***JOULUTONTUT -08, TOUKOKUUSSA -09***

Heippa! Pääseekö mukaan kerhoon? Olen taustaillut pidemmän aikaa ja joskus odotuksen alkuaikoina muutaman sanan kirjoitinkin... Olen vaan sellainen kerhoilija enemmänkin, niin ei ole täällä julkisella puolella tullut juuri siksi kirjoiteltua. Meillä on joulukuussa -08 syntynyt tyttönen. :heart:
 
Heips taas pitkästä aikaa!
Minulla on paljon tapahtun ut, mutta en niistä tosiaan ole viitsinyt täällä yleisesti höpötellä, mutta jos Viiviltä saa salasanan, niin pääsee paremmin turisemaan.

Tintta ja Nia vajaa 5 kk
 
:wave: Sama kuin Helmiäisten äidillä, olen ollut hiljainen matkustaja tässä jo odotuksen aikana. On tullut lueskeltua kohtalotovereiden matkapahoinvoinneista ja pikkuisten kääröjen ensitapaamisista. Olis kiva vähän vaihtaa ajatuksia ja verrata kokemuksia pikkutenavien kasvua seuratessa.

Ei ole tullut kirjoitelleeksi julkisesti juuri mitään, enkä tiedä tuleeko jatkossakaan kauheasti tekstiä, tuo pikkunapero kun kasvaa kauheeta vauhtia eikä viihdy yksikseen lattialla kovin pitkiä aikoja. Mutta nukkuu sentään vielä ihan kiitettäviä määriä :whistle:

Niin olis kiva jos huolitaan kerhoon. Joulukuussa 2008 syntyi meidänkin poju :xmas:
 
Nimra
Tulin vain kiittämään tänne Katherinea, joka kirjoitti niin nätisti. KIITOS :hug: ja myös Viiville kiitokset yhteydenotosta ja laitoinkin sinulle takaisin postia tulemaan :wave:

Kiitoksia vaan kaikille tässä pinossa olijoille ja ehkä meidänkin elämänpolut jossain vaiheessa vielä kohtaavat :whistle: Koskaan, kun ei kannata/pidä sanoa ei koskaan :saint:

Jos minun kanssa haluaa puhua niin kiinni saa YV-viestein :wave:
 
Heips!
Minulla sama tilanne kuin edellisillä kirjoittajilla. Odotusaikana kirjoittelin joulukuisiin, mutta pojan syntymän jälkeen on tullut vaan taustailtua, osittain siksi, että aikaa on vähemmän.
Liittyisin mielelläni kerhoon, jos vaan mukaan pääsee, sinne tulisi jotain kirjoiteltuakin :)
Poika syntyi marraskuussa, mutta laskettu aika oli joulukuussa.

pulla ja poika 5,5 kk
 
Heipat kaikille :wave:

Oli kiva turista teidän kanssa, nyt täytyy jatkaa matkaa muuhun suuntaan.

Oikein hyviä jatkoja kaikille ja vielä erikois :hug: nullpointsille ja grynnalle.(ja vauvikselle ja julille ja heleheh ja kaikille kenen kanssa loppuaika piinailtiin joulukuun lopussa/tammikuun alussa)


Punahattu ja Aron reilu 4kk :heart:

Muoks; Apua meinasin ihan unohtaa.. Kathelle ja Annille Hyvää jatkoa myös, meillähän oli sama laskettu ja samana päivänä lapsoset parin tunnin välein syntyikin. :hug: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punahattu:
Heipat kaikille :wave:

Oli kiva turista teidän kanssa, nyt täytyy jatkaa matkaa muuhun suuntaan.

Oikein hyviä jatkoja kaikille ja vielä erikois :hug: nullpointsille ja grynnalle.(ja vauvikselle ja julille ja heleheh ja kaikille kenen kanssa loppuaika piinailtiin joulukuun lopussa/tammikuun alussa)


Punahattu ja Aron reilu 4kk :heart:
Kää-äk, älä mua jätä! :'( :'( :'(
 
Pikainen hei!

