedä olisiko vaikutusta sillä että tuntuu etten kerkeä syömään ollenkaan vaan aina tulee jotain muuta ja verensokerit pääsee alas. Lisäksi imetys jossa ollut paljon haasteita ja huono omatunto korvikkeen antamisesta ja kaikki tämä uusi ja se ettei oikeastaan tiedä paljon mistään mitään :D Paino on laskenut viikossa jo entisiin lukemiin ja vatsakin palautunut oikeastaan kokonaan. Olen yllättynyt kuinka nopeasti voi synnytyksestä palautua.

Tsemppiä teille odottaville ja tosiaan välillä tuntuu JO nyt että kaipaa taas sitä pallomahaa ja kaikkea jännitystä ja puuhastelua ennen synnytystä :D En olisi uskonut..

Miips ja pikkumies 8vrk
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!:heart:
Täällä poksuu rv38 tänään, eilen neuvolassa kaikki ok. Verenpaineet pysyny aisoissa eikä proteiinit oo nousussa, jes. Taysin uus aika on uudenvuoden aattona, ajattelin jo innoissani ettei tonne omaan neuvolaan tarvii ennen sitä mennä mutta niin vaan tuli viikon päähän taas aika.. Äh, jatkuvaa ramppaamista. Mutta eipä tänne mitään uutta, vauva kellii perätilassa edelleen vaikka oon sille kyllä puhunu et vois kääntyä. Kääntyi tai ei, niin synnyttäminen alakautta on kuitenkin edelleen vahvasti suunnitelmissa. Väki alkaa täältä vähetä, huomaan, kohta saa olla yksin raapustelemassa vissiin.. :D
Muistuttaisin kaikki halukkaita tuosta meidän fb kakkosryhmästä, Neyskille yksäriä niin pääsee mukaan. Hän tosin taitaa juuri olla saamassa vauvaa maailmaan joten ihan heti ei taida vastausta tulla, mutta ehtiihän sitä. =)
Eipä tässä kait muuta

Tiikeli ja tulokas 38 poks
 
Miips ~ Tuo hormonimyrsky pääsee näin kolmannenkin kerran yllättämään. Onneksi pahin vaihe kesti puolitoistaviikkoa ja nyt onkin jo parempi mieli. Ei enää itketä joka asia ;) Kyllä se siitä helpottaa! Masukuvia kun tuossa katsoin, niin kyllä tuli minunkin sitä ikävä - ei edes loppuraskauden vaivat poistaneet tuota ihana masu fiilistä. Eikä sitä edes muista kuinka mahakas loppuajasta oli :D

Onnea vauvoista hiisi-78 , Minniliini75 , helena85 , nipsu83 , saanu ja kuume84 :flower: :heart:

Judidi ~ Vai harjoitussuppareita tällä kertaa ;) Ehkä ensi kerralla sitten tositoimiin???

Meillä pikkuisella nuha. Onneksi keittosuolatipat auttavat ja pikkuinen pystyy rinnalla imemään nuhasta huolimatta. Olisi ollut kiva käydä isovanhemmille näyttämässä hurmuria, mutta siirtyy meidän kärryttelemään meno nyt tuon nuhan takia... En uskalla vilustuttaa pientä lisää. Joskin toiset sanovat, että raikas ulkoilma tekisi pienelle nuhanenulle hyvää. Tiedä sitten???

-Judie + poju 2vko 1pvä
 
Onnea vauvautuneet.
Mä kävin uusinta mutkan tänään neuvolassa, ku eilen oli verenpaine koholla ja kotimittauksellakin hieman ,mutta missän muualla ei mitään. Nyt mittaillaan kotona ja seuraillaan. Jos tulee muita oireita niin synnärille yhteys.

Eipä tässä erikoista taas. Samaa ku Tiikeli, tulkeeha kakkos fd-ryhmäänki porisee. Täällä alkaa porukka vähiin käydä. :)

Oon miettiny, et antaako mennä sen tammikuunki tähän samaan pinoon? Kuitenki porukka aikalailla taitaa jakaantua hyvin niin toinnaako tehä uuttapinoa? Tietty, miten teistä tuntuu? Mä voin kyllä päivitellä.

