***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

Oli pakko tulla kanssa sanomaan Nullpointsille wau, jos niin on ja sittenhän se olisi taas joulukuun vauva...?
Tuolla onkin alkanut joulukuun 09 odottajat ja hieman kaiholla lueskellut niiden juttuja ja meidän odotus juttuja vanhoja niin sittenhän olisi Nullpointsilla sinne meno. =) :flower:

Punahattu ja ukkeli 3kk+risat :heart:
 
Ei nuolasta ennen kuin tipahtaa. Kun en usko et olisin, mut ainahan niin voi käydä.... :snotty:
Jos nyt olisin, niin todellakin: :eek: :eek: :eek: . Ei oo mitenkään tarkoitus olla. :headwall:
En ees tiedä miksi jossittelen. Aina kun on luottanut et kun menkat tulee niin tietää. Mut kun ei oo ees menkkoja mitä odotella. Eikä mulla oo koskaan ollut pahaa oloakaan raskaana, niin ihan salaa voiskin mennä pitkällekkin. Masua kun on vieläkin edellisestä jne. Siis nyt jauhan vaan pa@#=&%$£%aa tosiaankin, ku järki sanoo ettei voi olla....
Punahattu niin muuten olisikin sit joulukuun alkuun aika jos niin menis. (jossittelua!)
Täytyy varmaankin olla joku muu syy tähän närästykseen. :|

Niin ja pojun kakasta sen verran et väri oli keltaisempi, joten jospa se siitä.

Meen puhuu +&^%$^%$%^@#' jonnekkin muualle nyt.
:$
 
Huh! jos Nullpoints olisitkin raskaana.Mä en kyllä jaksais millään uutta raskautta vielä.Ei tosin oo yritystäkään siihen suuntaan.
Pistin pojan vaunuihin pienille unille,jospa päästäis vähemmällä itkulla tänään.Eilen oli hyväntuulinen poika koko päivän.Jaksoi touhottaa pitkään matolla.Kääntymistä harjoitellaan edelleen...
Miehen vanhemmat tulee vappuna tänne,joten eiköhän vappu suju niiden passaamisessa.
 
Taas omaa napaa täältäkin... :ashamed:

En tiedä onko noi J:n ilma- ja vatsavaivat ja nyt tänään ja eilen myös runsas pulauttelu sitten tuosta porkkanasta johtuvaa mitä ollaan maanantaista saakka kokeiltu... Vaikuttais vaan kovasti siltä. Kyselikö tääl joku joskus aiemmin et onko porkkanasta tullut oireita? Muistelisin sellaista mut en muista mitä vastailtu... :ashamed: Taidan jättää kiinteet viikonlopuks tauolle ja katsoo miten pojun vatsa reagoi siihen, tasottuuko suoliston ulina, runsas paukuttelu ja pulauttelu siihen.

nullpoints Toivottavasti nyt sit olis närästys vaan jotain ohimenevää :whistle: Oishan siin jo jännitettävää vastikään tehdyn sektionkin vuoksi...
 
Nullpoints mä kanssa välillä ihan hysteerisesti pelännyt samanmoista, mutta ollaan käytetty kyllä ehkäisyä ihan säännöllisesti ja nyt kohta puoleen sitten ne suostuukin laittaa sen hormoonikierukan(4kk meillä vaaditaan synnytyksestä) ja onneksi niin loppuu tää jännittäminen asian tiimoilta.
Meillähän siis pikku ukko sai alkunsa kumin hajottua ja otin vielä katumuspilleritkin ajallaan ja silti on toi ihana pikku ukko olemassa. :heart:
Jotenkin ajatellut että nyt synnytyksen jälkeen sitä on hedelmällisimmillään että vois helposti tärpätäkin..joten tulehan sitten kertomaan kuinka kävi. :hug: :hug:
 
Punahattu :D No heh! :kieh: Sama homma täällä! :kieh: Esikoinen sai alkunsa kumin puhjetessa. Tuota pojua ennen taas oli kaksi raskautta perä perää ja poju sai sit alkunsa sellaisessa kohtaa kiertoa jolloin ei ovulaatiota olis voinut olla. Tää olikin vissiin aika teinimenoa kun piti ilman ehkäisyä olla. Se olikin silloin kun mentiin niihin häihin ja saatiin olla kahdelleen ilman lapsia. Mopo lähti käsistä. :headwall: Taisin vissiin tarvita jännitystä elämään. :ashamed:
 
