Kävisitkö töissä jos taloudellista pakkoa siihen ei olisi?

hauhau
Alkuperäinen kirjoittaja Joan:
Saako udella millainen elämäntilanne on ihmisillä, jotka tekevät työtä "harrastusmielellä"? Rikas puoliso? Lottovoitto? :D

Mutta minäkin kävisin työssä, vaikka ei taloudellisesti olisi pakko. Tosin lyhennettyä työaikaa.
Sain perinnön ja mies on hyväpalkkaisessa työssä ( eli elättää itsensä ) Molemmilla omat rahat, mutta en maksa asuinkuluja ( kun miehen omistusasunto ) mutta hoidan kotityöt ( eli oman osani 'maksuista' )
 
S
En ainakaan silloin, kun lapset ovat vielä alle kouluikäisiä. Jotain kivaa ja antoisaa voisin käydä tekemässä osa-aikaisesti lasten ollessa koulussa. Ei sillä, etteikö aika kuluisi harrastustenkin parissa.

 
kotiäiti
En ole etsimässä, koska ei ole pakko ja lapset ovat vielä pieniäkin eli 8, 6 ja 4-vuotiaat. Pärjätään mieheni palkalla ja omilla säästöilläni ostin talon, joten ei ole velkaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lala:
Kenellä on taloudellinen pakko käydä töissä? Mitä tarkoittaa taloudellinen?
Sitä, että saa ruokittua perheen ja ostettua muutenkin elämiseen välttämättömät vermeet, ilman että pitää murehtia loppuuko rahat.
 
Pyrkisin ainakin hoitamaan lapsen pääsääntöisesti kotona. En tavoittelisi vakituista toimea. Saattaisin ottaa lyhyitä, parin päivän sijaisuuksia vastaan mutta en ehkä viikkoa pidempiä pätkiä.
Mutta toi vaatisi sen, että mies tienaisi triplasti sen mitä nyt tienaa, tai että voitettaisiin lotossa. Isot on joo mahdollisuudet tuohonkin :D .
 
Kävisin.
Mä ihan ootan että pääsen valmistuttuani ilmoittautumaan työkkäriin ja kaikille mahollisille kursseille jos ei omalta alalta löydy töitä. Oon jo miettiny valmiiksi b-suunnitelmat lähihoitajaopinnoista tai siivoojan ammattitutkintoa tai tai tai.. mammonasta viis, mä haluan tehdä! (ehkä se Siperia vielä minutkin opettaa)
 
Kyllä mä jotain tekisin, pelkkä kotonaloikoilu ei kiinnosta. Jos nyt olis rahaa ku roskaa niin tod näköisesti palkkaisin tytölleni osa-aika hoitajan jotta saisin opiskeltua tehokkaammin enkä tekisi niitä töitä mitä just nyt teen, mutta sen sijaan tekisin vapaa-ajalla esim hyväntekeväisyystöitä.

Tulevaa alaani tekisin vaikkei tarttis mitään töitä tehdä. Itseasiassa tekisin varmaan enemmän töitä; ryhtyisin tutkijaksi ja laittaisin omaakin rahaa tutkimukseen.
 
no
en käy. Mies tienaa senverta että pärjätään. Tosin asunnonvaihdon takia haluaisin töihin että olisi sitten varaa paremmin. Tässä asuessa ei hätäpäivää ole ja hyvin pärjätään. Mutta noiden 3v ja 5v kanssa aika kyllä kuluu tosi hyvin. Ihanaa puuhastella kaikkea mukavaa.
 
No tässä tilanteessa vaikea sanoa. Toisaalta olis kiva tehä jotain, toisaalta haluaisin viettää aikani lasten kanssa kun ei tiedä tulevaisuudesta. Joskus sanoin et jos voittaisin vaik lotossa ni jatkaisin töitä kuitenki, mut nyt on asiat erilailla kun ei toi terveys tosiaan oo ihan...
 
anne
Kävisin kyllä ja käynkin, vaikka ei ole taloudellinen pakko. Onhan se ihan kiva jotain puuhailla ja näin säästyy ihmisten päivittelyiltä. Sekä kateellisten ilkeiltä kysymyksiltä ja kommenteilta.
 

Yhteistyössä