Paivih ja palleroinen 38+6
 
Onnea Saanu, Nipsu83 , Helena85 , Minniliini75, hiisi - 78, riikula.. tulikohan kaikki :)

Minusta ei turhaan tarvi tammikuunpinoa laittaa enää :)

Täälä kaikki ok, supistuksia on ollu kipeitä toissayönä muutama niin että niihin heräsi ja nyt tänä aamuna .. mutta siinäpä ne. Maanantaina tuli 38 viikkoa täyteen, syntyspä tällä viikolla ja päästäs jouluksi kotiin! :)
 
Eiköhän me loput pärjätä tällä pinolla :) yksinpuheluksi menee kuuminkin viel :). Päiväsupparit on ollu aamusta asti ja paine kohdunpohjalla ei hellitä. vauva myllää ihan tajuttomasti ja se kyl on ihistävän tuntusta. Esikoisen nostelu piikittää ilkeesti mahaa mut eipä sitä voi olla nostamatta jos jotain toimia haluaa suorittaa ja tietysti tuon ikäinen (1,5v) haluaa syliin päästä ilman suurempia syitä. Odotan kyllä kovin, että saan esikon nostaa kunnolla syliin eikä tartte tos kyljes halia..

Viimeyönä näin eka kerran unta vauvasta ja se oli kyllä suloinen ja ihana.

Huomenna ois jo rv39
 
Onnea jälleen vauvautuneille perheille!

Empä enää tiedä, mitä täällä höpöttelisi kun mitään ei tapahdu :D Neuvolassa kaikki on joka viikko normaalisti ja vointi on tavallisen hyvä koko ajan. Yhtään supistusta ei ole vielä tullut. Sellanen epäilys tullut, että reilusti yli mennee, en enää edes odota että saisin vauvan jouluksi kotiin..

Iikki rv 39+2
 
Tervehdys täältä vauvamaailmasta! Ja onnea kaikille vauvan saaneille! Meidän vauva on nyt puolitoista viikkoa ja aika kuluu aika tarkkaan 3 muksun kanssa touhuamiseen yhdessä miehen kanssa,mulla enimmäkseen imetyshommissa :) .Mutta jospa yrittäis rustata vähän synnytyksestä vaikka lyö pikkasen tyhjää kun univelkaa....No mutta: edeltävänä yönä rupes tulemaan selvästi kipeempiä supistuksia harvakseltaan ja sit perjantaina ne päivän aikana jatku ja tihenty vähitellen. Iltapäivällä rupesivat oleen jo säännöllisiä ja tihentyivät ja tiukkenivat edelleen ja kuulostelin tilannetta samalla kun touhuttiin vielä joulutorttuja esikon kanssa ja siivoilin. Viiden aikaan soitettiin sairaalaan ja lasten hoitajalle että vois ryhtyä tulemaan ja kuudelta oli semmosta puuskutusta ja hikoilua että lähdettiin sairaalaa kohti, supistuksia tuli sillon parin kolmen min. välein ja kestivät n.30sek.-1min. Tieto oli positiivinen kun olinkin jo 8cm auki ja siirryttiin heti synnytyshuoneeseen. Sattui olemaan tutun näköinen kätilö, ja olikin ollut edellisessä synnytyksessäni myös. Siinä sitten seisoskelin ja nojailin sänkyyn ja mies piti kuumavesipussia mun alaselällä, ja puuskuttelin kunnes 9cm kohdalla kätilö ehdotti ilokaasua ja olinkin erittäin myöntyväinen jo tähän ;D . Kiittelin vaan kovasti henkilöä joka tuon aineen keksi. Laitettiin jouluradio päälle kun cd-soitin ei toiminut, enkä kyllä muista yhtään mitä siellä soi. Aika meni nopsaan ja ponnistuttaa alkoi ja kätilö pyysi siirtymään tutkittavaks sänkyyn ja sainkin alkaa ponnistamaan. Olin kyllä toivonut muuta asentoa kun perinteistä puoli-istuvaa mut en siinä hötäkässä osannu siitä vängätä. Oli meinaan huomattavasti vähemmän kipuja seisten, en tiedä liittyikö liitoskipuihin ehkä. Ponnistus kesti n.10min mikä kyllä tuntu pidemmältä, ja n.klo 21 vauva syntyi ja tuli masun päälle ja mun ekat sanat tais olla et onneks sä jo synnyit :D .Loppurutistus oli siis aika tiukka ja ääntäkin lähti musta sillon kiitettävästi, mutta muuten kun sujui noin vauhdilla ja pärjäsin ilokaasulla niin hyvä. Osastolla oli täyttä niin ei saatu perhehuonetta ja vaikka ois ollu lastenvahtikin yötä, niin mies joutu kotiin vielä yöks. Huomasin osastolla liitoskipujen pahentuneen synnytyksestä ja se oli ikävä vaiva aluksi kun jotkut liikkeet sattui mutta on lieventynyt onneksi vähitellen. Sain sairaalasta sellasen tukivyön lantiolle joka auttaa jos on pitempään liikkeellä. Eka viikko vauvalla oli vuorokausi täysin päinvastaisessa rytmissä mutta nyt hieman kääntynyt. Sellaista tarinaa täältä. Nyt taidan siirtyä tuonne vauvapuolelle,joten kaikille odottaville paljon tsemppiä ja voimia loppurutistukseen ja synnytykseen!
Noie
 