No teillä toi jännitys, ei ole niin huono asia kuin meillä, kun meidän lapsiluku on täynnä. =)
Meillä kyllä mies naureskeli, että sitten hormonikierukan kanssakin joudutaan käyttää varmaan varmuudeksi kumia ettei vaan käy vanhanaikasesti, tuntuu edeltävän kokemuksen jälkeen, että jos kalsarit laittaisi samaan koneeseen pyörimään niin siitäkin varmaan tulisi raskaaksi. :LOL:

 
Punahattu kannatan sitä kortsunkin käyttöä... Nimittäin kaverini sai pari viikkoo sitten lapsen kierukasta huolimatta. Ne olivat sellaisessa tilanteessa et miettivät hommaavatko kolmatta lasta vai ei. Kaverini siis laitatutti kierukan. Ja tulikin raskaaksi. Ilmeisesti se kierukka oli luiskahtanut tai jotain, mutta ultrassa olivat havainneet siitä vilahduksen. Nyt kun vauva syntyi ne olivat paloitelleet istukat ja kaikki et missä se kierukka on eikä ollut löytynyt. Mun kamu menee nyt siis uuteen ultraan katsottavaksi et onko se siellä jossain vielä. Ei se noin vaan tippuakaan oo voinu. Nyt niillä on sit kolme lasta alle 3v. :eek:
Eli ei kierukatkaan oo 100% varmoja siis....
Niin ja pistä vaan ne kalsarit eri pesuun. :kieh:

Vaimo en oo kuullut et porkkana aiheuttaa jotain, mutta tietty on mahdollista. Toivottavasti selviää!

Saparo hitsit sentään. :( Siis ihan kunnollako ne runtelivat synnytyksessä? :eek: Miten se pää on sit "oudon mallinen"? Kylläpäs on kurjaa tuollainen tosiaankin. Varmasti olisi kuka tahansa ollut siellä vastaanotolla kauhuissaan. :hug:

Ente :wave:

Sintzi hurjan iso on vauva siellä! :flower: Toivottavasti flunssa rauhoittuu.

Muille :wave: kans. Mies viihdyttää lapsia, joten jos saisin taas muutaman sivun luettua. :ashamed:
 
Nullpoints No, vauva oli synnytyskanavassa melko pitkään ja tosiaan sillä imukupilla yritettiin mielestäni todella rajusti ( se imukuppi jotenkin hajosikin siinä hommassa ) ja mä olen edelleen sitä mieltä että se lääkäri ei kunnolla osannut edes sitä hommaa... Lapsihan ei sitten siis loppujen lopuksi sieltä alakautta syntynyt vaan leikattiin sitten.. Se pää oli silloin heti syntymän jälkeen melkosen venyttynyt ja isot veriset ruvet oli päälaella. Juuri katsottiin videolta kun olin kuvannut poikaa sairaalassa, niin melko hurjan näköinen se pää silloin oli!!! Nyt ei pojan pää ole ihan niin " suippo " enää, mutta pikkuisen ihmeen mallinen kuitenkin. Takaapäin katsottuna toinen puoli takaraivosta on hieman korkeammalla kuin toinen .. vaikea selittää!

Tuosta imukupista jäi kyllä sellaiset traumat, että seuraavan kohdalla sanon jo etukäteen että sitä ei sitten missään nimessä yritetä! Suoraan vaan leikkaukseen, jos ei meinaa alakautta syntyä!

Heh, katsottiin tosiaan tänään videolta kun olin kuvannut synnytykseen lähdön ym.. Oli se niin mahtava se maha silloin!!! Tuli oikein ikävä sitä isoa masua!!! :D Autuaasti jo unohtunut kaikki kolotukset ja närästykset!!! Ja oli tuo poika vaan niiiiiiin pieni 4 kk sitten!! Hurjan nopeasti tämä aika vaan menee ja poju on jo iso jässikkä!! * huoh * Eipä tarvitse hetken päästä kuin tuota videota katsella niin vauvakuume iskee!! oi voi..

