Jouluvauvalle haalari - mikä koko?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
x
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mun mielestä on turhaa ostaa mitään pikkuhaalaria parin kk:n käyttöä varten, äitiyspakkauksen haalarilla pärjää ihan hyvin.
No siihenhän hukkuu!

Meillä on nyt 3,5 kk ikäinen lapsi ja se hukkuu vieläkin äp:n haalariin. Ja oli syntyessään 50 cm / 4 kg ja on nyt 6 kiloinen.
No ei meillä hukkunut!

Pysyivätpä kädet ja jalat varmasti lämpiminä kun olivat kokonaan hihojen ja lahkeiden sisällä. Mulle tää ei ollut mikään ongelma, mutta näyttää olevan sitä melkein kaikille muille.
Miten sait aseteltua 50 cm pituisen vauvan 80 cm haalarin kanssa turvallisesti turvakaukaloon?
Vaunuissa mäkin käytin pakkauksen haalaria jo pienellä vaavilla, mutta kaukalossa se oli mahdotonta.
En mä siinä mitään ongelmaa huomannut. Ihan samalla tavalla hihnat kiinni kuin ilman haalariakin.
 
ap kiittää: 62 cm
Kiitos. Taidan ostaa 62 cm haalarin. Kiitos kaikille. Mä oon ihan hassu, kun mietin päivätolkulla tällaista.. Mutta jotain sitä pitää uudelle vauvalle saada, kun muuten saa esikoisen ja serkkujen vanhoja kamoja. Ja jokin konkreettinen asia mulle mietittäväksi. =) Kiitos!
 
Hanna
Alkuperäinen kirjoittaja ap kiittää: 62 cm:
Kiitos. Taidan ostaa 62 cm haalarin. Kiitos kaikille. Mä oon ihan hassu, kun mietin päivätolkulla tällaista.. Mutta jotain sitä pitää uudelle vauvalle saada, kun muuten saa esikoisen ja serkkujen vanhoja kamoja. Ja jokin konkreettinen asia mulle mietittäväksi. =) Kiitos!
Meidän jouluvauvalla (syntyi 22pv) oli 62cm haalari ja se meni just ja just koko talven, ihan lopputalvesta alkoi jo lahkeet jäädä lyhyeksi mutta toppatöppösillä 'paikkailtiin'. Ei kannata ostaa 56cm, ei varmasti mahdu koko talvea.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap kysyy 56 vai 62:
Oisko vahvoja mielipiteitä jollakin? 56 vai 62 cm.
Kiitos siitä, että pudotitte tuon 68 cm pois mun ajatuksista! Olis varmaan ollutkin virhe!
62 cm. Sanon tämän yhden joulukuun vauvan ja yhden tammikuun alun vauvan kokemuksella :D

Ja kiitti vaan; nyt mä mietin pieniä haalareita, äitiyspakkausta, turvakaukaloita ja sen sellaisia, ja haluun taas vauvan |O
mulla kanssa tammivauva, 62cm haalari jäi maalis-helmikuun vaihteessa pieneksi :D no entäs kun mulla on nyt lokavauvaa varten 68cm talvihaalari, menee ainakin koko talven.
 
vieras
Meillä oli eniten käytössä toppapussi, josta sai myös haalarin ja se oli kokoa 62. Just hyvä. Mulla oli myös haalari kokoa 56, mutta se jäi liian pian pieneksi. Mutta kyllä me tarvittiin kevät-talvella jo 68 haalaria tytölle. Syntyi joulukuun alussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei ainakaan 68 cm haalaria.

Mun joulukuussa syntyneellä tytöllä (50 cm syntyessään) oli 62 cm haalarit pienimpiä. Pojan syntyessä (tammikuun toinen päivä on syntynyt) tiesin jo paremmin, ja ostin 62-senttisen lisäksi 50-senttisen, joka mahtui mainiosti päälle vaikka pojan syntymäpituus oli 54 cm.
Meillä taas oli 54 senttisellä 50/56cm haalari (merkkiä Name It) ja se just ja just kerran meni päälle, sillon kun tultiin sairaalasta kotiin. Sillonkin tuntu, että sai ne jalat sulloa sinne haalariin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei ainakaan 68 cm haalaria.

Mun joulukuussa syntyneellä tytöllä (50 cm syntyessään) oli 62 cm haalarit pienimpiä. Pojan syntyessä (tammikuun toinen päivä on syntynyt) tiesin jo paremmin, ja ostin 62-senttisen lisäksi 50-senttisen, joka mahtui mainiosti päälle vaikka pojan syntymäpituus oli 54 cm.
Meillä taas oli 54 senttisellä 50/56cm haalari (merkkiä Name It) ja se just ja just kerran meni päälle, sillon kun tultiin sairaalasta kotiin. Sillonkin tuntu, että sai ne jalat sulloa sinne haalariin.
Haalareissa on hirmuisia kokoeroja. Meillä oli yksi Name It-haalari kokoa 74, ja se oli samaa kokoa kuin H&M:n 62 cm haalari.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mun mielestä on turhaa ostaa mitään pikkuhaalaria parin kk:n käyttöä varten, äitiyspakkauksen haalarilla pärjää ihan hyvin.
No siihenhän hukkuu!

Meillä on nyt 3,5 kk ikäinen lapsi ja se hukkuu vieläkin äp:n haalariin. Ja oli syntyessään 50 cm / 4 kg ja on nyt 6 kiloinen.
No ei meillä hukkunut!

