Kaikki menee päin vit...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kaikki menee päin veetä.

Vuosi sitten mulla oli kaunis vaimo, omakotitalo,lapset, hyvä työpaikka, kiva duunikaveriporukka, hyvä palkka, jne
Kuten oli ollut jo pitkän aikaa.
yhtäkkiä kaikki muuttui
Nyt vaimo pyörittää jotain vierasta miestä leikkimielellä ja haluaa erota.
Ei puhu minulle enää juuri mitään. Kotona aina airpodit päässä ja ajatukset muualla. Jatkuvasti kirjoittelee tuon uuden ihastuksen kanssa. Ennen esim. kodin siisteys oli hänelle hyvin tärkeää, nyt ei näytä kiinnostavan pätkääkään.
Kavereita mulla ei ole yhtäkään, eikä oikein koskaan ole ollutkaan ylä-asteen jälkeen. Jotain pintapuoleisia hyvänpäiväntuttuja ja työkavereita.
Olen melko epäsosiaalinen ja viihdynkin hyvin yksinäni. Vaimo ja lapset on ollut se mikä minulle on riittänyt. Vaimon kanssa alettiin seurustelemaan varmaan vähän liiankin nuorina.
Lapset alkaa olla sen ikäisiä, että viihtyvät omissa oloissaan paremmin kuin isän kanssa. Ja muutoinkin tarvitsisin kuitenkin aikuista seuraa, läheisyyttä sun muuta. Itse rakkaudella rakennettu talo menee myyntiin. Mulla ei ole varaa sitä yksin lunastaa. Enkä tiedä haluaisinkokaan. Katkeroituisin vain asiasta kun joutuisin ottamaan yli 100 000euroa velkaa taloon jonka olen itse edullisesti saanut aikanaan rakennettua. Lainanlyhennyksetkin olen hoitanut täysin, koska tienasin huomattavasti enemmän. Olen myös jäänyt työttömäksi, kun työt entisellä työnantajalla yllättäen loppuivat, ja vaikka töitä varmaan olisi minulle muualla tarjollakin olen niin masentunut erosta, että en ole työkykyinen. Tiedän kyllä, että helpommin pääsisi eteenpäin kun tekisi jotain muutakin kun murehtisi kotona. Mutta en vain jaksa. Pelkkä kauppaan tai lenkille lähtö alkaa olla saavutus. Alkosta olen pysynyt vielä erossa, mutta eiköhän se tule seuraavaksi kuvioon, kun joudun varmaan lähteä etsimään jotain laastarisuhdetta yöelämästä. Selvinpäin olen niin jännittäjä ja ujo että en varmasti löydä ketään. Miksikään ongelmaksi tuo kuitenkaan tuskin muuttuu, käytän sitä nimenomaan jännityksen poistoon kuten olen ennenkin tehnyt. Yöelämästä tuo entinenkin aikoinaan löytyi. Olen varmaan jotenkin jossakinmäärin läheisriippuvainen. Yksin nukkuminen tuntuu varsinkin nyt aivan hirveältä, ja yöllä yksin herätessä ajatukset on todella synkkiä. Näen myös jatkuvasti painajaisia. Tinderiinkin menin heti rekisteröitymään, vaikka en ole päässyt laisinkaan yli nykyisestä. Siellä sentään näkyy tykkäyksiä tulevan yllättävän paljonkin, että ehkä minä vielä joskus löydän jonkun uudenkin. Tiedän, että näin ei ole järkevää toimia, mutta en vain siedä tätä yksinoloa.

Miksi elämän pitää olla näin julmaa?
Juuri kun kaikki alkaa vaikuttaa hyvältä vedetään matto alta ja kaikki menee vituiksi.
Ja mitä tässä minun tilanteessa kannattaisi oikeasti tehdä, että ei vain vedä itseään syvemmälle suohon?
 
Olen ensimmäistä kertaa elämässäni aidosti sinkku. Lapsia kolme ( juu kaikki samasta isästä!😁 )
Aloitin seurustelun hyvin varhain.
Nyt muutaman vuoden olen tätä aikuisen sinkun matkaa kulkenut.

Eron jlk. ajattelin, että en ikinä ”pärjää” yksin, tai että se tulee olemaan ihan kamalaa. Tuntui että kuolen niin henkisesti kuin fyysisestikin/en saanut henkeä.

Toisin kävi! Olen todella onnellinen, tyytyväinen ja helpottunut. Tämä oli juuri sitä mitä tarvitsin! Olen oppinut itsestäni aivan valtavasti. Olen tasapainoinen ja tyytyväisempi kuin koskaan.

Jos totta puhutaan niin parisuhde on ainainen työmaa.😁
Nyt sinkkuna tuntuu kuin lomalla olisi - sellainen ihanan rentouttava loma ilman MITÄÄN stressiä tai huolta.

Jos vielä pariudun niin osaan olla parempi ihminen niin toiselle kuin itsellenikin. Mutta, en koe enää että minun täytyy olla parisuhteessa - tämä on helpottava tunne.❤

Tsemppejä kovasti paljon!
 
vierailija
Aapeellä on raju purkaus elämästään.
Eron jälkeen alkaa uuden identiteetin rakennus.
En jaksaisi elää miehen kanssa, joka on läheisriippuvainen iilimato eikä uskalla nukkua yksin vaan on minuun kiinni liisteröitynyt.
Terapeutti auttaa syiden selvittelyyn mistä yksin nukkumisen pelko johtuu ja mitkä keinot auttavat asiaan.
Eronneille on vertaisryhmiä. Valitse niistä sopivin. Parisuhde ei ole terapiasuhde.
Kuka tahansa milloin ja miten tahansa voi menettää puolisonsa.
Luin tänä keväänä viihdepokkarin ruotsin kielellä Vanha rakkaus ei ruostu.
Kirjan pariskunta erosi. Kirjasarjassa on kolme osaa. Googletin kirjojen tarinoiden jatkot. Naiset voimaantuivat, ja renttuisästä kasvoi vastuullinen yh-isä.
Kyllä sinussakin on siihen potentiaalia.
 

Yhteistyössä