Kohta alkaa riivatut talot!! Jos kerrankin jaksais valvoo ja katsois sen =)

:wave:

 
Yökyöpeli täällä taas B)

Huhhei kun täällä onkin ollut hurjia juttuja, vauvakuumeita ja (mahdollinen) uusi raskauskin! Tsemppiä NP, olipa niin tai näin =), ja kaikille heräilevän vauvakuumeen kourissa oleville myös!

Mä myös olen vähän kauhuissani, kun olen menossa sitä kierukkaa laitattamaan. Että jos ei se sitten pidäkään :eek: :eek: :eek:. Mä kun en tän nuppini kanssa varmaan enää kolmatta raskautta ja etenkin vauva-aikaa kestäisi. Mulle kyllä lääkäri väitti, että hormonikierukalla on sterilisaatiota vastaava ehkäisykyky. Toivottavasti näin on, hirvittää kyllä. Milläköhän konstilla jonkun kohdunpoiston saisi?

Ei sillä ettenkö aina joskus sitä kolmatta miettisi, joskus vuosia sitten kun haaveilin isommastakin perheestä. Mä vaan olen joutunut toteamaan, että terveys ei kestä, toi psyykkinen puoli siis. Ja onhan meillä kaksi ihanaa, tervettä lasta :heart: . Pitää haluta sitä mitä saa jos ei saa mitä haluaa, eikö :saint:

Tulipas taas vaan omaa asiaa, mutta luin jutut sen verran pikaisesti että meni vähän ohi :ashamed: . Voi kun olis enemmän aikaa ja jaksamista palstailla, en haluais pudota kärryiltä ihan kokonaan. Kai sit joskus seuraavassa elämässä :LOL:

Palailen
Grynna
 
Noista cerazeteista tulin oman mielipiteeni kertoon. Mä aloitin kans syömään niitä heti kun ekat menkat synnytyksen jälkeen alko. Saurauksena 8 viikon mittaiset 'menkat' :kieh: Loppujen lopuks vuoto ihan järkyttävää ja päätin että näitähän en enää yhtään syö. Yhden levyn söin.

Tytön kuulumisia. Neidin syntymästä nyt 7kk (syntyi melkein 3kk etuajassa). Painoa viime viikolla oli jo huimat 7960g ja pituutta 66cm. Tuntuu ja aikas isolta neiti kun on niin pienestä aloitettu kasvu. Meillä syödään jo kunnon annoksia soseita ja puuroja. Kaupan kasvis ja lihasoseet vaan ei vieläkään maistu. Siispä teen soseet itse. Sais kyl oppia edes vähän noita kaupan soseita syömään kun olis helpompi ottaa mukaan.

Meillä lasketaan tän hetkiseks kehitysiäksi n. 4kk. Ei vielä käännytä mutta lähellä on. Juttua piisaa ja lelut saa kyytiä =) Rytmit on aikas säännölliset. Just tossa miehen kans juteltiin että mihin meidän PIKKU vauva on kadonnut :heart:
 
:wave:Moikat kaikille, pitkästä aikaa.
Ennen pääsiäistä tää mami käväisi kauan kaivatulla "pausella" siskonsa kanssa, oltiin pitkä viikonloppu Tahkolla! Oli kyllä hurjan kivaa, laskettelua, huvittelua, täysin nukuttuja öitä kolme! Ainoa harmi oli että miehen kanssa tuli viikonlopun aikana semmoista pientä kitkaa, mikä näin jälkeenpäin ajateltuna se johtui ihan vaan siitä, että hän ikävöi mua niin kovasti :D . Tyttöä oli myös hurja ikävä, mutta sen mä tiesinkin etukäteen, sanoinkin että mä lähden sinne kovalla kiireellä taakseni katsomatta, mutta tulen sieltä vähintään yhtä kovalla kiireellä kotiapäin! Isä pärjäsi tyttärensä kanssa hienosti, miksipä ei olisi pärjännyt, joten ei mulla mitään huolia sen suhteen ollut.

Reissussa ollessa alkoi sitten ne kovin kaivatut menkatkin, joten pääsin vihdoinkin käyttämään NuvaRingiä. Ei kakkosta meille ihan tämän vuoden puolella vielä, kiitos, mutta lokakuussa mä jätän taas renkaan pois.