Oon niin turahautunu ollu tän viimisen viikon täällä :kieh:! Ihan kamalaa,ku oon räjähdelly lapsille ja miehelle...ei oo yhtään hermoja mihkään! Miehellä koko ajan yövuoroja ja nukkuu sit päivät tietty ja nähään ehkä muutama tunti ellen mene sit nukkuu siks aikaa...tuntuu yllättävän rankalta tää "yh-arki" yhtäkkiä (mies alotti kk. sit vuorotyöt)lasten riitely (ku sais hiljempaa olla) ja omat kivut loppuraskauteen siinä lisänä :stick:!

Ja neuvolan tätiki meni viikko sit sanoo,et tulee millon vaan ja ei nähä enää ens neuvolassa,höh! Eilen olin sit neuvolas ja ei ollu edes vauvan pää kiinnittynyt,mut sano kyl et voi kiinnittyy ku lapsiveet menee...Sf. sama ku viikko sit eli 33 ja kaikki ok!

Mä sit eilen päätin ruveta lenkkeilee (ku en oo paljoo mitään raskausaikana tehny) että syntyis nyt eikä jouluna sairaalas tarttis olla :|! Kävin 2 krt puolen tunnin lenkeillä niin "kovaa" ku pääsin ja viel lasta työntelemässä napakelkassa =)! No ei mitään auttanu,eikä myöskään yöllinen seksi...vaan kipeenä sai olla ja yöunensa menettää,höh :(! ja mä niin oon tehny siitä aattona sairaalassa olosta peikon varmaan,mut en haluis olla erossa tytöistä ja perheestä "yksin" sairaalassa kun muut saa avata lahjoja ja kokea riemua joulun puuhasteluista :'(... eipä tässä muuta ku valitusta näköjään tullu,anteeks!

MeMaMi ja poitsu rv. 39
 
Hermot on muuten aika napakalla. Ja tuntuu et toi taapero suirastaan näkee sen musta ja väen väkisin tekee kaikkia jippoja. Ehkä oon hiukan poissaoleva niin herättelee äitiä tähän päivään. Mä en usko yhteenkään s-konstiin ja niiden tehoon. Kyl se synnytys käynnistyy vaikka makais selällään ja se ei tarvii kun sen yhden hetken kun alkaa tapahtuu ilman mitään ennakkovarotuksia.

Mä yritän olla ajattelematta, että olisin jouluaaton yksin. Tuntuu et se pilaa koko joulunodotuksen jos alan sitä suree.

Kannattaa kyl napata panadolia et saa nukuttua, sitä unta ei kauaa ole tarjolla nonstoppina :) nimimerkillä viimeyönä hyvät unet särkylääkkeen turvin.
 
Kiitos kertomuksesta Minniliini!
Ja oon minäki samaa mieltä että jatketaan vaan tähän ketjuun tammikuukin, eihän tääl sillon enää moni heilu kun ei heilu enää nytkään.. =)
Täällä same old same old, taidan olla tammikuussakin täällä jupisemassa.. :D

Tiikeli ja tulokas
 
Hyyvä. Jupistaan kaikki. :D jotenni tuntuu et kumma on jos tämä masuasukki naamasa näyttää ulkopuolella tässä kuussa :D Eipä mulla tokkiisa kiire tässä oo. Ei ahista eikä purista. Iltasin toki enemmän alkanu supistelemmaan, mutta ei kippeesti. Jospa sais joulupöyvässä istua onnellisena syömässä kinkkua ja laatikoita. Omnom. Mä niiiin ootan jouluateriaa.
Kävelykin on vielä suht helppoa ja kivutonta. :)

Paivih ja palleroinen 39+1
 
Makkaan täällä pieni mussu sylissä :)

Herra päätti saapua maailmaan tiistaina rv 39+0 17.12. Klo 23.19

Mies olikin pienempi mitä ultra ennusti. Pituutta 47 cm ja painoa 2984 g

Asiat hienosti. Kerron lisää ku päässää kotielämää harrastamaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Nyt laiskottaa lukea kaikki kun oon viispäivää ollut pois.