Onneksi kerkesin pitkästä aikaa koneelle, täällähän on tapahtunut vaikka mitä :eek:

Punahatulle iso :hug: elämään eteenpäin, tosi harmi että lopetat kirjoittelut :'( . Jos mieli muuttuu joskus, niin emmeköhän me täällä edelleen ole! Tai jos ei täällä julkisella puolella niin kerhossa, eiköhän sut sinne huolita myöhemminkin :) (Samoin kuin Nimra ja muut perskärpästen takia täällä lopettaneet.)

Viivi: saisinkohan salasanan myös, kiitos! Kerho oli hyvä ajatus!

Mussupussu: ollos hyvä vain, kiva jos kelpaa :D. Mulla kyllä itellä on usein sellainen olo, että olenkohan mä ihan liikaakin täällä aina sormi pystyssä kälättämässä kaikkea... :snotty:

Tuohon BMI-asiaan muuten sen verran, että esim. urheilijoilla sitä laskukaavaa ei voi käyttää. Lihas kun painaa enemmän kuin läski, ja huippu-urheilijat sekä muut paljon kuntoilevat on sen verran timmissä kunnossa, että niiden BMI on "ylipainon" puolella vaikka eivät siis pulskoja olekaan.

AC:n rokotekyselyyn en vielä voi vastata, kun meillä ei vielä 5 kk ole plakkarissa :D. Meillä esikoiselle ei tullut koskaan mistään rokotteesta mitään reaktioita, eikä tälle kakkosellekaan Calmetesta, rotarokotteesta tai niistä pneumokokkitutkimuksen rokotteista, mutta 3 kk viitosrokotteesta nousi kuume yhdeksi illaksi. Muita oireita ei onneksi ollut.

Tervetuloa mukaan Helmiäisten äiti ja Korpikaisla! Mun puolestani kerhoon myös. Ja kiva kuulla Tintasta myös pitkästä aikaa!

Nyt esikoiselle iltapuuroa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Tulin vain kiittämään tänne Katherinea, joka kirjoitti niin nätisti. KIITOS :hug: ja myös Viiville kiitokset yhteydenotosta ja laitoinkin sinulle takaisin postia tulemaan :wave:

Kiitoksia vaan kaikille tässä pinossa olijoille ja ehkä meidänkin elämänpolut jossain vaiheessa vielä kohtaavat :whistle: Koskaan, kun ei kannata/pidä sanoa ei koskaan :saint:

Jos minun kanssa haluaa puhua niin kiinni saa YV-viestein :wave:

niin mitnekäs sitä yv:tä muuten laitettiinkaan...?
terkuin ei-mikään it-immeinen

 
Neuvokaa tyhmää :ashamed: Minut on hyväksytty kerhoon mutta en silti pääse keskusteluun vaan tulee teksti että käyttö estetty. Mitä mitä? Tietoni kyllä näkyvät siinä missä on että menossa mukana.
 
Avun tarpeessa taitaa olla muutama.
Kathe paina tosta kirjekuoren kohdalta, niin voit kirjoittaa yv:n. Eli jos esim Nimralle kirjoitat, niin hänen nimen alapuolella on kirjekuori ja sitä painat. Pääset sit kirjoittaa hänelle viestii.
Nepsus YVn laitoin tulee. :wave:
Grynna kerhon puolelle kipin kapin ja muutkin sinne joukolla! :heart:
 
Olen kans melkein päivittäin lukenut mitä muille kuuluu, mutta oma kirjoittaminen on ollut hukassa. Jotenkin alamäkeä menty, mutta ehkä se taas tästä. Täällä ollaan (tai vissiin on jo:) jotain kerhoa perustettu, joten pääsisköhän sinne mukaan? Mitenkä tämmönen suljettu kerho toimii? Eli jäsenyyttä pitää hakea ja täälä puolellako ne tekstit ei sitten näy?

-Tepa
 
Hei! Pääsisinkö minäkin mukaan kerhoon. Olen taustaillut raskaudesta asti, mutta en ole saanut kirjoitettua. Yksi syy siihen on ollut juuri tämä sivujen julkisuus. Meillä poika syntyi tammikuussa, mutta laskettu aika oli joulukuussa. Tammikuiset eivät tunnu niin "omilta", kuin joulukuiset, koska jo raskausaikana luin tätä pinoa...
 