Pääsiäinen meni sitten ihan kotona vaan ollessa. Arki maistuu taas tuommoisen nollauksen jäljiltä hyvin! Mua on alkanut ihan älyttömästi surettamaan se, että elokuu lähenee lähenemistään ja mun töihinpaluu koittaa. Mä haluaisin vaan olla tytön kanssa kotona :'( ! Voi kumpa me voitettas lotossa, niin se olis mahdollista... (tarvinnee alkaa siis ensin lottoamaan :p )

Tyttö oppi viime viikolla kääntymään kunnolla selältään mahalleen ja siitä takaisin selälleen, ja nyt ei leikkimatossa riitä enää pinta-ala :LOL: Niin se maailma laajenee! Pikkuvauvaksi tuota sanoo enää vaan leikillään! Ruoka maistuu hyvin ja nyt minäkin muistan pitää pientä rotia sen ruokamäärän suhteen ettei massu jumiudu.

Vappua me mennään viettämään mökille isoisovanhempien luokse, varmaan appivanhemmatkin tulevat. Menivät juuri hankkimaan sinne jonkin sortin ulkoporealtaan, joten lillutaan sitten siellä :D !
 
Moi kaikki!
Meillä ollaan pojan ja koirien kanssa keskenään, mies reissussa. Viikonloppuna tuli käytyä kaupungilla ostoksilla, löysin uudet verhot ja mattoja. Myös hoitolaukku oli alennuksesta kiva löytö. Olikin eka kerta kun olin ihan kaupungilla ostoksilla poitsun kanssa. Hienosti meni, käytiin Amarillossa syömässä kaverin kanssa ja pikku-ukkeli oli senkin ajan tyytyväisenä kaukalossaan ja leikki leluillaan. Tänään käytiin vapaa-aika messuilla, jossa yhdistettynä muoti/hyvinvointi ja puutarha. Eipä ollut ihmeitä siellä..

Iso hatunnosto Terhikille ja muille täysimettäjille. Olen kyllä kiitollinen, että lähes nelikuiseksi täysimetin ja vieläkin tisutellaan melko paljon, mutta ihanaa on myös kun syöttövälit on pidentyneet kiinteiden ja ihan varmaan kehityksenkin myötä.

Cerazetet on mullakin käytössä. Alkuun oli vuotoja, mutta ei oo ollut enää. Kolmas liuska kohta mennyt.

Vappua vietetään varmaan kotona. Pitäisköhän tuota simaresptiä kokeilla. Sima on vaan hyvää :p vaikka aikamoinen sokeripaukku onkin.

Uinnista oli puhetta ja mekin odotellaan paikan vapautumista vauvauintiryhmään. Olen kuullut, että tuttavat on noin puolivuotiaasta vieneet uimahalliin, jos eivät vauvauintia ole harrastaneet.

Nyt täytyy mennä vielä iltapuuhiin. Nukahtamisvaikeudet on vaivanneet ja yhtenä yönä en nukkunut lainkaan! Ahdistavaa kun lapsi nukkuisi hyvin ja itsekin saisi, jos vaan uni tulisi.. Koskaan ennen ei oo tällaista ongelmaa ollut. Viimeyö meni hyvin ja ajatuskin kulkee ihan toisella lailla nukutun yön jälkeen.
 
Räkää limaa niisk prööt!! :headwall: Eilen sattui kurkku niin pirusti ja olin ihan puolikuollut, sitte ukko vielä lähti kaverin varpajaisiin..olin NIIIIIN vihanen :( Onneksi K oli kiltisti illan eikä kitissyt. Yö menikin sitten tosi levottomasti, varmaan häiritsi mun rohinat ja pyöriminen.

Mutta vauvauinti meni hienosti, K sätki ja potki eikä pesuhuoneessakaan hermostunut. Pikku uimari :heart:

Tänään ollut taas kamala päivä, itte on kipee ja ukko maannut krapulassa eikä siitä oo ollut mitään iloa!! :/ Toivottavasti ensi yönä saa edes vähän nukuttua.

En kertakaikkiaan jaksanut keittää sitä yhtä perunaa edes tänään.. :ashamed: Katotaan jos huomenna jaksais senverran, että poju sais maistaa.

