K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä aloin innokkaasti viime keväänä kuunnella käärijää ja tykästyin erityisesti sen nerokkaisiin sanoituksiin. En siis ole mikään vuosikausien fani mutta rakastuin niihin vanhempiin biiseihin ja CCC on mun mielestä suorastaan nerokas! Jotenkin näillä huhhahheilla ja kotkotkotilla on tosi vähän yhteistä vaikka Viulunkielen ja Välikuoleman kanssa. Jotenkin tulee vaan fiilis että kertsit yritetään saada samaan tapaan muutaman kirjaimen hokemiksi kuin CCC, ehkä ulkomaiden faneja varten, ehkä muuten vaan.

Joku tuossa aiemmin sanoi että täällä ei vaan tajuta k:n huumoria. Voi hyvinkin olla. Mä en siis noista aiemmista biiseistä ole löytänyt tällaista huumoria, enkä kieltämättä tajua tämän arvoa.
Mä rakastan Kärtsyn huumoria. Muutenkin tykkään tosi paljon näiden alt räppäreiden tavasta ilmaista itseään. Ihmiset pistää niitä viisuissa kuvattuja videoita K:n huonon kielitaidon piikkiin, mä taas näen niissä tosi nokkelaa ja piikittelevää huumoria. Olen seurannut Käärijää jo paljon ennen viisuja.
 
vierailija
Mä tykkään näistä alt räppeistä ja heidän huumoristaan. Luokittelen K:n tähän samaan genreen. Jaksoin pitkään olla vauvalla sen takia, kun fiilistelin (ehkä vähän shippasinkin) K&B:tä. En saa Joksuista enää oikein mitään valitettavasti irti, en kuumistelu mielessä enkä musiikillisesti. Jostain syystä Damon sai mut hetkeksi kiinnostumaan Joksuista uudelleen, mutta se kipinä ei pitkälle kantanut. Kai mä pikkuhiljaa teen kokonaan irtioton näistä ketjuista, koska en saa niistä enää kauheasti mitään irti.
Mitkä muut suomalaiset artistit tai bändit kuuluu tuohon samaan kategoriaan?
 
vierailija
Mä rakastan Kärtsyn huumoria. Muutenkin tykkään tosi paljon näiden alt räppäreiden tavasta ilmaista itseään. Ihmiset pistää niitä viisuissa kuvattuja videoita K:n huonon kielitaidon piikkiin, mä taas näen niissä tosi nokkelaa ja piikittelevää huumoria. Olen seurannut Käärijää jo paljon ennen viisuja.
Miten sä näet sen aiemman tuotannon verrattuna nykyiseen? Onko se sun mielestä edelleen samanlaista vai muuttunut johonkin suuntaan?
 
vierailija
Pidän JO:sta, mutta toivoisin, että he saisivat aikaan ainakin yhden hiukan kaupallisemman kappaleen, joka kelpaisi enemmän radiosoitantaan Slovenian ulkopuolella. Tämä kuitenkin takaisi kiinnostuksen Euroopassa jatkuvan. Taitaa olla, että CD on ainoa kappale, joka on soinut Suomessa radiossa.
 
vierailija
Pidän JO:sta, mutta toivoisin, että he saisivat aikaan ainakin yhden hiukan kaupallisemman kappaleen, joka kelpaisi enemmän radiosoitantaan Slovenian ulkopuolella. Tämä kuitenkin takaisi kiinnostuksen Euroopassa jatkuvan. Taitaa olla, että CD on ainoa kappale, joka on soinut Suomessa radiossa.
Minkä tyylinen se hitti olisi? Mun mielestä näille sopisi soitettavaksi Lana del Reyn kaltaisen artistin tuotanto, jos sitä Euroopan laajuista hittiä lähdetään etsimään.
 
vierailija
Mä toki toivon jokereille menestystä ja sitä varmaan tulisi kaupallisella radiosoitannalla, mutta sitten taas toisaalta en halua sellaista. Tykkään niitten musasta juuri tällaisena, ja luultavasti mulla jäisi muunlaiset biisit kuuntelematta.

En hirveästi itse kuuntele radiota, mutta esim viime viikolla olin hammaslääkärissä ja siellä radio oli päällä. Tuli sopivasti CCC. Onko K:n muut biisit saaneet hyvin radiosoittoa? Ruoska varmasti, mutta mites icip ja hhh? Entä onko sen viisuja edeltävä tuotanto ollut radioystävällistä?
 
vierailija
Mä toki toivon jokereille menestystä ja sitä varmaan tulisi kaupallisella radiosoitannalla, mutta sitten taas toisaalta en halua sellaista. Tykkään niitten musasta juuri tällaisena, ja luultavasti mulla jäisi muunlaiset biisit kuuntelematta.