Mäki haluan kerhoon :wave:

Eilen oli Miukun 4kk neuvola:

Pituus 62.3cm (3kk: 58.2cm)
Painoa 7065g :eek: (3kk: 5965g)
PY: 40.3cm (3kk: 39cm)

" Hyvän tuulinen tyttö. Katselee, hymyilee ja ääntelee. Syö hedelmiä, kasviksia soseena, velliä.
Kääntyminen on sujuvaa. Tarttuu helistimeen. Hyvä vuorokausirytmi. "

vauvis ja miuku 4kk+ :heart:
 
Hei taas!

Mulla tuli kaveri nelivuotiaan tyttönsä kanssa käymään ja vei tuon meidän esikoisen pihalle, ja arvatkaapa miten tämän oman aikani heti säntään käyttämään :p

Mraesta, Pullasta, VernerinÄidistä ja Tepasta kiva kuulla myös pitkästä aikaa, tosin niin kiva uutinen ei ollut se, että Tepalla on ollut rankkaa. Voimia sinne :hug:

Hienot neuvolakuulumiset Vauviksen Miukulla!

Jäin miettimään eilen, kun en enää yhtään muista (vaikka esikoisen vauva-ajasta ei olekaan pitkä aika), että mikäs rokote se 5 kk iässä tulikaan? Oliko se jo Pentavac II, siis ton viitosrokotteen toinen osa? Sitten voi olla, että meillä taas kuumeillaan, mutta viimeksikin meni ihan hyvin eikä ollut pimu kiukkuinen tms. joten toivottavasti näin nytkin (tai siis muutaman viikon päästä ).

Kestovaipoista oli aikaisemmin gallupia, ja kestopeppujen äiti täälläkin! Meillä kestot käytössä kotivaippoina ja kertikset reissussa/ulkoillessa sekä öisin.

Grynna & typyli 4 kk 1,5 vko
 
Moikka moi, minäkin haluaisin kerhoon kirjoittelemaan :)! Eli jos salasanaa saisi tännekin. Tänne yleiselle puolelle en uskalla kauheasti elämästä kertoa, suljetussa yhteydessä asia voisi olla toisin :)
 
5kk neuvolassa annetaan just se toinen annos DTPa-IPV-Hib-rokotteesta eli kurkkumätä, jäykkäkouristus, hinkuyskä, polio, Haehophilus influenzae tyyppi b infektiot (lainattu suoraan rokotusoppaasta). Vissiin se on sit se viitosrokote, enpä mene sanomaan kun en mitään mistään tiedä :whistle:

korpikaisla ja kalakaveri tänään tasan 5kk :heart:
 
Tänään kävimme 5 kk neuvolassa, mittoja oli seuraavasti:

Syntymämitat sulkeis

Pituus 64,7 cm (52cm)
Paino 5800 g (3965 g)
PY 41 cm

Eli edelleen mennään alakäyrillä ja neuvolatätin mielestä turhankin paljon. Labraan on laitettu lähetteet verikokeita varten. Kiinteitä meillä on syöty noin kuukauden ajan, joten neuvoksi tuli ettei kiinteiden määrää tarvitse lisätä vaan maidon (eli tuttelin :) ) määrää. ja öljyä vois kuulemma laittaa kans ruokaan. Muuten neiti on varsin tyytväinen pakkaus, kääntyilee kovasti, höpisee, heiluu, eli ei mitenkä alavireinen vaikka paino ei meekään heidän käyrillään.

Rokotuksetkin otti ihan hyvin vastaan. Sen 5 kk ja rotarokotteen. Saa nähdä kuin ilta menee.

Täällä on ollut jotain galluppeja.
Eli kestovaippojen käytöstä haaveilen. Alkuun kokeilin sideharso hässäkkää, ei tullut kun harmaita hiuksia :LOL: Haluaisin niitä vaippoja missä on kaikki samassa, mutta ne taitaa olla aika kalliita. Joten kertakäyttösillä on tähän asti menty. Ne äitiyspakkauksen kestot jäi jo pieneks.

Ja pinnasängyssä on neiti nukkunut alusta asti. Tosin oli vaihe että vaunukoppaan piti nukuttaa kun siinä on ne jalakset että voi heilutella.
Jostain muustakin täällä on kyselty mutta en nyt yhtään muista kun sama pää kesät talvet =)

Tämmösiä pikasia tänne, neiti vaatii huomioo, heippa
 

Yhteistyössä