-Pippari-
 
Heips! :wave:

Saparo nyt muistankin et kirjoitit ton synnytyskertomuksessasi. En vaan tajunnut et noin kovaa repivät. Luulis ettei oo mitenkään voimalaji tuo et vehkeet hajoo ja vauva samalla. :headwall: Jotenkin aivan karmaisevaa menoa. Selkee hoitovirhe. :( Onneksi nyt poika siis taitaa olla ok. Tuossa kun olis varmaan pystynyt käymään huonomminkin. Mä en ainakaan tajua miten ne tolleen repivät. :hug:

Grynna ei siis oo 100% ne kierukat. Toisella tutullani oli menkat myöhässä (käyttää kierukkaa) ja hän kerkes kysyy jo gynegologilta et mitäs nyt.... No ne menkat tuli, mutta gynegologi oli sanonut et ovulaation aikoihin kantsis käyttää kortsuakin varmuuden vuoksi. Eli mitä oon omat johtopäätökseni tehnyt, niin ei oo 100%....

Kiva kuulla kuulumisista Nepsus!

Noi sun vapun suunnitelmat kuulostavat ihanilta Kamomilla! Minäkin voisin porealtaaseen mennä. :p

Ronjaneiti ennen lapsia minä nukuin kuin tukki aina. Sit kun esikoinen saapui herään rasahdukseenkin. Kiva lisä äitiydelle. :xmas:

Pippari paranemista!

Huomenna on sit kokeet. :headwall: Pitäkää peukut pystyssä. Onneks homman nimi on vaan et 50% täytyy saada oikein ja ei sit saa arvosanaa. Eli jos sen 51% saa, niin jeeee-e! Kyllä pitäis mennä läpi, mut ei voi aina olla varma...... :(
Eli pitäkää peukut pystyssä............
 
4kk lääkärineuvolasta kotiuduttu. =) Kakki oli O:lla ok. Toinen kiveskin on _onneksi_ laskeutunut!!! :D Joten leikkausta ei ole tiedossa. Ihanaa!! :heart:
Pituus&paino suhde jatkuu edelleen samanlaisena.
Nyt oli 6580g ja 68cm pitkä.....Painoa oli tullut kuukaudessa lisää puoli kiloa ja pituutta 3 cm. Päänympärys oli nyt 42cm.
Eli pitkä, hoikka poika mutta tasaisesti kasvaa omia käyriään. :heart:

Sai myös viimeisen satsin rotarokotetta ja se oli taas O:sta niin namia!! Tykkää siitä ihan hirveästi. Naureskelin vaan pojalle että vähän turhan kallista herkkua kun 2ml maksaa 57?... :LOL: Litrahinta jotain 28000?...KÄÄK! :LOL:

Mut nyt pojat kutsuu!!! :wave:

*tuisku ja O huomenna 4kk * :heart: :heart:
 
Piti vielä tosta ehkäisystä kirjoittaa... Meillä nyt käytössä vain kumi. Pillerit tai muukaan hormonaalinen ehkäisy on jotankin innosta kun niistä tulee aina niin inhoja sivuvaikutuksia. Nyt olen vain alkanut ihan hirveästi pelkäämään sitä että tulen raskaaksi! :/ Kun enempää lapsia ei ole lainkaan suunnitelmissa. Nämä kaksi riittä oikein mukavasti. Ja jos vahinko kävisi niin :eek: :eek: :'( :'( Mutta tottahan se on ettei mikään ehkäisy on 100 luotettava joten toisaalta sitä on vain tiedostettava se että aina voi käytännössä tulla raskaaksi...
 
:wave: kaikille.

Vasta hoksasin että tosiaan, ensi viikolla jo 4kk-neuvola - mihin tämä aika juoksee :eek: .

Voi että kun osaa olla terävät nuo tuoreet hampaat :whistle: . Salaa toivon että menis hetki ennenkuin saavat vastakappaleet :ashamed:

Tuosta ehkäisyn pettämisestä (vaikka täällä ei pelkoa, sen verran kuiva kausi :ashamed: )... vähän sellainen fiilis että lapsiluku kun on täälläkin täysi niin ei se pelkästään positiivinen ylläri olisi :/ . Tottakai asiat täytyy ottaa sellaisena kun tulee, mutta en tiedä miten osaisi suhtautua.