MUTTA Meille syntyi 17.12 klo.12.34 täydellinen poika, 50cm 3335g viikolla 40+3 :heart:

synnytys kertomusta kirjotan kunnes jaksan :) nyt toljottamaan tuota ihanaa kaunista poikaa!

Neyski +poitsu 2vrk :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Onnea lämpimästi taas kaikille vauvautuneille! :)

Täällä käytiin jo viime yö koittamas sairaalassa, mut EI, hitsi soikoon, ei edennyt, kolme senttiä auki tällä hetkellä.. aargghh!!! Niin raivostuttavaa!! Anteeks tää valitus. Sit ärsyttää ihan suunnattomasti ku joka puolelta satelee kysymyksiä et joko joko.. eikö ne ihmiset tajua et ehkä me ilmotetaan ku se syntyy?! Nyt oikeesti ottaa päähän, ja hirvee univelkaki alkaa olla jo valmiiks, ei hyvä.

Tänään kävin pitkällä 5 km lenkillä ja varmaan puolet matkasta päästelin kyyneleitä ku tajusin et jos jouluaattona lapset herää iskän kans kotona ja mä olen sairaalas enkä pääse osallistumaan jouluaaton viettoon niiden kans enkä näe niiden iloa ja riemua joulupukista ja lahjoista!!

Toistamiseen anteeksi tämä purkaus, ehkä ne asiat taas huomenna näyttää valosemmilta ;)

Ja sit miks ihmees neuvolas ym. päästellään suusta ääneen et kyllä kolmas yleensä tulee vähä aiemmin ku edelliset.. no joo mun edellinen tuli 39+5 ja tätä ei näy ei kuulu. Kipeitä supistuksia kyllä tulee ihan kiitettävästi, mut hirveen hitaasti kaikki näyttää menevän kuitenki.. Onkohan sillä muuten vaikutusta kauanko ed. raskaudesta on niinku tohon raskauden kestoon?

Tafgu 40+1, pian siis jo +2, plaah :/
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower:

Jaan niin nuo teidän loppuajan tuntemukset! Hermo on kireellä täälläkin. Eilen oli laskettu aika ja kukaan ei enää uskaltanu kysyy että joko, joko :|

Kipeitä supistuksia on ollu täälläkin jo pari päivää. Viimeyön heräilin tosi kipeisiin supistuksiin ja ne jatkuvat edelleen. MUTTA kun ne ei säännöllisty eikä tää homma etene mihinkään!!! Tosi turhauttavaa.
Anteeksi, että tulin tänne valittamaan!

Tagfu: Joku joskus sano, että kun edellisestä raskaudesta on 10 v tai yli, niin olis taas samalla viivalla ku ensisynnyttäjä. En sitte osaa sanoa, että pitääkö paikkansa. Toivottavasti ei, sillä mun edellisestä on 16 v. Edelliset on syntyneet 41+6 ja 39+6.

Paljon jaksamista loppumetreille! Kyllä mekin vielä saadaan vauvat syliin :heart:

Rosamunda 40+1
 
Voih. Minuakin kyllä ärsyttää tuo jokojokojoko kysely. Aivan kun en ilmottaisi siitä sitten. :D murrr.. ja sitten ku arvaillaan millon syntyy. Ei tarte vielä. Ei tartte tän vuojen puolella syntyä. Hyvin kerkee joulun pyhien ja uudenvuoden jälkeenki. Kun ei oo oma oleminen yhtään hankalaa, ei supista erikoisemmin, ei turvota, ei ahista, niin mikäpä tässä. :D Ja ku mä tykkään mun mahasta, en halua luopua vielä. :)

Paivih ja palleroinen 39+2
 
Eniten ehkäpä ärsyttä se miten muka alkuvuodesta syntyneillä on isona helpompaa. Jaa niin minkä suhteen helpompaa? Ei tää elämä paljon kysele syntymäkuukauden tai päivän mukaan yhtään mitään ja musta elämä ei oo sen helpompaa oli syntyny juhannuksena tai tammikuun 1. Onko se jotenki merkityksellistä kun on täysi-ikäinen 'oikeaan' vai mä haluisin ainakin, että lapsilla elämän merkitys on ihan jossain muualla....
 

Yhteistyössä