Pysyivätpä kädet ja jalat varmasti lämpiminä kun olivat kokonaan hihojen ja lahkeiden sisällä. Mulle tää ei ollut mikään ongelma, mutta näyttää olevan sitä melkein kaikille muille.
Miten sait aseteltua 50 cm pituisen vauvan 80 cm haalarin kanssa turvallisesti turvakaukaloon?
Vaunuissa mäkin käytin pakkauksen haalaria jo pienellä vaavilla, mutta kaukalossa se oli mahdotonta.
En mä siinä mitään ongelmaa huomannut. Ihan samalla tavalla hihnat kiinni kuin ilman haalariakin.
äp:n haalarin kokomerkintä on kylläkin 68
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ostaisinko joulukuussa syntyvälle lapselle koon 62 vai 68 talvihaalarin? Tarkoitus on ostaa juuri pientä kokoa eli ei ihan hirveästi kasvuvaraa. Käyttöikää haalarilla olisi varmaan joulu, tammi, helmi, maaliskuut.

Eli kuinka paljon 50 cm (oletan että esikoisen kanssa samaa kokoa, tuskin kovin iso) vauva kasvaa neljän kuukauden aikana?

Haen sellaista makuupussihaalaria, jossa ei ole siis lahkeita ollenkaan, joten varmaan menee aika kauan ennen kuin tulee pieneksi. Siispä kumpi koko? Esikoisen äitiyspakkauksen vermeet tallella, joten isoja kokoja on jo. Esikoisesta harmitti, kun vauva hukkui vaatteisiin aluksi, mutta toisaalta, onhan se aika moista rahan tuhlausta ostaa pieniä paljon... Auttakaa!
Mulla yksi jouluvauva ja kolme tammikuussa syntynyttä. Yhtään haalaria en ole ostanut. Äitiyspakkauksen haalaria olen käyttänyt alusta asti.

 
äkjöljö
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mun mielestä on turhaa ostaa mitään pikkuhaalaria parin kk:n käyttöä varten, äitiyspakkauksen haalarilla pärjää ihan hyvin.
No siihenhän hukkuu!

Meillä on nyt 3,5 kk ikäinen lapsi ja se hukkuu vieläkin äp:n haalariin. Ja oli syntyessään 50 cm / 4 kg ja on nyt 6 kiloinen.
No ei meillä hukkunut!

Pysyivätpä kädet ja jalat varmasti lämpiminä kun olivat kokonaan hihojen ja lahkeiden sisällä. Mulle tää ei ollut mikään ongelma, mutta näyttää olevan sitä melkein kaikille muille.
Viime vuoden pakkaushaalari on nyt juuri passeli meidän 10-kuiselle, 10-kiloiselle ja 75 -senttiselle tytölle. Joulukuun vauvana hän piti cirafin 56-senttistä koko talven ja kevään, ja sekin oli aluksi tosi reilu. Vauva on hyvässä suojassa makuupussissa, ja tuskin on tarvetta tuplapussittaa, kun pakkasrajakin takaa sen, ettei kovin kylmillä ilmoilla talvivauvan kanssa ulkoilla. Myös kaukalossa vauva on paremmassa turvassa kun vaatteet ovat oikean kokoisia.
 
xxx
Meille luvassa vuodenvaihteen vauva ja aikani pohdittuani ostin 2 H&M:n karvahaalaria :D. Toinen kokoa 56 ja toinen kokoa 62.
Hinta 18 e / kpl, joten ei tässä nyt niiden takia konkurssiin mene.

Haluan vauvalle SOPIVAN haalarin, kun kotiutuu sairaalasta :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
äp:n haalarin kokomerkintä on kylläkin 68
Nykyään ehkä. Vielä pari vuotta sitten oli 80.
nykyään ei jaeta pari vuotta vanhoja pakkauksia
Siinä luki että "No ei meillä hukkunut!". Siitä voisi päätellä, että kyseessä ei oo tämän vuoden pakkaus ja sen haalari, vaan vanhempi...
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
äp:n haalarin kokomerkintä on kylläkin 68
Nykyään ehkä. Vielä pari vuotta sitten oli 80.
nykyään ei jaeta pari vuotta vanhoja pakkauksia
Siinä luki että "No ei meillä hukkunut!". Siitä voisi päätellä, että kyseessä ei oo tämän vuoden pakkaus ja sen haalari, vaan vanhempi...
ei meilläkään hukkunut vaikkei ole tämän vuoden haalari. viime vuoden haalari kylläkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Meille luvassa vuodenvaihteen vauva ja aikani pohdittuani ostin 2 H&M:n karvahaalaria :D. Toinen kokoa 56 ja toinen kokoa 62.
Hinta 18 e / kpl, joten ei tässä nyt niiden takia konkurssiin mene.

Haluan vauvalle SOPIVAN haalarin, kun kotiutuu sairaalasta :).
Minä kans. =)

Siksi vauvalle on hommattu 50cm H&M:n karvahaalari, Ticketin 56cm toppahaalari, 62cm H&M:n karvahaalari ja vielä H&M:n 62cm fleecehaalari. :xmas:
 
tiu
meillä juuri nyt 2kk tytöllä käytössä lindexin 62cm vanuhaalari ja mahtuu nippanappa. pärjätään sillä hyvin nää syksyn kylmemmät päivät ennen kuin tulee tarvetta toppahaalarille. joten 62 suosittelisin. ei ihan huku, mutta menee vielä ekan parinkin viikon jälkeen päälle.
 

Yhteistyössä