Tarkoitus olisi itsellekin hormonikierukka ottaa, mutta pelko jatkuvasti jo etukäteen on sen pettämisestä - meillä kun kaikki kolme saaneet alkunsa aina kerrasta ilman ehkäisyä.

Mutta enpä murehdi moisia nyt.

Viikonloppuna juhlittiin keskimmäisen 4v-synttäreitä, ja tänään varsinaisena juhlapäivänä tulee tytön pari kaveria illalla juhlimaan. Hulinaa siis :)

Otto vielä välillä meinaa kiukuta hampaita, tai siis on hirmu tyytyväinen jos seurustelee mutta menee pian hermo jos jää yksin. Ilmeisesti seura vie ajatukset pois ikenistä.

- Terhikki ja Otto 3kk 3vkoa -
 
Moimoi kaverit! :wave:

Lähdin ihan tämmöstä vaan kirjoittamaan, että onko joku jo siirtynyt pois turvakaukalosta toisenlaiseen istuinsysteemin autossa? Meillä on kaukalon kanssa (Britax Baby Safe vm. -05 tuo vissiin on..) pari pientä pulmaa; toinen on se, että lapsen jalat alkaa tulla reunan yli ja toinen se, että minä en jaksa täyttä kaukaloa enää kantaa kuin ähkimällä ja puhkimalla..jotain pitäs vissiin tehdä. Mimmosta istuinta pitäs sitte seuraavaksi kattella? Osaako joku vinkittää? Ja vielä, että jos jollakin on myös lapsi vähän suurempaa kaliiperia, niin mikä tässä vaiheessa olis paras ratkaisu..? Kun teitä kokeneempiakin täällä kerran on..:) Mulla ei oo sitten niinko yhtään mitään käsitystä, että mimmonen se seuraavan vaiheen istuimen pitäs olla..kaukalonkin sain kaverilta käteen, että "käyttäkää tota" ja mä osasin siitä neuvosta sitten kyllä ottaa vaarin. :D

Tänään kokeiltiin ekan kerran kärryttelyä rattaissa; hienosti meni ja kiva vissiin oli nähdä äippäkin eikä vaan sitä kuomun tylsää kattoa. :)

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa tuossa istuinasiassa vähän jotain vinkata!

Mukavaa päivää kaikille!

Ente ja Tytsy, 4 kk jämptiste
 
Iltaa!

Ei mitään sanottavaa, kerrottavaa tai kommentoitavaa, mutta pakko vaan naputella jotain :D

Ei vaineskaan, omaa napaa...
Neiti sai 3:nen satsin ROTArokotetta ja taas alkoi oksentelu :( hieman voimistua (meillähän nyt oksennellaan jatkuvasti hiukkasenpiukkasen ja seurataan tilannetta mahdollisen maitoallergian takia) :/
Ei pysy neiti enää selällään, kääntyy heti masulleen varsinkin jos äiti ei jaksa viihdyttää jumpaten koko ajan... Takasin selälleen ei kyllä osaa kääntyä ja eikä ole edes yritystä siihen.
Neiti koki viime viikolla karun herätyksen kun unissaan (päikkärit tuossa sohvalla) niin lähti kääntymään ja onnistui siinä, pölähti masulleen ja heräsi ihan pölmistyneenä!

NP:lle stemiä kokeeseen!!!

Pipparille jaksamisia flunssan "uhrille"!

Kat :wave:
 
Ai hitto toi Sapiksen synnytys korvensi munkin tunteita! Vauvaparka (ja äitiparka tietysti myös) kun tuolla lailla revittiin :( |O

Kiva kuulla Nepsuksesta pitkästä aikaa, just tässä yks päivä mietinkin miten teillä menee! Ja samoin ihanaa kuulla Kamomillasta myös. Kääntymisonnitteluja teille, ja pian varmasti se Nepsuksen tyttökin ympäri menee, samoin kuin Juli85:n poitsu!

Kaipailuista tuli mieleeni Aubrieta (taas kerran), onkohan hän tänne vauvapuolelle edes kirjoitellut? Sääli jos ei, en tiedä miksi hän jäi mulle odotusajalta niin hyvin mieleen, mutta tosi paljon haluaisin tietää miten heillä menee. Ja Härkis, B7, Annukka samoin, ikävä on :wave:

Terhikin Otolle hammasonnitteluja!