En hirveästi itse kuuntele radiota, mutta esim viime viikolla olin hammaslääkärissä ja siellä radio oli päällä. Tuli sopivasti CCC. Onko K:n muut biisit saaneet hyvin radiosoittoa? Ruoska varmasti, mutta mites icip ja hhh? Entä onko sen viisuja edeltävä tuotanto ollut radioystävällistä?
Ccc ja ruoska taitaa olla ainoita, jotka kunnolla soineet radiossa. Viisuaikoina soittivat vähän aikaa muutamia Kn vanhempia biisejä, mutta siinäpä se.
 
vierailija
Pidän JO:sta, mutta toivoisin, että he saisivat aikaan ainakin yhden hiukan kaupallisemman kappaleen, joka kelpaisi enemmän radiosoitantaan Slovenian ulkopuolella. Tämä kuitenkin takaisi kiinnostuksen Euroopassa jatkuvan. Taitaa olla, että CD on ainoa kappale, joka on soinut Suomessa radiossa.
Eipä suomalaisen Käärijänkään useimmat biisit oo soineet suomen radiossa. Ccc ja ruoska lähinnä.
 
vierailija
Ah vihdoinkin palstalla ja sitten asiaan. Mä annan tälle kotkotille nyt varovaisen plussan. Ensi kuulemalta olin että ei taas tätä mutta sitten aloinkin tykästyä. Tykkäsin taustoista joissa oli mun mielestä jotain uutta. Jotenkin sanoituksien osalta tulee taasen varovainen toiveikkuus että olisi kuitenkin sitä vanhempaa tyyliä, siis sellaista tykittävämpää menoa. Mitään tiputanssia en kuitenkaan keikalla tanssi, se on kyllä varma.

Olen dissannut ne tättäräät ja icipit ja huhhahheit ja vaikea nyt sitten sanoa miksi tämä ei ärsyttänyt. No katsotaan muuttuuko mieli kun kuulee kokonaan. On se kyllä jännä että nykyisin pitää leikkiä jotain musakriitikkoakin (ilman mitään hajua termeistä sun muista) ja keksiä muutakin sanottavaa kuin että paskaa on tai tykkäsin.
 
vierailija
Aika jännä, että kun täällä arvosteltiin kotkotia ja ihan syystäkin, päättivät sitte JO-vihaajat hyökätä tänne porukalla.
Musta ei olisi tarvinnut arvostella Kotkotiakaan, kun siitä on kuultu vain pikku pätkä, sehän voi olla vaikka miten hyvä sitten kun kuullaan se kokonaan, mutta muuten tuo mitä sanot on valitettavasti totta. En ymmärrä miten se jotenkin nostaisi yhtä, jos käy arvostelemassa jotain toista.
 
vierailija
Voi olla paikallisia hittejä ennen viisuja, mutta tilastojen valossa viisujen jälkeen julkaistut biisit ei ole menestyneet kummoisesti. Eikä ne vanhat biisit tai edes CD ole noussut laajaksi hitiksi. Ainut kultalevykin Suomesta. Esim. Ylivoimainen ylittää CD kuuntelut parilla millillä, vaikka ei ollut Viisuissa ja kuunnellaan pääasiassa Suomessa. Jokaisen artistin fanit laulaa suosikkinsa biisejä (eri kielelläkin) ei se ole merkki biisien hyvyydestä fandomin ulkopuolella. Hyvällä serbiankielisellä biisillä voi saada sen hitin kun markkinat on laajemmat (esim. Teya Dora viime vuonna) ja sen B varmaan tietää, kun uudet sinkut ovat serbiaksi. Vielä ei ole sitä suurta hittibiisiä tullut. Ei se ole kenellekään artistille helppoa, kun ei niitä hyviä biisejä hatusta vedetä.
Nimenomaan jo se kotimaan menestys, nopea nousu maansa suosituimmaksi bändiksi kertoo siitä että hittibiisejä on. Samoin se, miten nopeasti saivat noin ison fanikunnan Euroopasta. Se, miksi eivät soi vielä paljon radiokanavilla Euroopan laajuisesti kertoo juuri siitä, että sinne on vaikea saada biisejä jatkuvaan soittoon ilman sitä taustalla olevaa isoa levy-yhtiötä. On vaikea löytää nopeasti uusia kuuntelijoita ilman sitä radiosoittoa. Se ei tarkoita etteikö biiseissä ole hittiainesta. Toinen mielenkiintoinen juttu heidän musiikissaan on se, että heillä on todella paljon oikeasti hyviä biisejä ja faneillakin ne suosikit jakaantuu laajasti. Minusta se on paljon hienompaa, kuin se, että olisi pari paljon radiossa soitettua hittiä ja loput biisit olisi sellaisia ”ihan ok, mutta en jaksa kuunnella enempää” -tasoa. Sellaisia bändejä on paljon.
 

Yhteistyössä