Ihana homma Tuisku, ettei teillä olekaan leikkaus edessä! :)

Enten istuinkyselyyn: meillä on esikoisella sellainen kuin Britax Two Way Elite, eli se menee nyt selkä menosuuntaan ja myöhemmin naama menosuuntaan. Jonkun sellaisen ostanemme tälle kakkosellekin, jotta käyttöikä on sitten mahd. pitkä.

Toivottavasti Vaimo85:n J:llä pulauttelu pian hellittää. Meillä molemmat ovat olleet kovia puklaajia (tosin tää tyttö ei vedä ihan sellaisia oksennuksia kaaressa kuin poika aikanaan) mutta kummallakin se väheni kiinteiden aloituksen myötä, eli just toisin päin kuin teillä.

NullPointsille hirmuisesti tsemppiä huomiseen tenttiin! Hyvin se menee, läpi ainakin varmasti! bd

Pipparille paranemisia! Toivottavasti Sintzin Nea on jo parempana. Ikävää, että NeitiKatin tytölle rotarokotteesta tuli oksentelua, toivon mukaan loppuu oikein pian! Ja Ronjaneidille jaksuja unettomuuteen kohtalotoverilta, huonounisuus on kyllä hanurista.

Punahattu (ja NP), pitää varmaan tosiaan tuplavarmistus ehkäisyyn ottaa meilläkin käyttöön :)

Vielä gallupit:

Vauvauinnissa emme ole vielä olleet. Tarkoitus olisi lähteä sisarusuintiin elokuun alussa, jolloin typykkäisemme 7 kk (ja esikoinen 2 v). Ei viitsitty nyt aloittaa uintia, kun jotenkin 3-kuinen tuntui vielä niin kauhean pieneltä :saint: ja kun oltais ehditty uida vain vajaat 2 kk ennen 2 kk kesätaukoa, niin päätettiin sitten että mennään vasta myöhemmin.

Vappusuunnitelmat ovat vähän vaiheessa. Vapunaattona tuskin teen mitään erikoista, ehkä jos tulee kekkerikutsu joltain, saatan käydä pyörähtämässä. Vapunpäivänä käynemme promenaadilla läheisessä puistossa ja jos sää sallii, grillailemme taloyhtiön grillillä tuossa pihalla. Tai sitten vain makaamme katastrofaalisen surkean yön jäljiltä sohvalla ja koetamme pysyä hengissä & järjissämme :LOL:

Kakan väristä olen havainnut samaa kuin Viivi82 ja Heleneh, eli riippuu ihan korvikkeesta. Meillä kummallakin lapsella Tuttelilla tuli keltaista kakkaa ja Nanilla vihreää. Ei liene kuitenkaan vaarallista, koska se Nan taas ei aiheuttanut masuährää kummallekaan toisin kuin Tutteli. Vaikka totta kai myös muut asiat, kuten sairastelu, voivat kakkaamiseen vaikuttaa, kuten Minttu totesi.

Palailen taas
Grynna & typy 3,5 kk (vasta :eek:)

PS. Olenko mä todellakin ainoa, jonka mielestä aika EI mene nopeasti? Mun mielestäni tää vauva on ollut olemassa ainakin 6 kuukautta, mä en tahdo mitenkään uskoa että tosiaan vasta viikonloppuna tuli tasan 3,5 kk, kun aika tuntuu paaaaaljon pidemmältä... :headwall:
 
Grynna, siinä mielessä olet oikeassa että jo heti vauvan ollessa pariviikkoinen tuntui kuin se olisi ollut täällä aina :heart: . Eli ei tunnu että siitä kuitenkin on vain se vajaa 4kk.

Mutta jotenkin kun tuntuu että vasta oltiin 3kk neuvolassa ja taas viikon päästä uus neuvola - niin tuntuu hassulta. Onhan siihenkin kuitenkin vielä aikaa =) .

Ristiriitaiset aatokset ajankulusta täällä siis :D
 
NullPointsilla jännittävä tilanne! Itselle olisi kyllä aikamoinen järkytys tulla uudestaan raskaaksi ja odotankin, että saisi jonkun varman ehkäisyn käyttöön.. kunhan menkat alkaa, niin kierukan ajattelin laitattaa. Vaikka vielä toinen lapsi saa perheeseen joskus tulla, niin ei ihan vielä.

Kivan kuuloinen reissu kamomillalla =) ! Toivottavasti myös Saparo pystyt olemaan rauhallisin mielin, hurja synnytys teillä kyllä oli takana... ja epämääräisistä lääkärin puheista kyllä varmasti säikähtäisi kuka tahansa :eek: !

Ente, minä en osaa kysymykseesi vastata mutta minustakin tuntuu vaivalloiselta kantaa turvakaukaloa, se PAINAA ihan sairaasti! Kaksin käsin sitä kannan ja tuntuu raskaalta. Grynna, tavallaan aika menee nopeasti tavallaan ei :D! Talvi ainakin meni hujauksessa ohi, ei ehtinyt edes tajuta, mutta toisaalta vauva on vasta 3,5kk, vaikka tuntuu että on ollut meillä paljon kauemmin :) .

Meillä menee ihan hyvin, osittaisimetän tätä nykyä, yöunia nukutaan 8-10h heräämättä joka yö. Toisaalta taas päivällä ja illalla saattaa olla tosi paljon kitinää, että pitää koko ajan kanniskella poikaa .. tiedä sitten onko hampaita tulossa.
 
Heippa vaan taas täältäkin kaikille :wave:

Jive Ihana kuva! =)

NeitiKat Ikävää että oksentelulla reagoi siihen rotaan, mut onneks oli viimenen satsi (eiks ollutkin?) :hug:

Nullpoints Miten meni tentti? :)

Grynna Joo, epäilen vahvasti sitä porkkanaa noiden vatsavaivojen aiheuttajaksi... Vaikka voishan se olla jotain vatsapöpöäkin, mut jotenkin ajattelen et vatsataudin kyllä tajuaa kun se on... Perunasta kun ei tullut sen erityisempää (muuta ku mitä nyt mun mielestä kuuluu kiinteiden aloittamiseen). Viikonloppu oltiin ilman mitään kiinteitä ja pulauttelu ja runsas piereskely loppu, mut maha on viel vähän löysällä. Eilen aloin sit taas antamaan perunaa, mutta oottelen nyt sit hetken ennen kun taas kokeilen porkkanaa. Niin joo, loppuviikosta se porkkanan syönti pisti myös kakomaan vaikka se alkuviikosta oli viel tosi hyvää.. Tiedä siitä sitten ... :/

Ehkäsystä, meillä käytössä vaan kondomi... Mul meni viimeks kun pillerit lopetin ni hormonit totaalisen sekasi, oli puol vuotta kuukautiset ja lihoin 10 kg + kiukkunen olin koko ajan. Niin nyt ei jotenkin tee mieli mitään hormonipitoisia kokeilla... Muutenkin kun olis tarkotus joskus vuoden päästä jättää taas ehkäsy kokonaan pois. Mut kyl mä jännittäisin ihan hirveesti jos nyt heti tulis raskaaks sitä et repeekö kohtu, kun on hätäsektio takana...

(.) Pojalle näyttäisi olevan hampaita tulossa kun kitisee ja vitisee, kuolaa ja kädet on suussa koko ajan ja nim.om. alaikeniä tapailee. Kyl ne siellä jo näkyykin ja sormella tuntuu, läpi ei oo kuiteskaan tulleet.

Mut nyt kuuluu niin kova valitus, et pakko reagoida. :p

vaimo ja J 4,5kk
 
Ente: Meillä esikoinen vaihtoi tasan 6kk iässä Gracon Cosmic istuimeen. Saa asennettua sekä selkä että naama menosuuntaan. Oli ekat 2 vuotta selkämenosuuntaan. Siinä ikä/painorajoitus on 6kk/9kg. Reissut helpottui ihan hirveästi kun poika ei huuttanut kaukalossa koko matkaa. Ei siis viihtynyt siinä enää yhtään. Saas nähdä kuinka käy tämän toisen kanssa. Nyt kyllä meillä Gracon kaukalo joka tosi tilava mutta kun O on niin pitkä niin saas snähdä kauan siihen mahtuu.
 

Yhteistyössä